Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:34

Damned schreef:
waarom een autoverzekering voor jonge mensen onbetaalbaar is? heeft iedereen dan zomaar 1500 euro per jaar te spenderen of rijden ze 'illegaal' op de verzekering van hun ouders?

Omdat jongeren misschien de grote groep brokkenpiloten zijn? Zelfde als een oude auto. Die word ook niet overal geaccepteerd. Dat terwijl het best een goed teken is dat er auto's van 20 jaar en ouder rondrijden

Gracezellaa

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:26

Waarom doen breakups zoveel pijn? En hoelang duurt het totdat het over gaat?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:31

Tijd heelt alle wonden. Echt.

Hoe lang het duurt verschilt per persoon. Bedenk in ieder geval dat er nog heel veel meer leuke lieve mensen zijn :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:06

Wat is dat gekraak als je je 's morgens lekker uitstrekt na het slapen? Komen er dan spieren of gewrichten los?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:10

Oeff ik weet niet wat het is, maar als ik me te overdreven uitrek, verkrampen m'n spieren :(

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:54

EskeGirl schreef:
Wat is dat gekraak als je je 's morgens lekker uitstrekt na het slapen? Komen er dan spieren of gewrichten los?

In mijn geval zijn het krakende gewrichten ja. Echt al mijn gewrichten kraken, van m'n enkels tot m'n heupen tot rug en nek enz. Dokter zei dat t niet schadelijk was zolang als t geen pijn doet, maar het blijft een raar gevoel :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:56

Oh dat kan ik ook: dikke teen móet ik soms knakken en als iemand 's morgens mijn nekwervels hoort kraken als ik even mn hoofd naar links en rechts doe... :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:59

purny schreef:
Damned schreef:
waarom een autoverzekering voor jonge mensen onbetaalbaar is? heeft iedereen dan zomaar 1500 euro per jaar te spenderen of rijden ze 'illegaal' op de verzekering van hun ouders?

Omdat jongeren misschien de grote groep brokkenpiloten zijn? Zelfde als een oude auto. Die word ook niet overal geaccepteerd. Dat terwijl het best een goed teken is dat er auto's van 20 jaar en ouder rondrijden

Inderdaad: statistieken hebben uitgewezen dat met name "de petjes" zoals ik ze noem (jonge jochies, scheef gezakt in hun stoel, één handje aan het stuur, een elleboogje uit het raam en een petje :') ) tussen de 18 en 25 gewoon de grootste brokkenpiloten zijn. Daarom is het voor hen duur om zich te verzekeren.
Toen ik mijn eerste auto kocht en moest verzekeren, was ik 23 en ik kreeg vrouwenkorting en ambtenarenkorting _O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:16

MamaMiesje schreef:
Oh dat kan ik ook: dikke teen móet ik soms knakken en als iemand 's morgens mijn nekwervels hoort kraken als ik even mn hoofd naar links en rechts doe... :=

Ja hier ook een. Ik deed dat een keer in de ochtend toen mijn vriendin was blijven slapen. Ze vond het maar eng :=

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:39

MamaMiesje schreef:
]
[quote="Damned schreef:

Inderdaad: statistieken hebben uitgewezen dat met name "de petjes" zoals ik ze noem (jonge jochies, scheef gezakt in hun stoel, één handje aan het stuur, een elleboogje uit het raam en een petje :') ) tussen de 18 en 25 gewoon de grootste brokkenpiloten zijn. Daarom is het voor hen duur om zich te verzekeren.
Toen ik mijn eerste auto kocht en moest verzekeren, was ik 23 en ik kreeg vrouwenkorting en ambtenarenkorting _O-[/quote]

Dat snap ik, maar niet alle jongeren zijn zo. Ik wou dat ik ook vrouwenkorting kreeg :D
Ik vind het gewoon jammer dat nu alle jonge mensen moeten opdraaien voor die sukkels met hun ongelukken. Zou het niet veel eerlijker zijn als je betaalt naar hoe je rijdt etc ipv naar je leeftijd? (stond eens in de krant om ooit iets in jeauto te plaatsen dat je rijgedrag zou analyseren en dat je adhv die analyse moet betalen)
Persoonlijk vind ik het nog jammerder aangezien ik ziek ben en met de trein en bus naar uni gaan veeeel vermoeiender is dan met de auto..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:46

Maar je betaalt al naar je rijgedrag. Hoe minder brokken hoe goedkoper t wordt. :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:48

Inderdaad, maar dat is pas na jaren! Iemand start met de hoogste bonus malus, dus tegen wannneer dat een beetje naar een normaal getal gezakt is, zijn we jaren verder. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:21

Ik vind het wel logisch, het is nou eenmaal zo dat je pas na 5 jaar ook geen beginnende bestuurder bent en dat de meeste mensen met hun eerste auto een ongeluk(je) krijgen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:23

Ik snap het aan de ene kant ook wel hoor. Maar eigenlijk is het gewoon leeftijdsdiscriminatie.

Als je als 30 jarige je rijbewijs haalt ben je ook 5 jaar lang beginnend bestuurder, maar wat verzekering betreft zit je niet meer in de risico groep. Dan zouden ze moeten gaan kijken naar hoe lang je je rijbewijs al hebt

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:32

Ik stond gister onder de douche (wow heftig!) en toen liet ik per ongeluk een heel klein scheetje, maar waarom stinken die extra erg onder de douche? :+ Ja ik weet het een rare vraag, maar ik vroeg het me op dat moment echt af.. :') :') :') :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:34

Waarom ligt de ene de hele nacht stil als die slaapt en woelt de ander de hele nacht door. Of nog erger praten en slaapwandelen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:39

drawerlover schreef:
Waarom ligt de ene de hele nacht stil als die slaapt en woelt de ander de hele nacht door. Of nog erger praten en slaapwandelen.

Geïnspireerd door het howrse topic? :')
Ik zou net hetzelfde vragen _O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:54

Tigress schreef:
drawerlover schreef:

Geïnspireerd door het howrse topic? :')
Ik zou net hetzelfde vragen _O-

Nee hoor hoe kom je erbij :')
Maar ja daardoor vroeg Ik me het dus af

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:02

Catoohh schreef:
Ik stond gister onder de douche (wow heftig!) en toen liet ik per ongeluk een heel klein scheetje, maar waarom stinken die extra erg onder de douche? :+ Ja ik weet het een rare vraag, maar ik vroeg het me op dat moment echt af.. :') :') :') :')

Hahaha dat klopt inderdaad, in bad of onder de douche stinken ze altijd veel erger. _O- Maar waarom weet ik niet :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:04

Ik denk omdat het warm en vochtig is.. :P In een sauna stinken ze ook enorm.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:05

Liselot schreef:
Ik snap het aan de ene kant ook wel hoor. Maar eigenlijk is het gewoon leeftijdsdiscriminatie.

Als je als 30 jarige je rijbewijs haalt ben je ook 5 jaar lang beginnend bestuurder, maar wat verzekering betreft zit je niet meer in de risico groep. Dan zouden ze moeten gaan kijken naar hoe lang je je rijbewijs al hebt

Ze kijken naar je schadevrije jaren. Als je op je 30ste je rijbewijs haalt heb je nul schadevrije jaren, die heb je nog niet kunnen opbouwen. Dus dan betaal je ook veel meer premie dan iemand die al 10 jaar zijn rijbewijs heeft en zonder brokken rond gereden heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:14

Scheetjes in sub tropisch zwembad laten is ook geen aanrader :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:46

Sleeper schreef:
Liselot schreef:

Ze kijken naar je schadevrije jaren. Als je op je 30ste je rijbewijs haalt heb je nul schadevrije jaren, die heb je nog niet kunnen opbouwen. Dus dan betaal je ook veel meer premie dan iemand die al 10 jaar zijn rijbewijs heeft en zonder brokken rond gereden heeft.

Dat weet ik ook wel. Maar een 30 jarige met 0 schadevrije jaren betaald een heeeeeel stuk minder dan iemand van 20 met 0 schadevrije jaren ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:00

Lijkt mij logisch :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:04

Waarom? Iemand van 30 kan net zo goed onverantwoordelijk zijn en roekeloos rijden.