Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pummer12 schreef:ik heb al een paar keer gehad dat ik een ruime week op mensen moest wachten en tussendoor mensen moest afzeggen. maar als ik zeg dat ik kom, kom ik . ik ben niet degene die zegt dat ze komt en dan niet komt. ik sta op pensionstalling waar ik op stal moest wachten
ElfiL92 schreef:Persoonlijk zou ik ook geen aanbetaling doen op een paard/pony die ik nog niet heb gezien. Je weet nog totaal niet of het wat voor je is. En wat schiet de verkoper er uiteindelijk mee op? Dinsdag is over 6 dagen. Als je wel een aanbetaling doet en het blijkt dinsdag toch niks te zijn, heeft de verkoopster er toch geen bal aan. Aanbetaling of niet.... Het enige waar die aanbetaling misschien voor helpt, is om te checken of de koper echt serieus interesse heeft. Alleen vind ik als het gaat om de koop van een pony, dat je mensen ook wel een keer op het woord kan vertrouwen.
Wat ik het meeste hoor is:
Je spreekt een datum af om te gaan kijken. Komen er tussendoor meer mensen die willen kijken, kan dat gewoon maar je wacht met verkopen tot de eerste geïnteresseerde is geweest.
Wordt dat niks, komt de tweede geïnteresseerde in aanmerking.
GamblersCup schreef:Tja, dat is het risico als je een pony wilt verkopen, dat iemand niet op komt dagen. Maar dat is met het verkopen van een kast, een auto, net zo. Je gaat toch geen aanbetaling vragen voor een kijk-afspraak?!? No way dat ik dat zou doen, daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ik sluit me voor het grootste gedeelte hier bij aan:ElfiL92 schreef:Persoonlijk zou ik ook geen aanbetaling doen op een paard/pony die ik nog niet heb gezien. Je weet nog totaal niet of het wat voor je is. En wat schiet de verkoper er uiteindelijk mee op? Dinsdag is over 6 dagen. Als je wel een aanbetaling doet en het blijkt dinsdag toch niks te zijn, heeft de verkoopster er toch geen bal aan. Aanbetaling of niet.... Het enige waar die aanbetaling misschien voor helpt, is om te checken of de koper echt serieus interesse heeft. Alleen vind ik als het gaat om de koop van een pony, dat je mensen ook wel een keer op het woord kan vertrouwen.
Wat ik het meeste hoor is:
Je spreekt een datum af om te gaan kijken. Komen er tussendoor meer mensen die willen kijken, kan dat gewoon maar je wacht met verkopen tot de eerste geïnteresseerde is geweest.
Wordt dat niks, komt de tweede geïnteresseerde in aanmerking.
Alleen dat laatste ken ik anders: komen er tussendoor mensen die willen kijken, dan kan de pony ook verkocht zijn. Punt. Niks "wachten op de eerste geinteresseerde", ponies verkopen is al moeilijk genoeg, dus als je kan verkopen, dan verkoop je. Als iemand geinteresseerd is en niet wil dat iemand anders de pony koopt, moet ie maar eerder komen.
Als ik "tweede op de lijst" zou zijn en moest wachten totdat geinteresseerde nummer 1 een keer langskomt, terwijl ik het paard al heb getest en wil hebben, dan ben ik heel gauw weg. 100.000 andere paarden te koop hoor. Ik ga dan niet af zitten wachten. En een heleboel mensen zien het zo. Deze mensen zullen om deze reden maar afhaken, en de "eerste geinteresseerde" besluit het beest niet te kopen. Zit je dan met je niet-verkochte pony.