Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinadrenth

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:12

ik doe het ook niet. vind vreemd dat ze het allemaal zo doen. ik wil best betalen als ik pony gezien heb

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:12

pummer12 schreef:
ik doe het ook niet. vind vreemd dat ze het allemaal zo doen. ik wil best betalen als ik pony gezien heb

Helemaal mee eens

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:14

GamblersCup schreef:
Esmeej333 schreef:
Een aanbetaling na een kijkafspraak vind ik niet gek als je de pony niet gelijk mee kan nemen.

Kijk, dát is wel weer normaal, dat is handgeld en dat doen er veel voor een beetje zekerheid.

Ja klopt heb je gelijk in. Vind dit ook maar gek, maar ik begrijp de eigenaresse ook wel dat ze het paard niet zomaar een week vast gaat houden :o .

Het is een beetje dubbel.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:18

Ze moet ook niks vasthouden, ze kan toch gewoon mensen laten komen als er geinteresseerden zijn? Verkocht is dan verkocht. Loopt de verkoper geen risico ivm de eerste geinteresseerde en er hoeft niet om dat rare geld worden gevraagd voor een kijk-afspraak.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:19

Ik vi d het niet zo gek als je een afspraak maakt voor een dag dat mensen een paard of pony dan even vasthouden. Stel je moet van gronigen naar brabant, dan is dat toch wel even een stuk rijden en dat kan je. Niet zo even doen. Ik vind zelf dat elke koper eerlijke kansen hoort te krijgen en als het een 'spoed' is dat het paard pony weg ,oet, dan moet de koper dat ergewoon bijzeggen. :)
Dus ik kan me zeker in de menig van Elfil92 vinden :)

En een aanbetaling.vind ik zelf ook een beetje gek, zeker als je alleen gaat kijken voor de eerste keer. :')

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:25

Ja ach, ik vind het eerst komt wie het eerst maalt. Als verkoper heb je geen zekerheid of iemand komt opdagen, en de tweede koper kan dan inmiddels alweer afgehaakt zijn. Is de verkoper zijn goed recht om aan de eerste kijker te verkopen imo.
Bij mijn twee paarden ook zo... Waren al afspraken gemaakt op latere datums maar ik kon eerder en heb m'n paarden toen ook voor andere mensen konden kijken gekocht. Ja misschien banketstaaf maar als ik een paard echt wilde regelde ik wel vrij en vervoer e.d, ook toen ze aan de andere kant van het land stonden. Verkopers zeiden gewoon, ja jij was eerst en je bied een redelijke prijs, bij de anderen is dat maar afwachten, dus we verkopen aan jou.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:36

En ik vind het niet netjes als ik voor komend weekend een afspraak zou maken (eerder kan niet i.v.m. werken), de verkoper daar mee akkoord gaat, en dan in die tussentijd het paard aan iemand anders verkoopt...
Dan mag het een slechte tijd zijn, maar je gaat beiden akkoord met die afspraak voor over een paar dagen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:41

En daarom zegt tegenwoordig elke verkoper erbij, dat als er eerder iemand komt, het beest verkocht wordt. De meeste mensen kunnen het zich echt niet veroorloven te wachten op wildvreemden, die misschien niet komen opdagen, of die besluiten het dier niet te kopen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:45

dan hebben wij gelukkig nog niet zo'n haast met verkopen :)

Ik zie het zelf anders. Als ik voor een dier wil kijken en verkoper geeft aan dat er komend weekend mensen komen, dan zou ik het alleen maar netjes vinden als ze die afspraak afwachten en heb ik er totaal geen moeite mee om tot daarna te wachten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:52

Hm, afhankelijk hoe graag ik het dier wil zien en geinteresseerd ben. Ik had bij de Fries die ik net gekocht heb ook geen weekend-kijkers afgewacht hoor. Die leek me zo interessant, daar heb ik voor de volgende dag gelijk een afspraak mee gemaakt (ok, dat was dan toevallig in het weekend, ik zag zaterdagochtend de advertentie :D ). Als ze voor 2 dagen later kijkers had gehad, had ik niet gewacht hoor. Beestje blijkt helemaal dát te zijn wat ik zocht, we kunnen het goed met elkaar vinden en die had ik niet mis willen lopen.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 19-03-14 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:52

Ik ben het met kentaro eens,
Met myn pony,heb ik ook afspraken gewoon gemaakt met kopers. Ik hebliever een goed huisje dan een snelle verkoop. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:54

Ik zou geen aanbetaling doen. Want een eigenschap van een aanbetaling is dat het geld niet teruggegeven wordt wanneer de koop toch niet doorgaat. Zou dus wat zijn als iedereen dit gaat doen. Ben je bij 10 pony's gaan kijken, ben je al 1000 euro kwijt, maar heb je nog geen paard. Het is dus echt te gek om als paardenverkoper een aanbetaling te vragen.
Laatst bijgewerkt door Gini op 19-03-14 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:55

GC, Gefeliciteerd met je aanwinst!!
(en een fries <3 )
je hebt op zich helemaal gelijk! Maar ik kijk dan hoe ik zelf ben, en ik zou netjes wachten (als verkoper zijnde), maar inderdaad gebeurd dat vaak zat anders. Ik heb het ook wel eens met iets anders gehad dat ik graag wilde hebben. Bood tussen ons akkoord en ophalen iemand anders meer, en toen gingen ze daar mee verder :( Zelf doe ik dat dus niet. als ik akkoord gegaan ben met een bod, is dat mijn 'pech' als er daarna hoger wordt geboden (wat we helaas vorige week nog hebben gehad :P )

(ik vergistte me inderdaad dat je een aanbetaling doet wanneer je het dier gezien hebt en wilt kopen en later pas op kunt/wilt komen halen :P )

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:57

Ik heb toen ik bij een zadel ben gaan kijken en zeker wist dat ik die wilde, een aanbetaling gedaan. Dat is niet alleen voor mij een afspraak dat ik dat zadel daadwerkelijk krijg, maar voor haar ook een zekerheid dat we het echt komen ophalen (ze wilde het zadel niet per direct kwijt i.v.m. een vervangend zadel). Uiteraard hebben we dit per e-mail vastgelegd. Even via je mobieltje een e-mail sturen en bevestigen. Zo hoort het ook te gaan... moet voor beide een soort zekerheid bieden. Maar een aanbetaling om te komen kijken is echt onzin. Zou lekker zijn, bel je voor een afspraak bij de kapper, moet je alvast een tientje betalen, want ja die plek reserveren ze wel voor je en dan kan er niemand anders op die plek... :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:58

Jadeleigh263 schreef:
Ik ben het met kentaro eens,
Met myn pony,heb ik ook afspraken gewoon gemaakt met kopers. Ik hebliever een goed huisje dan een snelle verkoop. :)

Dus eigenlijk zeg je dat ik geen goed huis bied? ;)
Was een snelle verkoop, was verkocht zodra ik haar zag en had de beslissing gemaakt toen ik in het zadel ging zitten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:00

Kentaro, dank je! :D

Maar een bod accepteren vind ik wat anders dan een kijk-afspraak afwachten. Als ik een bod accepteer, ga ik niet daarna nog eens een hoger bod accepteren bijvoorbeeld. Maar op zo'n pony is dan nog helemaal geen bod gedaan, die hebben ze nog niet eens "live" gezien.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:01

Ik zou alleen een aanbetaling doen als ik heb besloten om het paard te kopen, maar bijv. Over een week pas ophaal. En dan wil ik er ook nog een bewijsje van hebben stel dat het paard weg is en je je geld kwijt bent.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:02

Kentaro schreef:
GC, Gefeliciteerd met je aanwinst!!
(en een fries <3 )
je hebt op zich helemaal gelijk! Maar ik kijk dan hoe ik zelf ben, en ik zou netjes wachten (als verkoper zijnde), maar inderdaad gebeurd dat vaak zat anders. Ik heb het ook wel eens met iets anders gehad dat ik graag wilde hebben. Bood tussen ons akkoord en ophalen iemand anders meer, en toen gingen ze daar mee verder :( Zelf doe ik dat dus niet. als ik akkoord gegaan ben met een bod, is dat mijn 'pech' als er daarna hoger wordt geboden (wat we helaas vorige week nog hebben gehad :P )

(ik vergistte me inderdaad dat je een aanbetaling doet wanneer je het dier gezien hebt en wilt kopen en later pas op kunt/wilt komen halen :P )

Is misschien ook wel netter daar geef ik je geen ongelijk in.
Maar bij zoiets als een paard kopen kies ik toch echt voor mijn eigen geluk :o , en niet voor het meest nette. Mijn eerste paard is echt mijn droompaard en was echt een buitenkansje. Die andere mensen zouden de trailer meenemen, dus was hij waarschijnlijk al weggeweest. Ik ben nog steeds elke dag blij dat ik toen 'egoistisch' ben geweest want m'n droomknol staat hier nu wel :D, en hij heeft prima goed tehuis hoor.

En een bod accepteren vind ik wat anders dan een kijkafspraak. Als je bod accepteert heb je een overeenkomst. Bij een kijkafspraak moet je maar afwachten of iemand komt, de juiste prijs en als het je wat kan schelen een goede thuis.

Bij een deken, of een setje bandages vind ik dat wat anders, dat is vervangbaar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:05

Uiteraard is een kijkafspraak iets anders dan bij een bod accepteren, maar ik doelde daarmee eigenlijk op dat als je iets heel graag wilt hebben (net als o.a. GC haar Fries), je beter het maar snel af kunt handelen, anders kan het weg zijn :=

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:08

Kentaro schreef:
Uiteraard is een kijkafspraak iets anders dan bij een bod accepteren, maar ik doelde daarmee eigenlijk op dat als je iets heel graag wilt hebben (net als o.a. GC haar Fries), je beter het maar snel af kunt handelen, anders kan het weg zijn :=

:j

Daarom heb ik dat ook gedaan met mijn paard, maar ik heb dus ook niet de andere kopers afgewacht die wel eerder hebben gemaild maar later een afspraak hadden.
'Niet netjes' dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:20

pummer12 schreef:
ze wou 100 euro hebben voor als ik dinsdag kwam moest ik via de rekening overmaken

Tja, je geeft zelf aan dat je d'r dinsdag gelijk meeneemt, dus gaat de eigenaar uit van een verkoop. In dat geval snap ik dus die aanbetaling wel hoor, je geeft zelf aan dat je d'r meteen mee wil nemen (dus kopen).

pummer12 schreef:
mag ik mij misschien bij komen sluiten?
had een onwijs leuke pony gezien op marktplaats. waren het uitijndelijk eens over de prijs, vraagt ze wanneer ik wil komen ophalen, zei ik van a.s. dinsdag.
zegt ze, dan wil ik een aanbetalings bedrag want dat duurt mij te lang.
ik zo , ik ga niet voor een pony betalen wat ik niet gezien heb

Wat ik dan wel grappig vind, je wilt niet een aanbetaling doen voor een pony die je niet gezien hebt, maar je gaat wel op de goede gok de pony kopen :+

Dan moet je misschien dinsdag eerst gaan kijken en dán de aanbetaling doen.. Heb je 't dier in ieder geval gezien :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:31

Tussen de aanbetaling en de dinsdag zitten nog een paar dagen waarin heel veel kan gebeuren. In het ergste geval een pony die al lang weg en verkocht is nog voordat je de trailer hebt aangekoppeld. En dan zit je daar, wat ga je doen? Procederen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:32

Ik zou ook geen aanbetaling vragen als mensen nog niet geweest zijn.
Als ze niet op komen dagen zijn ze dus niet serieus genoeg en dan zoek ik liever nog even verder, als je een aanbetaling zou vragen en ze komen alleen daarom kijken dan heb ik liever dat ze thuis blijven.
Met mijn pony was het andersom, ik had al eerder de vraag gekregen of ik hem wilde verkopen, antwoord was toen nog nee.. Later moest ik hem dus wel verkopen en binnen 2 weken na mijn beslssing dat hij verkocht zou worden is hij opgehaald. Die mensen hadden dus contact met mijn staleigenaar gehad en hadden nog steeds belang bij hem.
Staleigenaar belde mij met de vraag of hij mijn nummer door mocht geven, mensen belden mij en het was meteen al rond..
(Ging voor mijn gevoel wel veel te snel)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:50

Ik geloof dat niemand mij rolschaatsen wil verkopen.. -O-

Heb al bij 3 verschillende adverteerders de vraagprijs geboden en niets meer van gehoord. Dit waren allen recente advertenties en er stonden geen hoge biedingen tegenover. Natuurlijk nergens een telefoonnummer dus ik moest wel mailen.

Ik baal er echt van. Ik wil gewoon rolschaatsen! Alleen niet voor € 300 wat die dingen nieuw moeten kosten. :(

Ik snap er niks van. Haal of je advertentie van mp of zet er gereserveerd boven OF stuur een mailtje :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:38

Hahaha nee joh GC,

Geloof wel dat je een goed te huis bied hoor, maar met mijn pony had ik geen haast. Zo zag ik het zelf als verkoper.

Al moet ik wel zeggen, toen ik laatst voor een paard wilde gaan kijken, wilde ik ook zo snel mogelijk kijken en mn werk etc er voor afzeggen, maar er waren mensen die eerder af hadden gesproken met de verkoper maar pas later gingen kijken, dan ik zelf wilde gaan kijken.

Ik was toen heel enthousiast en ik kon echt niet wachten totdat de andere kopers waren geweest. Maar helaas wilde de verkoper eerst afwachten op de andere mensen... En toen ze waren geweest was het paard verkocht. Ik baalde, geef ik toe, op dat moment had ik ook zo iets van, wie het eerst komt wie het eerst maalt alleen dacht de verkoper daar anders over.

Ik snap dat als je je paarden en pony's te koop hebt staan dat je er snel mogelijk vanaf wilt, maar met mijn eigen pony, wilde ik het toch rustig aan doen. Er zat wel haast achter, (omdat de plek waar de pensionstalling zou komen te staan een snelweg zou worden), maar toch wilde ik wel iedereen netjes afwachten. En helaas nu 2 jaar later heb ik spijt dat ik hem heb weggedaan, de pensionstalling is er nog steeds, en de snelweg ligt er nog steeds niet. :n