Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:54

Ga naar binnen sluit deuren en ramen en zet radio of tv aan :D

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:04

_San87_ schreef:
Waarom is het herfst >;) ...

Dit.. Geef nog even een mooie nazomer a.u.b. moeder natuur.. :D

Hier een ergernis; ik kan niet privé bellen op mijn werk maar werd 2x door een nummer gebeld op mijn mobiel dat er niet in staat. Ik app liever dan bellen, dus heb even snel een sms gestuurd dat ik niet kan telefoneren met de vraag met wie ik het genoegen heb. Dit was vanmorgen om 9:37 en daarnet 15 minuten geleden. Bij de nummers krijg ik ook geen Whatsapp optie, dus dan maar via SMS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:07

MizzMontana schreef:
Ga naar binnen sluit deuren en ramen en zet radio of tv aan :D

Naar binnen gaan en deuren sluiten, inclusief ramen op de begane grond zou ik ook aan denken. Maar het is goed om er over na te denken! Want mocht er iets met giftige gassen zijn dan moeten de rest van de ramen natuurlijk ook dicht.

Wat mij betreft komt er een keer een campagne: wat te doen bij een luchtalarm :D better safe than sorry!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:07

De tuthola op die op de snelweg met haar motorkap open reed. Zo ongeveer 10 keer geprobeerd te seinen maar ze bleef strak vooruit kijken. Nou, jammer dan :roll:

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:10

Merexa schreef:
_San87_ schreef:
Waarom is het herfst >;) ...

Dit.. Geef nog even een mooie nazomer a.u.b. moeder natuur.. :D

Hier een ergernis; ik kan niet privé bellen op mijn werk maar werd 2x door een nummer gebeld op mijn mobiel dat er niet in staat. Ik app liever dan bellen, dus heb even snel een sms gestuurd dat ik niet kan telefoneren met de vraag met wie ik het genoegen heb. Dit was vanmorgen om 9:37 en daarnet 15 minuten geleden. Bij de nummers krijg ik ook geen Whatsapp optie, dus dan maar via SMS.

Krijg ik de laatste tijd ook hoor.
06 nummers,
UK, Zwitserland, Belgie, Duitsland

Ik neem geen telefoon meer op zonder dat er een naam bij staat en anders dan spreken ze maar een bericht in, wat ook gedaan werd met... hallo darling... hallooo...

Extra voorzichtig zijn maar.

Ze laten ook maar 3x overgaan ofzo en dan denk ik maar zo. Een goede haan kraait 2x.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:12

De spierpijn in m’n arm door de Corona vaccinatie in combinatie met de levering van een nieuwe slaapkamer van mijn dochtertje. Ik moet zoveel opruimen en tillen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:41

Gini schreef:
Ik zou nog eens niet weten wat ik moet doen met een luchtalarm (waar het voor dient dus). In mijn hoofd is dat iets wat enkel gebruikt wordt in de oorlog wanneer een luchtaanval gaat gebeuren.

Naar binnen, ramen en deuren sluiten. Denk ook aan eventuele luchtroosters. Als je mechanische ventilatie in je woning hebt, deze ook uitzetten.

Daarna de radio aan op de regionale (rampen)zender.

Nu zijn we al wat jaren verder... Dus de kans is groot dat je ook een NL-Alert krijgt. Daarin staat vaak ook informatie over wat je moet doen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:43

marley93 schreef:
Stalgenoot. Ik moet van de week even een trailer huren om naar de kliniek te gaan, en nu appt ze of zij hem dan mogen lenen om er die avond van tevoren mee naar het strand te gaan.
Huur ik dat ding nou voor de leuk, zeg maar, dan had ik er al minder moeite mee gehad, maar stel er gebeurt nu iets dan ben ik A) aansprakelijk en B) de sjaak, omdat ik dan zonder vervoer zit voor een belangrijke afspraak. En daarbij steekt het eigenlijk ook een beetje omdat ik het echt uit noodzaak huur en zij er dan naar mijn idee een slaatje uit slaat. Zo bedoelt ze het helemaal niet, maar dat gevoel krijg ik zelf dan. (Ook een ergernis op zich, want ik weet niet hoe ik daaraan moet werken.)
Bestaan dit soort mensen echt :oo ! Ik vind dit wel echt de overtreffende trap van een trailer willen lenen 8)7. Serieus geen woorden voor :x.

Ik erger me aan mijzelf. Na een heel druk weekend heb ik vandaag de concentratieboog van een sperzieboon :O. En ik moet nog heel veel werk doen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:45

Roodvos schreef:
marley93 schreef:
Stalgenoot. Ik moet van de week even een trailer huren om naar de kliniek te gaan, en nu appt ze of zij hem dan mogen lenen om er die avond van tevoren mee naar het strand te gaan.
Huur ik dat ding nou voor de leuk, zeg maar, dan had ik er al minder moeite mee gehad, maar stel er gebeurt nu iets dan ben ik A) aansprakelijk en B) de sjaak, omdat ik dan zonder vervoer zit voor een belangrijke afspraak. En daarbij steekt het eigenlijk ook een beetje omdat ik het echt uit noodzaak huur en zij er dan naar mijn idee een slaatje uit slaat. Zo bedoelt ze het helemaal niet, maar dat gevoel krijg ik zelf dan. (Ook een ergernis op zich, want ik weet niet hoe ik daaraan moet werken.)
Bestaan dit soort mensen echt :oo ! Ik vind dit wel echt de overtreffende trap van een trailer willen lenen 8)7. Serieus geen woorden voor :x.

Ik erger me aan mijzelf. Na een heel druk weekend heb ik vandaag de concentratieboog van een sperzieboon :O. En ik moet nog heel veel werk doen.

Tjonge, ik vind dat ook wel lef hebben hoor. Op een negatieve manier. Snappen ze toch zelf wel dat dat een beetje not done is?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:13

Dank je wel voor de mensen die verduidelijkt hebben wat je moet doen bij luchtalarm. Klinkt zo logisch, maar ik zou het zelf niet bedacht hebben. :')

@marley93: hoe weet de stalgenoot überhaupt dat je de trailer de dag voordien al gaat halen? :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:20

MarliesV schreef:
Monique, het is juist heel Nederlands om te klagen over het weer haha!
Zitten jullie safe qua bosbranden en zo in Spanje, of het daar niet

Lief dat je het vraagt. Ons gebied is bloedheet (43 graden gisteren), maar bijna woestijn, dus zo brandgevoelig, gelukkig.

Wij zitten nu in Nederland :D

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:22

Gini schreef:
Dank je wel voor de mensen die verduidelijkt hebben wat je moet doen bij luchtalarm. Klinkt zo logisch, maar ik zou het zelf niet bedacht hebben. :')

@marley93: hoe weet de stalgenoot überhaupt dat je de trailer de dag voordien al gaat halen? :D

We zijn een klein en heel hecht stalletje, dus we delen eigenlijk wel alle lief en leed van elkaars paarden (en leven eigenlijk ook wel :') ), we weten precies hoe en wat.
Afgelopen winter kon ik bijvoorbeeld niet op stal zijn omdat ik onverwacht lang uit de running was door een spoedoperatie en de bijbehorende revalidatie. Ik heb me geen moment zorgen gemaakt of mijn paard wel in goede handen was, puur omdat we zo'n fijne club hebben op stal. <3
Laatst bijgewerkt door marley93 op 16-08-21 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:23

Dat ik al een week of 2 jankend wakker lig omdat m'n paard 'binnenkort' ingeslapen moet worden. En dan niet eens deze week al ofzo maar ergens de komende tijd (maanden) omdat hij verslechterd.
Heb al 10x scenario's in m'n hoofd afgespeeld (DA bellen, spuitje geven, Viviana komt hem halen etc etc) met gruwelijke paniekaanvallen erbij.
Ik weet niet wat ik moet als dit nog maanden duurt (don't get me wrong)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:28

:knuffel: Waarom "moet" het nog maanden duren dan?
Misschien is het beter voor jou en het paard de knoop nu door te hakken?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:31

Nyaleti schreef:
Dat ik al een week of 2 jankend wakker lig omdat m'n paard 'binnenkort' ingeslapen moet worden. En dan niet eens deze week al ofzo maar ergens de komende tijd (maanden) omdat hij verslechterd.
Heb al 10x scenario's in m'n hoofd afgespeeld (DA bellen, spuitje geven, Viviana komt hem halen etc etc) met gruwelijke paniekaanvallen erbij.
Ik weet niet wat ik moet als dit nog maanden duurt (don't get me wrong)

Owhh afscheid nemen en de weg ernaartoe is zo'n naar iets, sterkte!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:33

Nyaleti, te vroeg laten gaan bestaat bijna niet. Als je er zo'n paniek van hebt en je weet dat het een kwestie van maximaal maanden is, dan is het misschien beter om hem nu te laten gaan?
Knuffel iig!

Marley, gewoon aangeven dat je hem niet een dag voor zo'n belangrijke afspraak wilt 'onderverhuren'.
Je hoeft het niet uit te leggen he.

Pff meeting met 8 mensen, 1 kerel die nooit wat te vertellen heeft en er dood bij zit, maar als er 'externen' bij zitten ineens populair zit te doen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 16:29

Heb het zo ook al aan haar teruggekoppeld hoor, met de aanbieding dat ik even vraag bij het ophalen of we hem een dagje langer kunnen gebruiken. Dan delen we de kosten, en zou zij de tweede avond zeg maar weg kunnen.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 16:38

Mando schreef:
Merexa schreef:

Krijg ik de laatste tijd ook hoor.
06 nummers,
UK, Zwitserland, Belgie, Duitsland

Ik neem geen telefoon meer op zonder dat er een naam bij staat en anders dan spreken ze maar een bericht in, wat ook gedaan werd met... hallo darling... hallooo...

Extra voorzichtig zijn maar.

Ze laten ook maar 3x overgaan ofzo en dan denk ik maar zo. Een goede haan kraait 2x.

Goh, apart. Maar ook vervelend zeg! Beide nummers beginnen wel met het Nederlandse netnummer, maar ik ga ook niet terug bellen. Anders appen of SMS'en ze maar als ze mij echt nodig hebben.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:01

Vanmorgen vol goede moed me laptop gestart. Door medicatie vorige week niks kunnen doen, zo stoned als een konijn. Moet al noodgedwongen thuis ander werk doen dan wat ik normaal doe. Gelukkig kan en mag ik thuis werken.
Alles geprobeerd, maar niet een functie die ik nodig ben, doet het.
Dus na een uur maar alles afgesloten. Locatie manager geappt of het systeem er weer uit lag.
Nee alles deed het gewoon alleen zijn er dus functie uitgezet door de hoofd locatie. Maar die ik voor kantoor werk wel nodig ben.
Overleg , communicatie het zou hoog in het vaandel moeten staan en nog steeds lukt het ze niet.
Als het goed is kan ik morgen weer wat doen en heb ik alle kantoor functies weer.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 17:02

Loki serie al af gekeken en tweede seizoen pas in 2023. Meh :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:03

marley93 schreef:
Gini schreef:

We zijn een klein en heel hecht stalletje, dus we delen eigenlijk wel alle lief en leed van elkaars paarden (en leven eigenlijk ook wel :') ), we weten precies hoe en wat.
Afgelopen winter kon ik bijvoorbeeld niet op stal zijn omdat ik onverwacht lang uit de running was door een spoedoperatie en de bijbehorende revalidatie. Ik heb me geen moment zorgen gemaakt of mijn paard wel in goede handen was, puur omdat we zo'n fijne club hebben op stal. <3

Dat zijn de beste stallen. :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:18

Niece schreef:
Gini schreef:
Ik zou nog eens niet weten wat ik moet doen met een luchtalarm (waar het voor dient dus). In mijn hoofd is dat iets wat enkel gebruikt wordt in de oorlog wanneer een luchtaanval gaat gebeuren.

Dit dus

Naar binnen, ramen en deuren sluiten oh en vergeet de stekker van de elektrische ventilatie er niet uit te trekken als je die hebt. Radio of tv aan zetten op de regionale zender.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:24

Dermatoloog die tegen me zegt “dat ik gewoon niet moet krabben” :)* . Sidenote, heb heel veel jeuk door een aandoening.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:38

Iets op de gratis af te halen Facebookpagina gezet.. Reageert er iemand die denkt dat ik het dan ook wel even gratis 25 kilometer verderop kom bezorgen. 8)7

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:43

Roodvos schreef:
marley93 schreef:

Desbetreffende stalgenoot is wat trailers betreft hondsbrutaal :o
Ze wilde altijd met mij mee voor een ritje strand en bepaalde dan hoe de rit ging. Uiteindelijk ging ik altijd 'plots' naar het strand anders wilde ze iedere keer mee. Niet van vandaag een ergernis maar van alweer 2 jaar terug :+
Nu heel simpel niemand gaat meer met mij mee in de trailer ben geen taxi heb er ook voor moeten betalen.