Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nine1987 schreef:Suzanne F. schreef:Ik las net iets over een boer die met een zakmes zijn eigen been heeft geamputeerd. Hij kwam vast te zitten in een machine en was bang er helemaal in te verdwijnen dus heeft hij met zijn zakmes zijn been doorgezaagd.
Holy kakjes.. Link?
Dieuwke_ schreef:Maar als de machine aan staat, daar kun je toch zo snel niet tegen amputeren?![]()
Dit is een artikel over al die dolfijnen die ritueel geslacht worden. Inclusief foto en filmpje. Ik kan er wel van janken, dit soort berichten.
https://www.ad.nl/nieuws/450-dolfijnen- ... ~a9a0ba69/
Dieuwke_ schreef:Maar als de machine aan staat, daar kun je toch zo snel niet tegen amputeren?![]()
Dit is een artikel over al die dolfijnen die ritueel geslacht worden. Inclusief foto en filmpje. Ik kan er wel van janken, dit soort berichten.
https://www.ad.nl/nieuws/450-dolfijnen- ... ~a9a0ba69/
beert schreef:Bij het verhaal over de dolfijnen wordt heel veel er schijnbaar bijgehaald wat niet helemaal klopt. Dus niet klakkeloos overnemen zoals het er staat. Artikel uit AD is ook van 2013.
Dieuwke_ schreef:beert schreef:Bij het verhaal over de dolfijnen wordt heel veel er schijnbaar bijgehaald wat niet helemaal klopt. Dus niet klakkeloos overnemen zoals het er staat. Artikel uit AD is ook van 2013.
Ritueel is dan misschien niet het juiste woord maar het is daar wel degelijk een traditie. Dus ik neem niks klakkeloos over, ik heb meerdere artikelen er over gelezen. En ik plaats deze link omdat het de eerste was waar het filmpje bij stond.
Nu valt er natuurlijk ook een hele hoop te zeggen over de slachthuizen in NL, maar doelloos een hele groep bij elkaar drijven en met veel plezier de dieren uitmoorden kun je niet goed praten met "consumptie voor de bevolking voor het hele jaar".
Citaat:In tegenstelling tot bv. de traditionele stierengevechten in Spanje, gaat het hier absoluut niet om een "sport". Hoewel er wel sprake is van een eeuwenoude traditie van de Faeröereilanden, is de achterliggende reden van de walvisjacht de noodzaak van een voedselvoorraad voor de winterperiode. De Faeröereilanden liggen immers op een erg geïsoleerde plaats tussen de Atlantische Oceaan en de Noorse Zee, een heel eind ten noorden van Schotland. Helaas zijn de eilanden bovendien niet rijk aan landbouwgrond, en moeten de inwoners hun voornaamste voedingsbron dus halen uit vlees en vis. Om dezelfde reden is ook de Faeröese economie bijna volkomen afhankelijk van de visvangst en de export ervan. Door de afgelegen ligging van de eilanden is de import van voedsel uit andere landen niet zo evident en goedkoop, in vergelijking met landen op het Europese vasteland. Bovendien zorgt de import van voeding voor een extra nadelige impact op het milieu.
Dieuwke_ schreef:Oké, excuus. Dan zal ik oprecht antwoord geven op je vraag.
Het wil mij namelijk niet aan dat die mensen de hele winter alleen maar walvis/dolfijnenvlees eten voor ontbijt/lunch/diner. Als je als bevolking weet dat je in de winterperiode je stad/dorp/eiland/huis niet uit of af kan, dan sla je toch diverse middelen in tijdens de zomerperiode? Er is genoeg voedsel te krijgen in blik of in te vriezen, want dat zullen ze met dit vlees ook doen.
En natuurlijk is het mooi dat alles van de dieren gebruikt, dat zou overal zo moeten zijn. Dieren die gedood worden voor bijvoorbeeld een paar slagtanden en verder wegrotten, dat is helemaal zinloos.
Verder laat ik me er niet meer over uit, ik blijf het waardeloos vinden.
Dieuwke_ schreef:Oké, excuus. Dan zal ik oprecht antwoord geven op je vraag.
Het wil mij namelijk niet aan dat die mensen de hele winter alleen maar walvis/dolfijnenvlees eten voor ontbijt/lunch/diner. Als je als bevolking weet dat je in de winterperiode je stad/dorp/eiland/huis niet uit of af kan, dan sla je toch diverse middelen in tijdens de zomerperiode? Er is genoeg voedsel te krijgen in blik of in te vriezen, want dat zullen ze met dit vlees ook doen.
En natuurlijk is het mooi dat alles van de dieren gebruikt, dat zou overal zo moeten zijn. Dieren die gedood worden voor bijvoorbeeld een paar slagtanden en verder wegrotten, dat is helemaal zinloos.
Verder laat ik me er niet meer over uit, ik blijf het waardeloos vinden.