Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 23:24

fjordjes schreef:
Ik heb sinds kort een nieuwe bankpas omdat de oude erg versleten was, plastic laagje liet los. M'n man hetzelfde. Nu staat op de bankpas V-pay ipv maestro, kun je daarmee betalen/geld opnemen in het buitenland? Ik ga in september naar Dubai. Pas staat voor die week ingesteld op wereldwijd. Ik heb ook nog een creditcard dus mocht m'n bankpas het niet doen is het niet erg maar vroeg me af of dat V-pay overal geaccepteerd is. Via Google wisselende verhalen gelezen dat bij de ene het wel werkt en bij de ander niet. Zit overigens bij de ING.

Ik heb geen ervaring met betalen in Dubai met V-pay, maar toen ik een nieuwe pas kreeg met V-pay had ik wel moeite met betalen in België. Sommige pinterminals werkten wel, bij andere terminals werd mijn pas geweigerd. Geld opnemen was over het algemeen geen probleem als ik het me goed herinner.
Ik heb destijds contact opgenomen met ING en gevraagd of ik een pas met maestro kon krijgen i.p.v. V-pay en dat was gelukkig geen probleem. Dus als je op safe wilt spelen, zou je altijd even contact op kunnen nemen met de klantenservice.

Nyaleti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 23:51

Ik ben niet bekend met V-pay dus geen idee wat dat precies is maar ik vermoed dat als het ergens kan, het wel in Dubai is :+
Sowieso zou ik een creditcard meenemen.

-
Hoe normaal is het als je kleine bloeduitstortingen hebt op de plek waar fysio gemasseerd (aka martelwerk) heeft? :+ Nondeju zeg.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 05:13

Geef je fooi na een rondleiding?

Vandaag een vip rondleiding in het Ajax stadion. Het is een verrassing voor voor mijn vriend.

Het duurt 2 uur.
Geef je die persoon daarna fooi?

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 06:21

Linnie050 schreef:
Geef je fooi na een rondleiding?

Vandaag een vip rondleiding in het Ajax stadion. Het is een verrassing voor voor mijn vriend.

Het duurt 2 uur.
Geef je die persoon daarna fooi?

Hoi! Ik werk toevallig ook in het stadion. Het gebeurd wel eens dat mijn collega's fooi krijgen, maar het is niet een 'standaard' iets :) veel plezier!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 07:49

Over de v-pay, ik heb dezelfde ervaring als leintje alleen dan in Duitsland. Ik kon overal betalen met m'n meastro pinpas en een vriend van mij had regelmatig dat het niet ging. Het werkte vooral niet bij automaten en wc's waarbij je alleen contactloos kon betalen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:12

O v-pay zou ik zelf niet willen. Het is veel minder courant dan maestro nee ?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:47

Is er ergens een overzicht te vinden wat de 8e druk met de 10e verschilt van een boek (in dit geval het boek Psychiatrie, een inleiding). Gezien de nieuwste echt onwijs duur is en ik me afvraag of ik het niet met een oudere variant af zou kunnen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:55

Kairos schreef:
Is er ergens een overzicht te vinden wat de 8e druk met de 10e verschilt van een boek (in dit geval het boek Psychiatrie, een inleiding). Gezien de nieuwste echt onwijs duur is en ik me afvraag of ik het niet met een oudere variant af zou kunnen.

Sommige docenten hebben dit soort lijstjes wel. Hoeveel jaar zit er tussen de 8e en 10e druk? Dat kan 3 jaar zijn, maar ook 20 jaar, dat maakt enorm uit (al helemaal in die sector). Ik zou het dus bij de eerste les navragen of vooraf contact opnemen. Als je dat niet durft/ wil/ kan is het ook een goede optie om het bij je studievereniging na te vragen. Die weten dit soort dingen voor de basisvakken vaak ook wel.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:56

misschien de uitgever bellen en vragen naar het prijsverschil?
bij de 8e druk zullen alle typo's er wel uit zijn denk ik.
Maar misschien is het een betere papierkwaliteit, een harde kaft of de inflatie.
hoorde ik niet pas geleden dat papier schaars geworden was omdat er vanwege covid thuisbezorging veel meer kartonnen dozen gemaakt werden?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:29

Bedankt voor de tips! Ik zal de eerste les afwachten met bestellen en het dan vragen, ivm dat ik niet weet wie de vakdocent wordt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:49

Is het nou wel verstandig of niet om foto's van je vakantie te plaatsen op Facebook? Je hoort nog wel eens dat dieven dan naar je huis gaan blabla. Mijn Facebook staat geheel afgeschermd voor niet vrienden, alleen vrienden kunnen iets zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:54

fjordjes schreef:
Is het nou wel verstandig of niet om foto's van je vakantie te plaatsen op Facebook? Je hoort nog wel eens dat dieven dan naar je huis gaan blabla. Mijn Facebook staat geheel afgeschermd voor niet vrienden, alleen vrienden kunnen iets zien.

Over het algemeen is het antwoord nee, het is niet verstandig. Het ligt er ook aan wie je in je vriendenlijst hebt natuurlijk.

Zelf loop ik het risico niet.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:28

fjordjes schreef:

Ik stel mezelf altijd de vraag: moeten ze het perse nú weten? (dus terwijl je nog weg bent)

Zelf post ik alleen dingen als ik weer thuis ben. Of al enkele dagen thuis. Of anders een week later als me dat beter uit komt. Voor de lezers/thuisblijvers is het sowieso "nieuw", op welke dag ik het ook post. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 01:21

APCIII schreef:
fjordjes schreef:

Ik stel mezelf altijd de vraag: moeten ze het perse nú weten? (dus terwijl je nog weg bent)

Zelf post ik alleen dingen als ik weer thuis ben. Of al enkele dagen thuis. Of anders een week later als me dat beter uit komt. Voor de lezers/thuisblijvers is het sowieso "nieuw", op welke dag ik het ook post. :)

Arie, jij bent gewoon een wandelend nieuwtje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 01:33

fjordjes schreef:
Ik ben nog erger, ik zet het gewoon in m'n Instagramstories van m'n openbare account. :') Ik betwijfel of je veel meer risico loopt dan wanneer je naar je werk gaat. Zeker als je op een rustige plek woont, is er ook overdag altijd wel een onbewaakt moment waarop mensen bij je kunnen inbreken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:41

Mkango schreef:
Ik ben nog erger, ik zet het gewoon in m'n Instagramstories van m'n openbare account. :') Ik betwijfel of je veel meer risico loopt dan wanneer je naar je werk gaat. Zeker als je op een rustige plek woont, is er ook overdag altijd wel een onbewaakt moment waarop mensen bij je kunnen inbreken.

Ja same _O- ik heb gewoon op insta gezet dat we weg waren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:15

Is Droes een ziekte met meldingsplicht?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 09:39

fjordjes schreef:

Ik zet alles er pas weer op als ik terug ben... als ik het er al op zet :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:09

rien10 schreef:
Is Droes een ziekte met meldingsplicht?

Voor droes is helaas nog geen meldingsplicht, maar er is wel een landelijk meldpunt.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:19

Ik heb hamburgers met de datum van 09/06/22 die hebben de hele tijd in de vriezer gezeten.
Kan ik deze nog gebruiken?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:22

fotolijstje schreef:
Ik heb hamburgers met de datum van 09/06/22 die hebben de hele tijd in de vriezer gezeten.

Als ze voor deze datum in de vriezer zijn beland dan zeker. Als je vriezer maar koud genoeg staat. Ik heb hier spul rustig 3 maanden in de vriezer liggen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:35

fotolijstje schreef:

Rauw vlees hou ik altijd tot 3 maanden na de THT aan. Groenten en bereid voedsel tot 6 maanden na THT of bereidingsdatum.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 18:16

Is idd geen probleem.
Ik heb regelmatig vlees uit een too good to go box of bij de jumbo uit de koeling wat met de datum van vandaag is. En dat vries ik direct in. En we leven nog :+

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 19:32

Ooh ja kan makkelijk hoor. Heb ook wel eens op wat al langer dan 3 maanden in de vriezer lag. Smaakte nog prima en niet ziek geworden. :P

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:29