[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:14

Hier huilt mijn hart echt van.. Wat walgelijk dat mensen dit anno 2019 nog steeds een sport vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:24

nine1987 schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik las net iets over een boer die met een zakmes zijn eigen been heeft geamputeerd. Hij kwam vast te zitten in een machine en was bang er helemaal in te verdwijnen dus heeft hij met zijn zakmes zijn been doorgezaagd.

Holy kakjes.. Link?

https://www.businessinsider.nl/farmer-k ... nt-2019-5/

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:26

Toen ik in Noorwegen woonde en werkte heb ik ook walvis gegeten maar dat gaat er heeeeel anders aan toe.. gepaste aantallen, direct doden, en bepaalde soorten is no go.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:44

Zo dan die boer.. Ik vraag me werkelijk af wat er door je heen gaat als zoiets gebeurt..

Ja oké.. Pijn.. Duh..

Maar ik bedoel geestelijk.. Hoe sterk moet je mentaal (en fysiek) zijn om je eigen been eraf te zagen.. Met een zakmes nota bene..

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:48

Hij heeft de restanten van zijn been doorgesneden zoals het in het artikel staat. Waarschijnlijk is het bot al helemaal versplinterd geweest door de machine, want met een zakmes van grofweg 7cm ga je echt niet je scheenbeen door krijgen :=

Ik denk eigenlijk dat de wil om door te leven en "fiets this. I got nothing to lose" dan de overhand nemen als je niet verlamd door de schrik en shock.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:57

Suzanne F. schreef:
Hier geen Facebook maar ik lees de verhalen hier graag mee.

Zelfde geldt voor mij! Zou bijna fb aanmaken voor die pagina’s :+

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:16

Dieuwke_ schreef:
Maar als de machine aan staat, daar kun je toch zo snel niet tegen amputeren? :?

Dit is een artikel over al die dolfijnen die ritueel geslacht worden. Inclusief foto en filmpje. Ik kan er wel van janken, dit soort berichten.
https://www.ad.nl/nieuws/450-dolfijnen- ... ~a9a0ba69/

Wowzes... wat ontzettend massaal ook! Echt een heeeeeele rits bootjes, zodat de volgende groep, ook een hele rits mensen, op het strand ze kan afslachten! En waarom.... het is niet eens te consumeren %) wat triest

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:26

Dieuwke_ schreef:
Maar als de machine aan staat, daar kun je toch zo snel niet tegen amputeren? :?

Dit is een artikel over al die dolfijnen die ritueel geslacht worden. Inclusief foto en filmpje. Ik kan er wel van janken, dit soort berichten.
https://www.ad.nl/nieuws/450-dolfijnen- ... ~a9a0ba69/

https://sites.google.com/site/dehoaxwij ... oorjongens

Bij het verhaal over de dolfijnen wordt heel veel er schijnbaar bijgehaald wat niet helemaal klopt. Dus niet klakkeloos overnemen zoals het er staat. Artikel uit AD is ook van 2013.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:49

Ik was vorige week, naar aanleiding van dit topic, in Palermo in die crypten! Prachtig!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:50

Dieren filmpjes kijk ik niet. Kan ik niet tegen. Word ik misselijk van. Mensen filmpjes kijk ik wel.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:15

beert schreef:
Bij het verhaal over de dolfijnen wordt heel veel er schijnbaar bijgehaald wat niet helemaal klopt. Dus niet klakkeloos overnemen zoals het er staat. Artikel uit AD is ook van 2013.

Ritueel is dan misschien niet het juiste woord maar het is daar wel degelijk een traditie. Dus ik neem niks klakkeloos over, ik heb meerdere artikelen er over gelezen. En ik plaats deze link omdat het de eerste was waar het filmpje bij stond.

Nu valt er natuurlijk ook een hele hoop te zeggen over de slachthuizen in NL, maar doelloos een hele groep bij elkaar drijven en met veel plezier de dieren uitmoorden kun je niet goed praten met "consumptie voor de bevolking voor het hele jaar".

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:54

Dieuwke_ schreef:
beert schreef:

Ritueel is dan misschien niet het juiste woord maar het is daar wel degelijk een traditie. Dus ik neem niks klakkeloos over, ik heb meerdere artikelen er over gelezen. En ik plaats deze link omdat het de eerste was waar het filmpje bij stond.

Nu valt er natuurlijk ook een hele hoop te zeggen over de slachthuizen in NL, maar doelloos een hele groep bij elkaar drijven en met veel plezier de dieren uitmoorden kun je niet goed praten met "consumptie voor de bevolking voor het hele jaar".

Ik citeer even vanuit de link die ik stuur:
Citaat:
In tegenstelling tot bv. de traditionele stierengevechten in Spanje, gaat het hier absoluut niet om een "sport". Hoewel er wel sprake is van een eeuwenoude traditie van de Faeröereilanden, is de achterliggende reden van de walvisjacht de noodzaak van een voedselvoorraad voor de winterperiode. De Faeröereilanden liggen immers op een erg geïsoleerde plaats tussen de Atlantische Oceaan en de Noorse Zee, een heel eind ten noorden van Schotland. Helaas zijn de eilanden bovendien niet rijk aan landbouwgrond, en moeten de inwoners hun voornaamste voedingsbron dus halen uit vlees en vis. Om dezelfde reden is ook de Faeröese economie bijna volkomen afhankelijk van de visvangst en de export ervan. Door de afgelegen ligging van de eilanden is de import van voedsel uit andere landen niet zo evident en goedkoop, in vergelijking met landen op het Europese vasteland. Bovendien zorgt de import van voeding voor een extra nadelige impact op het milieu.

Er is dus niks "doelloos" aan, maar een jacht op dieren om te overleven. In de alinea eronder in bovenstaande link staat ook dat ze vrijwel alle delen van het dier gebruiken.

M.i. past dit dan ook niet helemaal in het topic, omdat er allerlei "gruwelijke foto's" uit de context worden getrokken en voorzien van een verhaal wat het zinloos maakt om deze dieren te doden.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:21

Ik heb je link wel gelezen, citeren is dus niet nodig. En ik deel je mening niet want ik blijf het doelloos vinden. Je kunt je wintervoorraad op tig andere manieren regelen. We leven niet meer in een tijd dat we moeten overleven van zo'n jacht.

En wat hier gepost kan worden en onder de noemer luguber is ook voor iedereen weer anders, dat blijkt wel weer. Verder ga ik de discussie niet met je aan :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:31

Uhh, de dolfijnen die zo nutteloos worden vermoord in onder andere Japan, worden puur en alleen vermoord voor de jongen. De rest van de lijken wordt gedumpt.

Ik ben erg fan van de sea shepherds, maar mijn hart huilt elke keer als ik weer deze berichten lees.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:34

Hoe moeten zij het volgens jou dan doen?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:39

Serieus jongens? :')

Hoe doe jij je boodschappen dan Jolliegirl?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:40

Dieuwke_ schreef:

Dit is geen antwoord op mijn vraag.

Buiten dat geloof ik dat je je onterecht aangevallen voelt door mij.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:43

Dieuwke_ schreef:

Woon jij op dat eiland?
Of in het Nederland waar alles te koop is bijna altijd?

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:46

Brr, van dierenfilmpjes moet ik echt huilen. Daar kan ik echt niet tegen.. :=

Die boer zal inderdaad de laatste dingen hebben doorgesneden... :+ Alleen je hebt niks te verliezen op zo een moment iinderdaad... wij werden op de boerderij altijd gewaarschuwd voor die apparaten.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:48

Oké, excuus. Dan zal ik oprecht antwoord geven op je vraag.

Het wil mij namelijk niet aan dat die mensen de hele winter alleen maar walvis/dolfijnenvlees eten voor ontbijt/lunch/diner. Als je als bevolking weet dat je in de winterperiode je stad/dorp/eiland/huis niet uit of af kan, dan sla je toch diverse middelen in tijdens de zomerperiode? Er is genoeg voedsel te krijgen in blik of in te vriezen, want dat zullen ze met dit vlees ook doen.

En natuurlijk is het mooi dat alles van de dieren gebruikt, dat zou overal zo moeten zijn. Dieren die gedood worden voor bijvoorbeeld een paar slagtanden en verder wegrotten, dat is helemaal zinloos.

Verder laat ik me er niet meer over uit, ik blijf het waardeloos vinden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:50

Dieuwke_ schreef:

Het wil mij namelijk niet aan dat die mensen de hele winter alleen maar walvis/dolfijnenvlees eten voor ontbijt/lunch/diner. Als je als bevolking weet dat je in de winterperiode je stad/dorp/eiland/huis niet uit of af kan, dan sla je toch diverse middelen in tijdens de zomerperiode? Er is genoeg voedsel te krijgen in blik of in te vriezen, want dat zullen ze met dit vlees ook doen.

En natuurlijk is het mooi dat alles van de dieren gebruikt, dat zou overal zo moeten zijn. Dieren die gedood worden voor bijvoorbeeld een paar slagtanden en verder wegrotten, dat is helemaal zinloos.

Dit vlees wordt ook geëxporteerd zodat er dus inderdaad groente kan komen. De prijzen zijn enorm. Juist omdat daar verder niets verbouwd kan worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:55

Dieuwke_ schreef:

Jammer van je laatste zin, Want ik vind dit echt interessante meningen/berichten om over te praten.
Ik deel je mening namelijk grotendeels..
Ongetwijfeld zullen deze mensen ook andere dingen kunnen inslaan. Al geloof ik best dat het schaars zal zijn of aldanniet ontzettend duur.

Kijk eens naar zweden.. Waar een pak melk uit de grote stad 7 euro kost.. Of groenten.. Nog duurder.. Omdat het vanwege het klimaat amper verbouwd kan worden...
Daar kan je beter een rendier voor slachten en de hele winter mee doorkomen bwv.

Ik wil best geloven dat dat daar ook een deel van het "probleem" is.
Dit is de reden waarom zij zoveel vlees verzamelen.. Voor export dus.
Dit levert geld op waardoor de wintervoorraad gestrekt kan worden.

Echter keur ik de jacht en vangst en doden niet goed op de manier waarop dit gedaan word.

Een dier doodmaken is imo prima. (zeg ik als ex-slachtster) maar wel op een humane verantwoorde manier.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 01:27

Ik heb hier thuis verschillend dierlijk materiaal op sterk water staan, waaronder 1 zeer luguber iets. Ik kocht hem omdat ik het bijzonder en ergens ook wel tof vond om te hebben, maar tegenwoordig vind ik het toch vooral heel naar.

Het betreft 2 hele oude varkenspootjes op sterk water. Echter is er maar 1 poot (van hetzelfde varken) normaal. Dit varken is vroeger helaas gebruikt voor een lugubere dierproef waarbij ze 1 van de poten afgebonden hebben om te kijken wat er vervolgens gebeurt. Het resultaat valt te raden, een enorm opgezwollen en opengebarsten poot.

Ik word er soms gewoon echt naar van als ik er naar kijk. Dat beestje heeft echt geleden en ik vraag me af of ze voorafgaand aan de proef echt niet konden voorspellen wat er zou gaan gebeuren.

Hier 2 foto's (let niet op de theedoek :') ):

Afbeelding

Afbeelding

Mocht er hier in het topic een liefhebber voor zijn, ik denk eraan om hem te verkopen. Ik word er toch wel naar van als ik er naar kijk en het is eigenlijk té bijzonder om weg te stoppen in een kast.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 02:25

Laat me even weten wat je er voor wil hebben Animal! Ik heb mogelijk wel interesse :D

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:42