Stom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:40

“Mam, ik kom vanavond toch niet eten, S is aan het koken dus ik blijf thuis”
Ik: duimpje.
Of zie je liever, “dat is goed schat, wat fijn dat jullie toch de tijd hebben om samen te eten. Maak er een gezellige avond van.”

Duimpjes zijn top!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:49

In dat kader. Heel stom dat als er in groepapps bijvoorbeeld wordt gevraagd: wie heeft toevallig …(vul maar in) te leen?

Iedereen gaat reageren: ik niet.

Dat is toch de vraag niet!!! Irriteert me mateloos.

1 van de vele redenen waarom ik groepsapps zoveel mogelijk probeer te vermijden :D

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:13

Wat ik stom vind zijn spraakberichten, en zeker die van een paar minuten lang. Stuur gewoon tekst.. Duimpje is op zich prima, waar ik wel een hekel aan heb is, bij sommige mensen weet ik al dat ze weer eens beledigd zijn als ik een duimpje van ze krijg als reactie. Terwijl je dan toch echt gewoon kunt zeggen "goh, ik zie dat anders, daar zijn we het niet over eens".

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:21

Dat iemand zich beledigd voelt ligt bij diegene. Niet bij jou.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:30

Stom is in openbare gelegenheden of op het werk zoals vandaag.
Je zit op het toilet en als je zelf het slot omdraait is het aan de buitenkant rood.
Zodat te zien is dat het toilet bezet is.
Maar alsnog staan mensen aan de deur te rammelen en schrik je je kapot :(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:31

mika11 schreef:
Stom is in openbare gelegenheden of op het werk zoals vandaag.
Je zit op het toilet en als je zelf het slot omdraait is het aan de buitenkant rood.
Zodat te zien is dat het toilet bezet is.
Maar alsnog staan mensen aan de deur te rammelen en schrik je je kapot :(

Ja dan schrik je inderdaad! Soms zelfs zo erg dat je vergeet om "binnen!" te roepen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:38

Texas02 schreef:
Wat ik stom vind zijn spraakberichten, en zeker die van een paar minuten lang. Stuur gewoon tekst.. Duimpje is op zich prima, waar ik wel een hekel aan heb is, bij sommige mensen weet ik al dat ze weer eens beledigd zijn als ik een duimpje van ze krijg als reactie. Terwijl je dan toch echt gewoon kunt zeggen "goh, ik zie dat anders, daar zijn we het niet over eens".

Oh ik ga zo lekker op spraakberichten.
Ook superfijn tijdens het auto rijden…
In een minuut kun je meer zeggen dan met 5 min typen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:45

Alja schreef:
Texas02 schreef:

Dan bel je toch gewoon :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:54

Yavanna schreef:
Stom: duimpjes die je krijgt op een berichtje naar iemand. Echt een bloedhekel aan. Geneigd om zulke personen gewoon links te laten liggen.

MAAR ECHT

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:56

verootjoo schreef:
Alja schreef:

Niet iedereen is beschikbaar op t moment dat jij tijd hebt om te bellen…

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:59

Ik heb geen whats app en mijn telefoon heeft geen voice mail. Als je me wil spreken dan bel je nog maar een keer }> . Die telefoon is er voor mij en niet voor de buitenwereld.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:16

Sodera schreef:
verootjoo schreef:

Niet iedereen is beschikbaar op t moment dat jij tijd hebt om te bellen…

Nou dat…
Ik doe vaak aan spraakberichten als ik smorgens naar mijn werk rijd.
1 van mijn besties hoef ik echt niet op dat tijdstip te bellen :+

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:34

Als ik op een bericht van iemand fatsoenlijk reageer, want ik heb echt een hekel aan die stomme duimpjes, ik neem gewoon de tijd om te antwoorden en ik krijg een duimpje terug. Geef dan ook gewoon antwoord.
Ik stop dan ook eigenlijk altijd gelijk met berichten sturen en wacht wel weer tot ik wat hoor.
En bij sommigen, als mijn vriend dan een berichtje stuurt als antwoord, dus met zijn naam eronder, krijgt hij wel een reactie.
En dan is het niet voor het bevestigen van een afspraak, zelfs dan reageer ik, maar echt een berichtje met foto’s oid.
Oeh, ik vind dat echt verschrikkelijk. Het geeft mij altijd een ongemakkelijk gevoel, als of ik lastig ben ofzo, dat ze liever niet communiceren, maar een duimpje is goed genoeg. Stuur me dan gewoon geen bericht..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 21:55

Jij vind dat verschrikkelijk. Dat zit echt bij jou. Dat is niet van de ander, die vind het wel best zo, anders had hij dat zo niet gedaan.
Ik communiceer zoals ik communiceer en een ander mag dat vervelend vinden, dat is prima. Ik kan nu eenmaal niet rekening houden met ieders wensen en op de ene manier met Piet communiceren, op de andere manier met Truus etc. Dat werkt niet. Mensen zijn zoals ze zijn en zo communiceren ze ook.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:23

Wat is er niet fatsoenlijk aan een duimpje :?

Ik doe dat ook, en heel veel mensen reageren op mij ook met een duimpje.
Niks mis mee mi. :)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:29

rien10 schreef:
Jij vind dat verschrikkelijk. Dat zit echt bij jou. Dat is niet van de ander, die vind het wel best zo, anders had hij dat zo niet gedaan.
Ik communiceer zoals ik communiceer en een ander mag dat vervelend vinden, dat is prima. Ik kan nu eenmaal niet rekening houden met ieders wensen en op de ene manier met Piet communiceren, op de andere manier met Truus etc. Dat werkt niet. Mensen zijn zoals ze zijn en zo communiceren ze ook.

Wat iedereen doet moeten ze zelf weten.. ík vind t stom, vrijheid van meningsuiting toch? :) ik verwacht ook niet dat anderen het stom vinden, dat zeg ik ook nergens. Maar nogmaals, ík vind het stom en vervelend.
En ik val je er ook niet persoonlijk op aan toch? Hoewel, zo reageer je wel :knuffel: Maar gewoon lekker je duimpje blijven gebruiken.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:36

M’n ouders gebruiken altijd een duimpje als ik ze iets vertel.

Kijk als ik zeg ‘rijd nu weg’ en krijg een duimpje prima

Maar als ik nieuws deel en alleen een duimpje krijg dan denk ik. Waarom deel ik nog wat :+

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:41

Mijn vader doet altijd:

Dag Marlinde,
Hoe gaat het met jou. Kom je dit weekend nog langs zoals we besproken hebben eerder?
Groetjes,
Papa

Zou het kunnen dat hij 28 jaar lang in een erg formele sector gewerkt heeft? _O-

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:42

Dat keyboard :') Overigens vind ik een duimpje ook prima.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:53

Yavanna schreef:
rien10 schreef:

Wat iedereen doet moeten ze zelf weten.. ík vind t stom, vrijheid van meningsuiting toch? :) ik verwacht ook niet dat anderen het stom vinden, dat zeg ik ook nergens. Maar nogmaals, ík vind het stom en vervelend.
En ik val je er ook niet persoonlijk op aan toch? Hoewel, zo reageer je wel :knuffel: Maar gewoon lekker je duimpje blijven gebruiken.

En daarom zeg ik dus ook dat jij dat vind. Ik vat jou mening totaal niet persoonlijk op hoor. Jij vind het vreselijk. Ik niet.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 23:33

Mijn baas stuurt nog weleens allemaal berichten achter elkaar met dingen die gedaan moeten worden of met informatie. Dan reageer ik met duimjes om te laten weten dat ik het heb begrepen. Anders moet ik elk individueel bericht swipen en 10x hetzelfde antwoord typen. Dat wordt alleen maar heel erg onoverzichtelijk.

Spraakberichten vind ik ook stom. In het openbaar ga ik die echt niet afluisteren en eenmaal thuis vergeet ik dat :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 23:54

Met spraakberichten ben ik heel interessant aan het luisteren naar alles, behalve naar wat er daadwerkelijk wordt gezegd :D

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 06:34

Yavanna schreef:
Als ik op een bericht van iemand fatsoenlijk reageer, want ik heb echt een hekel aan die stomme duimpjes, ik neem gewoon de tijd om te antwoorden en ik krijg een duimpje terug. Geef dan ook gewoon antwoord.
Ik stop dan ook eigenlijk altijd gelijk met berichten sturen en wacht wel weer tot ik wat hoor.
En bij sommigen, als mijn vriend dan een berichtje stuurt als antwoord, dus met zijn naam eronder, krijgt hij wel een reactie.
En dan is het niet voor het bevestigen van een afspraak, zelfs dan reageer ik, maar echt een berichtje met foto’s oid.
Oeh, ik vind dat echt verschrikkelijk. Het geeft mij altijd een ongemakkelijk gevoel, als of ik lastig ben ofzo, dat ze liever niet communiceren, maar een duimpje is goed genoeg. Stuur me dan gewoon geen bericht..

Misschien scheelt het dat ik de app niet gebruik voor lange berichten of serieuze zaken. In mijn omgeving doet eigenlijk niemand dat. Het zijn meestal korte berichtjes van 'ik ben onderweg' of 'hoe laat spreken we af'.
Ik zet ook mijn naam er ook niet onder, de ontvanger ziet mijn naam gewoon staan in de 'kantlijn'.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 06:35

Spraakberichten verwacht men dan ook nog antwoord op, dus als het van die lange berichten zijn wacht ik eerst tot ik 's avonds laat eindelijk op de laptop ben. Want dan kan ik tijdens het luisteren ten minste direct antwoorden. Probleem is: vaak ben ik dan allang weer vergeten dat ik een spraakbericht had, zit ik net mooi series of Youtube te kijken en denk ik eraan. Ben ik dus dubbel geïrriteerd _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 07:07

De maandag...die is best stom hoor...