Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:18

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:53

Had ik al eens geopperd dat ik mij erger aan verkeersdeelnemers die geen richting aangeven bij het afslaan? Zo vreselijk irritant, ik kan immers niet ruiken waar je heen gaat...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:07

JPitty, ja dat is ook behoorlijk irritant. -O-

Ik had net bij het invoegen een flapdrol die links reed en bij de invoegstrook naar rechts ging. Nu had ik al een voorgevoel dat dat zo ging gebeuren dus gaspedaal ingedrukt maar veilig was het niet. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 13:15

Nayomie schreef:
JPitty, ja dat is ook behoorlijk irritant. -O-

Ik had net bij het invoegen een flapdrol die links reed en bij de invoegstrook naar rechts ging. Nu had ik al een voorgevoel dat dat zo ging gebeuren dus gaspedaal ingedrukt maar veilig was het niet. :+

O wow dat is zeker een flapdrol die niet met zijn aandacht bij het verkeer was in elk geval.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:17

het leek vandaag wel nationale racefiets dag, hele hordes op smalle fietspaden, waar ook nog es mensen lopen te wandelen omdat ze wandelpad ernaast niet hebben gezien. Levensgevaarlijk, ik heb een spiegel op m'n fiets, dus ik zie ze aankomen, maar ze gaan zo vreselijk hard en dan dat geschreeuw, alsof het fietspad van hen is. Tot zo ver de frustratie van de zondag.

Morgen moeten we de caravan naar Zuid Limburg brengen, want mijn man heeft hem uitgeleend aan zijn zoon (zonder e-rijbewijs), ben benieuwd wat voor enge situaties we dan weer tegenkomen, afgezien van opstandige boeren -O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:09

Geen idee of deze ergernis hier mag, gezien hij niet 100% verkeer betreft, maar toch wel weer een beetje wel...

Ik woon in een appartementencomplex, op 2e etage. Naast van dit complex is ook een appartementencomplex. Deze twee complexen zijn zodanig gebouwd dat de zon een deel van de dag er precies tussendoor schijnt. Aan de overkant van deze complexen staan rijtjeshuizen, met parkeerplaatsen ervoor waar de auto's fileparkeren. Als de zon tussen de gebouwen hier doorschijnt, weerkaatst dat op de auto's die aan die overkant staan geparkeerd. Precies hier naar binnen... En vooral bepaalde kleuren en chromen onderdelen zijn dan vre-se-lijk qua weerkaatsing. Dan zit ik echt hier in de woonkamer met de zonnebril op achter de laptop. 8-) Anders wordt ik gewoon verblind...

En als we dan toch bezig zijn hier: mensen die hun kinderen willen ophalen bij het KDV achter dit gebouw. Want netjes in een vak parkeren is er soms niet bij... Staan hier schots en scheef, of op de stoep precies voor de rood-witte paaltjes bij het gebouw. Als er dan wat gebeurt, kunnen de hulpdiensten er niet bij. De weg is hier ook vrij smal en door de hoogbouw kun je gewoon slecht om de hoek kijken. Hoe vaak mensen dan niet de bij het nemen van de bocht naar links de binnenbocht pakken... En als tegenligger kun je niet uitwijken, want op die hoek staan containers in beugels voor de bewoners van die flat...

Klein stukje verderop staat ook een school, kinderen worden daar met taxibusjes gebracht/ gehaald. Maar die staan ook geregeld bijna midden op de weg, waardoor je er niet langs kunt. Even door de berm is geen optie vanwege grote/ dikke bomen... Ook al niet handig...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:21

O dat verblinden is zo irritant, dat heb ik hier als de achterburen hun dakraam open kantelen. Kan niet op de bank zitten dan.

Hoevenkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:23

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 06-08-23 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:32

Lampen heb ik dan weer geen last van, tenzij iemand de auto wil draaien en zijn of haar koplampen te hoog heeft afgesteld.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:48

FrNo schreef:
hagelslag schreef:
[ [url=m/p7qKOD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afgelopen donderdag is het hier in de buurt nog fout gegaan, fietsers op de brug en een vrachtwagen.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4128669/fietser-77-overleden-na-aanrijding-met-vrachtwagen-op-erpsebrug

Sitenote, ik weet hier niet wie er fout is /was. Of wat er precies is gebeurd.

En had ergens gelezen dat hier de verkeerslichten niet goed afgesteld staan; dat je met groen de brug oprijdt en het dan alweer op oranje springt.

Ach das sneu. Sws is het een smal bruggetje...
Tenminste als de foto klopt bij de situatie.

Hier moest ik gewoon echt Geduld hebben en echt heel heel diep adem halen om niet te gaan flippen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 17:37

Helpt het bij jouw Jpitty, niet voldoende om vitrage in de woonkamer voor de ramen te hangen?

De drukte met parkeren lijkt mij ook wel een flinke ergernis. Net als mensen die de bocht te ruim nemen overigens… Dat is wel vaker mijn ergernis ook, want het komt meer dan eens voor dat ik door zo’n l*l de behanger flink op de rem kan gaan staan.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 17:41

Ik heb hier inbetweens hangen, alleen met die dingen dicht is het overdag eigenlijk nét wat te donker in huis. Ook voel ik me dan wat meer opgesloten, zeg maar. Op bloedhete dagen doe ik ze wel dicht, houden heel fijn de warmte buiten, maar verder heb ik ze liever open.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 19:09

Zon die weerkaatst is weinig aan te doen vrees ik.
Koplampen aan doen en niet wegrijden is wel op te lossen.

Mensen uit de straat hebben klimop hek geplaatst zodat ze geen last hebben van overburen die lang met koplampen aan staan die bij hun naar binnen schijnen.

Ergernis, auto’s die stil gaan staan in een wegversmalling.
Brug was open voor scheepvaart en ik reed op de dijk.
Zo kan er niemand meer langs.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:05

Stilstaan op een wegversmalling. Gebeurt dat echt? :=

Net een boze Lexus bestuurder. Ik wilde invoegen dus ik geef iets gas bij zodat ik nu asociaal tussen 2 vrachtwagens hoef (vind ik niet zo veilig). Meneer reed links en schoof op naar rechts terwijl ik wilde invoegen. Dus moest ik weer gas bijgeven, maar dat alles had meneer aardig boos gemaakt. Als meneer gespiegeld had, had hij gezien dat ik daar reed. Goed, ik had het uiteindelijk opgelost door gas bij te geven en voor hem te rijden. Maar hij moest nog wel even seinen dat het niet okay was. :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:37

Net 170 km gereden van Zuid Limburg naar huis en het viel me alles mee, bijna helemaal op m’n adaptieve cruisecontrol kunnen rijden

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:18

Morrie datis fijn.

Nayomie sommige mensen hebben spiegels voor de sier in de auto.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:48

Bedoel je werkelijk 170 of bedoel je sarcastisch? Vind 170 hier in nederland echt gevaarlijk..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:49

Momo94 schreef:
Bedoel je werkelijk 170 of bedoel je sarcastisch? Vind 170 hier in nederland echt gevaarlijk..

de rit vanuit het Gooi naar Zuid Limburg is 170 km 8)7
Ik rijd nooit harder dan 100, mijn man wel, zelfs met caravan erachter moet ik regelmatig roepen dat hij te hard rijdt.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:59

Morrie schreef:
Momo94 schreef:

de rit vanuit het Gooi naar Zuid Limburg is 170 km 8)7
Ik rijd nooit harder dan 100, mijn man wel, zelfs met caravan erachter moet ik regelmatig roepen dat hij te hard rijdt.

Haha... oops.. :o :+ sorry..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 20:03

Hebben jullie wel eens van die momenten dat er iets gebeurd en je daarna 2 seconden zit van eh oke dat kan ook blijkbaar :wow:

Zo een moment had ik gisteren op weg naar stal.
Ik reed op de snelweg, er kwamen 2 snelwegen samen en ik kwam daardoor op de linkerbaan het nieuwe stuk snelweg op. Intussen was ik 1 baan naar rechts opgeschoven. Het was heel druk, spitstijd en veel vrachtwagens ook. Ik wilde nog een baan naar rechts opschuiven en toen kwam er achter een vrachtwagen vandaan ineens iemand met flinke vaart rechts inhalen.

Dusss :=

Daarna alsnog een baan naar rechts opgeschoven, maar het is zo jammer dat er meestal bij zulke acties geen politie te bekennen is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 22:00

Vanmorgen was ik onderweg naar stal en ik moest uitvoegen en daarbij meteen invoegen op een ander stuk snelweg.
Als je invoegt op het andere stuk snelweg kom je als eerst op de linkerbaan terecht.

Vanmorgen wilde ik dus uitvoegen, netjes mijn richting uit. Geeft iemand op de linkerbaan opeens gas, zodat ik niet kon uitvoegen. Dus oke ik wacht tot die aso voorbij is… gaat degene die achter mij rijd nét na die aso uitvoegen en knalt óók nog even langs mij.

Daarna kon ik gelukkig wel gewoon uitvoegen en nog net op tijd voordat de uitvoegstrook ophield.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:21

Gister ook weer een malloot. Op de snelweg Twee rijstroken voor naar links en twee voor rechts. Met blokmarkering. Wij rijden in de rechterbaan voor links aanhouden. Komt een malloot met hoge snelheid van achter. Haalt ons rechts in en knalt er dan weer voor terwijl wij werden ingehaald en die auto wilde ook alweer naar rechts gaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:35

Ineke dat klinkt als een rot stukje snelweg.

Flying Angel, sommige mensen kunnen echt niet rijden.

Ik stond afgelopen donderdag om 2200 uur voor een verkeerslicht te wachten.
Voor mij een scooter, bestuurder in het zwart en geen verlichting aan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 22:29

luuntje schreef:
Ineke dat klinkt als een rot stukje snelweg.

Dat is het ook wel, maar goed. Goed kijken en dan lukt het wel.

In het donker zonder licht is echt spelen met je leven…

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 21:44

Hier heb ik mijn vanmiddag enorm geërgerd aan een bestuurder van een donkere BMW... Vraag me echt af waar die gast het rijbewijs had gehaald... Net na de verkeerslichten hier gaan 2 banen over in 1, invoegen dus. Ik had netjes plaats gemaakt voor het DHL busje dat wilde invoegen, die gaf ook netjes richting aan. De BMW reed NAAST mij, maar die geeft ineens een flinke stoot gas en duikt ZONDER richting aan te geven ineens "pats, boem" er ook tussen, waar eigenlijk geen ruimte voor was -:(- Gelukkig heb ik goede remmen, anders hadden we elkaar zeker geraakt... Zat alleen zelf wel zowat met mijn neus op het stuur... Die knakker was ook behoorlijk aan het duwen/bumperkleven bij dat DHL busje, die liet hem er ook langs zodra dat kon (weg ging weer naar twee banen). Bij de volgende verkeerslichten reed die BMW eerst een heel stuk op de baan voor linksaf en net op het laatste moment schiet hij, weer ZONDER richting aan te geven voor de voorste auto op de baan voor rechtdoor... Echt hoor, sommige bestuurders... :n