Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:07

xPabloBokt schreef:
Dat ik eigenlijk vanochtend toen ik de afspraak met mijn vriend maakte al wist dat hij hem niet ging nakomen. Afgesproken dat hij om 20.30 thuis zou zijn, zijn moeder woont ruim een uur van ons af. Al sinds half 6 niks gehoord.

Het is 19.07. Tijd zat.
Wat maakt het uit dat je hem sinds 17.30 niet gehoord hebt?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:11

xPabloBokt schreef:
Dat ik eigenlijk vanochtend toen ik de afspraak met mijn vriend maakte al wist dat hij hem niet ging nakomen. Afgesproken dat hij om 20.30 thuis zou zijn, zijn moeder woont ruim een uur van ons af. Al sinds half 6 niks gehoord.

Waarom zou hij zijn afspraak niet nakomen? Als het een uur rijden is, dan zou hij om 19:30 moeten vertrekken om om 20:30 thuis te zijn. Het is 19:11.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 20:12

Anoniem schreef:
xPabloBokt schreef:

Het is 19.07. Tijd zat.
Wat maakt het uit dat je hem sinds 17.30 niet gehoord hebt?

Het heeft daar niet zo zeer mee te maken, ik had eigenlijk gewoon kunnen weten dat hij niet die tijd thuis komt want het is altijd gezeur als hij daarheen gaat. Nooit voor iets leuks, altijd helpen met het huis opruimen en er is altijd meer zooi dan verwacht.

Is ook deels mijn eigen schuld, ik had gewoon die afspraak niet moeten maken met hem.

Er zit meer frustratie achter dan alleen dit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:13

Dan doe je voor jezelf alsof je die afspraak niet gemaakt hebt en ga je jezelf niet gek zitten maken. Ga gewoon een leuke avond hebben zelf. Zet lekker een film of serie op ofzo.
Adem in, adem uit. Ontspan.

Whale

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:16

Ergernis: In een gedeelte van een boek zitten waar maar geen einde aan lijkt te komen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 20:16

Anoniem schreef:
Dan doe je voor jezelf alsof je die afspraak niet gemaakt hebt en ga je jezelf niet gek zitten maken. Ga gewoon een leuke avond hebben zelf. Zet lekker een film of serie op ofzo.

Ga ik proberen, thanks :) weet ook wel dat het zo is. Ik vind dat gewoon moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:19

Whale schreef:
Ergernis: In een gedeelte van een boek zitten waar maar geen einde aan lijkt te komen.

Even worse: een heel boek waar geen einde aan lijkt te komen, maar het is ook niet saai genoeg om ermee te kappen. :') (Het is erg vroeg-20ste eeuws.)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:21

Groepswerk... Ligt het aan mij of is het zo moeilijk om op 1 lijn te zitten met een persoon om samen te werken aan een project?
Vorige week kreeg ik omstreeks middernacht nog berichten van mijn partner waarmee ik samen werk voor een project. Ze stuurde me berichten met al haar bezorgdheden/stress over het project en stond de volgende ochtend ook aan mijn ontbijttafel om haar stress nog eens te uiten. Ook constant appen of ik al iets meer weet, 3x gezegd dat als ik iets meer weet het wel zou laten weten maar dat dringt niet door waardoor ik constant berichten kreeg.
Heb haar later hierover aangesproken dat ik dat niet kunnen vind en dat zowel voor haar als voor mij niet leuk is en geen nut heeft om zich zo druk te maken over dingen die je niet kan veranderen.
Nu krijg ik weer een bericht van haar, dat er iets omtrent het project niet goed is, ik bekijk het even voor haar, zeg dat het allemaal wel mee valt en dit wel op te lossen valt als we elkaar maandag terug zien maar zij denkt meteen weer in een doemscenario. Krijg vervolgens een heel kort antwoord terug. Deze week tijdens de vergadering gooit ze ook plots dingen op tafel zonder deze met mij te bespreken om iemand in te huren voor iets dat ik ook kan. Het is altijd paniekvoetbal voor haar en ik ben zelf niet zo stressbestendig dus erger me er kapot aan _-:(

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:23

Mkango schreef:
Whale schreef:

Even worse: een heel boek waar geen einde aan lijkt te komen, maar het is ook niet saai genoeg om ermee te kappen. :') (Het is erg vroeg-20ste eeuws.)

Ik zit nog aan het begin van het boek, Pax Romana van Adrian Goldsworthy en het eerste gedeelte gaat over de Republiek en o.a. Julius Caesar in Gaul, en ik heb hoofdpijn gekregen van alle verschillende namen van Gallische en Germaanse stammen die worden genoemd _O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 20:24

CalipsoLover schreef:
Groepswerk... Ligt het aan mij of is het zo moeilijk om op 1 lijn te zitten met een persoon om samen te werken aan een project?
Vorige week kreeg ik omstreeks middernacht nog berichten van mijn partner waarmee ik samen werk voor een project. Ze stuurde me berichten met al haar bezorgdheden/stress over het project en stond de volgende ochtend ook aan mijn ontbijttafel om haar stress nog eens te uiten. Heb haar later hierover aangesproken dat ik dat niet kunnen vind en dat zowel voor haar als voor mij niet leuk is en geen nut heeft om zich zo druk te maken over dingen die je niet kan veranderen. Nu krijg ik weer een bericht van haar, dat er iets omtrent het project niet goed is, ik bekijk het even voor haar, zeg dat het allemaal wel mee valt en dit wel op te lossen valt als we elkaar maandag terug zien maar zij denkt meteen weer in een doemscenario. Krijg vervolgens een heel kort antwoord terug. Deze week tijdens de vergadering gooit ze ook plots dingen op tafel zonder deze met mij te bespreken om iemand in te huren voor iets dat ik ook kan. Het is altijd paniekvoetbal voor haar en ik ben zelf niet zo stressbestendig dus erger me er kapot aan _-:(

Klinkt als een perfectionist die vast zit in haar manier van denken. Ik herken hier namelijk dingen van mezelf toen ik me nog niet bewust was van dit gedrag :+ doemdenken hoort daar ook bij. Zou het een keer uitgebreid en persoonlijk met haar proberen te bespreken. Waarschijnlijk heeft ze niet eens door hoe vervelend het is en is alles in haar ogen gewoon niet goed genoeg (ja, ook wat jij doet, en dat bedoelt ze waarschijnlijk niet persoonlijk). Desalniettemin snap ik je ergernis, succes :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:27

Whale schreef:
Ik zit nog aan het begin van het boek, Pax Romana van Adrian Goldsworthy en het eerste gedeelte gaat over de Republiek en o.a. Julius Caesar in Gaul, en ik heb hoofdpijn gekregen van alle verschillende namen van Gallische en Germaanse stammen die worden genoemd _O-

Hahahaha, o, yes! Ik heb De Bello Gallico (twee keer :+ ) moeten lezen op de uni. De eerste zin is al een monster, maar daarna wordt Caesars beschrijving er niet veel beter op, laat staan als je het moet navertellen. Op één uni zat mijn docent op een zeker moment met een grote kaart van West-Europa voor z'n neus pijlen te trekken en gebieden in te kleuren met markers, maar het werd er niet duidelijker op. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:28

xPabloBokt schreef:
Anoniem schreef:

Ga ik proberen, thanks :) weet ook wel dat het zo is. Ik vind dat gewoon moeilijk.

Maar je kunt het echt wel! :j

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:30

Dat ik t vanavond zo moeilijk heb. Had me zo verheugd om weer even samen te zijn met m'n vriend na een maand, maar t ging weer niet door. En daar baal ik toch echt behoorlijk van..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:36

xPabloBokt schreef:
CalipsoLover schreef:
Vorige week kreeg ik omstreeks middernacht nog berichten van mijn partner waarmee ik samen werk voor een project. Ze stuurde me berichten met al haar bezorgdheden/stress over het project en stond de volgende ochtend ook aan mijn ontbijttafel om haar stress nog eens te uiten. Heb haar later hierover aangesproken dat ik dat niet kunnen vind en dat zowel voor haar als voor mij niet leuk is en geen nut heeft om zich zo druk te maken over dingen die je niet kan veranderen. Nu krijg ik weer een bericht van haar, dat er iets omtrent het project niet goed is, ik bekijk het even voor haar, zeg dat het allemaal wel mee valt en dit wel op te lossen valt als we elkaar maandag terug zien maar zij denkt meteen weer in een doemscenario. Krijg vervolgens een heel kort antwoord terug. Deze week tijdens de vergadering gooit ze ook plots dingen op tafel zonder deze met mij te bespreken om iemand in te huren voor iets dat ik ook kan. Het is altijd paniekvoetbal voor haar en ik ben zelf niet zo stressbestendig dus erger me er kapot aan _-:(

Klinkt als een perfectionist die vast zit in haar manier van denken. Ik herken hier namelijk dingen van mezelf toen ik me nog niet bewust was van dit gedrag :+ doemdenken hoort daar ook bij. Zou het een keer uitgebreid en persoonlijk met haar proberen te bespreken. Waarschijnlijk heeft ze niet eens door hoe vervelend het is en is alles in haar ogen gewoon niet goed genoeg (ja, ook wat jij doet, en dat bedoelt ze waarschijnlijk niet persoonlijk). Desalniettemin snap ik je ergernis, succes :(:)

Nu ben ik zelf ook heel stipt en correct, maar niet perfectionistisch. Ik ben zelf ook gewend dat ik de persoon ben die het meeste moeite doet met projecten. Bij de opnames met het filmen was ik ook degene die het meeste deed en moest ik haar juist aanspreken om even te helpen. Ik denk ook dat ze perfectionistisch is, maar het heeft echt geen zin om jezelf en mij zo lastig te vallen met dingen waar je niks aan kan veranderen wat nu wel het geval is. Mijn weekenden/avonden/ochtendmaaltijden wil ik toch liever doorbrengen in rust, niet met een hoop berichtjes van een gefrustreerde persoon. Wel goed dat je het even zegt, zal maandag even met haar bespreken, nogmaals, zucht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:36

Meh, vervelend, Carnivoria. :(:)

Ik moet iets ophalen om m'n wc te ontstoppen en eigenlijk wilde ik naar de bios, maar ik vond vanmiddag in mijn tas met thee nog een half flesje (van 25cl) aardbeienlikeur die inmiddels wel een keer op moest, dus ik ben nu te aangeschoten om nog auto te rijden, want dat is mijn level van lightweightedness. :')

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 21:28

Mkango schreef:
Justme_Lisaa schreef:
De stress van mezelf. Voor het eerst een hotel geboekt voor mezelf, echt alleen alleen. Maar alle vragen en piekermomenten die nu allemaal rondgaan in m’n hoofd, zijn gekmakend -O- |o

Wat gaat er zoal om in je hoofd? Misschien kunnen we je wat gerust stellen. :)

Het zijn meer de dingen waarvan ik al weet of het kan of niet. Zoiets als mag de vouwfiets in de kamer, gaat het wel oké met de kamer enzo, is het hotel oké. Dus meer het onbekende waar ik me druk om maak haha.
Hou er niet van om de dingen over me heen te laten komen, ik ben een plan freak _O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:01

Dit... Jeukt als een gek!

Spoiler:
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:05

Mkango schreef:
Whale schreef:

Heet het hoofdpersonage Dante?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:52

DeMolenhoek schreef:

Spoiler:
[ [url=m/2LGB1J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow how kom je daaraan? :wow:

Erger me dood aan een bloedneus waarbij het bloed in m'n keel loopt. Bah :r

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:55

Mijn studieontwijkende gedrag

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:59

DeMolenhoek schreef:

Spoiler:

Oei netelroos.? Ik zou talkpoeder gebruiken, liefst met menthol. Helpt altijd goed tegen jeuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 00:01

Anthea schreef:
DeMolenhoek schreef:

Spoiler:

Wow how kom je daaraan? :wow:

Erger me dood aan een bloedneus waarbij het bloed in m'n keel loopt. Bah :r

Bacteriële infectie (stafylokokken). Komt van een bacterie die grofweg 80% van de mensen met zich mee draagt. Bij verminderde weerstand kan dit dan een ontsteking op onder andere de huid voortbrengen. Ben er blijkbaar gevoelig aan. Is niet de eerste keer maar wel lang geleden dat het zo snel zo erg was :P

Bedankt voor de tip Lena! Enkel antibiotica zalf helpt in deze :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 00:24

Mijn woonkamer inrichting ><

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 00:33

Arts die vanmiddag zei dat ze geen oplossing heeft voor mij. Dat ik wel elke keer net op tijd ben, ze het probleem dan voor even kunnen helpen en kans dus groot is dat ik paar weken erna gewoon weer in het ziekenhuis lig. Lekker dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 01:31

Dat ik zo vast zit in mijn hoofd en overal op onbegrip stuit. Dat ik een zwaar jeugdtrauma heb is te verwaarlozen. Dat is toch allemaal al lang geleden en ach, het zijn mijn ouders, die vergeef je toch gewoon de jarenlange mishandeling.

En mijn job? Niets mis mee toch. Ook al haat je die, dan zoek je toch gewoon wat anders? Ware het niet dat ik zelfs nergens nog op gesprek wordt uitgenodigd sinds ik een kind heb.

Eenzaam? Maar je hebt jou vriend toch? Dat ik van ‘s ochtend tot ‘s avond alleen zit met een kind, buiten het werk om is toch leuk?

Niemand wil het gewoon snappen. Voor mij hoeft het allemaal niet meer. Heel mijn leven stelt niets meer voor.