[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:36

Mannen reageren idd heel verbaasd als je zegt dat je ze niet wilt.. Maar zelf zeggen ze vaak dat het ze niet uitmaakt en het aan de vrouw ligt.. En dát vind ik pas raar :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:40

Mwah. Ik wist al op mijn 10e dat ik er geen wilde. Toen ik wat met mijn huidige man kreeg heb ik dat wel meteen gezegd. Toen waren we nog heel jong en maakte het hem niets uit, hij had liever mij zonder kinderen, dan een ander met kinderen zei hij. Nu achteraf zegt hij dat hij wel erg blij is dat we er geen hebben. Maar als ik ze vroeger wel had gewild hadden we er gewoon gehad. Niet iedereen is daar even stellig in. Ik wel dus.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 10-01-19 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:46

Ik vind jullie heel normaal hoor :)
Mensen die jullie raar vinden hebben gewoon nooit buiten hun referentiekader gekeken.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:09

Sizzle schreef:
Ik vind jullie heel normaal hoor :)
Mensen die jullie raar vinden hebben gewoon nooit buiten hun referentiekader gekeken.

:* :*

Vandaag erachter gekomen dat mijn -iets jongere- broertje ook geen kinderwens heeft. Nooit geweten en benieuwd of hij net zo standvast is :j

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:16

Relaxed schreef:
Mannen reageren idd heel verbaasd als je zegt dat je ze niet wilt.. Maar zelf zeggen ze vaak dat het ze niet uitmaakt en het aan de vrouw ligt.. En dát vind ik pas raar :+

Best een beetje eng. Oké, de fysieke consequenties zijn er niet als man zijnde, maar hebben ze dan echt gewoon nooit nagedacht over wat het inhoudt???

@sizzle: Thanks. Ik heb ook een kat, zegt dat genoeg? *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:19

wittepit schreef:
Relaxed schreef:

Best een beetje eng. Oké, de fysieke consequenties zijn er niet als man zijnde, maar hebben ze dan echt gewoon nooit nagedacht over wat het inhoudt???

@sizzle: Thanks. Ik heb ook een kat, zegt dat genoeg? *D

En dat vind ik idd zo raar, maar komt enorm veel voor..

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:33

Wat bij ons wel even banketstaaf was... Mijn ouders (of in elk geval mijn moeder) zouden heel graag kleinkinderen willen. Maar zowel mijn oudere broer en zijn vriendin als ik zelf willen geen kinderen. Mijn jongere broertje en zijn vriendin willen wél kinderen. Laat het nou net de jongste zijn met een aandoening waarvoor hij medicatie moet nemen, die de vruchtbaarheid aantasten...

Gelukkig is hij inmiddels van die medicijnen af en is hij net 21, dus als hij ze echt wil komt dat vast goed. Maar toch, dan héb je eindelijk een kind met kinderwens :roll:

Zelf heb ik 1 relatie uitgemaakt omdat ik wist dat hij een huwelijk en kinderen wenste. Een andere mogelijke relatie ben ik niet verder achteraan gegaan omdat hij graag nog voor zijn 25ste kinderen wilde. Toch jammer, maar hier kun je geen compromis van maken.

Ik ken iemand wiens vriendin een kat wilde, en hij niet. Als compromis hebben ze nu 2 kittens :')

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:37

O, ik vergaloppeer me dan ogenblikkelijk in een gedachtengang als “ach, hetzelfde genetische materiaal is wellicht voorhanden in een donatie van oudste broer” volkomen voorbijgaand aan enige emotionele betekenis voor de betrokkenen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:40

Hier wist vriend dat ik geen kinderen wou. Uiteindelijk bleek hij er toch niet mee om te kunnen om geen kind te hebben. Dus tada, daar is kind :+ Ik heb er wel een huwelijk tegenover gezet want hij wil eigenlijk echt niet trouwen. Maar voor wat hoort wat :D (Ik klink nu echt wel als een loedermoeder. :') )

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:05

Ik vindt dat nog steeds wel een beetje een bijzonder verhaal hoor Molenhoek :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:36

Ik ook. Voel me er echt ongemakkelijk bij ook, omdat ik je heel aardig vind maar dit vind ik echt bizar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:37

Mag je gerust vinden hoor :D Ik ga heel eerlijk zijn dat ik ook geluk heb met mijn vriend. Hoe vaak ik wel niet zie dat de zorg van kind volledig op de moeder komt. Dat had hier van zijn leven niet goedgekomen als dat zo was. Heb dat ook direct heel erg duidelijk gemaakt dat samen een kind = samen zorgen betekend.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:38

Wow maar een kind nemen terwijl je dat eigenlijk niet wilt is toch wel iets heftigs vind ik.
Niet l.ullig bedoeld overigens. Maar ik krijg gewoon heel veel vragen in m'n hoofd als ik jou verhaal lees :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:41

Nou wij wilden samen een kind en we zorgen er samen voor, dat lijkt me normaal. Maar een kind op aarde zetten wat in den beginne ongewenst is vind ik heel heftig.

En als je vriend morgen doodgaat, dan komt het dus niet goed?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:42

Ja dat laatste vraag ik me dus ook af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:46

Ik ben er hier al eens wat dieper op ingegaan. Ik zie ze gelukkig doodgraag. Als mijn vriend morgen doodgaat krijgt ze de beste zorgen van mij en gaat ze geen grammetje liefde te kort komen. Maar als je met 2 bent hoor je er samen voor te zorgen. Ik zie in mijn omgeving echt veel vaders die er geen moer omgeven en dat zou hier niet lukken. Daar kan ik echt niet mee om, vaders die hun kinderen geen aandacht geven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-19 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:47

Dan kan het kind altijd nog naar de babydump

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:00

_O- Ja dat is daar toch voor. Of niet?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:30

Ik zou zo’n soort beslissing dus nooit laten nemen door een ander. Echt nooit.

Als mijn vriend een kind wil Tsja helaas. Ook al is hij de liefde van mijn leven maar ík ben nog altijd de allergrootste liefde van mijn eigen leven :o

Ik onderhandel wel over de nieuwe badkamer of waar we naartoe gaan op vakantie. Maar niet over een kind.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:41

Gelukkig hier nooit rare reacties in mijn omgeving over het feit dat ik geen kinderen wil. Krijg wel eens de opmerking van : ja maar je bent zo leuk met kinderen. Dan antwoord ik altijd gelukkig kan ik ze na een paar uurtjes weer terug geven, bij een eigen wil dat niet. Veel moeders hebben dan toch zoiets van ja er zitten wel veel nadelen aan.

Ik ben het er wel mee eens dat veel mensen niet nadenken over het krijgen van kinderen. Mijn zus heeft na 8 jaar nu een tweeling. Eerst ivf in nederland en nadat ze uitbehandeld was verder gegaan in het buitenland (hoop dat ik net zo vruchtbaar ben en er nooit oepsjes komen). Echter als ik haar vraag na hoe ze de opvoeding hebben gepland staan zij en haar vent lijnrecht tegenover elkaar. Uhm..... had je daar de afgelopen 8 jaar niet eens over moeten praten?? en als je niet op 1 lijn of dicht bij elkaar kunt komen nog eens ernstig achter de oren moeten krabben??

een collega vroeg eens aan mij waarom ik geen kinderen wou (genoeg antwoorden beschikbaar). Toen ik hem vroeg waarom hij wel aan kinderen was begonnen kon hij geen antwoord geven en vond het wel een hele goede vraag :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:43

Bloodymary schreef:
_O- Ja dat is daar toch voor. Of niet?

Heb in dit topic geleerd dat het daar voor dient :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:06

Net moest ik zo erg aan dat filmpje denken wat lor heeft gepost vanmiddag.

Een vrouw die hier een weekje logeert heeft is "peetoma" geworden (petekind is vader geworden maandag). En ze is even lamgs geweest vanavond, ze had het er helemaal over van oooh en het babytje was zo lief en mooi en zacht en schattig en de ouders helemaal op een roze wolk en alles. (Was ook nog zo'n hippiemoeder overigens die 48u weeën heeft gehad en nog maar 3 cm ontsluiting maar geen medicatie wilde want dat is slecht enzo := )
Dan denk ik, oh dat is vast wel leuk, als het zo gaat. En die man had het erover gehad met haar dat hij zijn dochter al miste toen hij daar in de keuken wat eten stond op te warmen voor zijn vriendin.

Maar goed ik ben ook genoeg bij de tijd dat ik me besef dat dat kind ook driftbuien gaat krijgen, woedeaanvallen, gaat zeuren, gaat piesen en poepen dat het een lieve lust is, so I'm good :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 01:17

Pfoe, wat kleppen jullie hard zeg :D Ik ben net pas weer bij gelezen :')
Het filmpje wat een paar pagina's terug is gepost voelde voor mij ook heel herkenbaar!

Citaat:
En die man had het erover gehad met haar dat hij zijn dochter al miste toen hij daar in de keuken wat eten stond op te warmen voor zijn vriendin.

Pfoe, dat klinkt bijna verstikkend :=

Ik las laatst een stuk in een tijdschrift over moeders die hun kinderen thuis zo min mogelijk kleren willen aantrekken, dus babies hebben dan vaak ook geen luier om.
Maar hoe werkt dat dan? Dan zit alles toch steeds onder? Ik kan me daar de smerigste taferelen bij voorstellen :r

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 01:53

Dit klinkt een beetje het zelfde als vrouwen die weigeren maandverband/tampons in te doen tijdens de menstruatie :=

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 07:11

Volgens mij worden ze wel sneller zindelijk als ze zich vies voelen na het doen van een boodschap dan wanneer ze een pamper deagen, maar om daar nou al mee te beginnen als ze hun ogen amper open hebben... :+