Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:39

oohh wauw.
Wat schrik ik toch van al deze ontwikkelingen. En nog niet eens zo zeer van de stijgingen van coronabesmettingen.
Het blijkt maar dat wij als maatschappij zeker niet meer zo tolerant zijn naar elkaar en dan heb ik het over de voorstanders en tegenstanders van de maatregelen.

Het roepen #wijdoennietmeermee is een keuze, maar net zo schandalig als andere niet meer voor de keuze laat staan of zij in aanraking willen komen met een ander.
Als reactie hierop geven dat zij dan geen recht hebben op een plek op de IC is natuurlijk eveneens onacceptabel. Wie ben jij om dat te bepalen...
Waar is het respect naar elkaar toe toch gebleven, ik vind het schrikbarend.

Neem een voorbeeld aan de heer Gommers, hoe keurig en netjes hij bleef. Terwijl hij met zijn consorten al code zwart heeft moeten bedenken. En dadelijk voor een voldongen feit kan komen te staan dat hij deze misschien moet handhaven omdat #ikdoenietmeermee meer mensen heeft kunnen bereiken dan de feiten.

Nee #ikdoenietmeermee is voor mij ik doe niet meer mee met het alleen maar aan mezelf denken, maar ook aan andere.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:42

Jessix schreef:
mvdende schreef:

Ik zei: als je een slechte gezondheid hebt en dus gevoelig bent voor corona moet je drukke situaties mijden... Want dat zijn precies de plaatsen waar de kans dat je besmet wordt, het grootste is.

Ik ben geen risico groep, dus ik vind het risico dat ik corona oploop acceptabel genoeg om wél naar drukke situaties te gaan.

Dat doen we ook, maar het heeft weinig zin als we dan weer mensen zoals jij tegen komen in de supermarkt. Had jij wel een mondkapje op of was dat ook niet nodig?

Ik heb wél een mondkapje opgedaan ja. En zo snel mogelijk de boodschappen gedaan.

Het alternatief was niets te eten hebben. Ik had de afgelopen 2 weken namelijk al allerlei restjes en halve maaltijden op gegeten dus alle kasten waren 100% leeg. Maandag avond al kale gekookte rijst op... Daar had ik niet weer trek in voor gisteren avond, sorry
Laatst bijgewerkt door mvdende op 23-09-20 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:42

Mijn dochter MOET van de school naar school. 3 middagen per week. De rest online les. Maar op school wordt - als hoewel de regels aangepast zijn aan COVID-19 - allerminst door de studenten de 1,5 m gehandhaard. Die doen dat gewoon niet. Die wanen zich onaantastbaar.
Mijn ik heb hier wel een man met diabetes en we zijn beide ZZPer. We hebben het laatste halfjaar al erg moeten interen op onze reserves omdat mijn man nu zonder werk zit. Nu COVID-19 weer zo om zich heen slaat heb ik daar best pijn van in mijn buik en irriteer ik me inderdaad erg aan mensen die zich niet aan de regels houden. Want wij betalen uiteindelijk wel de rekening als mijn dochter COVID-19 mee naar binnen sleept vanuit de schoolomgeving.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:44

@mvdende: Je had ook de situatie uit kunnen leggen aan je ouders en gevraagd of die langs konden komen met boodschappen/ aan buren kunnen vragen of ze dingen konden halen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:47

Sizzle schreef:
Ik reed gisteren richting NL en op de 3 in Duitsland voor het verkeer vanaf NL werd alle verkeer via een test straat geleid. Stond een file van meerdere kilometers.
Weet iemand uit Duitsland of ze dan iedereen testen of enkel Duitsers die in NL geweest zijn?

Ik vond het sowieso opvallend dat we langs meerdere test terreinen gereden zijn die direct aan de snelweg opgebouwd zijn. Er staan dan hoge en lage huisjes voor vrachtauto‘s en normaal vervoer.

Dat doen ze in Denemarken volgens mij ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:48

purny schreef:
@mvdende: Je had ook de situatie uit kunnen leggen aan je ouders en gevraagd of die langs konden komen met boodschappen/ aan buren kunnen vragen of ze dingen konden halen.

Neeeeheee dat kan niet hoor, want zij moet merk A eten en als iemand dan merk B meeneemt is het helemaal mis :n Dus zij MOET zelf de boodschappen doen anders vergaat de wereld.. Ofzo..

*sarcasme uit*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:50

Echt werkelijk jongens.. het niveau van een aantal hier is wel tenenkrommend hoor.. Is het echt iets nuttigs om met meerdere mensen op 1 iemand te bashen? Wat voor voldoening haal je hier uit? Het is iets wat al we-ken aan de gang is...
Kan er dan niet een keer een schouder opgehaald worden? Is het beter om zo rechtlijnig tegenover elkaar te gaan staan? Moet iemand een gelijk halen ergens over...?

Ik dacht dat dit een algemeen topic was om dingen te delen over Corona, zonder het wetenschappelijke deel...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:52

Cer schreef:
Echt werkelijk jongens.. het niveau van een aantal hier is wel tenenkrommend hoor.. Is het echt iets nuttigs om met meerdere mensen op 1 iemand te bashen? Wat voor voldoening haal je hier uit? Het is iets wat al we-ken aan de gang is...
Kan er dan niet een keer een schouder opgehaald worden? Is het beter om zo rechtlijnig tegenover elkaar te gaan staan? Moet iemand een gelijk halen ergens over...?

Ik dacht dat dit een algemeen topic was om dingen te delen over Corona, zonder het wetenschappelijke deel...

Cer, ik snap dat jij er afstand van kan nemen en dat is erg knap. Maar ik zit met een zus van 31 met kanker en een vader van 60 met kanker... en die zijn beide nog niet afgeschreven tot ze een Mvende tegenkomen. Je wordt daar gewoon boos en emotioneel van. Kan je daar je schouders misschien ook over ophalen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:52

Cer dus moet er maar niks meer van gezegd worden? Jij kunt het toch zo goed negeren? Negeer dan ook de reacties op haar? Je lijkt moeder overste wel, zo betuttelend..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:53

Babootje schreef:
We hebben het laatste halfjaar al erg moeten interen op onze reserves omdat mijn man nu zonder werk zit.

Dan moet je man gewoon ander werk zoeken, las ik ergens... schijnt heel eenvoudig te zijn...

Citaat:
Nu COVID-19 weer zo om zich heen slaat heb ik daar best pijn van in mijn buik en irriteer ik me inderdaad erg aan mensen die zich niet aan de regels houden. Want wij betalen uiteindelijk wel de rekening als mijn dochter COVID-19 mee naar binnen sleept vanuit de schoolomgeving.

Ligt eraan hoe de verspreiding gaat.. Nu hoorde ik op het nieuws dat het meer werk-omgeving betreft?
Van supermarkten, parken en winkels heb ik nog niet heel veel gehoord dat daar besmettingen uit voortkomen.. Meer thuissituaties (waarbij het ook regelmatig voorkomt dat 1 gezinslid Corona heeft en de rest niet) en langdurig op elkaar gepakte contacten.. zoiets...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:55

purny schreef:

Mijn ouders wonen 100km verderop. Die komen echt niet op een dinsdag overdag even 200km rijden om wat boodschappen te brengen. Daarnaast werken ze allebei, alleen in uiterste noodsituatie zullen ze komen, maar dan moet je denken aan met gebroken been onderaan de trap liggen. Niet aan een dom verkoudheidje.

Edit

Ik lijk de enigste wel te zijn in dit topic. Germie heeft een verbod op corona topics, anders had ze hier ook nog meegekletst.

Trust me, er zijn héél veel mensen met dezelfde mening als ik, maar geen enkele waagt het om dat in dit topic te vermelden want mijn kop wordt er iedere keer zowat afgehakt.

Ik weiger me daar iets van aan te trekken, dit topic is van iedereen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 23-09-20 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:56

Ik vind de blogs van Maurice de Hond wel interessant over de manier van besmetting en ook best goed onderbouwd. Als je zijn theorie volgt heeft het ontsmetten van karretjes bij de winkel geen enkel nut, omdat het vooral via de lucht gaat. Goed ventileren, mondkapjes en niet met teveel mensen in een kleine ruimte binnen. Hij linkt het wereldwijd ook aan de klimaten en die trend kan ik ook wel volgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:57

Relaxed schreef:
Cer dus moet er maar niks meer van gezegd worden? Jij kunt het toch zo goed negeren? Negeer dan ook de reacties op haar? Je lijkt moeder overste wel, zo betuttelend..

Klopt :j maar ik vind het negeren van het bericht van 1 iemand makkelijker dan de berichten die erna komen :) Dat zijn er dan meer, zeg maar...

Maar ik vraag het me gewoon ook echt af hoor :j Maar ik snap dat het lastig te beantwoorden is.. :j
En ik zeg ook niet dat er niks meer van gezegd mag worden, ik vroeg me alleen af hoe erg iemand zich dat dan aantrekt en of het de moeite is..
Overigens, ik wilde niet betuttelend overkomen, maar ik snap ook wel dat dat zo is .. Excuus daarvoor :j

Citaat:
Maar ik zit met een zus van 31 met kanker en een vader van 60 met kanker... en die zijn beide nog niet afgeschreven tot ze een Mvende tegenkomen. Je wordt daar gewoon boos en emotioneel van. Kan je daar je schouders misschien ook over ophalen dan?

Is het dan iets met dat er nu een 'letterlijk persoon'' is die al die onverantwoordelijke personen vertegenwoordigt en aanspreekbaar is, als een soort aanspreekpunt voor die hele groep?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:59

Ik trek me er helemaal niks van aan, ik ben vooral verbaasd dat iemand echt zo dom kan zijn.. Vaak lees ik het met ongeloof en moet dan eigenlijk lachen om de triestheid ervan :') Maar kan me voorstellen dat het voor mensen met kwetsbare mensen in hun omgeving wel echt boosheid oproept.. Ik vind ook echt dat Bokt hier iets meer aan zou moeten doen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:00

Cer schreef:
Is het dan iets met dat er nu een 'letterlijk persoon'' is die al die onverantwoordelijke personen vertegenwoordigt en aanspreekbaar is, als een soort aanspreekpunt voor die hele groep?

Cer, ze kan iemand onrechtstreeks om het leven brengen met haar onvoorzichtige gedrag. Als ik ook maar een kleine kans heb haar of een meelezer op een andere gedachte te brengen, dan is dat al enorm gewonnen.

Stop met zo licht over levens te gaan door te doen alsof alleen onze emoties een probleem zijn en we gewoon even moeten kalmeren. Mensen worden boos als iemand anderen in gevaar brengt en daar openlijk over schrijft alsof het normaal is, alsof het logisch is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:03

SinneJ schreef:
Cer, ze kan iemand onrechtstreeks om het leven brengen met haar onvoorzichtige gedrag. Als ik ook maar een kleine kans heb haar of een meelezer op een andere gedachte te brengen, dan is dat al enorm gewonnen.

Stop met zo licht over levens te gaan door te doen alsof alleen onze emoties een probleem zijn en we gewoon even moeten kalmeren. Mensen worden boos als iemand anderen in gevaar brengt en daar openlijk over schrijft alsof het normaal is, alsof het logisch is.

SinneJ, zou jij misschien niet voor mij willen bedenken dat ik licht over levens denk..
Ik snap niet helemaal hoe jij deze negatieve draai aan mijn posts geeft.. maar ik snap nu wel beter hoe jij erin staat... :j

Citaat:
vaak lees ik het met ongeloof en moet dan eigenlijk lachen om de triestheid ervan

Ja, dat heb ik dan ook meer idd... :j Het is niet dat ik het 'dan maar oke' vind (blijkbaar wordt dat eruit gehaald 8)7 ) maar meer 'ooohh ja owkeeej'- dat.. :j

Citaat:
Ik vind de blogs van Maurice de Hond wel interessant over de manier van besmetting en ook best goed onderbouwd. Als je zijn theorie volgt heeft het ontsmetten van karretjes bij de winkel geen enkel nut, omdat het vooral via de lucht gaat. Goed ventileren, mondkapjes en niet met teveel mensen in een kleine ruimte binnen. Hij linkt het wereldwijd ook aan de klimaten en die trend kan ik ook wel volgen.

Maar zou dan het risico van besmetten buiten, en bijv in een supermarkt groot of klein zijn? Ik heb het idee dat dat redelijk klein is eigenlijk...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:12

Afbeelding

Bekend. Logisch. Maar geloof dat er nog veel mensen zijn die dit niet door hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:16

Ik wel. Dat is ook waar ik het meest bij stil sta. De mensen die dicht om me heen staan weet ik wel van wat hun handel en wandel is. Maar het gaat om alles daaromheen.

En wat mij betreft is het niet specifiek 1 persoon bashen. Maar meer dat er er dus blijkbaar 1 grote groep is die zo de denkt. Ik vind dat een zorgwekkende ontwikkeling. Die groep maakt dus dat de besmettingen weer oplopen, en we straks nog strenger maatregelen weer nodig gaan hebben.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:19

Relaxed schreef:
Ik trek me er helemaal niks van aan, ik ben vooral verbaasd dat iemand echt zo dom kan zijn.. Vaak lees ik het met ongeloof en moet dan eigenlijk lachen om de triestheid ervan :') Maar kan me voorstellen dat het voor mensen met kwetsbare mensen in hun omgeving wel echt boosheid oproept.. Ik vind ook echt dat Bokt hier iets meer aan zou moeten doen.

Iedereen met een andere mening maar morsdood meppen?

Is Bokt dan alleen voor een klein clubje gelijkgezinden?

Ik overtreedt geen wetten (de corona maatregelen zijn maatregelen, geen wetten. Ze kunnen niets verbieden of opleggen)

Ik ga het niet zeggen, maar deze reactie komt op mij over alsof we 78 jaar terug in de tijd zijn gegaan...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:21

Maar bokt begint zo langzamerhand wel onderscheid te maken tussen bepaalde personen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:22

mvdende schreef:
Relaxed schreef:

Iedereen met een andere mening maar morsdood meppen?

Is Bokt dan alleen voor een klein clubje gelijkgezinden?

Ik overtreedt geen wetten (de corona maatregelen zijn maatregelen, geen wetten. Ze kunnen niets verbieden of opleggen)

Ik ga het niet zeggen, maar deze reactie komt op mij over alsof we 78 jaar terug in de tijd zijn gegaan...

Ah, daar is de wet van Godwin, ik zat er al op te wachten := Triest dat je deze vergelijking maakt, die raakt kant noch wal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:25

Cer schreef:
Citaat:

Maar zou dan het risico van besmetten buiten, en bijv in een supermarkt groot of klein zijn? Ik heb het idee dat dat redelijk klein is eigenlijk...

Buiten idd weinig kans op besmetting en in een supermarkt ligt een beetje aan de ventilatie dan? Voor mijn gevoel is een supermarkt behoorlijk geventileerd, maar dat weet ik niet zeker.
Dat verklaart ook meteen waarom het deze zomer zo goed ging, iedereen leeft meer buiten en ook in huis meer ventilatie doordat ramen en deuren meer open staan.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:25

Relaxed schreef:

Dat is weken zo in het nieuws toch ook
Als je geen boosheid en negatieviteit meer wil kan je beter alle media ,social media en een deel van de echte wereld skippen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:28

Ze zeggen al sedert maanden dat erg nauwe contacten en werk de grootste besmettingshaarden zijn
Men heeft moord en brand geschreeuwd dat de horeca ook een grote piek in de besmettingen zou geven maar dat is vooralsnog nog niet uitgekomen ( in Belgie dan want daar is het nog strenger dan bij jullie )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:29

Tancreda4 schreef:
Bekend. Logisch. Maar geloof dat er nog veel mensen zijn die dit niet door hebben.

Maar dat is toch ook zoiets als 'je staat zes mensen af van een bekend persoon' of hoe gaat die uitspraak?

Voor mezelf geldt dat ik niet precies weet wie de mensen die ik zie, zien. Dus wat ik persoonlijk dan doe is de kwetsbaren om 'mij' heen, dus in mijn directe bubbel, proberen te beschermen :j Dat is het enige waar ik echt invloed op kan hebben, denk ik?

Citaat:
Buiten idd weinig kans op besmetting en in een supermarkt ligt een beetje aan de ventilatie dan?

Daar lijkt het inderdaad wel op..

Dus, in hoeverre kan iemand met een snotneus buiten lopen, op afstand van andere mensen.
En in hoeverre kan een niet ziek persoon (voor zover bekend) gewoon iemand passeren in een supermarkt? (volgens mij hoorde ik daar vanochtend ook iets over in het nieuws, maar ik kan het bericht niet vinden.. iets over een viroloog die iets zei over mensen met zeer lichte klachten die dan met mondkapje op wel naar werk konden.. zoiets. ben ergens wel blij dat ik het niet meer kan vinden overigens, ik zou daar niet echt op zitten te wachten zeg maar :+ )