Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:00

verootjoo schreef:
Anoniem schreef:
Nee denk 't niet.. want z'n nikes in maat 23 wil ie wel aan en die zijn smaller :')
Volgens mij vindt ie ze gewoon lelijk die ik heb gekocht. En groot gelijk heeft ie, ik vind ze achteraf gezien ook lelijk :')

Oh oliebol hee, begint het al zo vroeg dat ze een eigen mening krijgen over hun kleren? :')

Deze helaas wel.. oh wee als ik de verkeerde trui aangeef... hell no. Die klimt dus in z'n kast en pakt z'n lievelingstrui van de hanger, of, nog erger; pakt z'n trui uit de wasmand. Dat je daar inmiddels soep van kan koken... ach... jammer joh..

Misschien had ik ook nooit moeten beginnen met het geven van keuzes. Maar ja, je denkt er goed aan te doen en iets te ontwikkelen bij 'm. Vooral temperament en eigen willetje ontwikkelt iets te goed :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:03

Bij de meeste kleine jongens valt het wel mee begrijp ik van andere ouders, hier maakt het meneer ook niet zo gek veel uit welke broek aan of uit gaat maar vooral dat hij regelmatig überhaupt niks aan of uit wil :P

Schoenen check ik regelmatig of die nog goed passen. Voetje goed recht met hiel tegen een muur oid zetten met een A4 er onder en dan omtrek van het voetje tekenen en vergelijken met binnenzooltje van de schoen of laars. Ik koop daarop ook alleen maar schoenen / laarzen met een uitneembaar binnenzooltje :)

Brede voeten en hoge wreef hier dus zowat alle hipperdepippe schoentjes vallen af.
En veel Barefoot schoenen (die ik sowieso wil in plaats van die stijve voorgevormde dingen) trouwens ook.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:10

Wat voor een barefoot schoenen heb je voor kids? Of is barefoot het merk?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:11

Ik heb vooral Kidofit schoentjes, echt ideaal. Maar er zijn natuurlijk veel meer merken :j

http://kidofit.com/

Urbanus

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:13

Niet mijn smaak, hoop dat ik tzt iets kan vinden dat net zo goed zit maar wat meer bij ons past.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:15

Ik heb niks mooiers kunnen vinden dat net zo goed past en net zo functioneel goed in elkaar zit.
Er zitten er altijd wel een paar tussen die wel okee zijn qua uiterlijk denk ik dan maar :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:17

Zo ook Falcotto en Naturino (toevallig ook goed verkrijgbaar bij mij om de hoek :)) ). Maar die moet Gup dus wel passen, want een heel aantal valt vrij smal.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:17

Zeazoo schoenen dan? Ook barefoot en redelijk modieus

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:00

Zeazoo kan ook een optie zijn ja, mits ze breed genoeg gemaakt worden :j
Daar zitten er ook wel een paar tussen die wel okee er uitzien.

Maar volgens mij niet zo goed uitgewerkt als de Kidofit Yves met die gigantisch ruime instap en zowel over de wreef als achter de hiel een perfect verstelbaar klittenbandje. En ook niet die leuke doorzichtige zool maar dat is bijzaak :P

Zeazoo heeft ook veel modellen die zo onhandig in elkaar zitten dat er nog een hele afwerkrand uitsteekt rondom die voor extra struikel-lengte zorgt, daar knap ik dan wel op af....hier zie je dat bijvoorbeeld:

Afbeelding

En die Yeti-laarsjes vind ik echt gehandicaptenschoenen :P
Afbeelding

Dan vind ik de Kidofit Yves in het navy blauw toch net wat mooier dan wat ik van Zeazoo zie tot nu toe :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:16

Owh die laarsjes lijken inderdaad voor klompvoetjes zeg. Ik ga inderdaad straks ook de merkjes die jullie noemen overwegen want die hebben leuke dingen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 14:18

Hmmm ook niet mijn smaak. Qua kleur mij wat te schreeuwerig.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:21

Bij de lidl hebben ze volgende week ski pakjes.

Hier voorlopig nog geen schoenen nodig :p.

Wel pantoffels, ze laat ze nu zelf redelijk zitten, worden ze op het kdv zo uitgetrokken door een andere baby. Iemand aanraders?

Ik loop bij de Hema altijd even langs de afgeprijsde spulletjes, gisteren een roze joggingbroekje voor 4,-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:27

Onhandige bulkpakjes, skipakjes. Niets voor ons

Afbeelding
Nieuwe kast geplaatst dus nu heeeeeel veel ruimte voor kleertjes :D
Komt er nog zo 1 in onze kamer voor de baby

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:29

Ojee, jij kunt inslaan :D

Een skipakje lijkt me ook pas handig als ze echt goed lopen. Ik heb er eentje liggen van zijn grote neefje uit Duitsland. Gup is klaar voor eventuele sneeuw!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:31

Wat een schoenen :')

Gaaf keet :j

Schoenen ook altijd nieuw. Zijn geen dingen om op te besparen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:33

Oh mij lijkt zo'n pak wel wat voor buiten nu gup nog steeds kruipt. Vanochtend met het mooie weer nog even buiten geweest en dan zijn gelijk broek en vest klaar om in de was te gaan. Zo blijf ik aan het wassen :Y)

Goeie kast Keet, daar past heel wat in!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:35

Hier op een rommelmarkt een skipakje gekocht voor Isabelle. Ideaal als het koud is buiten. Lekker spelen buiten en zodra we naar binnen gaan, pak uit en niet gelijk de hele outfit moeten vervangen omdat het nat en vies is.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:51

Wij hadden een ski pak toen hij nog klein was. Sliep hij in kinderwagen na een rondje wandelen nog heerlijk. Ook op de fiets wel aan gehad als het vroor.

Daarna nooit meer gebruikt. Vind het super onhansig zodra ze kunnen lopen.

Hij wou het zelf ook niet meer aan. Ski broek idem dito.

Ik deed afgelopen winter nog wel eens thermo ondergoed aan als hij in de sneeuw ging spelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:59

Vorig jaar bij de Lidl 2 ski-pakken gekocht. De 2e past nu goed, eerste maar een paar uurtjes gebruikt in de slee.

Best wel leuk hoor in de sneeuw of de regen. Inpakken en ga je gang maar buiten! Maar vaak zo idioot breed :P

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:08

Jurkje van kleine baasjes,
Handgemaakte sjaal en slofjes Afbeelding

Wolletjes 2x disana broekje, joha broekje, 3x cosilana longsleeve en cosilana slofjes
Afbeelding

Maxomorra jurkje

Afbeelding

Sommige dingen al eerder in een ander topic gepost

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:32

Cosilana wol-zijde is lekker spul :j

Ik heb pas de donker oranje rompers en shirtjes (zonder streepjes) gekocht en de bruine broekjes erbij, dat is echt een mooie warme combinatie :+:

Heb je de Disana broekjes vaker gehad? Daarvan hoor ik namelijk wel de ervaring dat ze behoorlijk lubberen... heb zelf ook ooit een keer op het punt gestaan de bruine te kopen maar niet aangedurfd daardoor.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 15:42

Hier ook een skipakje gehad van t winter voor in de kinderwagen. Ideaal. Voor deze winter gewoon een fijne winterjas met voetenzak.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:51

MizzMontana schreef:
Oh mij lijkt zo'n pak wel wat voor buiten nu gup nog steeds kruipt. Vanochtend met het mooie weer nog even buiten geweest en dan zijn gelijk broek en vest klaar om in de was te gaan. Zo blijf ik aan het wassen :Y)

Ouderwetse overall?

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:12

Lijkt me inderdaad handig zoiets warms aan 1 stuk.

@pmarena ze vallen gewoon niet echt mooi die broekjes ze zijn niet geschikt als legging onder een jurkje want dan lijkt het een hobbezak. MAAR de kwaliteit is werkelijk fantastisch en ze voelen heel warm en zacht aan niet te verslijten ze pillen ook niet, ze vallen heel groot maar als je ze een paar keer wast net iets te warm dan wordt de pasvorm mooier en worden ze echt lekker dik zonder dat alle rek eruit gaat. Maat 74/80 gaat mee tot aan maat 86 dus het valt echt groot.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:22

Okee! Ze zien er vrij zacht uit op de foto waardoor ik dacht dat ze ook wel snel zouden pillen maar dat is dus niet zo? Die van ons heeft nu broekjes maat 92 maar 86 past ook nog wel redelijk.

Wat versta je onder iets te warm wassen? :)

Ik ben zelf erg fan van Hu-Da wollen broeken, dat spul is ook super slijtvast, fijne kniestukken er op en het is vrijwel altijd af te kloppen, houdt geen vuil vast ofzo en houdt nattigheid goed buiten. Ideale broek +:)+

Althans de iets gekrompen broek die hij nu vaak aan heeft. Heb ik via Marktplaats overgenomen.
De nieuwe die ik er zelf bij gekocht heb zijn dunner en wijder.... lang niet zo mooi als die eerste die nu dus gekrompen blijkt te zijn nu ik met nieuwe kan vergelijken....dus wil de nieuwe graag laten krimpen maarja dat is wel tricky :P