Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:21

Er zit hier een bedrijf en dat heet Sleutel bij Sana. Ik vond het al heel raar dat er ineens, in het midden tussen stad en woonwijken langs de kant van de weg een sleutelmaker zit, volgens mij kan dat nooit een winstgevend bedrijf zijn. Maar laatst bedacht ik me ineens dat het een werkruimte is die je kunt huren om te 'sleutelen' aan je auto.

:')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:50

Voor kinderen die worden geboren op of boven Nederlands grondgebied in een rijdend voertuig, varend schip of een binnenlands vlucht, geldt de gemeente waar het pasgeboren kind het voertuig verlaat als de geboorteplaats. (Artikel 19a van het Burgerlijk Wetboek)
Bij een schip of vliegtuig dat een internationale reis maakt, moet de gezagvoerder een voorlopige geboorteakte opstellen en die naar de ambtenaar van de burgerlijke stand in Den Haag sturen. Die stelt vervolgens een definitieve geboorteakte op. In de voorlopige akte staan de coördinaten van de plaats waar het vervoermiddel zich bevond op het moment van de geboorte. In het paspoort staan als geboorteplaats het registratienummer van het voertuig en de opgegeven coördinaten vermeld.
Deze Nederlandse regels gelden alleen als het vliegtuig of schip in Nederland staat geregistreerd. Als het voertuig in een ander land geregistreerd staat, gelden de regels van dat land. Volgens de Zweedse regels is de plaats waar het vliegtuig landt de geboorteplaats.
De positie van het vliegtuig of schip kan relevant zijn voor de nationaliteit van het kind. Op oudejaarsavond 2008 beviel ee Oegandese tijdens een vlucht van Amsterdam naar Boston in Canada. Het kind is officieel Canadees.
Ook de VS kennen iedereen die boven of op Amerikaans grondgebied is geboren automatisch het Amerikaans staatsburgerschap toe.
(Bron: 300 alledaagse mysteries, Redactie Eppo Köning & Juliette Vasterman)

vuurneon

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:59

Wat cool! :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:06

Twee muntjes in 1!

Dat dit weermeisje van het Jeugdjournaal vroeger Celsie heette... En dat dat natuurlijk van Celsius kwam. :)) :Y)
Afbeelding

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:04

Sokje_6 schreef:
Twee muntjes in 1!

Dat dit weermeisje van het Jeugdjournaal vroeger Celsie heette... En dat dat natuurlijk van Celsius kwam. :)) :Y)
[ Afbeelding ]

Tsja, Celsie is van na mijn (Jeugdjournaal-)tijd. Toen ik die ooit voorbij zag komen, snapte ik het verband meteen. Maar als je op je achtste begint met kijken en ze is er al, dan denk je waarschijnlijk: mwa, zal wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:17

Ik ben dus iemand die echt verwekt is met oud en nieuw. :') En mijn ouders deden het denk ik alleen die dag, want ook mijn broer is verwekt met oud en nieuw, 3 jaar eerder (en morgen jarig). :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:36

Neonlight schreef:
Ik ben dus iemand die echt verwekt is met oud en nieuw. :') En mijn ouders deden het denk ik alleen die dag, want ook mijn broer is verwekt met oud en nieuw, 3 jaar eerder (en morgen jarig). :D

_O- _O-

Wat champagne al niet teweeg kan brengen haha

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:50

Er was een tijdje geleden een kindje geboren op een schip in een gebied dat van niemand was, weet het precieze verhaal niet meer... Dat kindje had op het paspoort coördinaten staan geloof ik..

EDIT: verhaal was iets anders zie ik nu http://nos.nl/artikel/2111655-vluchteli ... regat.html

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:57

Neonlight schreef:

Mijn vader werkte bij de marine en had 2 weken kerstverlof eind december. Ik ben een kerstverlofkindje en vandaag jarig :D

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:22

Ik ben verwekt op de huwelijksnacht van mn ouders :') Hoefde niet terug te rekenen, ze vertelde het gewoon doodleuk een keer tijdens het eten haha. Mijn jongere broertje is 2 dagen voor mij jarig, dat was een leuke trouwdag een jaar later gok ik. :+

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:39

}:0 :+ Mijn kleintje is verwekt met pasen en tweede kerstdag geboren :D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:14

OMG.

Ik ben 7 oktober jarig en was 8 dagen te laat :oo

:')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:20

Ik heb ook even zitten rekenen en heb het maar even nagevraagd. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:25

Hmmmm... Ik ben op een gewone dag in oktober verwekt. En mn eigen baby in november :+

Ik heb wel eens gehoord dat oktober november en december de meest vruchtbare maanden zijn.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:27

Zou dat dan niet komen omdat het kouder word, donkerder is en men nog niet in de winterdip zit?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:39

Ik gok dat ik iets met mijn mams haar verjaardag te maken heb. Gezien daar 9 maanden tussen zitten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:47

Ik ben begin januari verwekt. Als mijn moeder de papieren opzoekt weten we zelfs de tijd. Maar goed, als donor kind is dat niet heel moeilijk :')

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:38

De Duitse krimi 'Tatort' - het duurde best een tijd voordat ik bedacht dat Tatort niet de exotische naam van de detective was, maar het Duitse woord voor plaats delict...

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:52

Indy_Mouse_9 schreef:
De Duitse krimi 'Tatort' - het duurde best een tijd voordat ik bedacht dat Tatort niet de exotische naam van de detective was, maar het Duitse woord voor plaats delict...

Kwartje valt hier heel erg hard. 8)7

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:29

LovingTweety schreef:
Ik gok dat ik iets met mijn mams haar verjaardag te maken heb. Gezien daar 9 maanden tussen zitten.

Een cadeautje uit eigen zak..... ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:37

Zo kwam ik achter een familiegeheim toen mijn opa en oma 25 jaar getrouwd waren :D
Ik zei tegen mijn buren, waar ik vaak was, dat we een feestje hadden omdat mijn opa en oma 25 jaar getrouwd waren :=
Zegt de buurvrouw, hoe kan dat dan? Ikke, hoe bedoelt u dat? Zij weer van, je moeder is 33/34! :evaw: :)*
Bleek dus dat mijn opa een tweede keer getrouwd was en dat was echt heel wat toen, zwaar geheim!
Kan je nagaan hoe naïef je als kind was

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:36

daffieduck83 schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:

Kwartje valt hier heel erg hard. 8)7

Idem hier :oo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:11

O wow! Dat kwartje valt hier ook!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:32

Om dit topic maar even een enorme rotschop te geven:

Toen ik voor de eerste keer met de bus ging (meteen alleen) wist ik nog niet dat de rode knoppen zijn om bij de volgende halte te stoppen. Pas toen iemand anders op de knop duwde (bij mijn halte) viel de euro :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:59

Steeph schreef:
Om dit topic maar even een enorme rotschop te geven:

Toen ik voor de eerste keer met de bus ging (meteen alleen) wist ik nog niet dat de rode knoppen zijn om bij de volgende halte te stoppen. Pas toen iemand anders op de knop duwde (bij mijn halte) viel de euro :')

In dat kader ging ik jaren geleden eens met de bus.
Een stad die ik niet kende,regen, duister...
Ik zat wat bibberig te wachten in het bushokje en zag na drie kwartier eindelijk mijn bus aan komen.
Ik pak mijn tas en ga staan,loop richting de weg en zie de bus zo mijn neus voorbij rijden! -O-
Na een eeuw wachten kwam er eindelijk nog een bus,dit keer rende ik richting de plaats waar hij zou stoppen maar ook deze bus reed door!
Helemaal pissig rende ik half achter de bus aan,wild zwaaiend met mijn armen en een boos gezicht.
De chauffeur remde af en deed geïrriteerd de deuren open.
Nog voor ik wat kon zeggen kreeg ik met een wild gebaar te horen : 'jeetje! Volgende keer gewoon je hand opsteken jongedame! Anders weet ik toch niet of je mijn bus moet hebben?!'

Oeps. Wist ik veel dat dat gebruikelijk is als je met de bus reist :=