MarlindeRooz schreef:[
Is een dierenleven dan niks waard?
Niks? Nee.
Minder dan een kinderleven? JA NATUURLIJK! Véél minder. Absurd dat de vraag überhaupt gesteld wordt imo.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sureido schreef:Vind ik ook niet zo natuurlijk. Niet alles hoeft te wijken voor de mens. Ik krijg ook altijd de kriebels als er in een nieuwsbericht wordt gezegd: en 1 kind was erbij betrokken. Dus? Volgens mij is een volwassene evenveel waard toch.. maar dat is denk ik ook een onpopulaire mening.
sureido schreef:Vind ik ook niet zo natuurlijk. Niet alles hoeft te wijken voor de mens. Ik krijg ook altijd de kriebels als er in een nieuwsbericht wordt gezegd: en 1 kind was erbij betrokken. Dus? Volgens mij is een volwassene evenveel waard toch.. maar dat is denk ik ook een onpopulaire mening.
sureido schreef:Ik ben ook zo’n persoon die veeel gevoeliger is voor de goede doelen reclame van stichting dierenlot dan bijvoorbeeld de kinderen in Afrika. Gelukkig dat dat ook verdeeld is dan maar zullen we zeggen.
Niobe schreef:Kuggur schreef:[
Niks? Nee.
Minder dan een kinderleven? JA NATUURLIJK! Véél minder. Absurd dat de vraag überhaupt gesteld wordt imo.
Mensen die zo denken hebben een serieus tekort aan empathie en neigen naar psychopatisme.
Kuggur schreef:Niobe schreef:
Mensen die zo denken hebben een serieus tekort aan empathie en neigen naar psychopatisme.
Hahaha. Ik geef mijn kinderen dierenvlees te eten. Dat geeft zeer basaal weer waar ik mijn ethische prioriteiten leg.
Ik moet altijd héél hard lachen om mensen met zulke hoogvliegende idealen als jij, met name als ze in de vorm van dit soort hilarische verwijten komen, " psychopathie", toe maar, je spaart de zware termen niet.
Je zou nog schrikken hoeveel dieren het loodje hebben gelegd voor jouw luxe bestaan....
MarlindeRooz schreef:Shaggy09 schreef:Waarom doen die kinderen je niks dan? Ik snap dat niet. Waarom zijn kinderen die later juíst degene zijn die verantwoordelijk zijn voor onze aardbol en de wezens daarop minder belangrijk?
Je kan wel huilen om bosbranden maar als de mensen die ermee om moeten gaan jou niet eens boeien, hoe wil je zoiets dan in de toekomst gaan voorkomen?
Hoe kunnen jou die kinderen boeien terwijl voor jou duizenden dieren lijden en mishandeld worden...
Is een dierenleven dan niks waard?
Kuggur schreef:Jouw fantasie; "dat ik geen respect op breng voor dieren".
Lees mijn opmerking eens aandachtig door en reageer op wat er staat en niet op je eigen bedenksels vóór je een onbekende psychopathische neigingen toedicht.
Citaat:Je zou nog schrikken hoeveel dieren het loodje hebben gelegd voor jouw luxe bestaan....
Kuggur schreef:Ja, want als mijn kind allergisch is en ik hebt een hond ( we hebben er overigens 4 waarvan twee gered van ingeslapen worden door vorige eigenaar), dan is die in het bos laten creperen uiteraard de enige oplossing die psychopaten als ik kunnen bedenken.
Kuggur schreef:Je bent écht hilarisch. Je verwijt me letterlijk psychopatische neigingen naar aanleiding van een zeer normale ethische mening. En dan je ben je echt verbaast over het feit dat iemand zoiets persoonlijk neemt![]()
Je komt met overdreven voorbeelden; kind allergisch = hond dood martelen. Hoe denk je dat dát overkomt op degene waar je mee communiceert?
Zie je écht de onredelijkheid van je discussiestijl niet in?
Wel allemaal nogal off topic hier, dus ik laat het hier verder bij, als je behoefte voelt je, ehm, aparte denkbeelden verder te bespreken stel ik voor dat je dat via pb doet. Kan geen antwoord beloven maar misschien lucht het op of zo.