Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:29

Iejoorr schreef:
Willl65 schreef:
Shadow helaas is er op mijn traject steeds weer wat aan de hand. gisteren moest ik vanuit leiden opgehaald worden ivm geen treinverkeer.
Het is gewoon slopend . Maar je hebt gelijk.... Dit is vandaag en gisteren hihi ik word gewoon te oud denk ik :=

Sinds de nieuwe dienstregeling ontwijk ik Leiden := De trein van Leiden-Alphen-Utrecht zijn veeeeeel te kort nu. Na maandag 2x geknuffeld te hebben met reizigers en gister een keer ben ik er wel weer klaar mee!

Huh :o? Ik neem die trein elke dag maar heb tot nu toe alle keren een dubbele koploper gehad, dus ruimte zat haha :Y) Vind sowieso dit traject altijd erg rustig als je het vergelijkt met andere trajecten dus ik snap wel dat ze de dubbeldekkers eruit hebben gehaald. Ik heb pas 1 keer in 3 jaar hoeven staan, maar ik stap wel altijd op bij beginpunt van de trein (Leiden of Utrecht) dus dat scheelt denk ik ook wel, als je bv Alphen opstapt of Bodegraven dan heb je wat vaker pech denk ik :=

Szan

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:45

Ik vind DDZ heerlijk :D

En de hokjes in de 1e klas koploper juist niet. Zit liever knus in een tweezitje.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 14:55

Trein gemist door een "leuke" chauffeur. Trein is altijd om 48. Ik kom (volgens de stationsklok en volgens mijn eigen mobiel) om 46 perron op gerent. Conducteur weigerd me erop te laten en rijdt 2 minuten te vroeg weg... met mij staan hier nu nog enkele mannen. Leuk als je maar 1 trein per uur hebt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:48

Ik vind de hokjes in eerste klas fantastisch. Maar ben ze pas één keer tegengekomen. Was ergens tussen Maastricht en Sittard volgens mij.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:58

Voor mensen die nog nooit een DDZ gehoord hebben: https://www.youtube.com/watch?v=7cN8XaCtC8w :')
Op mijn trajecten rijden alleen koplopers en VIRM's en ik vind treinen (vooral de VIRM met dat alarmachtige geluid) sowieso naar klinken, maar die DDZ klinkt inderdaad eng.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:02

Arantes schreef:
Iejoorr schreef:
Sinds de nieuwe dienstregeling ontwijk ik Leiden := De trein van Leiden-Alphen-Utrecht zijn veeeeeel te kort nu. Na maandag 2x geknuffeld te hebben met reizigers en gister een keer ben ik er wel weer klaar mee!

Huh :o? Ik neem die trein elke dag maar heb tot nu toe alle keren een dubbele koploper gehad, dus ruimte zat haha :Y) Vind sowieso dit traject altijd erg rustig als je het vergelijkt met andere trajecten dus ik snap wel dat ze de dubbeldekkers eruit hebben gehaald. Ik heb pas 1 keer in 3 jaar hoeven staan, maar ik stap wel altijd op bij beginpunt van de trein (Leiden of Utrecht) dus dat scheelt denk ik ook wel, als je bv Alphen opstapt of Bodegraven dan heb je wat vaker pech denk ik :=

Ligt er denk ik ook aan hoelaat je instapt en of je de ic naar utrecht of de sprinter naar alphen hebt!
Bij de oude dienstregeling had ik 13 minuten overstap en stond de trein dus pas het op Leiden. Nu is mn overstap gehalveerd in tijd en stap ik dus in als de trein al volgestroomd is.
Moet eerlijk zeggen dat het vandaag wel een wat langere trein is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:24

DDZ van het filmpje hoor ik niets raars aan. Zijn gewoon de tractiemotoren en die heb je alleen in de eerste of laatste bak. Virm heeft een wat zangerig/loeiend geluid. Elk type trein klinkt anders en ik herken ze inmiddels al sta ik er met mn rug naartoe :')

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:51

Afbeelding
Wilde deze even kwijt hier.. t moet toch niet gekker worden!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:03

xSetjeslover schreef:
[ [url=m/kxhdIG.png]Afbeelding[/url] ]

Misschien past die ook wel in het andere topic over het OV, want ik vind de actie van degene die naast de "slaper" zat eigenlijk ook heel erg tof *\o/*

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:07

xPabloBokt schreef:
xSetjeslover schreef:
[ [url=m/kxhdIG.png]Afbeelding[/url] ]

Misschien past die ook wel in het andere topic over het OV, want ik vind de actie van degene die naast de "slaper" zat eigenlijk ook heel erg tof *\o/*

Ja dat zeker! Maar schrok er van dat je dus blijkbaar geeneens weg kan dommelen in de trein. Zeker respect voor degene die zo snel acie heeft ondernomen!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:10

xSetjeslover schreef:
xPabloBokt schreef:

Ja dat zeker! Maar schrok er van dat je dus blijkbaar geeneens weg kan dommelen in de trein. Zeker respect voor degene die zo snel acie heeft ondernomen!

Ja klopt inderdaad! Ik zit ook altijd met mijn arm door een hengsel en/of hand op de ritsen als ik in de bus even mijn ogen dicht doe. Vertrouw mensen voor geen meter soms :+

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:16

Doe ik ook in de bus. Ik slaap vrijwel altijd en doe altijd mijn arm door een hengsel.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:35

Echt een toffe actie van diegene zeg!
Vind het wel echt zorgwekkend hoe hufterig sommige mensen kunnen zijn en dat je niet eens je ogen even dicht kunt doen zonder bestolen te worden :n Is mij ook gebeurd met een tas cadeautjes voor moederdag.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:38

PeerAppel schreef:
Voor mensen die nog nooit een DDZ gehoord hebben: https://www.youtube.com/watch?v=7cN8XaCtC8w :')
Op mijn trajecten rijden alleen koplopers en VIRM's en ik vind treinen (vooral de VIRM met dat alarmachtige geluid) sowieso naar klinken, maar die DDZ klinkt inderdaad eng.

Mijn dochter van twee stopte meteen haar vingers in haar oren :')

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:01

Ik vind het geluid van de VIRM en de Koplopers heerlijk. Vooral het optrekken. <3

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:27

Die trein op het filmpje klinkt wel speciaal, maar elke trein heeft zijn geluid. Ik vind de desiro's verschrikkelijk klinken.

Als ik slaap heb ik altijd men rugzak vast, en ik val daar dan nog eens op in men slaap, kans klein dat iemand er wat kan uitnemen (behalve men banaan en thee aan de zijkant) :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:30

Ik vind ze eigenlijk heel tof klinken joh!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:19

Ja dat geluid van DDZ! Alsof er een ruimteschip wil landen :')
Koplopers en VIRM klinken leuk als ze vertrekken. VIRM is net een doedelzak :)) Vooral toen je dat geluid binnen ook nog zo erg hoorde...

Ik heb m'n R-Net Sprinter op de terugweg alsnog gezien, zijn wel mooi hoor! :))

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:26

Zo'n koploper vind ik pas eng als die met 140 langs ons regionale stationnetje komt gescheurd, net zo'n tank.

Wij hebben altijd tussen Weert - ehv zo'n nieuwe witte sprinter gehad en nu opeens weer zo'n oude sprinter, denk zo'n ddz wat ik herken van de foto's. Ik vind die DDZ wel gezellig van binnen met 2838 verschillende hokjes :')

Laatst hadden we zo'n VIRM als sprinter, was ook raar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:00

Zo, vanochtend serieus al moeten staan in de bus, terwijl ik ergens in het begin van de rit op stap. Hele bus was al vol, echt dat is me nooit eerder gebeurd

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:44

Succes met reizen vandaag, uit rotterdam komen was een ware hel :D

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:52

Naar Rotterdam ook

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:15

Was tussen Rotterdam en Gouda een aanrijding met een persoon en er zijn ook nog meerdere werkzaamheden.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:53

Ah das precies de andere kant van rotterdam, dacht al; had nergens last van :')

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:34

Die werkzaamheden bij Nijmegen :=
Mijn reis ziet er nu zo uit: van Eindhoven naar Den Bosch dan naar Nijmegen met de snelbus naar Arnhem vanuit daar naar Zutphen en dan naar Winterswijk.. heerlijk :')