Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:58

Emmaa_ schreef:
Nissima schreef:
Ha, interessant! Ik heb gelukkig geen migraine, wel veel verhuisstress en merk dat ik vooral als het schemert of donker is, ik dingen gewoon niet meer kan lezen. Op zich heb ik dat al wel langer maar niet zo heftig als nu. Dus *hopelijk* stressgerelateerd :=

Het kan ook 'gewoon' vermoeidheid zijn, mijn ogen werken 's avonds altijd wat minder goed mee. Als ik moe ben kan ik 's avonds echt geen boek lezen zonder m'n bril op te zetten.

Maar dan zou ik het altijd hebben, en ik heb dit nu pas sinds een paar dagen. Ik houd gewoon goede hoop dat het overgaat als de stress voorbij is :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:15

IncelloAndMe schreef:
Ik vraag me af waarom ik een blikje frisdrank nooit leeg krijg, maar wanneer ik diezelfde inhoud in een glas/bekertje giet, heb ik precies zelfs te weinig?

Door de koolzuur. Wanneer je een blikje overgiet in een glas ontsnapt een deel. Blijft je drinken in een blikje dan ontsnapt er minder 'bubbels' en dat vult. Er zijn zelfs mensen die er meer last mee hebben als ze door een rietje drinken om dezelfde reden.

Om die gevulde reden zijn er ook mensen die minder honger hebben na het drinken van fris. (Ergo wil je goedkope gasten. Laat ze dan fris uit een blikje drinken voor je eten serveert)

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:49

Veulen84 schreef:
IncelloAndMe schreef:
Ik vraag me af waarom ik een blikje frisdrank nooit leeg krijg, maar wanneer ik diezelfde inhoud in een glas/bekertje giet, heb ik precies zelfs te weinig?

Door de koolzuur. Wanneer je een blikje overgiet in een glas ontsnapt een deel. Blijft je drinken in een blikje dan ontsnapt er minder 'bubbels' en dat vult. Er zijn zelfs mensen die er meer last mee hebben als ze door een rietje drinken om dezelfde reden.

Om die gevulde reden zijn er ook mensen die minder honger hebben na het drinken van fris. (Ergo wil je goedkope gasten. Laat ze dan fris uit een blikje drinken voor je eten serveert)

slim! logisch ook als je erover nadenkt :) dacht altijd dat dat gewoon was omdat ik niet zo graag uit blik drink ofzo :p

Granoek

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:10

Waarom gaan mensen op de fiets, als je er achter rijdt met de auto, stoppen met trappen of langzamer fietsen?
Onze straat is vrij smal, inhalen gaat niet als er fietsers rijden. En dan gaan ze als ik er achter rijd, stoppen met trappen. Bang om te vallen en zo onder mijn auto te komen? Of hebben ze niet door dat ik niet kan inhalen? Je ne sais pas

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:41

Of ze hebben gewoon even geem zin meer om te trappen of vinden dat ze snel genoeg gaan :Y)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:47

Ik doe dat ook. Ik heb een hekel er aan als er mensen achter me blijven rijden (als het niet 'hoeft' zegmaar), dus ga ik vaak extra langzaam fietsen in de hoop dat ze de hint snappen en me gewoon inhalen. :+

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:14

Ja maar als ik kan inhalen zal ik er ook niet achter blijven hangen, maar hier kan ik gewoon niet inhalen omdat er te veel bochten zijn en ik zal nooit inhalen als ik niet ver genoeg vooruit kan kijken. Als ik zelf met de fiets ben ga ik net sneller trappen :P

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:33

Granoek schreef:
Waarom gaan mensen op de fiets, als je er achter rijdt met de auto, stoppen met trappen of langzamer fietsen?
Onze straat is vrij smal, inhalen gaat niet als er fietsers rijden. En dan gaan ze als ik er achter rijd, stoppen met trappen. Bang om te vallen en zo onder mijn auto te komen? Of hebben ze niet door dat ik niet kan inhalen? Je ne sais pas

Waarom zou je met een auto achter fietsers rijden...?

(Accoord, inhalen gaat niet. Taal kan tricky zijn, wat is precies 'er achter rijden'?)

Veilige afstand is 2 seconden: 1 seconde reactietijd, 1 seconde om daadwerkelijk stil te komen staan.
Ook een fiets kan moeten uitwijken voor een kind, een kat, een kuil of steen op de weg - noem maar op.

Dichterbij is gevaarlijk gedrag van de automobilist en groot gelijk om dan te stoppen met trappen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:57

Er achter, als in: langzamer rijden omdat je niet langs kan.
Ik weet mijn afstand niet zo op de seconde maar ik plak echt niet tegen het achterwiel, ik snap dat ik gewoon moet wachten. Zal me er ook niet druk aan maken, het is wat het is en ik ben het gewend. Maar het viel me de laatste tijd steeds vaker op dat zodra mensen me horen, ze stoppen met trappen.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:30

Ik als fietser doe dat inderdaad ook weleens als ik vind dat de auto mij wel mag inhalen. Regelmatig heb ik dan niet gekeken of dat uberhaupt kan of past of veilig is. Ik rij geen auto, dus dat inzicht heb ik ook niet, als ik een lege weg zie dan denk ik: ''Top! Inhalen!" Dan kijk ik 9 vd 10 keer niet naar bochten etc. Dus ik denk dat dat de reden is :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:54

Femek2902 schreef:
Dan kijk ik 9 vd 10 keer niet naar bochten etc. Dus ik denk dat dat de reden is :)
Wat maar weer eens bevestigt waarom een heleboel medeweggebruikers ook beter niet in een auto kunnen stappen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:00

oomens schreef:
Femek2902 schreef:
Dan kijk ik 9 vd 10 keer niet naar bochten etc. Dus ik denk dat dat de reden is :)
Wat maar weer eens bevestigt waarom een heleboel medeweggebruikers ook beter niet in een auto kunnen stappen.

Als je verder had gelezen dan je neus lang was had je ook gelezen dan Femke2902 geen autorijd.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:57

Steeph schreef:
Als je verder had gelezen dan je neus lang was had je ook gelezen dan Femke2902 geen autorijd.

Dat heb ik gelezen, en dat lijkt mij verstandig.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:02

Ik kijk heus wel voor mij uit, maar op een fiets hoef je toch echt minder ver te kijken dan in een auto :) Simpelweg omdat ik maximaal 25 km per uur ga en een auto meestal een flink stukje harder.
Gelukkig hoop ik alles netjes te leren als ik rijlessen ga nemen.
Het is gewoon anders om een weggebruiker te zijn als fietser dan als automobilist, dat merk/hoor ik ook van al mijn vrienden die nu hun rijbewijs halen.

Edit: ik lees nu mijn eigen bericht terug en zie dat het lijkt alsof ik zelf wil inhalen zonder naar de bochten te kijken. Ik bedoel dat ik denk: De weg is vrij dus de auto kan inhalen, maar dan heb ik niet bewust gekeken of er niet teveel bochten/onoverzichtelijke situaties zijn om dat te doen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:29

Waarom valt mn kat mij aan als ik gewoon stil zit en niet mn hand of voet beweeg of iets :')

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:16

Waarom jeukt m'n huid zo na het douchen? Maakt niet uit of ik warm of koud douche en het is ook niet elke keer. Mijn body crème maakt het vaak alleen maar erger...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:27

door de hardheid van het water? Hoeveelheid kalk?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:42

Hmm zou kunnen idd. Baku staat niet bekend om de geweldige water kwaliteit inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:50

Ik ga zo op sollicitatiegesprek bij een dressuurstal als stalhulp.. Wat kan ik nou het beste aandoen? Een net shirt of toch een casual shirt? Lange mouwen of korte mouwen? Ik doe verder gewoon een jeans en platte schoenen aan, maar over de bovenkant twijfel ik al de hele dag :')

Op internet kan ik ook niet echt de dresscode vinden voor op stallen, alleen dat een mantelpakje en hakken niet zo verstandig is :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:51

Gracezellaa schreef:
Waarom jeukt m'n huid zo na het douchen? Maakt niet uit of ik warm of koud douche en het is ook niet elke keer. Mijn body crème maakt het vaak alleen maar erger...

Parfum of andere stof in badschuim? Probeer eens neutral, dat werkte bij mij :)

En niet vaker dan 1x per dag douchen.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:59

Shanna, ik zou het gewoon casual houden. Als stalhulp hoef je niet te bewijzen dat je je netjes en representatief kan kleden, lijkt mij, dus dan is een neutraal casual shirt toch ook wel goed?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:44

wat versta jij onder net en onder casual? :)

Ik zou zelf namelijk altijd wel voor net en verzorgd gaan in een sollicitatie. Al solliciteer in als vuilnisvrouw :+ Als er meerdere sollicitanten zijn is de eerste indruk gewoon erg belangrijk :) Samen met de inhoud natuurlijk.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 07:47

Waarom moet ik altijd onder een deken slapen, zelfs als het 30 graden is?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:50

gevoel van veiligheid denk ik... dat heb ik ook... moet altijd iets om mij heen hebben anders voel ik me zo kwetsbaar :+

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:22

Nissima schreef:
Als stalhulp hoef je niet te bewijzen dat je je netjes en representatief kan kleden, lijkt mij, dus dan is een neutraal casual shirt toch ook wel goed?

Ook van een stalhulp zou ik wel graag hebben dat ze er een beetje netjes en representatief uit zien (of iig niet als een slons :D ), zeker als ik een stal had waar vaak klanten over de vloer komen :)
Maar netjes casual dekt de lading wel lijkt me.