Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:mvdende schreef:
Ik zei: als je een slechte gezondheid hebt en dus gevoelig bent voor corona moet je drukke situaties mijden... Want dat zijn precies de plaatsen waar de kans dat je besmet wordt, het grootste is.
Ik ben geen risico groep, dus ik vind het risico dat ik corona oploop acceptabel genoeg om wél naar drukke situaties te gaan.
Dat doen we ook, maar het heeft weinig zin als we dan weer mensen zoals jij tegen komen in de supermarkt. Had jij wel een mondkapje op of was dat ook niet nodig?
Sizzle schreef:Ik reed gisteren richting NL en op de 3 in Duitsland voor het verkeer vanaf NL werd alle verkeer via een test straat geleid. Stond een file van meerdere kilometers.
Weet iemand uit Duitsland of ze dan iedereen testen of enkel Duitsers die in NL geweest zijn?
Ik vond het sowieso opvallend dat we langs meerdere test terreinen gereden zijn die direct aan de snelweg opgebouwd zijn. Er staan dan hoge en lage huisjes voor vrachtauto‘s en normaal vervoer.
purny schreef:@mvdende: Je had ook de situatie uit kunnen leggen aan je ouders en gevraagd of die langs konden komen met boodschappen/ aan buren kunnen vragen of ze dingen konden halen.
Cer schreef:Echt werkelijk jongens.. het niveau van een aantal hier is wel tenenkrommend hoor.. Is het echt iets nuttigs om met meerdere mensen op 1 iemand te bashen? Wat voor voldoening haal je hier uit? Het is iets wat al we-ken aan de gang is...
Kan er dan niet een keer een schouder opgehaald worden? Is het beter om zo rechtlijnig tegenover elkaar te gaan staan? Moet iemand een gelijk halen ergens over...?
Ik dacht dat dit een algemeen topic was om dingen te delen over Corona, zonder het wetenschappelijke deel...
Babootje schreef:We hebben het laatste halfjaar al erg moeten interen op onze reserves omdat mijn man nu zonder werk zit.
Citaat:Nu COVID-19 weer zo om zich heen slaat heb ik daar best pijn van in mijn buik en irriteer ik me inderdaad erg aan mensen die zich niet aan de regels houden. Want wij betalen uiteindelijk wel de rekening als mijn dochter COVID-19 mee naar binnen sleept vanuit de schoolomgeving.
purny schreef:@mvdende: Je had ook de situatie uit kunnen leggen aan je ouders en gevraagd of die langs konden komen met boodschappen/ aan buren kunnen vragen of ze dingen konden halen.
Relaxed schreef:Cer dus moet er maar niks meer van gezegd worden? Jij kunt het toch zo goed negeren? Negeer dan ook de reacties op haar? Je lijkt moeder overste wel, zo betuttelend..
Citaat:Maar ik zit met een zus van 31 met kanker en een vader van 60 met kanker... en die zijn beide nog niet afgeschreven tot ze een Mvende tegenkomen. Je wordt daar gewoon boos en emotioneel van. Kan je daar je schouders misschien ook over ophalen dan?
Cer schreef:Is het dan iets met dat er nu een 'letterlijk persoon'' is die al die onverantwoordelijke personen vertegenwoordigt en aanspreekbaar is, als een soort aanspreekpunt voor die hele groep?
SinneJ schreef:Cer, ze kan iemand onrechtstreeks om het leven brengen met haar onvoorzichtige gedrag. Als ik ook maar een kleine kans heb haar of een meelezer op een andere gedachte te brengen, dan is dat al enorm gewonnen.
Stop met zo licht over levens te gaan door te doen alsof alleen onze emoties een probleem zijn en we gewoon even moeten kalmeren. Mensen worden boos als iemand anderen in gevaar brengt en daar openlijk over schrijft alsof het normaal is, alsof het logisch is.
Citaat:vaak lees ik het met ongeloof en moet dan eigenlijk lachen om de triestheid ervan
Citaat:Ik vind de blogs van Maurice de Hond wel interessant over de manier van besmetting en ook best goed onderbouwd. Als je zijn theorie volgt heeft het ontsmetten van karretjes bij de winkel geen enkel nut, omdat het vooral via de lucht gaat. Goed ventileren, mondkapjes en niet met teveel mensen in een kleine ruimte binnen. Hij linkt het wereldwijd ook aan de klimaten en die trend kan ik ook wel volgen.
Relaxed schreef:Ik trek me er helemaal niks van aan, ik ben vooral verbaasd dat iemand echt zo dom kan zijn.. Vaak lees ik het met ongeloof en moet dan eigenlijk lachen om de triestheid ervanMaar kan me voorstellen dat het voor mensen met kwetsbare mensen in hun omgeving wel echt boosheid oproept.. Ik vind ook echt dat Bokt hier iets meer aan zou moeten doen.
mvdende schreef:Relaxed schreef:Ik trek me er helemaal niks van aan, ik ben vooral verbaasd dat iemand echt zo dom kan zijn.. Vaak lees ik het met ongeloof en moet dan eigenlijk lachen om de triestheid ervanMaar kan me voorstellen dat het voor mensen met kwetsbare mensen in hun omgeving wel echt boosheid oproept.. Ik vind ook echt dat Bokt hier iets meer aan zou moeten doen.
Iedereen met een andere mening maar morsdood meppen?
Is Bokt dan alleen voor een klein clubje gelijkgezinden?
Ik overtreedt geen wetten (de corona maatregelen zijn maatregelen, geen wetten. Ze kunnen niets verbieden of opleggen)
Ik ga het niet zeggen, maar deze reactie komt op mij over alsof we 78 jaar terug in de tijd zijn gegaan...
Cer schreef:Citaat:Ik vind de blogs van Maurice de Hond wel interessant over de manier van besmetting en ook best goed onderbouwd. Als je zijn theorie volgt heeft het ontsmetten van karretjes bij de winkel geen enkel nut, omdat het vooral via de lucht gaat. Goed ventileren, mondkapjes en niet met teveel mensen in een kleine ruimte binnen. Hij linkt het wereldwijd ook aan de klimaten en die trend kan ik ook wel volgen.
Maar zou dan het risico van besmetten buiten, en bijv in een supermarkt groot of klein zijn? Ik heb het idee dat dat redelijk klein is eigenlijk...
Relaxed schreef:Ik trek me er helemaal niks van aan, ik ben vooral verbaasd dat iemand echt zo dom kan zijn.. Vaak lees ik het met ongeloof en moet dan eigenlijk lachen om de triestheid ervanMaar kan me voorstellen dat het voor mensen met kwetsbare mensen in hun omgeving wel echt boosheid oproept.. Ik vind ook echt dat Bokt hier iets meer aan zou moeten doen.
Tancreda4 schreef:Bekend. Logisch. Maar geloof dat er nog veel mensen zijn die dit niet door hebben.
Citaat:Buiten idd weinig kans op besmetting en in een supermarkt ligt een beetje aan de ventilatie dan?