fjordjes schreef:Ik heb sinds kort een nieuwe bankpas omdat de oude erg versleten was, plastic laagje liet los. M'n man hetzelfde. Nu staat op de bankpas V-pay ipv maestro, kun je daarmee betalen/geld opnemen in het buitenland? Ik ga in september naar Dubai. Pas staat voor die week ingesteld op wereldwijd. Ik heb ook nog een creditcard dus mocht m'n bankpas het niet doen is het niet erg maar vroeg me af of dat V-pay overal geaccepteerd is. Via Google wisselende verhalen gelezen dat bij de ene het wel werkt en bij de ander niet. Zit overigens bij de ING.
Ik heb geen ervaring met betalen in Dubai met V-pay, maar toen ik een nieuwe pas kreeg met V-pay had ik wel moeite met betalen in België. Sommige pinterminals werkten wel, bij andere terminals werd mijn pas geweigerd. Geld opnemen was over het algemeen geen probleem als ik het me goed herinner.
Ik heb destijds contact opgenomen met ING en gevraagd of ik een pas met maestro kon krijgen i.p.v. V-pay en dat was gelukkig geen probleem. Dus als je op safe wilt spelen, zou je altijd even contact op kunnen nemen met de klantenservice.