Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StormTitan

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:39

Voor mij was het ook geen probleem dat mensen wit zouden dragen ;)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:42

Eulogy schreef:
Ik vind het heel eerlijk gezegd overkomen alsof je heel onzeker bent of zo, als je daar zo'n probleem van maakt :o Dat je bang bent om dan weg te vallen... Mensen weten toch dat jij de bruid bent.

Overigens zou ik zelf niet snel wit dragen als gast, omdat ik weet dat veel mensen het niet op prijs zouden stellen.

wat heeft dat met onzekerheid te maken?

ik zou sowieso geen witte jurk aan trekken waar ik ook was (trouwjurk uitgezonderd) dus dat scheelt :')

het is zeker heel fijnals je gasten gewoon hun best doen.
Wat dat betreft ben ik ook wel bang voor wat m'n zwager zal dragen. maar z'n eerste reactie op dat we gaan trouwen was ja ik kan niet. ik krijg geen vrij in december

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:47

Ik wou uitdrukkelijk dat iedereen kwam zoals hij of zij zich lekker voelde. En dat was dicht in de familie ook jeans en een shirt en dan nog?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:22

Had bij ons niets met onzekerheid te maken hoor. We vinden het gewoon een mooie traditie dat alleen de bruid wit draagt. Voor de rest maakte het ons niet uit wat iedereen aan had. Sterker nog: een van mijn getuigen kon geen pak aanschaffen en had gewoon een spijkerbroek en net overhemd aan. Helemaal prima :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:59

Ik heb er niet eens over nagedacht, en ben serieus net nog door mijn foto's gebladerd om te kijken of er mensen in het wit waren. _O- En die waren er, zij het met gekleurd lang vest erover, en wit met print.
En mijn bruidsmeisje was in het wit, witte tuniek met legging, en grijs sjaaltje. Wij zijn samen wezen shoppen, gezellig dagje ervan gemaakt en ik heb voor haar kleren gekocht die altijd te dragen waren. Heel toevallig paste het perfect bij mijn jurk en mijn mans pak.

Afbeelding

Mijn bruidsmeisje was mijn enige nichtje, toen 13.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 08:11

Pantykous schreef:
Ik zou er ook niet zo mee zitten. Zou t veel erger vinden als mensen hun best niet hadden gedaan eigenlijk! Ik hou er van als iedereen er fabulous uit ziet :j

Nou idd! Overigens wist ik niet eens dat deze ongeschreven regel er was. Je valt als bruid toch wel op. Heb liever dat idd dat iedereen er netjes uitziet

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 08:18

Jullie kennen duidelijk mijn gasten niet :D Een aantal van hen waaronder mijn moeder waren gewoon in staat geweest om in een lange witte jurk te komen :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 08:20

Ik heb bij de trouwerij van mijn lieve vriendinnetje vorig jaar gevraagd of ik überhaupt wel in get land mocht komen. Iedereen had allemaal korte jurkjes. Dat vind ik nix. Gelukkig mocht ik in het lang, hoera!!!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:16

Lang zou ik wel prima vinden hoor :j

En mn gasten hoeven echt niet in 3 delig pak. Maar wel gewoon een beetje netjes als t even kan

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:42

O nee 3 delig pak zou absoluut niet verplicht worden. Een nette spijkerbroek met overhemd zou ook al voldoende wezen :j

Maar juist omdat ik toch al niet een over de top jurk zou willen, wil ik niet dat op foto's gezocht moet worden of dat die nicht is die bijvoorbeeld in lang wit kwam of dat ik de bruid was :+

Vind gewoon dat het bruidspaar de blikvangers moeten zijn op foto's en als iemand in het wit komt, valt dat gewoon op. Dat is het meer :j

Heb geshopt samen met mijn vriendin voor haar bruiloft en had daar een witte broek aan met een rode blouse en nette blazer erop. Iets wit is anders dan compleet wit voor mij.
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 07-01-16 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:44

Tijdje terug een bruiloft had een tante die getuige was een enorm kort minirokje aan, t-shirtje met decollete erboven. Zou het zelf niet zo waarderen als m'n getuige dat soort kleding aandoet :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:44

x_Anne_x schreef:
Lang zou ik wel prima vinden hoor :j

En mn gasten hoeven echt niet in 3 delig pak. Maar wel gewoon een beetje netjes als t even kan

Precies dit,
Wit zou ik minder leuk vinden, maar ik wil toch geen effen witte jurk dus wat dat betreft. (En zo lang de dames niet in een gala jurk komen vind ik alles prima)

Maar ik zou wel willen dat mensen in het net zouden komen.

Mijn schoonfamilie is in staat om in een trainingsbroek/legerbroek/spijkerbroek met gaten er in en een shirt van een of andere satanische rockband/voetbalclub te komen ...

En aangezien ik voor de kerk wil trouwen zou ik dat toch echt niet tof vinden :+.
Dus ik zou wel een dresscode opgeven en dan hopen dat iedereen zo fatsoenlijk is om zich daar aan te houden :o

Leprycorn: je verwoordt het precies zoals ik er over denk. Iets wit is niet erg, maar bruid en bruidegom moeten de blikvangers zijn.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:47

@Mdh: dat is inderdaad wel een heel groot verschil met 3 delig pak :+ dan zou jij blij zijn met een overhemd haha.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:48

3-delig pak hoeft van mij niet maar in je joggingbroek vind ik nog weer wat anders ja :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:51

Leprycorn schreef:
@Mdh: dat is inderdaad wel een heel groot verschil met 3 delig pak :+ dan zou jij blij zijn met een overhemd haha.

Euhm... Ja :').

Mijn eigen familie is daarin heel anders, vanwege werk zijn die gewend in een pak te lopen.
Maar mijn schoonfamilie... bepaalde familie leden zijn gewoon zo. En hoewel ik wil dat iedereen zichzelf is en zich lekker voelt op de bruiloft... vind ik dit dan wel weer wat te ver gaan :').

Dus wij hebben te maken met 2 uiterste waarin we een middenweg moeten zien te vinden (als we ooit nog eens gaan trouwen dan :+)
Bij mijn familie moeten we duidelijk zijn dat wij de blikvangers zijn... bij mijn schoonfamilie moeten we ze duidelijk maken dat het niet eng is om je netjes aan te kleden... De kleren bijten niet :') _O-

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:52

Mijn zwager zou in staat zijn om in zn werk kleren aan te komen (post nl)
Een ding scheelt hij weigert op foto's te staan dus dan zal t probleem niet zijn.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weer helemaal mijn ding! Vind alleen van Alexa de voorkant niet zo mooi maar de rug is wel prachtig.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:54

Wel leuk inderdaad Pantykous,
Beetje apart, maar niet te apart...

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:55

2 verschillende kaarten versturen met beiden een andere tekst erop? :+

En ben er niet zo kapot van. Vind de izia wel het mooist van allemaal. Die spreekt mij wel aan :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:57

Leprycorn schreef:
2 verschillende kaarten versturen met beiden een andere tekst erop? :+

En ben er niet zo kapot van. Vind de izia wel het mooist van allemaal. Die spreekt mij wel aan :j

Je zou het bijna gaan doen inderdaad :j

Ach, wij hebben nog de tijd om er over na te denken... Want ik moet nog steeds gevraad worden :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:05

Ik geloof dat m'n smaak een beetje afwijkend is maar ik blijf stug door posten :')

Niet dat ik al trouwplannen heb maar een dresscode lijkt me nog best moeilijk. Ik hoop dat iedereen gewoon feestelijk komt. En voor de een is dat in gala en 3-delig pak en voor de ander een mooi jurkje met palen of een toffe spijkerbroek met een mooi shirt. Helemaal goed wat mij betreft!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:09

Pantykous schreef:
dondeyne schreef:
Ik kruip even uit meeleesmodus :) Pantykous, wat een mooie jurk! Welk merk is dit?

Vera Wang! Eindelijk iemand met mijn smaak :D Ik hou niet zo van die standaard bruidsjurken.

Volgens mij hebben we inderdaad dezelfde smaak, want ik vind die jurken hierboven ook prachtig :D Misschien kunnen we tegen die tijd samen shoppen! Jammer dat Vera Wang zo duur is..

Ik wil sowieso niet in wit trouwen, maar anders zou het me ook niet uitmaken als iemand dezelfde kleur draagt :) Ik zou het juist leuk vinden als iedereen in sjieke jurkjes komt!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:14

tassie schreef:
Pantykous schreef:
Ik zou er ook niet zo mee zitten. Zou t veel erger vinden als mensen hun best niet hadden gedaan eigenlijk! Ik hou er van als iedereen er fabulous uit ziet :j

Nou idd! Overigens wist ik niet eens dat deze ongeschreven regel er was. Je valt als bruid toch wel op. Heb liever dat idd dat iedereen er netjes uitziet

Dat dus :P
2 jaar geleden had ik ook een gebroken wit jurkje aan op een bruiloft van een goede vriendin. Eigenlijk niet over nagedacht. Deze meid vond/vind dat ook helemaal niet erg, zij heeft een fantastische dag gehad.
Maar 2 andere vriendinnen van mij vinden dat echt not done :') weet ik dat ik bij hun dat niet aan doe..
Maar goed, ik vind iets van gebroken wit, of wat zachts van kleur fijner dan als iemand een fel roze jurk of iets met drukke print aan doet, dat valt pas op. Vindt dat vooral foto's verpesten :')

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:38

Ik vind de isiz ook mooi. Ik hou wel van een beetje apart wat je niet overal ziet. En ik vind soepel vallende jurken mooi met een beetje decolleté.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:19

Afbeelding