Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:05

Ja je kan nu ook heerlijk weer dingen doen. Ik word dus juist enorm moe van de bange mensen in dit topic die alles "te snel" en "gevaarlijk" vinden. Ik wil die vrijheden niet weer inleveren. :n

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:08

Dat hoor ik hier ook niemand zeggen (of ik lees niet goed?)
Waar ik me aan stoor zijn mensen die nu zeggen 'ik hou me er niet meer aan' en 'ik heb er geen zin meer in dus ik doe het niet'. Want juist die mensen zorgen ervoor dat het allemaal veel langer duurt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:10

Sheran schreef:
Waar ik me aan stoor zijn mensen die nu zeggen 'ik hou me er niet meer aan' en 'ik heb er geen zin meer in dus ik doe het niet'. Want juist die mensen zorgen ervoor dat het allemaal veel langer duurt.

Precies ..... met alle gevolgen voor de zorg.

Ook de mensen die niet willen testen, ondanks klachten.
Je kan dan nog steeds anderen besmetten, met alle gevolgen van dien.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:14

Focussed schreef:
Ik vraag me de laatste tijd wel af hoe we een veel dodelijkere pandemie te boven zouden komen aangezien ik steeds meer mensen hoor met de instelling "ik word moe van rekening houden met maatregelen" of "ik heb geen zin om er de heel de dag rekening mee te houden", zoals Vayo hierboven mij schrijft. Zoals met de SARS uitbraak, waarbij de IFR 11% was.

Is een kans van 1 op 10 om te overlijden wel groot genoeg voor sommigen om de energie te vinden om zich aan basale maatregelen te houden? (In Singapore kreeg je toen overigens al een boete van €300,- voor het spugen op straat).

Ik heb me al maanden geleden volledig laten vaccineren. Mijn dochter is volledig gevaccineerd. De andere niet, maar dit mag nog niet vanwege de leeftijd.

We zitten nu op een punt waarbij je de kans op overlijden door Corona zelf drastisch omlaag kunt brengen door jezelf te laten vaccineren. Zelfs tegen de deltavariant werken de vaccins best goed. Dus als veel minder mensen ziek worden zal de verspreiding ook af gaan nemen. In mijn ogen help je door te vaccineren dus ook indirect de mensen waarbij de vaccinatie niet werkt of de mensen die hem niet mogen vanwege gezondheidsredenen.

Ik denk dat vaccineren het meeste en het beste is dat je kunt doen om bij te dragen aan de pandemie onder controle te krijgen. Dat heb ik gedaan en dat had bijna iedereen kunnen doen.

Als ik iemand zou treffen waarbij ik weet dat de vaccinatie daar niet bij aanslaat of dat die persoon de vaccinatie vanwege medische redenen niet mag hebben, dan houd ik zeer goed afstand en zou ik zelfs voor ik op bezoek zou gaan een zelftest willen doen.

Maar ik ga me niet nog heel lang aan maatregelen houden binnen onze familie en vriendengroep waarbij ik weet dat niemand kwetsbaar is en iedereen volledig gevaccineerd is. Je kunt immers jezelf prima beschermen, op een enkele uitzondering na, en dat heb ik dus ook gedaan. Dan vind ik het onzinnig en nutteloos om me de hele dag door nog aan maatregelen te houden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:15

MarlindeRooz schreef:
Ja je kan nu ook heerlijk weer dingen doen. Ik word dus juist enorm moe van de bange mensen in dit topic die alles "te snel" en "gevaarlijk" vinden. Ik wil die vrijheden niet weer inleveren. :n

"Ik wil die vrijheden niet weer inleveren"
Volgens mij is dat juist dé reden om nu niet te snel door te versoepelen. Om dus opletten te zijn op factoren die verspreiding in de hand werken. Jammer dat je daar moe van wordt, maar juist die gedachtegang zorgt ervoor dat jij je vrijheden nu juist nog niet hoeft in te leveren...

De rek is uit de IC capaciteit, er is nog een grote bups mensen ongevaccineerd en bij de ouderen en kwetsbaren begint de bescherming zo zoetjes aan ook af te nemen. Al met al een prima recept voor een volgende golf, opnieuw code zwart en wéér extra maatregelen.

Ik wil ook graag uit eten kunnen blijven gaan en kunnen starten met mijn paard. Daarom ben ik juíst voor enige voorzichtigheid waar mogelijk (bijv. geen clubs open, afstand blijven houden, niet teveel mensen gaan laten mengen (op hoge scholen en universiteiten, maar ook op werk), mondneusmasker in het OV) omdat ik denk dat die strategie ervoor zorgt dat we met zo min mogelijk maatregelen zo veel mogelijk effect op de R kunnen uitoefenen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:17

Electra63 schreef:
Sheran schreef:

Precies ..... met alle gevolgen voor de zorg.

Ook de mensen die niet willen testen, ondanks klachten.
Je kan dan nog steeds anderen besmetten, met alle gevolgen van dien.

Volgens mij zijn het vooral de mensen die zich niet willen laten vaccineren die ervoor zorgen dat het allemaal langer duurt. Kijk naar de ziekenhuiscijfers. Het grootste deel dat daar ligt is niet (volledig) gevaccineerd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:22

Focussed schreef:
MarlindeRooz schreef:

"Ik wil die vrijheden niet weer inleveren"
Volgens mij is dat juist dé reden om nu niet te snel door te versoepelen. Om dus opletten te zijn op factoren die verspreiding in de hand werken. Jammer dat je daar moe van wordt, maar juist die gedachtegang zorgt ervoor dat jij je vrijheden nu juist nog niet hoeft in te leveren...

De rek is uit de IC capaciteit, er is nog een grote bups mensen ongevaccineerd en bij de ouderen en kwetsbaren begint de bescherming zo zoetjes aan ook af te nemen. Al met al een prima recept voor een volgende golf, opnieuw code zwart en wéér extra maatregelen.

Ik wil ook graag uit eten kunnen blijven gaan en kunnen starten met mijn paard. Daarom ben ik juíst voor enige voorzichtigheid waar mogelijk (bijv. geen clubs open, afstand blijven houden, niet teveel mensen gaan laten mengen (op hoge scholen en universiteiten, maar ook op werk), mondneusmasker in het OV) omdat ik denk dat die strategie ervoor zorgt dat we met zo min mogelijk maatregelen zo veel mogelijk effect op de R kunnen uitoefenen.

Dus universiteiten en hogescholen moeten afstand houden zodat mensen naar een groot evenement (wedstrijd) kunnen en lekker naar een restaurant mogen gaan? :+

Ik ben erg gelukkig met het feit dat ik straks op de uni geen afstand hoef te houden. Ga ik ook niet doen.

Vayo schreef:
Volgens mij zijn het vooral de mensen die zich niet willen laten vaccineren die ervoor zorgen dat het allemaal langer duurt. Kijk naar de ziekenhuiscijfers. Het grootste deel dat daar ligt is niet (volledig) gevaccineerd.

Dit dus. Het probleem (volle IC) wordt niet opgelost door thuis te blijven. Maar door mensen verplichten zich te vaccineren. En de anti-vacc idioten die ik ken (Pizza gate, bill gate blabla gekkies) die houden gewoon feestjes en doen wat ze willen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:30

Gelukkig maar dat niet iedereen zo redeneert als jij MarlindeRooz dan lag het ziekenhuis alweer vol.

Dat zegt Focussed toch nergens? Ze heeft het over starten, ik weet niet wat jij daar als een groot evenement aan ziet? 2 ringetjes met 30 deelnemers. Dat is heel wat anders dan al die grote groepen straks weer samen in de uni :+

Maar als mensen zo doorgaan met ik heb erg geen zin meer in. Dan zitten we straks inderdaad weer opgehokt en dan hebben mensen dat compleet aan zichzelf te danken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:41

MarlindeRooz schreef:
Dus universiteiten en hogescholen moeten afstand houden zodat mensen naar een groot evenement (wedstrijd) kunnen en lekker naar een restaurant mogen gaan? :+

Ik ben erg gelukkig met het feit dat ik straks op de uni geen afstand hoef te houden. Ga ik ook niet doen.

Je maakt er nu je eigen verhaal van om het zwart-wit te trekken.

Onderzoek heeft aangetoond dat de corona-overdracht nihil is tijdens paardrijden, zelfs in een binnenbak. Combineer dat met de 1,5 meter maatregel als je van je paard af bent en je hebt een hele "pandemie veilige" activiteit.

Vergelijk dat met slecht geventileerde ruimtes (zie het nieuws dat de ventilatie in onderwijsinstellingen nog altijd ver ondermaats is ondanks de subsidies) en het feit dat het OMT op basis van onderzoek adviseert om de 1,5 maatregel niet los te laten in het onderwijs en je kunt zelf ook wel begrijpen dat de kans op overdracht in jouw situatie veel groter is.

Als wij nu allemaal beschermd waren tegen ernstig ziek zijn en overlijden dan kun je nog het punt "maar overdacht is niet langer meer erg" maken. Maar dat zijn we niet. En dus is het te riskant om ons allen te gedragen alsof dat wel zo is. Het gevolg is dat we dan wéér maatregelen nodig hebben deze winter. Maatregelen die andere vrijheden ook weer zal doen intrekken. Is dat die 1,5 meter afstand opgeven nou waard?

En het staat je vanaf 1 september wettelijk gezien helemaal vrij om dat te doen.
Maar ik denk dat die "vermoeiende mensen die alles te snel vinden gaan" juist degene zijn die ervoor pleiten dat er géén maatregelen meer bijkomen in de winter, door nu niet alle speelkaarten weg te geven.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:50

Zullen we gewoon lief blijven naar elkaar? Niemand kan persoonlijk iets veranderen aan falend beleid en iedereen profiteert op zijn eigen manier van de vrijheden die we nu hebben. Marlinde is blij dat ze weer op een normale manier kan bouwen aan haar toekomst, anderen zijn blij hun hobby weer normaal te kunnen beoefenen. Allebei mag. Prima toch?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:56

Ik heb de maatregels gevold plus de vaccinaties laten zetten puur om mijzelf te beschermen. Niet om de maatschappij te helpen want die lapzwanzen die dat niet willen ga ik niet willen helpen met mijn goede gedrag!

Ik merk dat ik zelf de laatste maanden ook steeds soepeler word. Heb het gezellig met mensen, sta er dichtbij en doe mijn ding vrijwel als voor de Corona.
Karretjes ontsmet ik ook niet meer, was mn handen wel...knuffelen ook niet maar daar had ik al nooit zo een behoefte aan.
Ben nog steeds gezond en het is een stuk ontspannender zo.

Ik zie het niet zo snel weer berg afwaarts gaan als in stijgende besmettingen e.d en nieuwe maatregels. wellicht omdat er minder aandacht in de media is.
Zo langzaamaan gaat het nieuws over andere dingen. Oorlog en natuurrampen.
Er word nu weer meer angst gezaaid onder het kopje ,klimaat verandering, waar het vingertje ook naar ons wijst.

Er word altijd gezegd dat je positief moet zijn. Zo onderhand is dat wel moeilijk want negatievietijd word je 24/7 met de paplepel in gegoten als je de media volgt!
Er word ons nooit gezegd dat we het goed doen of gedaan hebben.
Ik snap wel dat mensen snel geprikkeld zijn tegenwoordig....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 14:17

Popstra schreef:
Ik heb de maatregels gevold plus de vaccinaties laten zetten puur om mijzelf te beschermen. Niet om de maatschappij te helpen want die lapzwanzen die dat niet willen ga ik niet willen helpen met mijn goede gedrag!

Wacht even...´lapzwanzen´?
Sorry dame maar dat is weer zo´n typisch hogere moraal meerderheidsopmerking terwijl je hier op Bokt een OW krijgt voor ´bange poeperds´.
Het lijkt ,íj helder dat de voorlichting ronduit onformatie is. De meesten zijn voorzichtig en geloven de negative berichten. Dat maakt nog niet dat ze gelijk hebben! Anderen vinden dat het risico inmiddels geen reden meer is voor beperkingen met nét zoveel recht als jij en jouw medestanders en ze zijn daarmee niet gelijk lapzwanzen.

Deze poep laat de meerderheid alle zwart/wit zien. Iedereen niet in hun groep is wappie, lazwans, etcetera. Lekker makleijk maar niet correct. Tussen wappie en ´voorzichtig´ ligt een wereld aan prima verdedigbare standpunten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:28

De “ voorzichtige “ loopt niet in je nek te hijgen in de supermarkt, gevaccineerd of niet. Ik heb geen moeite met niet gevaccineerden die opletten dat ze zelf geen extra risico lopen en ook voor anderen geen risico proberen te zijn.
De “ lapzwansen “ zijn diegene die schreeuwen dat ze hun vrijheid terug eisen en niet willen vaccineren en gewoon doorgaan met leven zonder maatregelen .
Geen extreem grote groep maar groot genoeg om de maatregelen helaas nog langer te laten duren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:43

Ptecies!

Ik heb ze ook op fb die constant met tegen argumenten komen wat betreft vaccineren. Diezelfde zijn ook zo tegen de komst van Afgaanse Vluchtelingen nu. Echt constant ontevreden.
Lijkt me erg vermoeiend zo te leven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:37

Ik ben vandaag in Amsterdam en het lijkt of corona nooit is geweest. Vrijwel de hele tijd afstand proberen te houden in de open lucht maar wat een drukte zeg!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:39

bigone schreef:
Ik las deze ergens op Twitter , slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop;

Ongevaccineerde andersdenkenden beschermen zich tegen covid mbv rekenkundige trucjes…..

Gevaccineerden beschermen zich tegen covid mbv een vaccin.

Eens kijken wat beter werkt in de herfst.

Het is juist de regering en RIVM die dmv rekenkundige trucjes, on1s wil doen geloven dat Covid nog steeds ernstig is. Zo noemen ze een positief geteste direckt een besmettelijke. En dat terwijl die pcr test al voor meer dan 5% fout positief geeft. En eigenlijk weten ze helemaal niet wat ze nu precies testen, want bij 45x verdubbelen geeft hij wel erg vaak positief zonder te weten wat dan positief is. Dat is dus ook een niet te vertrouwen cijfer. Iedere overledene die positief teste, wordt als covid dode geteld. Zelfs als hij aan een auto-ongeluk overleden is. Lekker betrouwbaar dus. En zo kan ik wel even verder gaan. O ja. En bestaat Sars-Cov-2 eigenlijk wel. Er is geen extractpaper van, want het is nog steeds niet geïsoleerd. En dat is een voorwaarde voor erkenning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:46

purny schreef:
Ik ben vandaag in Amsterdam en het lijkt of corona nooit is geweest. Vrijwel de hele tijd afstand proberen te houden in de open lucht maar wat een drukte zeg!

Nou ik ben blij dat ik er niet meer zo mee bezig ben.. :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:46

Kokomo schreef:
bigone schreef:
Ik las deze ergens op Twitter , slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop;

Ongevaccineerde andersdenkenden beschermen zich tegen covid mbv rekenkundige trucjes…..

Gevaccineerden beschermen zich tegen covid mbv een vaccin.

Eens kijken wat beter werkt in de herfst.

Het is juist de regering en RIVM die dmv rekenkundige trucjes, on1s wil doen geloven dat Covid nog steeds ernstig is. Zo noemen ze een positief geteste direckt een besmettelijke. En dat terwijl die pcr test al voor meer dan 5% fout positief geeft. En eigenlijk weten ze helemaal niet wat ze nu precies testen, want bij 45x verdubbelen geeft hij wel erg vaak positief zonder te weten wat dan positief is. Dat is dus ook een niet te vertrouwen cijfer. Iedere overledene die positief teste, wordt als covid dode geteld. Zelfs als hij aan een auto-ongeluk overleden is. Lekker betrouwbaar dus. En zo kan ik wel even verder gaan. O ja. En bestaat Sars-Cov-2 eigenlijk wel. Er is geen extractpaper van, want het is nog steeds niet geïsoleerd. En dat is een voorwaarde voor erkenning.

Wat een stapel onzin bij elkaar, Kokomo. Allemaal netjes nagepraat van Thierry de Grote, maar als je je even inleest op andere bronnen dan wappiesite.nl, zie je dat het voor geen meter klopt wat je hier nu roept.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:53

Kokomo, pcr is 35 ipv 45. En voor de rest? Geen zin om hier echt op in te gaan, zonde van de tijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:18

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 19:34

Geniaal, ik kreeg een melding dat we onze dochter moesten testen vanwege direct contact op school. Echter is die school 80 km verderop en gaat ze daar pas na de herfstvakantie voor het eerst heen.
Oepsie Foutje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 20:26

Ik ben ook heel blij dat het hoger onderwijs ook weer fysiek mag plaatsvinden! Ondanks dat ik dit jaar een compleet stagejaar heb en er dus weinig zal zijn vind ik het toch super :)

purny schreef:

Dit had ik vanmiddag bij de supermarkt in het dorp. Ik ben gauw gevlucht, heb het daar nog nooit zo druk gezien :')

Niet vanwege Corona hoor, ik was even overdonderd van de hoeveelheid mensen en personeel die over elkaars voeten struikelden :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 20:38

Covid19 is de schuld van niemand en is bij ons voor altijd net als griep.
Met een basisresistentie onder de bevolking is het óók net als griep.
Bij griep wijst er niemand met vingers naar wappies of lapzwanzen omdat er elk najaar een golf is.

De Covid19 golf is voorbij omdat de meerderheid van de bevolking een basisirestentie heeft.

Wen er gewoon aan.

Ik heb me héél goed aan de regels gehouden, ben gevaccineerd en vind de berichtgeving sind het EK voetbal niet meer geloofwaardig.
Doe keurig mijn maskertje op in winkles etcetera, respecteer ook buiten afstand en bekijk het verder maar. Als er ergens test/vaccinatiebewijs verplicht is, ga ik wel ergens anders heen. Ik wóón al in vakantieland dus vliegen hoef ik niet: Krijg nét whatsapp van vriendin of ik met vriendin waar ik nu ben wil overleggen of het uitkomt dat ik wo-do nacht in Cabo de Gato overnacht {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 20:53

Die vergelijking met griep is inmiddels wel zo achterhaald en uitgemolken :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 21:15

Snap ook niet waarom er elke keer de nadruk op uitjes/slapen bij/ naar de parenclub bij moet met diverse vriendinnen, heeft volgens mij totaal niets met Corona te maken maar zal wel een mannetjes ding zijn.
Ik ga straks de hond uitlaten, hoef ik ook niet bij te vliegen of mondkapje op, hond is gevaccineerd, gelukkig maar.