Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizy29 schreef:Kalkoen lijkt me heel efficiënt in vleesvoorziening maar het slachten zie ik echt tegen op. Denk dat we ze anders al gehad hadden.
Century schreef:Prairy schreef:Ziet er gezellig uit die lammetjes. Hopelijk nieuwe konijntjes binnenkort!
Een stuk of 4 van mijn kippen heeft waarschijnlijk snot, beetje jammer... Zitten nu apart van de rest, in een grote bench, op de logeerkamer (ruikt lekker)
Morgen naar de da. Tips om ze zich wat beter te laten voelen en of te zorgen dat de rest het ook niet krijgt, zijn welkom...
Had je nog reactie gehad? Ik hoop dat ze gauw beter zijn!
DMH, ik hoop echt dat het iets wordt! Eindelijk!
julius_juut schreef:Wel rekening mee gehouden dat kalkoenen ruim langer broeden dan kippen? Ik zou dan de kippeneieren later inleggen denk ik.
Mooi dier! Welk ras heb je? Of een mengelmoesje?
TheaD schreef:Prairy: Ben je niet bang voor botulisme met deze manier van conserveren van soepen en sausen? Want je doet de potten niet wecken naderhand begrijp ik? Nadat ik mij hier over heb ingelezen ben ik helemaal gestopt met het wecken, dus conserveren met de heet waterbad methode, van groente met een lage zuurgraad of klaargemaakte producten zoals soepen en sausen. Ik weck nu alleen nog fruit, wat een hoge zuurgraad heeft en dus veilig tegen botulisme en tomaten, die ook zuur genoeg zijn. Soepen, groente en vlees is geloof ik alleen veilig als je het weckt in een hogedrukpan (120graden)...