Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:49

Ik denk zelf dat een lockdown onvermijdelijk is. En begrijp niet waarom we nu niet in een zwaardere lockdown zitten.
Het is echt heftig in de ziekenhuizen en revalidatiecentra nu ;(
Ik werk in het laatste en merk dat ik er na 2 jaar steeds minder tegen kan en verdrietig wordt hoe het nu gaat. De ziekenhuizen kunnen het niet aan en ik maak me momenteel vooral zorgen over wat als er bv een ramp gebeurd. We kunnen dat al ongeveer 1,5 jaar niet dragen en dat op zich is al een gevaarlijke situatie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:53

Wat is in jouw optiek een lockdown?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:57

Gewoon zoals vorig jaar met alles erop en eraan.

Maar momenteel is dat wel uit emotie gesproken.

Ik heb nu echt moeite met dat iedereen zomaar doorgaat en dat alles gewoon open is terwijl we in code zwart zitten. Dat noemen ze nog niet zo in de media maar als je ziet hoeveel er nu al getriageerd wordt zitten we er mi al in. (Alle acute zorg gaat nog wel gewoon door, maar niet de subacute geplande zorg die ook een IC bed nodig heeft, die worden constant afgezegd)
Het is nu mi heftiger dan in golf 1, maar qua regels is er nu amper wat.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:59

Ik heb meer het idee dat er ook veel minder mensen zich aan de regels houden, de hand alcohol bij de winkels zie ik niet gebruikt worden, best veel mensen zonder mondkapjes, qua afstandhouden merk ik ook weinig meer

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:37

Ben echt echt echt het hele corona gebeuren spuug en spuugzat
Weer een winter helemaal niks en waarom......

Sorry maar ik baal.echt echt als.een stekker puur doordat er nog zoveel.mensen in het ziekenhuis komen

Weet zoveel.mensen die zich weigeren in te enten en die vergallen ons leven......
#einde zeikmodus

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:39

Nou ja als het virus er niet was geweest dan hadden we dit alles niet. Het lijkt steeds zo uitzichtloos

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:41

Ja en weer dat k.utvuurwerk
Hond in de stress
Echt he ik baal verschrikkelijk

Kan de muren van mijn flat niet meer zien....

Sorry hoor mensen, echt zit er effe door

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:45

Echwel schreef:
Hond in de stress

:(:) dikke knuffel, ook voor de hond! Vreselijk dat dat vuurwerkverbod gewoon maar schijn is...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:46

Ik ga nu erachter komen wat ze gaan doen met een hoogbejaarde met problemen. Zit nu bij despoed te wachten omdat mijn papa stevige problemen heeft vanuit het niets. niet echt geruststellend als alles vol ligt. -O-

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:55

Sterkte Karuna :(:)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:01

Echwel schreef:
Hond in de stress

Hier is het vanavond ook bal met harde knallen. Stelletje kleuters zijn het met dat k*t vuurwerk van ze!

Ik ben vooral die tegenstrijdige berichten over nu omikron zat.
Ja het is mega besmettelijk maar er werd vanuit Afrika meerdere keren gemeld men er niet heel ziek van werd. Ik snap al die paniek en uitzicht op nog weer strengere maatregelen dus niet zo.
Gaan we nu bij elke nieuwe variant zo leven?? Lijkt er wel op nu vaccins er ook al niet geschikt voor blijken te zijn.
Dat uitzichtloze is killing!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:05

moonsparkle schreef:
Ik heb meer het idee dat er ook veel minder mensen zich aan de regels houden, de hand alcohol bij de winkels zie ik niet gebruikt worden, best veel mensen zonder mondkapjes, qua afstandhouden merk ik ook weinig meer

Mensen kunnen ook een flesje handalcohol in de tas hebben he...
En 50 keer op een dag je handen ontsmetten is ook helemaal niet gezond.

En sorry voor de mensen die zich niet willen laten vaccineren maar voor mijn part wordt er een vaccinatieplicht ingevoerd. Zodat we uit deze sh*t komen.
Laatst bijgewerkt door purny op 17-12-21 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:05

Nou dat Popstra.....
Uitzichtloos...

Pleur toch die .....spuit in je arm...

Echt echt zoooo klaar.mee
Mijn dag beleefde gisteren.een hoogtepunt omdat een 87 jarige vrouw hier aan de overkant.onder een vrachtwagen
Politie.ambulances en helikopter

En werkelijk ik betrapte mij erop.uit het raam als sensatiezoeker te blijven kijken..

Tjonge dat thuiszitten is echt niet goed

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:13

Arme mevrouw brr

*\o/* boel onder controle voor nu, zo naar huis maar ik moet wel ter controle blijven bij hem. Over een paar uur nog weer meten en duimen dat de boel zo blijft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:28

Frankrijk gaat in januari over naar 2G en alle zorgpersoneel krijgt overuren dubbel uitbetaald vanaf 1 januari in Frankrijk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:55

Mensen die op de Cohort gelegen hebben en daar levend vanaf gekomen zijn, blijken in de komende 12 maanden meer dan 2x zoveel kans te hebben om toch te overlijden dan mensen van hun leeftijd die geen corona hebben gehad.

https://www.medicalnewstoday.com/articl ... th-records

Ik vrees dat we dit verschijnsel ook gaan zien bij de groep die thuis een besmetting hebben doorgemaakt, hoewel dan wel minder sterk vergrootte kans (uiteraard). Dat geeft ook direct een mogelijk idee waarom we dit jaar relatief veel "ongerelateerde" oversterfte he bben.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:05

verootjoo schreef:
Ik denk zelf dat een lockdown onvermijdelijk is. En begrijp niet waarom we nu niet in een zwaardere lockdown zitten.
Het is echt heftig in de ziekenhuizen en revalidatiecentra nu ;(
Ik werk in het laatste en merk dat ik er na 2 jaar steeds minder tegen kan en verdrietig wordt hoe het nu gaat. De ziekenhuizen kunnen het niet aan en ik maak me momenteel vooral zorgen over wat als er bv een ramp gebeurd. We kunnen dat al ongeveer 1,5 jaar niet dragen en dat op zich is al een gevaarlijke situatie.

Ik heb gister meegemaakt hoe schrijnend het in de ziekenhuizen is. Voor de mensen die denken het valt allemaal nog mee, het is echt code gitzwart. Er is geen plek meer in de ziekenhuizen. Zelfs acuut spoedeisende operaties moeten uren uitgesteld worden, omdat er geen bed beschikbaar is voor na de operatie.
Wat ik gister heb meegemaakt had ik nooit verwacht mee te maken in een land zoals Nederland.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-12-21 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:06

Sterkte voor diegenen die dit meemaken, als zieke en als begeleider en als personeel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:16

Hier was het ook duidelijk. Waar in normale situaties mijn vader absoluut had moeten blijven en alle waardes steeds gecontroleerd zouden worden is het nu bij gebrek aan plek we sturen u naar huis met extra medicijnen. u kunt gelukkig thuis ook meten dat moet u ieder uur doen of laten doen door uw dochter. En over twee uur moet het nog laag blijven. Zo niet moet u bellen wat te doen. Gelukkig kon ik alles laten vallen en heb ik back up mee met ook kennis van zaken. En staat mijn zus als verpleegkundige standby op afstand. Nu duimen dat de boel ok blijft en afwisselen maar. Ik heb nu even 1.5 uur "vrij". En gelukkig is mijn paps er relaxed onder ivm helaas ervaring met deze sjit. Niet echt fijn zo maar we moeten het er maar mee doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:31

Afbeelding

Ik had het toch niet echt zien aankomen met de dalende cijfers van nu...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:36

moonsparkle schreef:
[ [url=m/geCzdG.png]Afbeelding[/url] ]

Ik had het toch niet echt zien aankomen met de dalende cijfers van nu...

Echt niet? De cijfers dalen maar de ziekenhuiscijfers zijn hoog stabiel. Dat er nog ruimte op de ic is komt voor een groot deel doordat er, heel cru gezegd, genoeg overlijden.
En de zorg kan er geen hausse aan omikron patiënten bij hebben ook al is nog niet duidelijk in hoeverre mensen met deze variant in het ziekenhuis komen.
Laat je het daar op aankomen en worden mensen er wel flink ziek van dan ben je echt compleet te laat gezien de besmettelijkheid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:36

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:38

Purny , met nu vaccinatie verplichten schiet je niets op, twee vaccinaties werken niet dus heeft geen zin. Boosteren en snel ook en hopen dat deze variant niet zo ziekmakend is.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:40

verootjoo schreef:
Gewoon zoals vorig jaar met alles erop en eraan.

Maar momenteel is dat wel uit emotie gesproken.

Ik heb nu echt moeite met dat iedereen zomaar doorgaat en dat alles gewoon open is terwijl we in code zwart zitten. Dat noemen ze nog niet zo in de media maar als je ziet hoeveel er nu al getriageerd wordt zitten we er mi al in. (Alle acute zorg gaat nog wel gewoon door, maar niet de subacute geplande zorg die ook een IC bed nodig heeft, die worden constant afgezegd)
Het is nu mi heftiger dan in golf 1, maar qua regels is er nu amper wat.

Ik snap je helemaal!
Ik wacht al 20 mnd op een nekoperatie. Vandaag gehoord komende tijd niet en als het spoed wordt (verlamming arm) is het ook maar de vraag of het snel kan.. hoezo geen code zwart in de zorg??

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:45

bigone schreef:
Purny , met nu vaccinatie verplichten schiet je niets op, twee vaccinaties werken niet dus heeft geen zin. Boosteren en snel ook en hopen dat deze variant niet zo ziekmakend is.

Twee werken niet, maar die booster gaat écht het verschil maken :j