"Is het slim om nu mijn naam te veranderen , of is het juist nu slim om de naam nog te veranderen?" Beetje dubbelop? Ik vind BabysaurusBeauty ook leuker klinken door de alliteratie, zou het gewoon veranderen. Maar wel duidelijk maken voor je volgers natuurlijk, zodat je ze niet verliest!
talievlietie
Geplaatst: 09-02-14 15:26
Oh ha ik bedoelde of het überhaupt wel slim was en of ik het juist wel nu zou moeten doen vanwege dat ik nog maar een beginner ben
Als je hem binnen Blogger verandert als het goed is niet. Maar toen ik een nieuwe blog (dus mijn eigen domeinnaam) wou toevoegen aan Bloglovin raakte ik wel al mijn volgers kwijt. Is ff balen maar mensen die je blog echt lezen volgen je toch wel weer opnieuw
Leuke nieuwe naam Talita! Welkom Dinnie! Waarover ga je bloggen inderdaad Tazzey, toen ik je post las ben ik meteen de airmiles van mijn moeder gaan checken, helaas zijn het er maar 600 Had graag een gratis essie willen hebben haha
Ben nu bezig met een nieuwe post, maar het is echt een onmogelijk lakje om te fotograferen Heb gister ook een instagram aangemaakt voor mijn blog! Ik heb wel een persoonlijke instagram maar ik wilde het graag gescheiden houden aangezien voor jongens die me volgen het niet zo leuk is om alleen maar nagellak te zien Mijn blog-instagram is: 'moopolish'
Laatst bijgewerkt door BalouArera op 09-02-14 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik moet nog weer even in het bloggen komen na al die drukte zeg
Dinniej
Geplaatst: 09-02-14 17:14
Bedankt voor al het welkom heten, superlief! Ik wil gaan bloggen over m'n kledingstijl en mijn leven enzo.. Ik verwacht dat het niet al te bijzonder wordt, maar het lijkt me vooral heel leuk om al m'n verhalen op te schrijven, en wie het dan wil lezen mag het lezen.
Wat betreft camera.. Ik heb een iPhone 4, en bij mooi weer komen daar nog aardige foto's uit, maar bij slecht weer valt het toch tegen. Los van de camera heb ik sowieso nog een hoop te leren, dit waren m'n eerste outfitfoto's met zelfontspanner, zoals jullie zien en zoals ik daar ook al als tip heb gehad niet vanuit de beste hoek en niet de meest geschikte combinatie van kleding voor mij.. Maar ik denk toch dat een "echte" camera het iets beter redt bij dit soort weersomstandigheden.
Dat ligt helemaal aan wat voor camera en wat voor lens je wilt gaan gebruiken. Op jouw foto is het vrij donker weer. Als ik buiten fotografeer heb ik altijd een flitsset mee.
Naborah
Geplaatst: 09-02-14 17:38
De belichting is imo altijd het belangrijkste voor fotografie. Zonder licht valt er niets te doen hé (Grieks schrijven met licht) Waar ik graag gebruik van maak, zijn spiegels. Je kan zo zowel natuurlijk als kunstmatig licht krijgen waar jij het wilt en het ziet er beter uit dan zonder/kunstlicht. Fotografeer je kleding niet van onder, dan zal het er breder uitzien dan het daadwerkelijk is. Tussen navel- en ooghoogte is meestal prima (hekje, heg, kast, tuintafel). Vraag ook vooral iemand anders een foto van je te maken, zodat je hoogte/afstand/hoek goed kan bepalen en niet afhankelijk bent van je eigen armen (selfie) of voorwerpen waar je je telefoon/camera op moet zetten.
Bedankt voor de tips! Dat het er breder uitziet dan in werkelijkheid op deze manier heb ik inderdaad ook geleerd.. Ik woon alleen en heb dus niet altijd iemand om een foto van me te maken (heb een vriendje, maar die is er niet altijd), maar als ik echt een mooie camera ga uitzoeken kan ik geloof ik ook met een afstandsbediening werken? In het hele fotografiegedeelte moet ik me überhaupt nog meer verdiepen, tot nu toe ben ik nooit verder gegaan dan gezellig fotograferen met een huis, tuin en keukencamera (waar af en toe ook wel eens gelukstreffers bij zaten), maar het lijkt me wel heel leuk. Spiegels vind ik ook wel een interessante, maar hoe doe je daar iets mee met natuurlijk licht? In dit geval ben ik gewoon ergens in de polder gaan lopen en heb ik m'n telefoon met zelfontspanner op een tas gezet, maar ik zou niet weten hoe je in zo'n situatie (al ben ik de volgende keer sowieso al van plan om het beter aan te pakken) iets aan het licht kan veranderen met spiegels.
Ik heb het nooit op dusdanig groot onderwerp gebruikt hoor, maar stel je wilt nagellak/armbandje/mss schoenen oid fotograferen. Maak een leuke setting, buiten of dicht bij een raam waar licht doorheen komt (evt met ondersteuning van kunstlicht) en probeer wat uit. Gebruik bijv een kleinere spiegel (laten we zeggen, a5-a4 formaat?) en draai/kiep/roteer je setting en spiegel zo, dat het licht weerkaatst en zo terecht komt op je onderwerp (afhankelijk van hoe het licht/de spiegel is, kan je licht centreren of juist diffuus maken). Volg je me? Het is toch vooral een kwestie van uitproberen denk ik.
Ik volg je wel enigszins, maar ik denk dat ik het pas echt begrijp als ik het eens probeer. Het zal voor mijn toekomstige blog (denk ik) niet al te vaak voorkomen dat ik kleine dingen fotografeer, maar ik houd ook van sieraden maken, dus bij zulke dingen fotograferen kan ik er zeker wat mee.
BalouArera
Geplaatst: 09-02-14 18:01
Ik heb niet echt tips voor je Dinnie, omdat ik zelf nagellak fotografeer, maar ik wens je heel veel succes met je blog alvast! Hoop dat je een fijne camera kunt vinden...
@BalouArera, heb je je nagels ook geprobeerd van iets verder te fotograferen? Vaak komt de kleur/glim dan meer tot zijn recht. De foto kan je dan later wel bijsnijden.
Ik gebruik twee flitsers met softboxen en een opnametafel om mijn producten op te fotograferen. Ik schiet de foto's van mijn nagels met de tafel als achtergrond. Ik werk met een grijskaart omdat bij nagellak de kleur enorm belangrijk is. Ik crop de foto's wel altijd.