Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:26

Ik raad je aan om, als de wachtrij voor de snelbus te lang is, lijn 331 of 300 naar Arnhem te nemen. Duurt misschien iets langer dan met de snelbus, maar je hoeft in ieder geval niet zo lang buiten te wachten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 08:25

Goh. Het is maandag. Om wat voor een reden dan ook rijdt de sneltrein weer niet. Kom je weer te laat.
#woest

Derde maandag op rij al...

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 08:35

Ik sta op den helder. Te wachten tot er een trein komt. Begin en eind punt, nu al 10 min vertraging. :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:11

Lekker dat het weer maandag is .. NMBS zou ook echt eens werk moeten maken van stilte coupés.. Zo ergerlijk, ben ik rustig aan het slapen op de trein, komen er 2 vrouwen naast me geploft (ook al redelijk letterlijk) en beginnen ze superluid lawaai te maken. >_< kunnen ze niet ergens anders gaan zitten dan ipv naast mij, plek genoeg (er was nog heel wat open plek in de wagon). Niet iedereen wil even veel lawaai op een ochtend :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:13

Irritant he, dat de meeste mensen zich tegenwoordig niet meer aan de stilte in de stiltecoupé's houden. Alsof je daar voor je lol gaat zitten. Als ik daar zit dan zit ik daar omdat ik stilte wil. Vaak lees ik boeken voor school in de trein (zit er toch 5 uur in, waarom niet), maar dan kan ik me echt niet concentreren als mensen luide gesprekken gaan lopen voeren. 8)7

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:02

En als je ze er op wijst dan ben jij de rare pipo :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:16

Oh of die mensen van die verdomde kios die keihard door de stiltecoupé schreeuwen "OF ER IEMAND NOG KOFFIE, THEE OF WAT LEKKERS WIL". :roll:

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:22

MarlindeRooz schreef:
Oh of die mensen van die verdomde kios die keihard door de stiltecoupé schreeuwen "OF ER IEMAND NOG KOFFIE, THEE OF WAT LEKKERS WIL". :roll:

Die doen ook maar hun werk :) De een beter dan de ander, maar toch.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:35

Hebben jullie ooit wat gekocht bij de railcatering? :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:36

Ik reis niet zo vaak op trajecten waar Railcatering mee gaat, maar ik koop bijna altijd wel koffie als ik ze tegenkom. Soms iets lekkers erbij. En ik kocht een keer zo'n powerbank bij een verkoper, dat ding werkt fantastisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:37

En een lege powerbank mag je weer omruilen voor een volle.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:38

Wist ik niet, wat handig :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:39

Ik koop nooit wat en ik vind ze schijtirritant. En ze stinken soms naar zweet.

En de keren dat ik die bekertjes tegen mij aan kreeg zijn niet op 1 hand te tellen. :+

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:40

WTH :D NMBS moet precies eens op studie gaan bij NS !

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:56

Ik vind ze ook echt best wel irritant en ik krijg altijd die dikke tas tegen me aan als ze langslopen. :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:59

MarlindeRooz schreef:

En de keren dat ik die bekertjes tegen mij aan kreeg zijn niet op 1 hand te tellen. :+

Die mensen doen gewoon hun werk en hebben echt geen baantje wat zo gezond is voor je lichaam. Door een bewegende trein lopen is al belastend, laat staan als je het met al die bepakking die ze op hebben moet doen. Ik vind het dan echt niet vreemd dat ze dan gaan zweten. En dat je die bekertjes tegen je aan krijgt doen ze ook echt niet expres, veel bepakking, weinig bewegingsruimte en een bewegende werkplek. Het overgrote deel van die mensen doen echt gewoon hun best om niemand te raken maar dat is gewoon een onmogelijke opgave.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:00

Ik koop weleens wat. Een Tony Chocolonely na een zware dag bijvoorbeeld. Heb eens een biertje in de stoel naast me gekregen. Was uit die grote tas gevallen en zag het pas veel later. Die smaakte prima :D

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:05

Ik koop wel eens wat, chocomel of zo. :j
Ben meestal wel blij om ze te zien, zeker als het erg koud is, of snikheet.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:14

Laatst had ik het super koud en moest 3 uur reizen. Toen was ik zo blij dat er zo'n persoon aanwezig was! Heerlijk warm kopje thee gekocht. Echt fijn als je lang onderweg bent en maar korte overstappen hebt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:17

Ik ben altijd verdrietig dat ze pas bij Rotterdam CS opstappen als ik naar Blaak moet, soms zou ik wel een warme chocomel of kopje thee lusten :D
Denk dat als ik er eens één zie ik ook maar zo'n powerbank ga kopen, mijn telefoon is een beetje gaar. En zeker als je 'm dan om kan ruilen voor een volle...

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:18

Inoterry schreef:
MarlindeRooz schreef:

Die mensen doen gewoon hun werk en hebben echt geen baantje wat zo gezond is voor je lichaam. Door een bewegende trein lopen is al belastend, laat staan als je het met al die bepakking die ze op hebben moet doen. Ik vind het dan echt niet vreemd dat ze dan gaan zweten. En dat je die bekertjes tegen je aan krijgt doen ze ook echt niet expres, veel bepakking, weinig bewegingsruimte en een bewegende werkplek. Het overgrote deel van die mensen doen echt gewoon hun best om niemand te raken maar dat is gewoon een onmogelijke opgave.

Is ook zo maar gezien de titel ergenissen in openbaar vervoer .... Dan deel je je ergenis ook als die niet redelijk is :D
Zo erger ik mij aan verkouden mensen die hun neus vanuit de tenen ophalen.. Brrrr neem een zakdoekje

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:20

Willl65 schreef:
Zo erger ik mij aan verkouden mensen die hun neus vanuit de tenen ophalen.. Brrrr neem een zakdoekje

En dat dan minimaal 10 keer per minuut.

:x

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:21

Inoterry schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nou douchen en deo gebruiken helpt al veel hoor. En je hoeft het werk niet te doen... Net als die verkoop persoontjes in de winkelstraat. Ze doen ook maar hun werk maar ze zijn wel schijtirritant.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:42

Inderdaad, zat andere baantjes ook voor studenten.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:44

Ja, maar iemand moet het toch doen :+