Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Dat hoor ik hier ook niemand zeggen (of ik lees niet goed?)
Waar ik me aan stoor zijn mensen die nu zeggen 'ik hou me er niet meer aan' en 'ik heb er geen zin meer in dus ik doe het niet'. Want juist die mensen zorgen ervoor dat het allemaal veel langer duurt.
Focussed schreef:Ik vraag me de laatste tijd wel af hoe we een veel dodelijkere pandemie te boven zouden komen aangezien ik steeds meer mensen hoor met de instelling "ik word moe van rekening houden met maatregelen" of "ik heb geen zin om er de heel de dag rekening mee te houden", zoals Vayo hierboven mij schrijft. Zoals met de SARS uitbraak, waarbij de IFR 11% was.
Is een kans van 1 op 10 om te overlijden wel groot genoeg voor sommigen om de energie te vinden om zich aan basale maatregelen te houden? (In Singapore kreeg je toen overigens al een boete van €300,- voor het spugen op straat).
MarlindeRooz schreef:Ja je kan nu ook heerlijk weer dingen doen. Ik word dus juist enorm moe van de bange mensen in dit topic die alles "te snel" en "gevaarlijk" vinden. Ik wil die vrijheden niet weer inleveren.
Electra63 schreef:Sheran schreef:Dat hoor ik hier ook niemand zeggen (of ik lees niet goed?)
Waar ik me aan stoor zijn mensen die nu zeggen 'ik hou me er niet meer aan' en 'ik heb er geen zin meer in dus ik doe het niet'. Want juist die mensen zorgen ervoor dat het allemaal veel langer duurt.
Precies ..... met alle gevolgen voor de zorg.
Ook de mensen die niet willen testen, ondanks klachten.
Je kan dan nog steeds anderen besmetten, met alle gevolgen van dien.
Focussed schreef:MarlindeRooz schreef:Ja je kan nu ook heerlijk weer dingen doen. Ik word dus juist enorm moe van de bange mensen in dit topic die alles "te snel" en "gevaarlijk" vinden. Ik wil die vrijheden niet weer inleveren.
"Ik wil die vrijheden niet weer inleveren"
Volgens mij is dat juist dé reden om nu niet te snel door te versoepelen. Om dus opletten te zijn op factoren die verspreiding in de hand werken. Jammer dat je daar moe van wordt, maar juist die gedachtegang zorgt ervoor dat jij je vrijheden nu juist nog niet hoeft in te leveren...
De rek is uit de IC capaciteit, er is nog een grote bups mensen ongevaccineerd en bij de ouderen en kwetsbaren begint de bescherming zo zoetjes aan ook af te nemen. Al met al een prima recept voor een volgende golf, opnieuw code zwart en wéér extra maatregelen.
Ik wil ook graag uit eten kunnen blijven gaan en kunnen starten met mijn paard. Daarom ben ik juíst voor enige voorzichtigheid waar mogelijk (bijv. geen clubs open, afstand blijven houden, niet teveel mensen gaan laten mengen (op hoge scholen en universiteiten, maar ook op werk), mondneusmasker in het OV) omdat ik denk dat die strategie ervoor zorgt dat we met zo min mogelijk maatregelen zo veel mogelijk effect op de R kunnen uitoefenen.
Vayo schreef:Volgens mij zijn het vooral de mensen die zich niet willen laten vaccineren die ervoor zorgen dat het allemaal langer duurt. Kijk naar de ziekenhuiscijfers. Het grootste deel dat daar ligt is niet (volledig) gevaccineerd.
MarlindeRooz schreef:Dus universiteiten en hogescholen moeten afstand houden zodat mensen naar een groot evenement (wedstrijd) kunnen en lekker naar een restaurant mogen gaan?![]()
Ik ben erg gelukkig met het feit dat ik straks op de uni geen afstand hoef te houden. Ga ik ook niet doen.
Popstra schreef:Ik heb de maatregels gevold plus de vaccinaties laten zetten puur om mijzelf te beschermen. Niet om de maatschappij te helpen want die lapzwanzen die dat niet willen ga ik niet willen helpen met mijn goede gedrag!
bigone schreef:Ik las deze ergens op Twitter , slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop;
Ongevaccineerde andersdenkenden beschermen zich tegen covid mbv rekenkundige trucjes…..
Gevaccineerden beschermen zich tegen covid mbv een vaccin.
Eens kijken wat beter werkt in de herfst.
Kokomo schreef:bigone schreef:Ik las deze ergens op Twitter , slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop;
Ongevaccineerde andersdenkenden beschermen zich tegen covid mbv rekenkundige trucjes…..
Gevaccineerden beschermen zich tegen covid mbv een vaccin.
Eens kijken wat beter werkt in de herfst.
Het is juist de regering en RIVM die dmv rekenkundige trucjes, on1s wil doen geloven dat Covid nog steeds ernstig is. Zo noemen ze een positief geteste direckt een besmettelijke. En dat terwijl die pcr test al voor meer dan 5% fout positief geeft. En eigenlijk weten ze helemaal niet wat ze nu precies testen, want bij 45x verdubbelen geeft hij wel erg vaak positief zonder te weten wat dan positief is. Dat is dus ook een niet te vertrouwen cijfer. Iedere overledene die positief teste, wordt als covid dode geteld. Zelfs als hij aan een auto-ongeluk overleden is. Lekker betrouwbaar dus. En zo kan ik wel even verder gaan. O ja. En bestaat Sars-Cov-2 eigenlijk wel. Er is geen extractpaper van, want het is nog steeds niet geïsoleerd. En dat is een voorwaarde voor erkenning.
purny schreef:Ik ben vandaag in Amsterdam en het lijkt of corona nooit is geweest. Vrijwel de hele tijd afstand proberen te houden in de open lucht maar wat een drukte zeg!