Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:17

Jammer dat mensen zo kunnen aanvallen op die manier.

Hier een paar rijlaarzen te koop. Dezelfde dag nog 2 reacties, beide willen ze komen kijken. Prima voor mij, wanneer kan je?
Geen gehoor meer.

Eentje zei 'je hoort het wel'. Ik heb een vermoeden dat ik die dus niet meer hoor.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:01

Hoi, ik lees dit topic wel eens en het is voor mij ook heel herkenbaar. Ben nu heel veel aan het opruimen en heb veel eskadron, bucas enz te koop staan.
Alsof je het maar voor niets weg moet geven. Alles is echt als nieuw of nieuw. Duidelijke foto's, duidelijke advertentietekst en naar mijn idee een redelijke vraagprijs. Zet iemand nog wel eens iets op bokt markt?

_mexx_lady_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:04

Ja ik, maar heb eigenlijk nog nooit iets verkocht via de boktmarkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:05

Anoniem schreef:
Ook weer zon koe op Mp...
Had interesse in een bank, dus vroeg of we mogen komen kijken en wanneer zou schikken..
Krijg ik een enorm bot antwoord dat het bieden vanaf 200 euro is en pas als ik dat bied mag ik komen kijken.
Ja toedeloe. Ga niet bieden op iets wat ik nog niet gezien heb...
Gezegd dat ik dat er best voor over had gehad maar dat ik nu geen interesse meer heb.

Aan de andere kant, hun weten niet dat je dat er wel voor over hebt.
En als dat een vaste minimale prijs is voor hun zou ik ook geen mensen in huis willen die misschien toch wel blijven steken op 175,-
Dan heb ik ook mijn tijd beter te besteden.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:08

De manier waarop zou ik anders doen.
Je kan rustig aanhalen dat ze heus mogen komen kijken maar ze de bank niet onder 200 weg wil doen. Vaste prijs.

Hiermee licht je de eventuele koper nogmaals in over de vaste prijs maar zeg je ook dat je open staat voor bezichtiging

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:10

_mexx_lady_ schreef:
De manier waarop zou ik anders doen.
Je kan rustig aanhalen dat ze heus mogen komen kijken maar ze de bank niet onder 200 weg wil doen. Vaste prijs.

Hiermee licht je de eventuele koper nogmaals in over de vaste prijs maar zeg je ook dat je open staat voor bezichtiging

Dat ben ik met je eens :j
Maar niet iedereen is altijd even handig met tekst :)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:12

Ik ben een beetje afgehaakt op bokt markt merk ik. Er zijn zoveel bedrijven die daarop adverteren, maar inmiddels ook op mp. En je advertentie in een niet betaalde rubriek is ook niet meteen vindbaar meer. Ze laten zelfs via de zoekfunctie maar 1 resultaat zien van je terwijl je er veel meer zou moeten zien. Best irritant.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:14

Ja op MP is dat al, heel jammer.
Maar dat het op bokt meer bedrijven is dan particulier vind ik ook erg irritant.
Dat heb ik ook al meermaals aangegeven bij de mods, maar heeft helaas geen zin.

Dat zou echt gesplitst moeten worden, particulier en bedrijf.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:26

Ik weet niet hoe het met Bokt zit, maar advertenties van bedrijven levert MP gigantisch veel geld op. Werk zelf bij een bedrijf die maandelijks veel geld overmaakt naar MP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:50

Ik heb wel al spullen verkocht via de BM, is altijd goed gegaan. Maar zowel daar als kapaza loopt het nu gewoon voor geen meter.

Mijn advertenties zijn zelfde als altijd: maat, kleur, korte beschrijving, foto's van geheel en details, VP en optie tot verzenden indien gewenst. Ik sta altijd open voor eventueel extra foto's als mensen daar om vragen of extra info. Heeft altijd prima gewerkt maar nu is het doodstil.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:16

We zullen het maar steken op de economie. Of het feit dat mensen gewoon meer luxe, en dus nieuw willen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:17

Of dat ze liefst dan nog merk producten willen, nieuw, maar wel voor een klein prijsje en als het dan toch ook nog even kan incl. verzenden! :(

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:26

Inderdaad!
Tweedehands willen kopen maar nieuwstaat zonder krasjes verwachten voor een prijs waarvan je achterover valt.
Ik moet eerlijk toegeven, als ik al tweedehands zoek moet het product zich ook in een bepaalde staat bevinden maar hiervoor betaal ik wel wat meer.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:37

Bokt markt heb ik wel goede ervaringen mee :j
Heb gister 2 vliegendekens te koop gezet, heb ze op mp en fb gezet en ook op de bokt markt.
Het is niet echt de tijd voor vliegendekens dus ik ben benieuwd haha.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:40

Dat is idd het punt. Ik heb gewoon nieuwe merkartikelen voor ongeveer de helft van de nieuwprijs. Of het is echt maar een paar keer gebruikt.
En dan bieden ze nog bijvoorbeeld 50 Euro op een nieuwe bucas deken van 270,-. Het maakt niet uit of je bieden aan of uit hebt staan of al in de advertentie vermeld dat het een vaste prijs is.
Inmiddels weet ik weer waarom bokt markt voor mij niet meer zo werkte; kreeg de foto's er steeds niet goed op.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:53

Pff, nou dat spel is me niet gegund hoor. Kom ik daar aan na 40 minuten in de auto, wordt er niet open gedaan. Wel lampen in de vensterbank aan en een fiets voor de deur, maar geen deurbel. Ik heb op alle ramen geklopt en mobiel gebeld, maar helaas. Bleek dat hij 6 minuten voor de afspraak een berichtje had gestuurd dat hij nog niet thuis was en dat hij het wel kwam brengen vanmiddag. Mijn man heeft toen het adres doorgegeven, maar gezien de afstand denk ik niet dat hij gaat komen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:01

Jeetje, dat is niet echt leuk. Beetje laat om een berichtje te sturen. Zou hij niet naar je willen opsturen, verzendkosten voor hem. (Mocht je het nog van hem willen overnemen) maar wie weet komt hij het echt nog brengen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:57

Anoeska27 schreef:
Pff, nou dat spel is me niet gegund hoor. Kom ik daar aan na 40 minuten in de auto, wordt er niet open gedaan. Wel lampen in de vensterbank aan en een fiets voor de deur, maar geen deurbel. Ik heb op alle ramen geklopt en mobiel gebeld, maar helaas. Bleek dat hij 6 minuten voor de afspraak een berichtje had gestuurd dat hij nog niet thuis was en dat hij het wel kwam brengen vanmiddag. Mijn man heeft toen het adres doorgegeven, maar gezien de afstand denk ik niet dat hij gaat komen.

ik vind dat echt wel aso, ik hoop voor je dat hij het komt brengen, maar geloof er niks van, of het moet een spel zijn van honderd euro

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:42

Ik word nu wel erg nieuwsgierig om welk spel het nu gaat

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:20

Ja ik ook wel. Welk spel zoek je Anoeska?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:18

waar ik toch een hekel aan heb. Netjes een afspraak gemaakt om vrijdag spullen op te halen.
mailt degene vanmorgen dat hij een hoger bod heeft gehad en onze afspraak annuleerd.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:29

Dat had ik ook een keer maar niet om hoger bod maar omdat iemand anders eerder kon afspreken en het ging om een trailer..

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:36

Daar heb ik ook een bloedhekel aan.Afspraak is afspraak.

Ik heb ook wel snel door wanneer iemand zelf een hoger bod plaatst.Zo had ik afgesproken om een auto op te halen voor de vraagprijs.Stuurt de verkoper me een mail dat hij een hoger bod had gekregen en of ik meer wilde geven.Nou niet dus.Mocht ik hem toch ophalen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:42

VickyS schreef:
Daar heb ik ook een bloedhekel aan.Afspraak is afspraak.

Ik heb ook wel snel door wanneer iemand zelf een hoger bod plaatst.Zo had ik afgesproken om een auto op te halen voor de vraagprijs.Stuurt de verkoper me een mail dat hij een hoger bod had gekregen en of ik meer wilde geven.Nou niet dus.Mocht ik hem toch ophalen.

Dan zou ik toch bedanken denk ik... tenzij ik iets heel graag wil hebben.

Wat ik een keer gedaan heb (eigenlijk heel slecht, maar ik was echt dodelijk vermoeid door dit soort figuren) is een hoger bod geven waardoor ik het weer mag op komen galen en dan op het laatste moment afgezegd. :Y) . Karma even een rondje geholpen.

Meestal laat ik het gewoon zitten en is het me de energie niet waard.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:43

Of mensen die afspraak maken en niet komen opdagen dat had ik gisteren uur gewacht en toen berichtje gestuurd fijn dat je het hebt opgehaald! Dan krijg je smoes weer goh ben net in nederland :')