Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:27

Ik moet zeggen dat ik me ook moet inhouden, maar dat doe ik wel. Klantvriendelijkheid is alles. Vraag me alleen af waarom een bonuskaart anders is als de kruidvat, mac, ruitersportzaak of weet ik wat. De aanbiedingen van ah zijn vaak grotere, en dan mag er best zo iets als een bonuskaart tegen over staan

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:36

Ik ben nog steeds aan het zoeken, ik kom wel overal referenties tegen naar de uitspraak van de rechter toendertijd, maar de uitspraak zelf nog niet.
Volgens mij kwam het er op neer dat je wel een voucher mag aanbieden voor korting, maar niet an mensen mag verwachten dat ze "lid worden" om gewone kortingen te krijgen. Maar dat is even wat er half is blijven hangen, ik zoek verder ;)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:39

Ach daar zullen ze echt wel iets op bedacht hebben, denk niet dat ze al jaren tegen de wet ingaan met de risicos. En waarom mogen andere het wel dan? Denk dat het wel anoniem moet kunnen, maar dat kan ook. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:57

VeraPopeye schreef:
Ik moet zeggen dat ik me ook moet inhouden, maar dat doe ik wel. Klantvriendelijkheid is alles. Vraag me alleen af waarom een bonuskaart anders is als de kruidvat, mac, ruitersportzaak of weet ik wat. De aanbiedingen van ah zijn vaak grotere, en dan mag er best zo iets als een bonuskaart tegen over staan

Jij vind dat het opslaan van al je gegevens en die voor meer dan 2 jaar bewaren opweegt tegen een brood met 15 cent korting?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:09

Lees jij mijn posts wel? Er is een anonieme en voor 15 cent korting moet je bijd e jumbo zijn. De ah geeft vaak kortingen zoals 1+1, dat is iets meer. Maar als jij het er niet tegen op vind wegen gebruik je toch geen bonuskaart?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:15

Wat een reltopic -.-

1) ik ben onbeschoft
2) de bonuskaart is onzin

Nog leuke verhalen van klanten??? Daar gaat het topic namelijk over, !!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:15

Ik vind de bonuskaart ook onzin, daarom heb ik er geen. :Y) Simpel. :D

Ik was van de week dicht aan het gaan met de kassa, toen mijn collega aan kwam lopen met een klant in een scootmobiel en vroeg of zij nog even mocht.
Natuurlijk, absoluut geen probleem. Mevrouw had best veel, maar mijn collega heeft uitgeladen en we hebben samen helpen inpakken, dus het was zo gebeurd en mevrouw was ons onwijs dankbaar, ze heeft het wel 5 keer gezegd.

Dat maakt je werk dan weer leuk. :D

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:21

Dat is echt genieten he! Als je als medewerker een klant oprecht blij maakt, ook al is het voor jou iets simpels. :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:39

Oooo ik had er een!

Best druk op t werk, en had net een klant geholpen. Ik wil de bel indrukken om het volgende nummer te roepen, komt staar er vlakbij mij aan de balie (we hebben een lange balie :') metertje of 20 ongeveer) een man die zegt 'help mij maar' en hij knalt zo 2 bakjes met kaantjes op de toonbank. Dus ik 'goh meneer had u nr ... ?'
'Nee maar ik heb alleen dit'
Dus ik kijk om me heen. Ik ben ook de beroerdste niet en als het rustig is en een andere collega ook klaar is tuurlijk. Maar er stonden evht een stuk of 20 wachtenden voor meneer.
'Had u wel een nummertje getrokken meneer?'
'Nee daar begin ik niet aan'
Ik nog een keer om mij heen kijken
'Sorry meneer maar ik kan u echt niet helpen nu. U zal toch even een nimmer moeten trekken of op z'n minst op uw beurt moeten wachten voordat ik u kan helpen'
'Nou dan hoef ik dit niet meer t is hoe jij t wil hebben'
Ik nog een keer om mij heen kijken
'Nee sprry meneer kan ik echt niet maken naar de andere klanten toe.'
Toen heeft hij de spullen laten staan en is weggelopen :')

en mijn baas vond naderhand dat ik hem eigenlijk wel kon helpen want ja nu hebben ze een klant verloren -O-

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:42

Ik had laatst ook wat aparts... Stond aan de kassa en zei (oke het kwam er ook wel stom uit): Meneer, U mag bij mij komen hoor!
Reageert die meneer: 'Mag ik dan je adres? Dan kom ik graag bij je'

En het was echt een oude vieze vent -O-

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 01:28

Moet zeggen dat in Nederland over het algemeen, het winkel personeel, zeer klantvriendelijk is in vergelijking met hier in Portugal. Zo erger ik mij meestal dood aan het personeel bij bepaalde zaken. 1 is echt te erg en persoonlijk zou ik haar al lang ontslagen hebben. is gewoon met andere dingen bezig...als je geluk hebt kijkt ze je aan, met een vragende blik, van: wat mot je? dan laat je weten wat je moet hebben en ze pakt het. zegt het bedrag, draait zich om en gaat weer verder met het gesprek die ze of aan de telefoon voert of met een vriendin die naast haar staat....goedendag of doei kan er niet eens van af....belachelijk. ook veel kauwgom in de mond kom ik tegen. IK heb jaren in een zeer mooie luxe bloemenzaak gewerkt en dit moest je je toch niet in je hoofd halen....

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 01:29

Margoooo schreef:
Ik had laatst ook wat aparts... Stond aan de kassa en zei (oke het kwam er ook wel stom uit): Meneer, U mag bij mij komen hoor!
Reageert die meneer: 'Mag ik dan je adres? Dan kom ik graag bij je'

En het was echt een oude vieze vent -O-

whahahaha sorry........ :7

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 07:20

Daarom gebruik ik altijd het woord naar en betrek ik het op de kassa... :')
"U mag naar deze kassa komen." :j

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 07:56

Vjestagirl schreef:
VeraPopeye schreef:

Jij vind dat het opslaan van al je gegevens en die voor meer dan 2 jaar bewaren opweegt tegen een brood met 15 cent korting?

Ik snap niet dat mensen zich daar serieus druk om kunnen maken, naja dan kan mijn buurvouw zien dat ik daarn een zwangerschaptest gekocht heb.. Dan weet ze ook dat ze binnenkort oordopjes voor de nacht kan kopen. :+

Ik kan me er echt niet druk om maken, dat de hele wereld kan zien welke boodschappen ik doe.
Wil ik mijn zwangerschap of alcohol verslaving anoniem houden, dan ga ik naar een drogist of slijterij verderop..

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:38

Ik vond Pimaude niet zo onbeschoft, althans op de manier hoe ik het las. Als een klant helemaal uit der slof schiet zou ik het ook zo kunnen zeggen.
Ik werk in een kapperszaak, en daar komen ook wel eens klanten oei oei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:58

Thanks lisantjuh! Oehh ben benieuwd naar kappersverhalen !! Heb je wel eens een ander model geknipt dan de klant wou? :p

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:56

Vind het eigenlijk best erg wat sommige mensen doen bij klanten. Bellende klanten help ik gewoon. Als iemand nors zegt dat jij geen voordeelkaart heeft, wat maakt jou dat uit? Laat ze lekker nors doen. Tuurlijk is dat niet leuk, maar ik blijf gewoon altijd beleefd. Ik vind dat gewoon echt belangrijk. Jij zou ook niet blij worden van een brutale caissière.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:25

Vandaag ook weer een leuke bij de kassa van madame tusseaud.

Wij: twee kaartjes alstublieft
Verkoopster: hoe oud ben jij? ( tegen mij )
Ik: hoezo vraagt u dat?
Zij: tussen 12-15 jaar kun je korting krijgen!
Ik: dan ben ik 15
Moest ondertussen al hard lachen.
Zij: dat geloof ik niet meer.
Ik: nee klopt ik ben 22 haha!
Zij: ooh sorry sorry wilde niet beledigend zijn!
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:34

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-13 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:39

pimaude schreef:
MyLittleLove schreef:
Vind het eigenlijk best erg wat sommige mensen doen bij klanten. Bellende klanten help ik gewoon. Als iemand nors zegt dat jij geen voordeelkaart heeft, wat maakt jou dat uit? Laat ze lekker nors doen. Tuurlijk is dat niet leuk, maar ik blijf gewoon altijd beleefd. Ik vind dat gewoon echt belangrijk. Jij zou ook niet blij worden van een brutale caissière.

lieve mensen = tijd voor nemen, praatje maken
norse mensen = gauw helpen = geen energie verspillen aan deze mensen.

- mijn gedacht.

Sorry, maar wat vreselijk kort door de bocht! Iedereen verdient dezelfde service en glimlach.
Vind het een soort van sport om norse mensen te laten lachen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:44

oh oliebol, nu gaan we weeeeeerrrr.xp sorryyy foutjeeee.

Nog verhalennn van vanavonddd?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:45

Bij van die klanten die niets zeggen: helpen zoals je alle anderen ook helpt.
En dan maar hopen dat zo iemand zich diep van binnen rot schaamt omdat 'ie je bewust doodzwijgt terwijl je zo netjes bent. :+
Of misschien is het iemand die bij de winkel naast ons niet zo vriendelijk geholpen is en dat nog een beetje hoog heeft zitten... In dat geval ben ik in ieder geval ook aardig geweest. Dan heb ik het misschien niet beter gemaakt, maar hopelijk ook niet erger.

Ik doe ook mijn best erboven te staan als klanten kwaad worden of onbeschoft doen.
Ik denk altijd maar: zij staan als ze compleet door het lint gaan voor banketstaaf in een volle winkel... Ik niet. :D

Als iets echt gevaarlijk dreigt te worden (bijv. groep boze pubers bij weigeren alcoholverkoop) roep ik er iemand bij.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:18

Vind in ook konstantine, je moet altijd vriendelijk zijn naar de klant toe. Of hij dat nu is of niet.
Dat mijn bazin af en toe eens te grof was, ok, het is haar winkel.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:34

Ik had gisteren een vrouw aan de kassa die mij helemaal begon uit te schelden dat wij (de winkel) iedereen bedonderen. En dat ze mijn baas wou spreken, dat ik niet zo glazig moest kijken (ik keek vooral verbaast..) en dat ze heus wel wist dat ik haar expres bedonder.
Juist ja. Ik begroette haar vriendelijk en toen ze zei dat ze een bonuskaart had zei ik: zal ik u dan meteen de nieuwe bonuskaart meegeven? De oude is nog tot 6 januari geldig, dan moet u de nieuwe gebruiken. U kunt hem activeren op internet en dan krijgt u extra aanbiedingen of u laat hem anoniem en dan krijgt u de aanbiedingen uit de folder.
Gelukkig kwam mijn leidinggevende er net aan. Maar jemig, als je denkt dat we iedereen bedonderen kom dan niet naar de winkel..

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:22

Ik help ook klanten die bellen gewoon vriendelijk, hoewel ik het niet netjes van ze vind. Vaak hebben ze dat inderdaad juist door als jij extra vriendelijk blijft.
Gelukkig heb ik niet vaak chagrijnige klanten, aangezien ik alleen lekkere dingen, taart en koekjes verkoop, dus mensen die binnen komen zijn meestal vrolijk dat ze iets te vieren hebben, of zich verheugen op iets lekkers :+ .

Dat bonuskaartsysteem is trouwens de reden dat ik heel lang nooit boodschappen bij de AH deed. Nu ben ik erachter dat je de aanbiedingen wel gewoon automatisch krijgt (in ieder geval bij de AH hier om de hoek), ook zonder kaart, dus nu gaan we er wel weer af en toe heen.
Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat het onthouden van geadverteerde kortingen aan klanten (ook als ze geen bonuskaart hebben) wettelijk helemaal niet mag, maar ik kan het inderdaad niet meer zo duidelijk terugvinden tussen alle klachten over de nieuwe bonuskaart als ik erop google.

O, ik vind trouwens wel dit korte stukje:
"In een reactie op de aantijgingen zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh dat klanten die de bonuskaart zijn vergeten, wel degelijk het recht blijven houden op de korting. 'De caissière heeft een zogenoemde masterbonuskaart en kan daarmee het voordeel aan de klant blijven geven. Dat geldt niet voor het persoonlijke voordeel, maar wij gaan ervan uit dat klanten die geen bonuskaart willen geen behoefte hebben aan die persoonlijke aanbiedingen. De klant heeft de keuze.'" (http://www.distrifood.nl/Formules/Algem ... -1394224W/)
Lijkt er dus op dat je de gewone kortingen gewoon moet krijgen, en enkel de persoonlijke aanbiedingen niet krijgt toegestuurd. Lijkt me ook wel logisch eigenlijk...