[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:54

_San87_ schreef:
Lijkt me niks, met kinderen op vakantie. Naast dat je je eigen constant moet entertainen, zit je in t geschreeuw van je eigen en andermans kroost. Echt lekker genieten en ontspannen lijkt me dat niet.

En dan is t ook nog eens kakduur in t seizoen :)).

Wij gingen vroeger altijd naar een bungalowpark met elk huis een eigen plaatsje en waar we op eigen houtje rond konden fietsen, naar de speeltuin etc. Mijn ouders lazen boeken bij het huisje en wij kwamen alleen terug voor een boterham en limonade enzo. Niks geen ouder entertainment, je zoekt het maar uit :))

@Femke ik moest ook wel even nadenken :') het zal aan gisteravond liggen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:58

MarcoBorsato schreef:
Ja maar dat boeit niet zo.

Hmm, sinds de invoering van de flexibele prijzen voor de skiliften doet het wel een beetje pijn vind ik :+
Daarvoor maakte het amper verschil, maar nu.... -O-

Advies: Als je goedkoop wilt skieen: neem geen schoolgaande kinderen mee :')
Wil je zorgeloos de hele dag kunnen skieen en apres-skieen, neem helemaal geen kinderen mee _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:00

Jessica_K schreef:
De vader had wel vrij vrijdag, maar zij geeft borstvoeding en dus vond ze het handiger om kind bij zich te hebben. Is ook een keus hoor, ze had ook voldoende kunnen kolven voor 2 voedingen. Ze zei ook dat de baby bij haar makkelijker drinkt dan bij hem. Tja, zo houd je het ook wel in stand... En beperk je jezelf enorm in je vrijheid.

Ik zou echt gek worden als ik maandenlang elke dag 24u lang zo'n super afhankelijk wezentje bij me zou hebben. Ik vind het logeerhondje dat we nu 2 weken in huis hebben al heftig :')

Ja dit he! Hallo als jij morgen onder een auto komt of er jets anders ernstigs gebeurt moet de vader het ook alleen redden.

Het zijn deels ook wel sociale normen die voorschrijven dat mannen niet voor kinderen kunnen zorgen ofzoiets maar daar moet je het toch over kunnen hebben? Hopelijk heeft je vriendin door jullie lunch misschien even beseft dat ze ook haar eigen tijd nog heeft, en kan ze het ter sprake brengen :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:02

Het verschil in de seizoenen is wel echt groot. In mijn vorige woonplaats scheelde dat tussen de 1000 en 1500 euro op een huisje. En dat is heel erg veel geld, vind ik.

Waar je in augustus 2000 euro betaalt voor een bungalow voor 6 personen, betaal je in oktober nog maar 600. Dat verschil boeit mij dus wel :D.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:22

Magrathea schreef:
Jessica_K schreef:
De vader had wel vrij vrijdag, maar zij geeft borstvoeding en dus vond ze het handiger om kind bij zich te hebben. Is ook een keus hoor, ze had ook voldoende kunnen kolven voor 2 voedingen. Ze zei ook dat de baby bij haar makkelijker drinkt dan bij hem. Tja, zo houd je het ook wel in stand... En beperk je jezelf enorm in je vrijheid.

Ik zou echt gek worden als ik maandenlang elke dag 24u lang zo'n super afhankelijk wezentje bij me zou hebben. Ik vind het logeerhondje dat we nu 2 weken in huis hebben al heftig :')

Ja dit he! Hallo als jij morgen onder een auto komt of er jets anders ernstigs gebeurt moet de vader het ook alleen redden.

Het zijn deels ook wel sociale normen die voorschrijven dat mannen niet voor kinderen kunnen zorgen ofzoiets maar daar moet je het toch over kunnen hebben? Hopelijk heeft je vriendin door jullie lunch misschien even beseft dat ze ook haar eigen tijd nog heeft, en kan ze het ter sprake brengen :j

Maar ik snap best dat je als moeder zo'n klein kindje nog bij je wil houden. En in een gezonde situatie verdwijnt dat vanzelf wel weer. Als je daar last van hebt moet je niet afspreken met mensen die net bevallen zijn. Imo.

_San87_ schreef:
Het verschil in de seizoenen is wel echt groot. In mijn vorige woonplaats scheelde dat tussen de 1000 en 1500 euro op een huisje. En dat is heel erg veel geld, vind ik.

Waar je in augustus 2000 euro betaalt voor een bungalow voor 6 personen, betaal je in oktober nog maar 600. Dat verschil boeit mij dus wel :D.

Ieder z'n ding. Ik vind in oktober naar de kust in Spanje gaan niet zo tof, dus ga liever in de zomer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:42

MarcoBorsato schreef:
Magrathea schreef:

Maar ik snap best dat je als moeder zo'n klein kindje nog bij je wil houden. En in een gezonde situatie verdwijnt dat vanzelf wel weer. Als je daar last van hebt moet je niet afspreken met mensen die net bevallen zijn. Imo.

Ja, het gaat mij er ook niet zozeer om dat ik daar dan zit met vriendin + baby (al zou ik het in mijn geval wel netjes vinden als de vriendin kwestie even zegt " <baby> is er wel bij, is dat OK?" en niet gewoon met het kind verschijnen en dat ik dat geacht word leuk te vinden :D
M'n punt was meer dat het niet echt meer van deze tijd is dat de moeder 100% alles constant moet doen, ik denk dat het voor de hechting goed is dat de vader ook vanaf het begin geregeld alleen is met het kind. Hangt natuurlijk van de ouders af maar je ziet ook vaak zat dat vaders die achterstand niet meer inhalen.
Hoe dan ook, die maatschappelijke rollen zijn niet voor hier om te discussieren. :D

Vandaag in de trein, heel gezin in een vierzits en kinderwagen in het gangpad waardoor ik zo ongeveer bij een medereiziger op schoot moest kruipen om erlangs te kunnen :roll: ja hoor geen probleem ruimte zat. Blijf dan gewoon op de brug zitten.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:10

Ah, nu de vaders langer verlof hebben na de geboorte maakt dat alles toch goed. :roll: Dan mag je ook verwachten dat ze meer in de zorg voor hun kind kunnen (maar ik ben er bang voor)

Trouwens, ik deze ouders worden hopelijk toch goed gestraft.
https://www.ad.nl/buitenland/boze-ouder ... ~a018775a/

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:31

Luxorvalkje

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:01

Hebben jullie even?

Vriendin van vroeger belde op. Of ik het leuk vond dat ze een keer langs kwam, was al zo lang geleden...

Nu heb ik daar nooit wat op tegen. Tijdens Corona ook weer contact gekregen met iemand die ik al 5 jaar niet gezien had en iemand die ik al ruim 10 jaar niet meer gesproken had. Als je mij niks hebt misdaan kunnen we gewoon op de oude voet verder.

Stond ze van het weekend voor de deur met 3! Kinderen (6maand, 3 en 5) >;)
Dat die koters mee kwamen was niet afgesproken natuurlijk. En iedereen in mijn omgeving weet dat ik er niks mee heb. Oppassen doe ik pas als ze zindelijk zijn ( en alleen op de leuke O:) )

Echt. Die ongeleide projectielen hebben overal aangezeten. Boeken uit de kasten getrokken etc. We hebben geen minuut bij kunnen praten.

Tussendoor ook nog opmerkingen als: “die had je beter even weg kunnen leggen”, “het randje van de tafel is wel erg scherp”, heb je niet ergens wat speelgoed?, en “ach, hebben ze voor jou geen krukje geregeld om op te staan”?

Mijn huis is niet ingericht op dat kleine grut, en voor die drie keer per jaar dat iemand ze mee neemt ga ik dat ook niet doen.

De meeste vriendinnen zijn overigens wel blij met mijn huis als ‘kind vrije zone’. Kunnen ze echt even rustig een kop thee doen.

Heb álles afgedaan met dettol, en de toilet blinkt weer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:54

Zo dat is wel behoorlijk aso zeg :oo
Dan had ze beter jou kunnen uitnodigen en gelijk erbij kunnen zeggen dat er waarschijnlijk nogal wat achtergrond herrie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:24

Jeetje @Luxorvalkje dat zou ik dus echt niet op prijs stellen inderdaad. Je kan toch op z'n minst even melden dat je iemand anders (of drie iemanden) meeneemt? En had ze serieus verwacht dat je kinderspeelgoed in huis hebt? Als je geen kind hebt, moet je dan met die zooi in huis? :?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:33

Wat ik vandaag weer zag was echt heel apart. Ouders liepen met een kind langs de winkelstraten en dat kind liep in zijjn blote kont! Ik wist niet wat ik zag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:29

Kan hij piesen waar hij loopt, scheelt een huilbui om een volle luier.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:32

Varekaj schreef:

Nou bah! pis op straat -O-

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:36

In China heb ik kinderen gezien met een opening in hun broek die door hun moeder vastgehouden worden om te poepen op straat. Moeder legt er wel meestal een zakje onder en ruimt het op.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:37

Bambi1995 schreef:
Varekaj schreef:

Nou bah! pis op straat -O-

Gelukkig komt er bij honden water uit :')

En die vriendin van vroeger blijft een vriendin van vroeger zo te horen. Ik zou er ook niet aan moeten denken :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:42

Ik had dat mens Linea Recta de deur uit gezet hoor. Is ze betoeterd? Als je iemand zo lang niet gezien hebt breng je toch niet zonder vragen je dierentuin mee?

De kleine kan ook andere dingen laten lopen, maar dan hou je hem even boven/in de dorpsfontein. Is ie weer Spik en span

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:49

Die had ik denk ik ook niet binnen gelaten. :o Leuk dat je langs komt maar dat had je ff moeten melden, joe!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:00

Haha, eigenlijk had je gelijk zo‘n bang gezicht op moeten zetten: ehhh Hektor is niet zo goed met kinderen, Hektor is mijn Bordeaux dog.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:25

Sizzle schreef:
Haha, eigenlijk had je gelijk zo‘n bang gezicht op moeten zetten: ehhh Hektor is niet zo goed met kinderen, Hektor is mijn Bordeaux dog.

Maar dan echt! :oo wat bezielde die vrouw? Ging ze er vanuit dat Luxor zelf ook kindjes zou hebben en dat die van haar dan daarmee konden spelen? En je zal maar daadwerkelijk een hond hebben die niet van kinderen houdt, dan hapt die een keer en heb jij het nog gedaan ook.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:29

Tuurlijk iedereen verwacht dat je kinderen neemt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:19

Nee joh! Wat erg! En dan die opmerkingen ook :n
Mijn huis is ook totaal niet ingericht op kinderen maar mijn neefjes weten wel dat ze van de spullen af moeten blijven als ze komen. Dat heet gewoon normale opvoeding.

Alsof je standaard wat speelgoed in huis hebt liggen, kom op joh. :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:32

Bambi1995 schreef:
Tuurlijk iedereen verwacht dat je kinderen neemt

Alleen pedofielen nemen kinderen toch? :+

Of kinderen ergens vanaf blijven wisselt enorm. De kinderen van een vriendin zijn echt heel beleefd en kun je met een gerust hart over de vloer hebben. Die maken niks stuk en zitten nergens zomaar aan. De twee kinderen van een andere vriendin zijn echt een ramp. Die hoef ik niet meer hier thuis te hebben tot hun twaalfde (en daarna willen ze vast niet meer mee) :n

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:57

@Luxor, de horror.

Ik werd al chagrijnig toen een bevriend koppel zonder vragen hun hond mee nam. En dan vind ik honden in principe nog leuk.
(Dit exemplaar was dramatisch overigens, net zo'n krijsend kind dat geen nee kent en niet zindelijk is (serieus continu blaffen en pissen in huis))
Laat staan 3! kinderen zonder tenminste even te hebben laten vallen dat het afgesproken tijdstip wel kan maar dat er dan kinderen mee komen.
Dan had je tenminste ofwel kunnen aangeven dan even een ander moment te kiezen, ofwel je was tenminste voorbereid geweest.

__

Ik blijf steeds toepasselijke tegenkomen, en ik zoek er niet eens speciaal op...

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:05

Ik vind sowieso dat wanneer je iets of iemand meeneemt, je dat van tevoren vraagt... Niet meer dan normaal, toch :?.

Nee, San, blijkbaar niet :').