Shaggy09 schreef:Ik geef alleen fooi als ik het echt geweldig vind. Maar de service op de terrassen hier zijn vaak niet eens goed, dus dan pin ik gewoon wat ik heb gedronken en ga ik weg.
Moet zeggen dat ik zelf het net red met m'n studentensalaris, misschien dat als ik meer te besteden had ook eerder fooi zou geven.
Wat betreft gierige acties, ik ben totaal niet gierig maar laatst vond ik het wel een lastige situatie.
Was lunchen met vriendinnen, doen we iedere week en degene die voorschiet stuurt daarna gewoon een tikkie naar de rest. Dit keer schoot ik het eten voor, dus ik stuur de de meiden een tikkie. Maar een van hen had alleen een kopje thee gedronken. Zij hoefde dus maar 1,20 euro te betalen.
Aan de ene kant heb ik dan zoiets van laat maar zitten, die euro. Aan de andere kant voelde dat een beetje raar tov de andere meiden aangezien zij wel gewoon betalen.
Heb het maar gelaten uiteindelijk want vond een tikkie van 1,20 ook zo gierig overkomen. Maar vond het niet heel eerlijk ofzo.
ze had toch thee.. niks met gierig te maken... Iedereen heeft betaald wat ze wouden dat dat toevallig 1,2 is maakt toch niks uit.
Ik zou nog vragen of je het niet vergeten was.. als er geen fikkie kwam.