[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 12:53

Ik heb er eentje mogen organiseren en de mama to be had uitdrukkelijk vermeld "geen idiote spelletjes, ik wil een middag met vriendinnen". Hoe vaak ik en de mede organisator niet hebben moeten afblokken bij de andere genodigden dat pampersnuiven, potjes proeven, luiers wisselen en alle soortgelijke zaken géén goed plan waren. Want dat was echt het enige wat eruit kwam als suggesties. En cadeau altijd kindgerelateerd |o

We zijn er uiteindelijk wel uit geraakt en het was een superleuke middag, maar dat was dan ook de enige keer hoor.

Plop1997

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 12:58

Is het normaal dat dit soort dingen ook alleen voor vrouwen zijn? Ik vind het iets spannender nu ik weet dat mijn andere bewust kindvrije schoonzus niet kan en mijn vriend niet uitgenodigd is.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:09

Plop1997 schreef:
Is het normaal dat dit soort dingen ook alleen voor vrouwen zijn? Ik vind het iets spannender nu ik weet dat mijn andere bewust kindvrije schoonzus niet kan en mijn vriend niet uitgenodigd is.

Vaak wel inderdaad. Tenzij ze echt een grote groep vrienden/familie uitnodigen.

Ken je verder niemand die komt?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:07

Plop1997 schreef:

Wij hebben het bij een vriendin gewoon met de hele (gemengde) vriendengroep gedaan. Geen flauwe spelletjes gedaan waar niemand op zit te wachten.
Als cadeau geloof ik een praktisch ding gegeven voor de baby, en voor de ouders onder meer een kaartspel waarbij je elkaars baby's aan het huilen moet krijgen.

Geen idee of dat normaal is. (Misschien wel niet, maar daar geven we niet zo om. Met dezelfde vriendengroep hebben mijn (toen aanstaande) vrouw en ik ook, tegen alle tradities en gebruiken in, samen ons vrijgezellenfeest gehad.)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:12

Ik ben bij babyshowers geweest met enkel vrouwen: vriendinnen, zussen, schoonzussen, moeder, schoonmoeder en eventueel oma, tante en of nichten geweest.
Ook niet bepaald mijn soort feesten, maar goed voor een ander doe je daar aan mee.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:15

Tot nu toe waren de Babyshowers die ik heb meegemaakt gewoon lekker eten, kletsen en lachen :D .
Geen rare spelletjes met luiers of babyvoeding :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:21

Gelukkig hoef ik meestal niet naar zulke zaken :')
Van mijn schoonzusje wel... maar dat was vooral een gezellig feestje met lekker eten en geen rare spellen. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:38

Ik nooit, geen vriendinnen die zwanger willen worden en familie woont te ver weg :7.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:46

Ik woon naast arnhem, mijn familie in groningen of hoger (met uitzondering van mijn broer).
Ik ben de 1 na jongste in mijn directe familie en nu 28. En nog niemand is aan kinderen begonnen :P
En ik heb geen vrienden, dus daar ook geen last :P

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:47

Ik kwam er laatst achter dat van mijn familie niemand kinderen wil, ik en m'n broertje niet, de neefjes aan de ene kant niet en de nichtjes aan de andere kant niet hahaah. Schiet goed op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:45

Mijn beste vriendin had een damesmiddag met gewoon leuke babbels, lekkere hapjes en drankjes etc. Bij schoonzus was het met alle toeters en bellen en hoe meer gekke en ooooh's en aaaah's hoe liever. Alle vriendinnen daar waren ook "eindelijk mag je een kindje" en "wat een wondertje is het toch". Laat wel wezen dat ik bij die van schoonzus wijselijk niet aanwezig was :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:56

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:13

Sintara schreef:
Ik kwam er laatst achter dat van mijn familie niemand kinderen wil, ik en m'n broertje niet, de neefjes aan de ene kant niet en de nichtjes aan de andere kant niet hahaah. Schiet goed op :)

Einde familielijn :')
Heb je wel geen stomme babyshowers :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:06

Ik geloof dat de mensen in mijn omgeving mij zo goed kennen dat ze me niet uitnodigen voor babyshowers. Of ze willen me er niet bij hebben.

Ik heb wel voor een vriendin een zwangerschapsphotoshoot gedaan. Zij wilde heel graag dat ik dat deed. Ik heb haar toen voorgesteld dat dat dan mijn kraamcadeau zou zijn. Het is tenminste wel een origineel cadeau en het is voor eeuwig. Zij heel blij en ik ook!

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:42

Sorry, had misschien er bij moeten zetten dat het in Manchester, Engeland is. Kind moest toch echt gedoopt worden voordat ze werdt toegelaten.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 23:10

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:19

Poncho! _O-
Ik ga ook zo'n ding halen als ik bij mensen met koters op bezoek moet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:46

Ik had vanochtend voorbereiding op een wedstrijd met onze club. Er stond een giga feesttent en de zijpanelen moesten opgerold en vastgemaakt, daarvoor moesten we echter allemaal op een trapladdertje ivm hoogte.
Ik heb 3x aan een kind van 10 moeten herhalen dat met 2 tegelijk op zo'n wiebelig ding (gras) geen goed plan is. Net toen ik 'm eraf wou wieberen kwam papa echter tussenbeide "moet je niet doen schatje, da's gevaarlijk dan kan je vallen".

Joh, alsof ik wel mijn nek wil breken?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 16:14

Ik kwam net dit tegen in een fb groep waar ik lid ben.

Vond hem wel geschikt voor hier... :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 16:26

Die dingen zijn niet bedoeld om "reversible" te zijn :=

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 16:28

Ik vind het best een goede idee :)) :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 16:29

Nee, maar het kán wel. Ik vind het een mooie stelling. Niet om door te voeren, maar wel dat stukje bewustwording rondom lichaamsbeschikking

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:35

Mijn vriend en ik hebben van de week een dagje op het neefje gepast.
Potverdorie wat een energievretertje.
We hadden hem net weer thuis afgeleverd, we zaten samen uitgeput en compleet overprikkeld op de bank, hij kijkt naar mij en zegt: "sjezus, ik ben kapot. Geen kinderen, strak plan"
Echt, wat hou ik van deze man <3

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:24

Het leed dat moederdag heet. Commerciële onzin en Insta staat bomvol met foto's van ontbijtjes, lelijk geknutselde cadeaus en prullaria. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:36

marleen_88 schreef:
Het leed dat moederdag heet. Commerciële onzin en Insta staat bomvol met foto's van ontbijtjes, lelijk geknutselde cadeaus en prullaria. :=

Ach wij gaan vandaag ook lekker bbqen voor moederdag hoor ;)