Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:37

pfff…daar was ik al bang voor.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:39

Ja, dhl is absoluut de snelste niet!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:46

Ik heb weer een bieder die niet reageert op mail en een onzinbieder.

Dus het schiet weer lekker op, haha! :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:50

Tallie1979 schreef:
Ik heb weer een bieder die niet reageert op mail en een onzinbieder.

Dus het schiet weer lekker op, haha! :D

Daar heb je pas wat aan! :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:56

Ik heb dat ook zo vaak, ga ik akkoord met een bod en vervolgens hoor ik niks meer. Zo jammer!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:59

Ja, een bod van 6 euro voor 14 flesjes nagellak die normaal per stuk al 5 tot 6 euro het stuk kosten noem ik een onzinbieding. Dus ik heb het bod genegeerd. :')

En ik had een bod op een winter zadelboom, stuur een keurig e-mailtje dat het akkoord is.. En toen niks :')

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:01

mag ik mij misschien bij komen sluiten?
had een onwijs leuke pony gezien op marktplaats. waren het uitijndelijk eens over de prijs, vraagt ze wanneer ik wil komen ophalen, zei ik van a.s. dinsdag.
zegt ze, dan wil ik een aanbetalings bedrag want dat duurt mij te lang.
ik zo , ik ga niet voor een pony betalen wat ik niet gezien heb

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:06

Ik vind het niet zo'n hele rare vraag. Ik heb helaas meerdere keren voor piet snot een pony voor iemand vast gehouden die nooit is komen opdagen.
Als je dinsdag gaat kijken en de pony niet is wat je zoekt, zou je dat bedrag weer terug moeten krijgen.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:11

ik heb al een paar keer gehad dat ik een ruime week op mensen moest wachten en tussendoor mensen moest afzeggen. maar als ik zeg dat ik kom, kom ik . ik ben niet degene die zegt dat ze komt en dan niet komt. ik sta op pensionstalling waar ik op stal moest wachten

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:13

pummer12 schreef:
ik heb al een paar keer gehad dat ik een ruime week op mensen moest wachten en tussendoor mensen moest afzeggen. maar als ik zeg dat ik kom, kom ik . ik ben niet degene die zegt dat ze komt en dan niet komt. ik sta op pensionstalling waar ik op stal moest wachten

Maar dat kan zij natuurlijk niet ruiken ;) Zoveel mensen beweren fantastische dingen, maar blijkt toch vaak niet waar te zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:13

Jij bent zo, ik ben zo, maar helaas veel mensen ook niet.... Weet je wel of dat je het geld terug zou krijgen als je de pony niet neemt?? Als dat wel zo is, loop jij verders geen risico toch door een aanbetaling te doen?? (mits een redelijk bedrag)

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:18

ik moest dan 100 euro betalen en ze zei niet dat ik het terug zou krijgen. ze zei ook , je neemt hem dinsdag toch niet meteen mee terwijl ik al een paar keer had gezegt dat als het wat is dat ik haar dinsdag meteen mee neem

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:21

100,00 vind ik een heel redelijk bedrag, ik zou dan wel even van te voren vragen dat je het wel terug krijgt indien je haar niet neemt.
Het doet er toch niets toe of je haar dan wel of niet dinsdag mee neemt?! Dat stukje begrijp ik dan inderdaad niet zo goed.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:29

Ja ik vind het een beetje moeilijk.
Persoonlijk zou ik ook geen aanbetaling doen op een paard/pony die ik nog niet heb gezien. Je weet nog totaal niet of het wat voor je is. En wat schiet de verkoper er uiteindelijk mee op? Dinsdag is over 6 dagen. Als je wel een aanbetaling doet en het blijkt dinsdag toch niks te zijn, heeft de verkoopster er toch geen bal aan. Aanbetaling of niet.... Het enige waar die aanbetaling misschien voor helpt, is om te checken of de koper echt serieus interesse heeft. Alleen vind ik als het gaat om de koop van een pony, dat je mensen ook wel een keer op het woord kan vertrouwen.

Wat ik het meeste hoor is:
Je spreekt een datum af om te gaan kijken. Komen er tussendoor meer mensen die willen kijken, kan dat gewoon maar je wacht met verkopen tot de eerste geïnteresseerde is geweest.
Wordt dat niks, komt de tweede geïnteresseerde in aanmerking.

Het gaat wel om een pony, niet om een paar oude schoenen.

Een aanbetaling vind ik meer iets voor als je ergens interesse in hebt, maar het volledige bedrag nog niet kunt betalen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:34

Dat is uitgestelde betaling :P
Als iemand je een aanbetaling doet, kun je er in mijn ogen wel vanuit gaan dat die persoon ook echt komt.
Als er iemand bij ons bij een pony komt kijken, zit ik daar toch 40 minuten voor in de auto en als je dan een paar keer voor jan banketstaaf naar stal rijdt -O-
(niet dat wij een aanbetaling vragen, maar het idee vind ik niet vreemd!)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:42

Tja, dat is het risico als je een pony wilt verkopen, dat iemand niet op komt dagen. Maar dat is met het verkopen van een kast, een auto, net zo. Je gaat toch geen aanbetaling vragen voor een kijk-afspraak?!? No way dat ik dat zou doen, daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ik sluit me voor het grootste gedeelte hier bij aan:
ElfiL92 schreef:
Persoonlijk zou ik ook geen aanbetaling doen op een paard/pony die ik nog niet heb gezien. Je weet nog totaal niet of het wat voor je is. En wat schiet de verkoper er uiteindelijk mee op? Dinsdag is over 6 dagen. Als je wel een aanbetaling doet en het blijkt dinsdag toch niks te zijn, heeft de verkoopster er toch geen bal aan. Aanbetaling of niet.... Het enige waar die aanbetaling misschien voor helpt, is om te checken of de koper echt serieus interesse heeft. Alleen vind ik als het gaat om de koop van een pony, dat je mensen ook wel een keer op het woord kan vertrouwen.

Je spreekt een datum af om te gaan kijken. Komen er tussendoor meer mensen die willen kijken, kan dat gewoon maar je wacht met verkopen tot de eerste geïnteresseerde is geweest.

Alleen dat laatste ken ik anders: komen er tussendoor mensen die willen kijken, dan kan de pony ook verkocht zijn. Punt. Niks "wachten op de eerste geinteresseerde", ponies verkopen is al moeilijk genoeg, dus als je kan verkopen, dan verkoop je. Als iemand geinteresseerd is en niet wil dat iemand anders de pony koopt, moet ie maar eerder komen.
Als ik "tweede op de lijst" zou zijn en moest wachten totdat geinteresseerde nummer 1 een keer langskomt, terwijl ik het paard al heb getest en wil hebben, dan ben ik heel gauw weg. 100.000 andere paarden te koop hoor. Ik ga dan niet af zitten wachten. En een heleboel mensen zien het zo. Deze mensen zullen om deze reden maar afhaken, en de "eerste geinteresseerde" besluit het beest niet te kopen. Zit je dan met je niet-verkochte pony.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:46

Die aan betaling is voor als jij om welke reden dan ook, niet komt of de pony niet neemt. wat heeft het anders voor nut? Als jij de pony niet neemt, heeft zij hem alsnog voor niets vastgehouden. Die aanbetaling krijg je dus sowieso niet terug. Niet doen dus!!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:51

Een aanbetaling voor een kijk-afspraak is raar, dat doet niemand.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:51

GamblersCup schreef:
Tja, dat is het risico als je een pony wilt verkopen, dat iemand niet op komt dagen. Maar dat is met het verkopen van een kast, een auto, net zo. Je gaat toch geen aanbetaling vragen voor een kijk-afspraak?!? No way dat ik dat zou doen, daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ik sluit me voor het grootste gedeelte hier bij aan:
ElfiL92 schreef:

Alleen dat laatste ken ik anders: komen er tussendoor mensen die willen kijken, dan kan de pony ook verkocht zijn. Punt. Niks "wachten op de eerste geinteresseerde", ponies verkopen is al moeilijk genoeg, dus als je kan verkopen, dan verkoop je. Als iemand geinteresseerd is en niet wil dat iemand anders de pony koopt, moet ie maar eerder komen.
Als ik "tweede op de lijst" zou zijn en moest wachten totdat geinteresseerde nummer 1 een keer langskomt, terwijl ik het paard al heb getest en wil hebben, dan ben ik heel gauw weg. 100.000 andere paarden te koop hoor. Ik ga dan niet af zitten wachten. En een heleboel mensen zien het zo. Deze mensen zullen om deze reden maar afhaken, en de "eerste geinteresseerde" besluit het beest niet te kopen. Zit je dan met je niet-verkochte pony.

Ja ik kan me in jouw ding ook wel vinden hoor! Maar noem even een voorbeeld:
Mensen hielden de pony eigenlijk tot vrijdag vast voor geïnteresseerde X. Toen belde geïnteresseerde Y en wilde toch graag alvast komen kijken. Was het niks voor ze, konden ze direct verder zoeken, anders konden ze een paar dagen wachten tot geïnteresseerde X waren geweest.

En daar moet inderdaad geen 2 weken tussen zitten ofzo, maar een paar dagen is niet zo erg denk ik...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:56

Tja, dan doet de verkoper het zelf, om ponies vast te gaan houden voor kijkers. Dan ben je zelf stom bezig, zeker zolang het verkopen van deze dieren nou niet echt heel makkelijk is. Geld vragen voor een kijk-afspraak is gewoon raar, dat doet echt niemand, heb er in mijn 30 jaar paardenleven nog nooit van gehoord. Zou het zelf ook echt niet betalen, de verkoper uitlachen als het voorgesteld zou worden.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:03

Een aanbetaling na een kijkafspraak vind ik niet gek als je de pony niet gelijk mee kan nemen.
Heb ik wel gedaan, ik snap dat de verkoper wat zekerheid wil. Maar geld voor een kijkafspraak vragen is ook wat apart, maar als jij wilt dat ze die pony vasthoudt snap ik het wel.
Ik zou een paard ook niet een week vasthouden als ik diegene nog nooit hebt gezien.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 19-03-14 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:06

ze wou 100 euro hebben voor als ik dinsdag kwam moest ik via de rekening overmaken

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:07

Ik vind het toch een raar verhaal pummer12, ik zou het niet doen.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:08

Ja je moet het zelf weten maar ik zou het echt niet doen.... >;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:11

Esmeej333 schreef:
Een aanbetaling na een kijkafspraak vind ik niet gek als je de pony niet gelijk mee kan nemen.

Kijk, dát is wel weer normaal, dat is handgeld en dat doen er veel voor een beetje zekerheid.