Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:55

MarlindeRooz schreef:
[
Is een dierenleven dan niks waard?

Niks? Nee.
Minder dan een kinderleven? JA NATUURLIJK! Véél minder. Absurd dat de vraag überhaupt gesteld wordt imo.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:57

Kuggur schreef:
MarlindeRooz schreef:
[

Niks? Nee.
Minder dan een kinderleven? JA NATUURLIJK! Véél minder. Absurd dat de vraag überhaupt gesteld wordt imo.

Dat is helemaal niet NATUURLIJK.

sureido

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:01

Vind ik ook niet zo natuurlijk. Niet alles hoeft te wijken voor de mens. Ik krijg ook altijd de kriebels als er in een nieuwsbericht wordt gezegd: en 1 kind was erbij betrokken. Dus? Volgens mij is een volwassene evenveel waard toch.. maar dat is denk ik ook een onpopulaire mening.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:05

sureido schreef:
Vind ik ook niet zo natuurlijk. Niet alles hoeft te wijken voor de mens. Ik krijg ook altijd de kriebels als er in een nieuwsbericht wordt gezegd: en 1 kind was erbij betrokken. Dus? Volgens mij is een volwassene evenveel waard toch.. maar dat is denk ik ook een onpopulaire mening.

Dat gevoel krijg ik er ook altijd bij :=

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:09

Is het wel. Elke diersoort is biologisch voorgeprogrammeerd om z'n eigen soortgenoten te verkiezen boven een ander. Vrij essentieel voor het voortbestaan van de soort.
Nu is er bij mensen een flinke overbevolking en reageren sommigen daar op door andere soorten te verkiezen boven hun eigen. Misschien is dat ook gewoon een strategie van moeder natuur om de populatie enigszins te beperken.

Een mening die wel unpopulair kan zijn (naargelang het 'kamp' waartoe men behoort).
Men moet niet zo zeuren over diesel zonder degelijke alternatieven te voorzien. En elektrisch is dat niet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:21

Kuggur schreef:
MarlindeRooz schreef:
[

Niks? Nee.

Mensen die zo denken hebben een serieus tekort aan empathie en neigen naar psychopatisme.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:27

sureido schreef:

Helemaal mee eens, waardeloze info om erbij te zetten. Ik vind ook dat ´vrouwen en kinderen eerst´gedoe altijd zo raar. Of ´er waren onschuldige vrouwen en kinderen bij´. Ehm, what? Ik bedoel, het kan. Maar gek genoeg zijn er dus nóóit onschuldige mannen bij

Een unpopular opinion van mij: Ik heb een hekel aan al die acties voor arme kinderen die anders geen cadeaus krijgen voor pasen/sinterklaas/kerst/oud en nieuw/vul maar in. Omdat kinderen volgens die acties er recht op hebben.

Ik kom het heel vaak tegen op mijn werk dat ze komen bedelen, super irritant.

Ik bedoel, tuurlijk vinden ze het leuk maar kinderen hebben GEEN recht op cadeaus. Net zoals dat je geen recht hebt op snoep, patat, tv, smartphones.. Dat zijn extraatjes.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:35

Ik ben ook zo’n persoon die veeel gevoeliger is voor de goede doelen reclame van stichting dierenlot dan bijvoorbeeld de kinderen in Afrika. Gelukkig dat dat ook verdeeld is dan maar zullen we zeggen. :+

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:39

Zulke reclamespotjes doen mij sowieso niks, maakt niet uit waar het over gaat :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:40

sureido schreef:
Ik ben ook zo’n persoon die veeel gevoeliger is voor de goede doelen reclame van stichting dierenlot dan bijvoorbeeld de kinderen in Afrika. Gelukkig dat dat ook verdeeld is dan maar zullen we zeggen. :+

Maar ga jij zo ver om te zeggen dat je een mensenleven dan véél minder belangrijk vindt dan een dierenleven?

Je hoeft niet overal wakker van te liggen, maar om nou te zeggen dat het ene levende wezen véél belangrijker is dan de ander, vind ik zorgwekkend.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:56

Nee, maar ik vind het beide evenveel waarde hebben. Een dierenleven evenveel als een mensenleven..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:01

Niobe schreef:
Kuggur schreef:
[

Niks? Nee.

Mensen die zo denken hebben een serieus tekort aan empathie en neigen naar psychopatisme.

Hahaha. Ik geef mijn kinderen dierenvlees te eten. Dat geeft zeer basaal weer waar ik mijn ethische prioriteiten leg.
Ik moet altijd héél hard lachen om mensen met zulke hoogvliegende idealen als jij, met name als ze in de vorm van dit soort hilarische verwijten komen, " psychopathie", toe maar, je spaart de zware termen niet.
Je zou nog schrikken hoeveel dieren het loodje hebben gelegd voor jouw luxe bestaan.... _O-
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 21-11-19 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:01

Ach, we zijn zelf ook dieren, al is daar ook niet iedereen het mee eens :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:06

Kuggur schreef:
Niobe schreef:

Hahaha. Ik geef mijn kinderen dierenvlees te eten. Dat geeft zeer basaal weer waar ik mijn ethische prioriteiten leg.
Ik moet altijd héél hard lachen om mensen met zulke hoogvliegende idealen als jij, met name als ze in de vorm van dit soort hilarische verwijten komen, " psychopathie", toe maar, je spaart de zware termen niet.
Je zou nog schrikken hoeveel dieren het loodje hebben gelegd voor jouw luxe bestaan.... _O-

Jij hebt eigenlijk altijd weinig begrip voor andermans meningen, dus dat verbaast me niks.

Ik ben heel goed op de hoogte van de gruwelijkheden in de wereld, dat zegt helemaal niks over mijn empathie naar zowel dieren als mensen. Er zijn ook heel veel mensen gruwelijk om hun leven gekomen voor mijn "luxe bestaan" bijvoorbeeld.

Mensen die hun eigen soort boven een ander zetten, in dit geval boven de dieren, hebben over het algemeen echt een gebrek aan empathie en jij bewijst dat voor mij in elk topic eigenlijk wel.
Of je nou een vleeseter bent, leer draagt, etc. ook dan kun je respect opbrengen voor de dieren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:10

Jouw fantasie; "dat ik geen respect op breng voor dieren".
Lees mijn opmerking eens aandachtig door en reageer op wat er staat en niet op je eigen bedenksels vóór je een onbekende psychopathische neigingen toedicht.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:18

MarlindeRooz schreef:
Shaggy09 schreef:
Waarom doen die kinderen je niks dan? Ik snap dat niet. Waarom zijn kinderen die later juíst degene zijn die verantwoordelijk zijn voor onze aardbol en de wezens daarop minder belangrijk?

Je kan wel huilen om bosbranden maar als de mensen die ermee om moeten gaan jou niet eens boeien, hoe wil je zoiets dan in de toekomst gaan voorkomen?

Hoe kunnen jou die kinderen boeien terwijl voor jou duizenden dieren lijden en mishandeld worden...

Wat heeft een dierenleven met deze stelling te maken?
Ik vind dierenleed verschrikkelijk, net als de natuurrampen en de kinderarbeid die tot op heden nog steeds gaande is in deze wereld.

Maar waarom zouden mishandelde en ondervoede kinderen minder belangrijk zijn dan een boom? Ik kan behoorlijk pissig worden van die stelling en weet bijna 100% zeker dat wanneer je die kinderarbeid en mishandeling voor je ogen zou zien gebeuren je heel snel van mening zou veranderen.

En dit heb ik niet tegen jou Marline, maar tegen Palmera die zei dat het haar een rotzorg was hoe ze met kinderen omgaan in derde wereld landen. Op zo'n moment heb je mijn respect gewoon verloren.

En hoe jij je leven indeelt mag je zelf weten maar het is inhumaan om niets te voelen bij zulke gruwelijke situaties. En dat heeft verder niets te maken met reclamespotjes.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:24

Kuggur schreef:
Jouw fantasie; "dat ik geen respect op breng voor dieren".
Lees mijn opmerking eens aandachtig door en reageer op wat er staat en niet op je eigen bedenksels vóór je een onbekende psychopathische neigingen toedicht.

Misschien moet je mijn reactie eens op jouw reactie eens beter lezen, ik zei namelijk niet dat JIJ geen respect opbrengt voor dieren.
Al suggereer je dat wel met dat een dierenleven veel minder waard/belangrijk is dan dat van een kind.

Ik reageer daarmee op:

Citaat:
Je zou nog schrikken hoeveel dieren het loodje hebben gelegd voor jouw luxe bestaan....

Dus dat was een reactie in het algemeen. Ik mag misschien liever vegetarische kroketten van de Mora eten, maar als mijn collega dat pertinent niet doet, betekent niet dat ik niet meer met haar wil werken. Het wordt anders als haar kind allergisch wordt en ze de hond diep in het bos aan een boom bindt, om maar een voorbeeld te noemen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:31

Ja, want als mijn kind allergisch is en ik hebt een hond ( we hebben er overigens 4 waarvan twee gered van ingeslapen worden door vorige eigenaar), dan is die in het bos laten creperen uiteraard de enige oplossing die psychopaten als ik kunnen bedenken. :roll:

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:33

Kuggur schreef:
Ja, want als mijn kind allergisch is en ik hebt een hond ( we hebben er overigens 4 waarvan twee gered van ingeslapen worden door vorige eigenaar), dan is die in het bos laten creperen uiteraard de enige oplossing die psychopaten als ik kunnen bedenken. :roll:

Zucht, waarom is alles zo zwart wit bij jou? Ik doel hiermee niet eens op jou persoonlijk.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat er een verschil is tussen gebruik maken van dode dieren (eten in dit geval) - meestal niet bewust van de feiten en mensen weten niet anders - en een bewuste manier van dieren laten creperen voor een mens - daarmee weten mensen precies wat ze doen.

Want jij betichtte mij van onnozelheid over dierenleed, want ik heb zo'n luxe bestaan daardoor, schijnbaar.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:43

Je bent écht hilarisch. Je verwijt me letterlijk psychopatische neigingen naar aanleiding van een zeer normale ethische mening. En dan je ben je echt verbaast over het feit dat iemand zoiets persoonlijk neemt :o?
Je komt met overdreven voorbeelden; kind allergisch = hond dood martelen. Hoe denk je dat dát overkomt op degene waar je mee communiceert?
Zie je écht de onredelijkheid van je discussiestijl niet in?

Wel allemaal nogal off topic hier, dus ik laat het hier verder bij, als je behoefte voelt je, ehm, aparte denkbeelden verder te bespreken stel ik voor dat je dat via pb doet. Kan geen antwoord beloven maar misschien lucht het op of zo.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:49

Kuggur schreef:
Je bent écht hilarisch. Je verwijt me letterlijk psychopatische neigingen naar aanleiding van een zeer normale ethische mening. En dan je ben je echt verbaast over het feit dat iemand zoiets persoonlijk neemt :o?
Je komt met overdreven voorbeelden; kind allergisch = hond dood martelen. Hoe denk je dat dát overkomt op degene waar je mee communiceert?
Zie je écht de onredelijkheid van je discussiestijl niet in?

Wel allemaal nogal off topic hier, dus ik laat het hier verder bij, als je behoefte voelt je, ehm, aparte denkbeelden verder te bespreken stel ik voor dat je dat via pb doet. Kan geen antwoord beloven maar misschien lucht het op of zo.

Nee jij neemt alles te letterlijk. Dat je het ontkent, was me vanaf je eerste reactie al duidelijk. Toen ging je mij dingen verwijten, die ik vervolgens wil uitleggen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:50

Imo zijn jullie beide geen sterren in discussiëren.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:51

Laten we verder gaan op de bal en niet op de man.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:34

__Sannne schreef:
Gezinnen van 6 mogen van mij sowieso verboden worden. 1 a 2 koters is echt meer dan voldoende.

Dan ben ik wel benieuwd wat jij vindt van samengestelde gezinnen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:54

Miefje schreef:
__Sannne schreef:
Gezinnen van 6 mogen van mij sowieso verboden worden. 1 a 2 koters is echt meer dan voldoende.

Dan ben ik wel benieuwd wat jij vindt van samengestelde gezinnen.

Als in?