Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:34

Sommige kleding heeft dat wel (ik heb o.a. naadloos ondergoed met geprint wasadvies). Ik vermoed dat het te maken heeft met regeltjes per land wat er aan info op het etiket moet staan. Vaak zijn de wasadviezen van een ander materiaal dan het originele label, alsof ze later zijn toegevoegd.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:59

Ja dat heb ik dus ook met mijn naadloos ondergoed, maar ook in sommige shirts - vandaar dat ik er ook vaak aan denk waarom dat niet met alle kleding zo gedaan wordt. Mijn mening is dat al die extra info dan maar in een makkelijk verwijderbaar etiket moet staan, maar nee om het volledig te verwijderen, moet je er vaak aardig wat werk in steken (of in de kleding zelf knippen, dat kan natuurlijk ook)

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:36

Waarom gaan de telefoons van Apple bijvoorbeeld van 6 naar 6S? Waar staat die S voor? En dan heb je ook nog de 5C. Iemand die dat weet?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:42

_Cassidy schreef:
Waarom gaan de telefoons van Apple bijvoorbeeld van 6 naar 6S? Waar staat die S voor? En dan heb je ook nog de 5C. Iemand die dat weet?

S betekent voor zover ik weet dat de camera beter is. C weet ik niet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:00

De S versie is over het algemeen een verbetering zonder echte veranderingen. Vaak blijft de maat ook hetzelfde zodat je voor de 5, 5c en 5s dezelfde hoesjes kan gebruiken.

De c was de kunststof lijn en die is in de plaats gekomen van de gewone 5. Was verder hetzelfde, hij is tegelijkertijd uitgekomen met de 5s.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:01

C weet ik wel dat die kunststof/plastic ombuiging heeft ipv glas, kan je 30x laten vallen, gaat minder snel kapot en is goedkoper (ervaringsdeskundige. Vanaf een balkon 3 meter. Deed t nog )

S is geloof ik een nieuwere editie, waarbij alles hetzelfde is alleen net een iets andere software. Dus niet zoals met 5->6 hele andere grootte, ander scherm en andere indeling, maar alleen maar andere software/hardware/weet ik veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:03

Jep. De s-lijn is vaak vergelijkbaar met de reguliere lijn maar dan met nieuwere hardware (software wordt vrijgegeven voor beide). De hoesjes passen niet altijd, soms zijn er wat kleine aanpassingen in het uiterlijk. De 5C was een heel ander model, wel het formaat van de 5 maar duidelijk anders in uiterlijk. Veel rondere hoeken en inderdaad kunststof.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:05

Ja 5c moesten inderdaad andere hoesjes, waren wat dikker en afgerond aan de achterkant, terwijl de gewone 5 meer ovaal was

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:55

Maar niemand die dus weet waarom het 's' heet?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:57

S van special
Geen idee maar de S heeft vaak net iets meer. Ik heb zelf de 6s en had de 5s.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:57

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:58

Ik dacht altijd dat de 'C' voor Color stond, aangezien alle 5C's een kleurtje op de achterkant hebben.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:00

Maar de s heeft ook nu kleur en de standaard ook..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:21

deksel schreef:
Ik dacht altijd dat de 'C' voor Color stond, aangezien alle 5C's een kleurtje op de achterkant hebben.

Ik dacht dat de C voor cheap stond omdat ze ook (relatief) goedkoop waren, maar color is logischer ja :Y)

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:01

NinaCharlie schreef:
_Cassidy schreef:
Maar niemand die dus weet waarom het 's' heet?

https://www.quora.com/What-does-the-S-i ... 5s-6s-mean

Citaat:
the "s" always stands for "successor".

Short answer:
S in 3GS stood for “Speed”
S in 4S stood for “Siri”
S in 5S stood for “Security”(finger print)
S in 6s stood for “ sensitivity”(as per the new 3D Touch features)
C in 5c stood for “ cheap”.

However, apple has never really released any official information regarding what the s stands for in any model other than the 3GS, where it stood for speed, so really, every s since then could have multiple meanings, or all stand for speed.

Met successor ben ik tevreden, heel erg bedankt!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:39

Ik vraag me af of je (tijdelijk) slechter zicht kunt krijgen door stress?

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:44

Nissima schreef:

Volgens mij las ik laatst dat dit inderdaad kan. Ik heb het namelijk een keer gegoogeld toen ik telkens wazige vlekken voor mijn ogen had en toen zag ik tussen de mogelijke oorzaken inderdaad stress staan. :j Maarja, is wat je op Google leest waar? :+

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:45

Stress kan in ieder geval zorgen voor migraine, waarbij het zicht sterk verstoord kan raken (zwarte vlekken).

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:46

Nissima schreef:

Even speculeren, want ik heb zo geen bronnen om het op te baseren.

Ja. Bij stress heb je vaak/meestal een verhoogde bloeddruk, en je oog is gevoelig voor druk. Als ik (voorzichtig :+ ) op mijn oogbol druk en daarmee de interne druk opvoer, zie ik vlekken.
Dus als je bloeddruk omhoog gaat, kan de druk op je oogbol toenemen en je zicht verslechteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:51

_Mirjam schreef:
Stress kan in ieder geval zorgen voor migraine, waarbij het zicht sterk verstoord kan raken (zwarte vlekken).

Jep. En migraine komt ook voor zonder hoofdpijn en dus alleen met aura's. Als ik erg veel stress heb krijg ik ook altijd vlekken voor mijn ogen. Bij mij is het meestal een voorbode voor een (stevige) migraineaanval maar dat hoeft dus niet per se.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:12

Ha, interessant! Ik heb gelukkig geen migraine, wel veel verhuisstress en merk dat ik vooral als het schemert of donker is, ik dingen gewoon niet meer kan lezen. Op zich heb ik dat al wel langer maar niet zo heftig als nu. Dus *hopelijk* stressgerelateerd :=

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:19

Ja dat kan. Daarom moet je bij stress bv ook niet je ogen laten meten. Dat kan slechtere resultaten geven en dan krijg je de verkeerde bril.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:27

Nissima schreef:
Ha, interessant! Ik heb gelukkig geen migraine, wel veel verhuisstress en merk dat ik vooral als het schemert of donker is, ik dingen gewoon niet meer kan lezen. Op zich heb ik dat al wel langer maar niet zo heftig als nu. Dus *hopelijk* stressgerelateerd :=

Het kan ook 'gewoon' vermoeidheid zijn, mijn ogen werken 's avonds altijd wat minder goed mee. Als ik moe ben kan ik 's avonds echt geen boek lezen zonder m'n bril op te zetten.

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:30

Ik vraag me af waarom ik een blikje frisdrank nooit leeg krijg, maar wanneer ik diezelfde inhoud in een glas/bekertje giet, heb ik precies zelfs te weinig?

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:46

IncelloAndMe schreef:
Ik vraag me af waarom ik een blikje frisdrank nooit leeg krijg, maar wanneer ik diezelfde inhoud in een glas/bekertje giet, heb ik precies zelfs te weinig?

Oooh zelfde vraag!! Zit ik ook altijd mee :')