Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 00:04

Merexa, kijken kan geen kwaad, als het niet een 'te mooi om waar te zijn' prijs heeft. En wat bedoel je met opgeknapt? Ook mogelijk bovag gekeurd recent?

Ik heb toevallig ook mijn trailer te koop staan alleen door omstandigheden ook pas geleden geswitched van naam. Hoewel ik hem al zeker 3 jaar in bezit heb en ik van de jaren ervoor ook weet hoe hij onderhouden is. Dus het hoeft niets te zeggen, maar je kan natuurlijk vragen hoe lang zij hem al hebben en waarom hij recent is overgeschreven. :j

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:05

Gewoon gaan kijken! Kun je niet iemand mee nemen die verstand heeft van auto's en/of trailers?

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:03

Kwam net een advertentie tegen op marktplaats dat er een oplichter actief is. Ik weet dus niet of dat waar is. Ging om trust flexi bit. Ene Wendy uit Dedemsvaart

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:06

Je kunt toch vragen of je die trailer mag laten keuren?

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:00

Het is een trailer uit 1990 maar ziet er best nieuw uit voor 1100,-€ en dat 'te mooi om waard te zijn' dacht ik ook al aan, maar misschien heb ik ook wel mazzel. Ze hebben alleen in de advertentie gezegd dat hij opgeknapt is, maar is nooit gekeurd. Sowieso kruip ik er onder en iemand die bij mij op pension staat gaat mee. Verder ken ik niemand die zo even mee kan. Ik zit er wel over te denken om hem wel even na te laten kijken gelijk.. Er moet uiteindelijk wel een paard van 600kilo in als het doorgaat en hij wel goedgekeurd word.
Laatst bijgewerkt door Merexa op 03-07-20 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:04

_Mir schreef:
Kwam net een advertentie tegen op marktplaats dat er een oplichter actief is. Ik weet dus niet of dat waar is. Ging om trust flexi bit. Ene Wendy uit Dedemsvaart

Oh, dan heb ik mazzel want toevallig heb ik laatst net naar flexi soft bitten gekeken.

Als je Facebook hebt kun je even de groep 'opgelicht in de paarden wereld' opzoeken, daar staan wel namen van oplichters.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:26

Als je wil laten keuren Bovag garage bellen of ze die optie hebben. Jaren terug ook met trailer zoeken bezig geweest, maar dankzij keuring weten voorkomen dat het miskoop werd (bleek totaal verrot niet zichtbaar). Keuring was toen iets van 55 euro.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:44

Ik zou of even kijken in de buurt of er een BOVAG in de buurt zit of toch bij een bedrijf of beter gevoel particulier kopen.

Mijn trailer heb ik een gelukje mee gehad en ook bij particulier vandaan, maar daar ging de communicatie wel een stuk soepeler dat ik het vertrouwde.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:50

Wij hebben een trailer uit 98
Dit jaar op laten knappen, plus bovag rapport.
Maar dat opknappen, nieuw bodem en 1 zijwand kostte ons al rond de 1800 euro.
Never nooit niet dat hij dan voor die prijs ook te koop kwam staan.
Dus zo recent zal deze dan denk ik ook niet zijn gedaan.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:54

Ik heb iets te koop staan met vraagprijs €250 euro.

Wat is het minimale? €x
Kan het niet voor €100?

Kom op zeg..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:15

€1100 voor zo’n ouder trailer die wel opgeknapte is geen gekke prijs. Echter s de vraag altijd hoe is de staat van de trailer. Moet je zelf weer wanden of bodem gaan vervangen ben je zo het dubbele weer kwijt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:58

belle_boef schreef:
€1100 voor zo’n ouder trailer die wel opgeknapte is geen gekke prijs. Echter s de vraag altijd hoe is de staat van de trailer. Moet je zelf weer wanden of bodem gaan vervangen ben je zo het dubbele weer kwijt.

Als je zelf weer op moet gaan knappen is hij toch niet opgeknapt? :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:07

_Penotti schreef:
belle_boef schreef:

Als je zelf weer op moet gaan knappen is hij toch niet opgeknapt? :)

Er staat niet wanneer hij is opgeknapt. Kan ook wel 4 jaar terug zijn en ondertussen al weer zachte plekken hebben ondanks een strak uiterlijk

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:09

Dan hoort dat ook in de omschrijving staan en zo haal ik dat er niet uit.
Want dan is het gewoon weer een opknapper.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:07

Nog een, over hetzelfde product. Vraagt naar de minimale prijs, dus ik zeg 35 euro.

'Okee, voor 35 inclusief verzenden is het een deal.'

De verzendkosten zijn 7 euro, en dat is me te veel om even inclusief te doen. Dus ik geef terug: wat dacht je van 40 inclusief verzenden (geef ik nog wat toe). Komt ie terug: 'Ja maar gebruikt zijn ze voor 15 euro op MP en 35 inclusief is echt mijn maximum'

Kan best, maar dit ding is niet gebruikt. En als ik zeg dat 35 mijn minimum is, moet je niet proberen er 7 euro onder te gaan zitten want daar gaan we niet uitkomen. Of ben ik dan onredelijk?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:09

Er is niets onredelijks aan om aan je eigen eisen vast te houden, om de verzendkosten al te willen splitsen is al een nette tegemoetkoming.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:25

Het account en advertenties van mijn oplichter zijn vanochtend om half 9 pas opgeheven door marktplaats, wie weet hoe veel mensen er ondertussen al ingetrapt zijn. Automatisch bericht van marktplaats gekregen op mn meldingen dat het waarschijnlijk een frauduleuze account was en daarmee klaar. Schandalig dat deze persoon er gewoon mee weg komt... en iemand die ook in de paarden zit dus misschien ook nog fijn meeleest in dit topic, zou gewoon maar kunnen. Wat heb je toch een sneue mensen...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:30

Ik had een erg leuke deal via mp.

Voor een fotoshoot was ik op zoek naar een kanten kimono. Uiteindelijk één gevonden voor €30 euro. Gevraagd of er nog wat te doen was met de prijs en ze gaf aan dat ik hem voor €25 kon overnemen.

Vanochtend heen gereden. Bleek het ding nog gloednieuw met kaartjes er nog aan. Merk is Prima Donna en nieuwprijs opgezocht. Die was €133 :wow:

Bizar mooi prijsje dus :D

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:46

BopjeBo schreef:
Het account en advertenties van mijn oplichter zijn vanochtend om half 9 pas opgeheven door marktplaats, wie weet hoe veel mensen er ondertussen al ingetrapt zijn. Automatisch bericht van marktplaats gekregen op mn meldingen dat het waarschijnlijk een frauduleuze account was en daarmee klaar. Schandalig dat deze persoon er gewoon mee weg komt... en iemand die ook in de paarden zit dus misschien ook nog fijn meeleest in dit topic, zou gewoon maar kunnen. Wat heb je toch een sneue mensen...

Stille meelezer meldt zich, maar het is toch mogelijk om via PayPal je geld terug te halen als het niet aankomt/niet volgens beschrijving is? Daarom betaalt 90% van de Duitsers ook met PayPal, omdat dit ook een garantie geeft voor de koper.

Even link gezocht: https://www.paypal.com/nl/smarthelp/art ... ng-faq2045

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:51

BiBiQ schreef:
Ik had een erg leuke deal via mp.

Voor een fotoshoot was ik op zoek naar een kanten kimono. Uiteindelijk één gevonden voor €30 euro. Gevraagd of er nog wat te doen was met de prijs en ze gaf aan dat ik hem voor €25 kon overnemen.

Vanochtend heen gereden. Bleek het ding nog gloednieuw met kaartjes er nog aan. Merk is Prima Donna en nieuwprijs opgezocht. Die was €133 :wow:

Bizar mooi prijsje dus :D

Mooie deal inderdaad!

Gisterenavond laat kreeg ik op een zoekertje voor dierenvoeding zo een automatisch bericht: Beste X,

Ik heb een vraag.

Met vriendelijke groet,
A

Dus ik antwoord:

Beste A,

Wat is u vraag?

Mvg X

Stuurt die terug:

Ik vind u meel te duur.

Ik heb geantwoord:

Ok

:+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:03

Haha :D
Goed verhaal lekker kort

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:15

cobiie schreef:
Er is niets onredelijks aan om aan je eigen eisen vast te houden, om de verzendkosten al te willen splitsen is al een nette tegemoetkoming.

Ja, dat vond ik ook. Heb maar gezegd dat ie beter een van die andere sets kan aanschaffen, als ze er toch voor 15 euro op staan. Vind dat altijd zo'n kulargument om wat van de prijs af te krijgen. Als je het bij iemand anders goedkoper kan krijgen, waarom val je mij dan lastig? :')

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:26

Siesjuh schreef:
BopjeBo schreef:

Stille meelezer meldt zich, maar het is toch mogelijk om via PayPal je geld terug te halen als het niet aankomt/niet volgens beschrijving is? Daarom betaalt 90% van de Duitsers ook met PayPal, omdat dit ook een garantie geeft voor de koper.

Even link gezocht: https://www.paypal.com/nl/smarthelp/art ... ng-faq2045
Dat wilde ik ook net gaan posten inderdaad! Wij hebben al enkele keren via Paypal geld terug kunnen halen, waar we het anders kwijt waren geweest.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:56

Foaly schreef:
cobiie schreef:

Ja, dat vond ik ook. Heb maar gezegd dat ie beter een van die andere sets kan aanschaffen, als ze er toch voor 15 euro op staan. Vind dat altijd zo'n kulargument om wat van de prijs af te krijgen. Als je het bij iemand anders goedkoper kan krijgen, waarom val je mij dan lastig? :')

ik heb dit ook een keer gehad, diegene had uiteindelijk wat goedkopers gevonden, prima fijne dag gewenst. 2 weken later bericht op dezelfde advertentie nog dezelfde chat had deze niet verwijderd.
voor 15 euro wil ik het overnemen. waarop ik antwoordde je had toch een goedkopere gevonden en daarmee de deal gesloten? nooit meer wat gehoord. :')

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:26

DeMolenhoek schreef:
Gisterenavond laat kreeg ik op een zoekertje voor dierenvoeding zo een automatisch bericht: Beste X,

Ik heb een vraag.

Met vriendelijke groet,
A

Dus ik antwoord:

Beste A,

Wat is u vraag?

Mvg X

Stuurt die terug:

Ik vind u meel te duur.

Ik heb geantwoord:

Ok

:+

Ik vind u meel te duur is nog steeds geen vraag _O-

Wat een koekenbakkers heb je erop zitten.