Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 06:26

Ik weet dankzij mijn job al jaren dat er begin september (9 maande' na nieuwjaar) veel kinderen geboren worden.

Nu pas realiseer ik mij dat ik zelf eind augustus jarig ben, en eigenlijk voor 1 september was uitgerekend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:46

Connie schreef:
Bij mij viel zojuist het kwartje dat zuurkool niet iets is wat zo groeit, maar kool is die zuur wordt gemaakt :+

Wauw.. }:0
Never knew that before.. :')

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:49

Seltje schreef:
Ik weet dankzij mijn job al jaren dat er begin september (9 maande' na nieuwjaar) veel kinderen geboren worden.

Nu pas realiseer ik mij dat ik zelf eind augustus jarig ben, en eigenlijk voor 1 september was uitgerekend...
Psst... even een ander muntje: 9 maanden na nieuwjaar is om en nabij 1 oktober ;-)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:20

No_worries schreef:
Seltje schreef:

Psst... even een ander muntje: 9 maanden na nieuwjaar is om en nabij 1 oktober ;-)

Nee hoor. Oktober is de 10e maand, dus dat is 10 maanden :P

EmptyWords

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:23

9 volle maanden is aan t eind van september.... dus begin okt

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:23

Als je 31 december/1 januari zwanger raakt, moet je 9 volle maanden dragen, dus tot en met eind september. Dan zit je dus wel op 1 oktober, niet op 1 september.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:34

Ligt eraan hoe je het bekijkt, op het moment dat je op 31 december zwanger raakt ben je in theorie al 2 week zwanger. Krijg je cadeau. Dus kom je uit op half september. Ben je half december verwekt, ben je eind december al 4 week zwanger. Tegen de tijd dat je menstruatie uitblijft en je normaliter een test doet, ben je 4 week zwanger :)

Sowieso is het best vreemd als je erbij na denkt dat je weet wanneer je ouders ongeveer gekrikt hebben :')

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:02

vuurneon schreef:
Ligt eraan hoe je het bekijkt, op het moment dat je op 31 december zwanger raakt ben je in theorie al 2 week zwanger. Krijg je cadeau. Dus kom je uit op half september. Ben je half december verwekt, ben je eind december al 4 week zwanger. Tegen de tijd dat je menstruatie uitblijft en je normaliter een test doet, ben je 4 week zwanger :)

Sowieso is het best vreemd als je erbij na denkt dat je weet wanneer je ouders ongeveer gekrikt hebben :')

Ja maar ze bedoelt dat ze een nieuwjaarskindje zou zijn en dat is dus niet zo :+
Want 9 maanden na nieuwjaar is ongeveer 1 oktober ipv september.
Iets met muntjes die laat vallen haha

Edit: ze was dus eerder een sinterklaascadeautje :')
deeeeeeeeee zak van sinterklaas........ :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:04

Haha, inderdaad.

Wij zijn aan het terugtellen geweest ik heb waarschijnlijk italiaanse roots. Daar waren ze toen namelijk op vakantie :P

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:20

Mizora schreef:
Haha, inderdaad.

Wij zijn aan het terugtellen geweest ik heb waarschijnlijk italiaanse roots. Daar waren ze toen namelijk op vakantie :P

Eigenlijk ook wel apart, als je in het buitenland geboren wordt krijg je een paspoort uit dat land, maar als je in het buitenland verwekt bent niet.. (is natuurlijk ook moeilijk te bewijzen, maar toch)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:29

Ligt aan het land hoor, een aantal van mijn kinderen zijn in Belgie geboren en hebben toch echt alleen een NL paspoort. Zelfde voor de kinderen die in de UK geboren zijn.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:36

Worden paspoort en nationaliteit niet verwisseld hierboven?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:38

Je kan alleen een paspoort krijgen van een land waar je de nationaliteit van hebt. Je kan wel een Nederlands paspoort krijgen uitgegeven door de Nederlandse ambassade in het land van geboorte, maar het blijft een Nederlands paspoort.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:05

xMyrth schreef:
vuurneon schreef:

Ja maar ze bedoelt dat ze een nieuwjaarskindje zou zijn en dat is dus niet zo :+
Want 9 maanden na nieuwjaar is ongeveer 1 oktober ipv september.
Iets met muntjes die laat vallen haha

Edit: ze was dus eerder een sinterklaascadeautje :')
deeeeeeeeee zak van sinterklaas........ :=

Nee niet helemaal :)

je telt namelijk vanaf de laatste menstuatie de 40 weken. Dus niet 9 maand vanaf de dag dat je officieel ongesteld zou moeten zijn en dus positief hebt getest.
Dus kom je uit in september als je met oud en nieuw bent verwekt. Als een cyclus 30 dagen is, is de moeder die op 31 december een leuke avond heeft gehad, al zwanger vanaf 15 december (omdat de exacte dag van conceptie niet nauwkeurig te bepalen is, tellen ze voor gemak eerste dag van laatste menstruatie. Ook al ben je dan nog niet echt zwanger dus)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:33

_Nadia_ schreef:
Je kan alleen een paspoort krijgen van een land waar je de nationaliteit van hebt. Je kan wel een Nederlands paspoort krijgen uitgegeven door de Nederlandse ambassade in het land van geboorte, maar het blijft een Nederlands paspoort.

Ja maar de poster waar jij in eerste instantie op reageerde, had het over een paspoort. Wellicht bedoelde zij nationaliteit van het geboorteland. Nationaliteit van een land hebben betekentnog niet gelijk dat je ook van ddan land een paspoort hebt/krijgt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:10

Als beide ouders Nederlanders zijn met Nederlandse nationaliteit kun je ookde Nederlandse nationaliteit krijgen als je in het buitenland geboren wordt.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:16

Rocamor schreef:
Ja maar de poster waar jij in eerste instantie op reageerde, had het over een paspoort. Wellicht bedoelde zij nationaliteit van het geboorteland. Nationaliteit van een land hebben betekentnog niet gelijk dat je ook van ddan land een paspoort hebt/krijgt.

Als mijn kind in de USA geboren wordt heeft mijn kind ook de US nationaliteit (naast de NL's gezien wij als ouders Nederlands zijn) dit kind kan dan dus zowel een US als NL paspoort krijgen. In andere landen (zoals in mijn voorbeeld Belgie en de UK (en Duitsland bijvoorbeeld) krijgt het kind geen Belgisch of Duits of Engels paspoort als het daar geboren is, want voor een paspoort heb je de nationaliteit nodig van dat land en dat krijg je niet op basis van geboorteplaats in deze landen

Citaat:
als je in het buitenland geboren wordt krijg je een paspoort uit dat land,

Dat is waar ik op reageerde, en dat is dus niet waar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:45

Wat gebeurd er als je kind ter wereld komt in niemandsland?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:25

We wonen al 2,5 jaar in ons huis met nieuwe vaatwasser. En nu pas weten we dat er zout in het reservoir moet... :') we vonden dat de vaat niet meer zo heel schoon werd de laatste tijd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:18

vuurneon schreef:

Dan krijg je geen paspoort en ben je levenslang illegaal :')

Maar waar is niemandsland dan? Is er land wat nog niet verdeeld is?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:22

verootjoo schreef:
vuurneon schreef:

Vliegtuig boven zee? :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:23

Vliegtuig in de lucht is 'grond' van het land waar hij vanuit vliegt, totdat hij land op de plek van bestemming.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:40

Quir schreef:
verootjoo schreef:

Vliegtuig boven zee? :D

Westelijke Sahara?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:44

Westelijke Sahara is toch ook een land? Dat is toch niet van niemand? Er wonen ook mensen enzo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:18

Antarctica?