tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HhildeJarig

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:01

Ja, zijn vorige relatie leefde ook supergezond :j Het is ook een ongefundeerde angst, maar ik snap wel waar die vandaan komt en daarom heb ik het altijd wel begrepen. En ik dacht ook, het is wel een goede motivatie voor me. Achteraf is dat dom, want het maakte vooral dat ik het juist heel moeilijk vond om vol te houden etc := Een tijd is het goed gegaan (-30 kilo) maar toen kwam ik ook weer 15 kilo aan door de druk die ik voelde en dat ik het helemaal los liet dus.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:14

Afvallen moet je echt voor jezelf doen..
Ik ben ook een tijd zwaarder geweest en ben nooit voor iemand gaan afvallen.
Juist in de tijd dat ik al een tijdje single was vond ik het tijd worden..
Ben nu 25 kilo kwijt en dat blijft er ook af, puur omdat ik het zelf wilde en niet voor iemand anders.
Hij moet je echt nemen zoals je bent..
Grof gezegd, als hij die angst niet wilt hebben om weer iemand zo kwijt te raken moet hij maar niet meer aan relaties beginnen..
Snap dat hij die angst heeft hoor, hoop ook nooit meer mee te maken dat ik ooit een partner heb die ook kanker krijgt.
Maar jij mag niet het dupe zijn van zijn angst.

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:42

Ja, daar heb je gelijk in :j En daarom wil ik dat nu ook heel duidelijk hebben. Voor de rest was onze relatie heel fijn, dus geen idee wat eruit komt. We gaan morgen praten iig.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:45

Succes morgen!
Als jullie relatie fijn was hoop ik dat jullie eruit komen :)

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:59

Dankjewel :D We gaan 't zien.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 00:59

Huilbui |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 01:23

Ik ga helaas dit topic ook maar even opslaan omdat ik na poging 300 opnieuw niet ver meer van breakup zit.. Liefdesverdriet en tranen zijn al wel een beetje aanwezig :x

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 01:53

Annet_Dottie schreef:
Ik ga helaas dit topic ook maar even opslaan omdat ik na poging 300 opnieuw niet ver meer van breakup zit.. Liefdesverdriet en tranen zijn al wel een beetje aanwezig :x

:(:)

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 02:20

bleh poging gedaan om op stap te gaan .... niet gelukt ;(

dikke knuf voor iedereen hier :(:)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 02:55

biggirl schreef:
bleh poging gedaan om op stap te gaan .... niet gelukt ;(

dikke knuf voor iedereen hier :(:)

Jammer :(
Knuffel terug!

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:36

:(:)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:47

Ik snap wel dat hij moeite zou hebben met een ongezonde leefstijl. Zelf wil ik ook graag een partner hebben die goed voor zichzelf zorgt.

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:05

SophievdV schreef:
Ik snap wel dat hij moeite zou hebben met een ongezonde leefstijl. Zelf wil ik ook graag een partner hebben die goed voor zichzelf zorgt.

Ja, dat snap ik ook wel :j Alleen als ik niet goed voor mezelf zorg, zit hij in zak en as op de bank bij wijze van. Het bepaalde heel erg de sfeer en gesprekken.

En als je dat heel belangrijk vindt binnen een relatie, moet je imo geen partner kiezen die flink overgewicht heeft... Kijk: ik wil zelf ook goed voor mezelf zorgen omdat het voor mij ook belangrijk is en ook het ‘lekker in mijn vel zitten’ bepaalt. Alleen de druk die erbij kwam maakte juist dat het voor mij lastiger werd.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 02:44

|( |(
Kwart voor 3 alweer.. en sleepless...

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:14

Kon je uiteindelijk nog in slaap vallen Savannah?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:17

Hhilde schreef:
SophievdV schreef:

Ja, dat snap ik ook wel :j Alleen als ik niet goed voor mezelf zorg, zit hij in zak en as op de bank bij wijze van. Het bepaalde heel erg de sfeer en gesprekken.

En als je dat heel belangrijk vindt binnen een relatie, moet je imo geen partner kiezen die flink overgewicht heeft... Kijk: ik wil zelf ook goed voor mezelf zorgen omdat het voor mij ook belangrijk is en ook het ‘lekker in mijn vel zitten’ bepaalt. Alleen de druk die erbij kwam maakte juist dat het voor mij lastiger werd.

Dat lijkt me inderdaad ook, je kunt iemand binnen een relatie niet dwingen om af te vallen, in mijn ogen moet je van de persoon houden zoals hij is... Maar ik snap heel goed dat hij zich zorgen maakt over de gezondheid en jou als persoon heel leuk vindt, maar het overgewicht eng vindt.

En anders inderdaad geen partner met (neiging tot) overgewicht kiezen. Dat hoeft namelijk helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:19

Dikke knuffel voor iedereen hier :(:)

Bij ons was het afgelopen week ook bijna 2 keer klaar door zoveel onduidelijkheid en twijfel van beide kanten. Nu is alles eruit, na in totaal (verspreid over 3 dagen) bijna 6 uur gepraat te hebben. Ik merk zelf dat ik dingen nog moet loslaten die gebeurt zijn toen ik ziek was, dat die dingen mij tegenhouden weer voor hem open te staan (of uberhaupt voor iemand).
Maar door allepijn die periode mis ik hele stukken uit mijn geheugen, gewoon verdrongen zeg maar :( Hier gaan we dinsdag samen mee aan de slag, omdat hij wel alles nog weet en van het meest dichtbij meegemaakt heeft.
Ik zie er erg tegenop om alles terug te halen, maar weet dathet nodig is om verder te kunnen...

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:31

Succes dreamer :(:)

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:52

Dikke knuf dreamer ,savannah

Hier een week totaal geen contact gehad met hem en heel eerlijk ik vond t heerlijk geen gezeik ik ben lekker met vrienden veel weg geweest en ook met hun het er over gehad ook die geven allemaal aan dat hij t het niet waard is .

Krijg eergister dus een appje van hem maar wist me geen houding te geven aan hem heel raar wist niet zo goed hoe ik moest reageren en me opstellen tege over hem ...

Enja tijdens het vele weg gaan met mijn vrienden groep ben ik iemand tegen gekomen waar ik het heel leuk mee heb dus dat is ook weer zo iets achja ik zie het allemaal wel

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:54

Biggirl, blijkbaar is je ex dus niet voor niets nu je ex. Geniet van het leven en wanneer jij dit uitstraalt komt er zeker iemand op je weg die je accepteert zoals jij bent en mag zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:16

bigone schreef:
Biggirl, blijkbaar is je ex dus niet voor niets nu je ex. Geniet van het leven en wanneer jij dit uitstraalt komt er zeker iemand op je weg die je accepteert zoals jij bent en mag zijn!!

Had het niet beter kunnen zeggen! :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:17

biggirl schreef:
Dikke knuf dreamer ,savannah

Hier een week totaal geen contact gehad met hem en heel eerlijk ik vond t heerlijk geen gezeik ik ben lekker met vrienden veel weg geweest en ook met hun het er over gehad ook die geven allemaal aan dat hij t het niet waard is .

Krijg eergister dus een appje van hem maar wist me geen houding te geven aan hem heel raar wist niet zo goed hoe ik moest reageren en me opstellen tege over hem ...

Enja tijdens het vele weg gaan met mijn vrienden groep ben ik iemand tegen gekomen waar ik het heel leuk mee heb dus dat is ook weer zo iets achja ik zie het allemaal wel

Oh fijn! En Idd wat hierboven mij gezegd word.

Dreamer :(:)
Gelukkig is nu wel alles eruit en duidelijker voor jullie.

Ik viel rond 5 uur in slaap :(

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:25

Jeetje zeg, wat een narigheid weer, hele dikke knuffel voor iedereen! Y;(

Hier inmiddels 3 weken geleden dat ex en ik uit elkaar zijn. Op een paar moeilijkere momenten is het eigenlijk best goed gegaan, afgelopen dagen gaat het vooral heel poedersuiker maar dat komt meer omdat ik vanaf vrijdag al iedere dag migraine heb gehad en ben compleet gesloopt waardoor ik weer veel nadenk en ik heel erg in mijn eigen, "zielige" bubbel ga zitten.
Voel me op sommige momenten gewoon bijna depressief, heb nergens zin in, heb door de migraine ook totaal geen energie meer over en van de kleinste lichamelijke inspanning ben ik heel vlot buiten adem.
Afgelopen week was er op werk een kleine brand geweest in de opslag en normaal zou ik dat direct tegen ex vertellen. Het voelt zo gek om dan gewoon niet te "durven" appen naar iemand waar je ruim 3,5 jaar mee samen bent geweest. Ik ben somehow bang voor zijn reactie, of hij überhaupt nog wel met mij zou willen praten of dat hij me het liefst compleet uit zijn leven ziet verdwijnen. Ik weet echt niet wat ik met dat gevoel aan moet.
En wanneer is dan het juiste moment om hem wel te appen? We moeten sowieso nog wat spullen van elkaar omwisselen, maar hoe weet je voor jezelf of je er klaar voor bent om ex weer te zien zonder dat je weer compleet overstuur bent?

Pfff waarom is liefde zo ingewikkeld zeg :')

Savannah, mocht je in de buurt wonen en je wilt even weg, je bent hier welkom! Samen huilen is altijd beter dan alleen huilen ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:07

Goedzo biggirl!
Heb je uiteindelijk nog gereageerd?

Pfff dat is laat Savannah :(
Hoe gaat het nu met je?

Ik zou hem pas appen als je er zelf aan toe bent Taartjee..
Concentreer je eerst lekker op jezelf, die spullen komen wel :)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:43

Punt is dat ik zelf niet zo goed weet wanneer het voor mij tijd is. Ik mis hem niet zo erg als ik had verwacht en kom heel goed mijn dagen door. Ik loop zingend door het huis, ben vrolijk en ik vermaak me ook best goed zo alleen.
Heb volgende week de intro van mijn nieuwe opleiding en kijk daar ook best wel naar uit, maar vind het ook wel spannend. Ik hoop echt dat er leeftijdsgenoten zijn waar ik mee op kan trekken, heb immers een leeftijd waarop de meeste hun diploma al in de pocket hebben.
Over 2 weken begin ik dan op mijn opleiding maar ergens wil ik hem voor die tijd nog zien zodat ik echt met een frisse, nieuwe start mijn opleiding in kan gaan en het echt achter me kan laten. Want hoewel het naar omstandigheden echt verrassend goed gaat, blijf ik toch steeds met de "waarom is hij niet naar me toe gekomen?" Ik heb hier in de afgelopen weken denk ik een soort van onzekerheid opgebouwd of zo over die vraag. Alsof het iets is geweest waar ik invloed op had kunnen uitoefenen.
Het geeft mij het gevoel dat hij dacht mij daarin niet te kunnen vertrouwen, wat absurd is, maar dat ene stemmetje blijft toch iedere keer weer knagen.

Ik denk eigenlijk dat als ik hem volgende week zou kunnen zien, ik het volledig zou kunnen afsluiten en echt opnieuw kunnen beginnen. Ik zit momenteel zelfs te overwegen om te gaan zoeken naar een appartementje in de buurt van school, iets waar ik eerst niets van wilde weten. Op de een of andere manier voelt de start van mn opleiding echt als een compleet nieuw begin voor mezelf, een schone lei.

Heb trouwens ook de laatste paar weken steeds van die momenten van "he, hier hoef ik nu geen rekening meer mee te houden." _O-
Meneer had een gruwelijke hekel aan tomaat en paprika, iets waar ik graag mee kook. Laatst een gerecht gemaakt waarbij ik eerder altijd een apart mengsel voor hem moest maken voordat de tomaat en paprika erdoorheen gingen en dat was wel een hele grappige gedachte. Ik begin de positieve dingen weer in te zien aan het single leven. Voel me ook soort van vrijer dan voorheen en moet zeggen dat het me best wel bevalt!

Ik wil jullie allemaal ook echt nog stuk voor stuk bedanken, voor jullie advies en jullie steun. Dat heeft me echt heel erg veel geholpen en daar ben ik echt dankbaar voor! Dank jullie Wel, jullie zijn allemaal stuk voor stuk goud waard :+: