Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:45

Als ik een bellende klant heb dan help ik die ook sneller als de rest. Die zijn toch meer met hun telefoon bezig dan met afrekenen. Een hoi en een doei kan er bij hun vaak nog niet af.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:47

Tot 1 januari. Je ka. De nieuwe aanschaffen en niet registreren dan heeft t dezelfde werking als de oude..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:52

Jolandaa schreef:
Tot 1 januari. Je ka. De nieuwe aanschaffen en niet registreren dan heeft t dezelfde werking als de oude..

6 januari ;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:55

secricible schreef:
pimaude schreef:
ik: mevrouw, heeft u een bonuskaart bij?
zei: stop! er is geen korting vanaf!
ik: Mevrouw, dat gebeurt met de bonuskaart.
zei: Dus ik krijg geen bonus??
ik: Jawel, heeft u de bonuskaart bij?
zei: Nee, ik wil die korting!
ik: Als u het mij netjes vraagt wil ik de code intoetsen
zei: Dus ik krijg geen bonus? (zo rood als een kreeft)
ik: Jawel, u hoeft het mij enkel te vragen
zei: Nou dan hoef ik het niet verdorie! Laat maar $%^$#.

.. Tsja, en dan gaan ze een klacht over je indienen. Ben ik blij met toffe bazen. (:

:oo :x
Je bent gewoon verplicht om de klant de korting te geven. Bonuskaart of niet.
Ben met je eens dat mw een beetje vreemd deed, maar als je mij zo had toegesproken had ik vriendelijk om je manager verzocht, ik ben jou kleuter niet die lief om een koekje moet vragen
Jemig, wat onbeschoft.

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens, van mij had je kunnen stikken in die code, je had haar ook kunnen uitleggen wat die regel dan wel niet wat ipv te zeggen als je het netjes vraagt..
Van mij had je een veeg gekregen dat ik volwassen ben, en het op de vingertjes wijzen met als je het netjes vraagt al ver voorbij ben :x

Sammie

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:03

Maar aan de andere kant vinden we het ook niet normaal dat iemand onbeschoft wordt behandeld.. dus wat willen we nu? Normale communicatie of onbeschoft gedrag?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:08

Je krijgt wat je geeft. Als je al onbeschoft gaat doen hoef je ook niet te verwachten dat iemand anders je als een koningin gaat behandelen.
Dus bedenk nou eerst zelf hoe jij behandeld zou willen worden en wees zo vriendelijk tegen anderen, dan zal je in de meeste gevallen ook netter behandeld worden dan wanneer je zoals de klant van Pimaude aan de kassa komt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:08

Normale communicatie moet van 2 kanten komen. Omdat zij onbeschoft is hoef je niet onbeschoft terug te gaan doen...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:09

Sammie schreef:
Maar aan de andere kant vinden we het ook niet normaal dat iemand onbeschoft wordt behandeld.. dus wat willen we nu? Normale communicatie of onbeschoft gedrag?

Als jij aan het werk bent, gedraag je je netjes tegenover klanten.. Al vind je het nog zo'n mokkel.

Ik heb ook wel eens een klant aan de telefoon dat een verschrikkelijke zeikerd is, maar het is nou eenmaal mijn werk. Dus ik blijf beleefd en doe wat hij vraagt ook al vervloek ik hem in gedachte.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:11

Vjestagirl schreef:
Normale communicatie moet van 2 kanten komen. Omdat zij onbeschoft is hoef je niet onbeschoft terug te gaan doen...

Precies, en jij bent op dat moment aan het werk dus zet je het bedrijf waar je werkt ten alle tijden goed neer.
En anders haal je je manager er maar bij, ik zou ook passen voor zo'n caissière..
Spijt me..

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:13

Maar waarom zou je in eerste instantie al zo onbeschoft doen tegen een cassiere? Zij doet haar werk ook gewoon.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:15

Unoo schreef:
Maar waarom zou je in eerste instantie al zo onbeschoft doen tegen een cassiere? Zij doet haar werk ook gewoon.

Soms heb je je dag niet andere mensen zijn gewoon naar.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:16

Dus een klant mag je in principe verrot schelden, want dat is wat jullie zeggen, en je moet diezelfde klant als een koning behandelen? Kom op zeg. Vaak kan je vriendelijk zijn wat je wilt, maar blijven het poedersuiker.
En soms ben ik inderdaad klaar met vriendelijk doen. Ik zal nooit tot het niveau van de klant zakken, maar ik zal niet meer glimlachen en proberen de klant zo snel mogelijk en naar tevredenheid te helpen, want ik kan toch niks goed doen.

Zegt iemand gewoon hoi, geen probleem. Vriendelijke lach, enthousiasme en een goede service kan zo'n klant verwachten.

Het komt van twee kanten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:17

Ik was altijd heel makkelijk toen ik nog bij de mac werkte, maar vanuit mijn functie kon ook wel veel, ik maak even heel duidelijk dat ik van bepaald gedrag niet gediend bent en als ze daarmee doorgaan ze in een andere rij mogen gaan staan en dat ik ze in ieder geval niet meer helpt. Dit wel in nette bewoordingen. Werkt dit niet? Haal ik de dienstdoende manager erbij. Zo heb ik eens een gast gehad die dacht mij wel "schatje" te kunnen gaan noemen (waar vriendin bij was) en helemaal uit zijn plaat ging toen ik duidelijk aan gaf dit niet te accepteren. Toen heb ik ook gezegd: meneer ik help u niet meer, ik haal even mijn manager er bij. Weggelopen en klaar. Bestelling moest nagebracht worden maar dit heeft de manager ook gedaan. Bestelling opgegeten onder flink gevloek en geklaag want hij zat natuurlijk vlakbij de kassa.. Maar...ik ben netjes gebleven. Het is soms écht moeilijk maar als je je eigen grenzen kent en weet: nu ga ik uit mijn slof schieten moet je direct actie ondernemen. Haal een leidinggevende erbij en laat die het oplossen. Het is jouw energie en je baan het niet waard.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:20

goldenarrow schreef:
Dus een klant mag je in principe verrot schelden, want dat is wat jullie zeggen, en je moet diezelfde klant als een koning behandelen? Kom op zeg. Vaak kan je vriendelijk zijn wat je wilt, maar blijven het poedersuiker.
En soms ben ik inderdaad klaar met vriendelijk doen. Ik zal nooit tot het niveau van de klant zakken, maar ik zal niet meer glimlachen en proberen de klant zo snel mogelijk en naar tevredenheid te helpen, want ik kan toch niks goed doen.

Zegt iemand gewoon hoi, geen probleem. Vriendelijke lach, enthousiasme en een goede service kan zo'n klant verwachten.

Nee, een klant mag je niet verrot schelden. Als hij dat doet dan roep je je manager erbij. Maar mensen die 'gewoon' onvriendelijk zijn of bellen: deal with it.

Je bent niet aangenomen om judge of character te zijn, je bent niet aangenomen zodat iedereen lief en vriendelijk tegen je kan doen. Je bent aangenomen om mensen te helpen met het betalen voor de spullen die ze hebben willen. Heel poedersuiker, maar zo is het. En ja het is normaal om vriendelijk en sociaal tegen de caissière te zijn, maar ik vind dat als mensen dat om wat voor reden dan ook niet zijn je dat gewoon te slikken hebt. Zo iemand is 30 seconden later weer weg. Wat denk je ermee te bereiken om iemand te forceren om aardig tegen je te doen? Dat hij meer respect voor je krijgt? Dat zij de volgende keer niet meer bellend aan de kassa komt? Het enige wat je bereikt is dat mensen nog chagrijniger worden, en evt. zelfs besluiten om niet meer bij jullie te winkelen, wat nooit het doel kan zijn van 'het visitekaartje van de winkel'.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:21

goldenarrow schreef:

Oh ja hoor, ik heb ook wel eens zulke klanten.. Weet je wat ik dan doe?? Die verbind ik door naar m'n baas die is namelijk in de positie om terug te mogen schelden.

Ik ben altijd netjes aan de kassa, maar soms tref ik de caissière die het geld in m'n hand smijt amper hallo zegt.. Daar zakt mijn broek echt van af.. Dat kan voor mij echt een punt zijn om ergens anders boodschappen te doen.. Dus denk niet dat je baas daar blij mee is.
Dus nee ik zou het zeker niet pikken als iemand op die manier zou zeggen, als je het lief vraagt :x

Ben geen hond.. :evaw:

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:23

Pascal schreef:
Als jij aan het werk bent, gedraag je je netjes tegenover klanten.. Al vind je het nog zo'n mokkel.

Ik heb ook wel eens een klant aan de telefoon dat een verschrikkelijke zeikerd is, maar het is nou eenmaal mijn werk. Dus ik blijf beleefd en doe wat hij vraagt ook al vervloek ik hem in gedachte.

Dan kun je je nog afvragen wat 'netjes' is. De betreffende Bokker stelde een vraag die an sich gewoon netjes gesteld kan zijn. Het is geschreven tekst, maar de zin zelf.... die is niet onbeschoft :) Je kan hem idd ook wel op onbeschofte manier uiten..

En je mag dan aan het werk zijn.. je bent geen voetveeg. Ik krijg met regelmaat mensen aan de lijn die te opdringerig iets proberen te verkopen. Die weet ik toch echt, zonder te vloeken of te schelden, op een nette manier duidelijk te maken dat ze hun tijd verspillen en dat wij écht, echt niet geïnteresseerd zijn in hun spul.. Ook al gaan ze zo tekeer. :+

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:27

Sammie schreef:
Pascal schreef:

Dan kun je je nog afvragen wat 'netjes' is. De betreffende Bokker stelde een vraag die an sich gewoon netjes gesteld kan zijn. Het is geschreven tekst, maar de zin zelf.... die is niet onbeschoft :) Je kan hem idd ook wel op onbeschofte manier uiten..

En je mag dan aan het werk zijn.. je bent geen voetveeg. Ik krijg met regelmaat mensen aan de lijn die te opdringerig iets proberen te verkopen. Die weet ik toch echt, zonder te vloeken of te schelden, op een nette manier duidelijk te maken dat ze hun tijd verspillen en dat wij écht, echt niet geïnteresseerd zijn in hun spul.. Ook al gaan ze zo tekeer. :+

Ik deal dagelijks met zeer vervelende en opdringerige mensen..

Een collega (bedrijf dat wij inhuren.)heeft mij ooit uitgemaakt voor rampzalige mongool (laten we het op een cultuurverschil houden en moeten luisteren naar een vrouw, dit heeft hij zelf toegegeven moeilijk te vinden.)
Ik moest me inhouden, heb het gesprek beëindigt dat ik op deze manier geen gesprekken voer. en m'n baas ingelicht en die heeft hem even uitgelegd hoe en wat...

Echter vind ik die zin wel onbeschoft overkomen, nogmaals had uitgelegd dit zijn onze regels.. En ik mag niet zomaar de bonuskaart gebruiken.. Had heel anders overgekomen, of mevrouw u had dit ook kunnen vragen of ik mijn bonuskaart wilde gebruiken omdat u er zelf geen een heeft.. Misschien was ze hem vergeten dat kun je uit het verhaal ook niet opmaken.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:42

Ik werkte bij het Kruidvat, en wij hebben rode polo's.
Bij de HEMA hebben ze echter ook rode polo's, en een medewerker van de HEMA liep door onze winkel om gewoon wat spullen te halen.
Dus een klant tegen de vrouw van de HEMA: waar staat **...?
Dus die vrouw legt uit dat ze bij de HEMA werkt. Toen was de klant echt woedend, we moesten de werkkleding niet zo op elkaar laten lijken en weet ik veel...

_O-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:51

Met zoveel bedrijven wordt dat een béétje lastig. Maar de logo's staan er altijd op dus hoe moeilijk kán t zijn zou je denken..

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:04

Ik werk bij de ah maar vind die bonusding zon gezeik. Als je het niet anoniem genoeg is neem je er toch geen, korting is niet verplicht hoor. Je kunt ook gewoon een anonieme nemen maar dat vergeet half nederland voor het gemak even. Ik zou er persoonlijk geen moeite mee hebben als de code wordt afgeschaft, mensen pakken hun bonuskaart tegenwoordig uit luiheid niet meer. Vind het soieso raar dat mensen er nu pas achter komen dat een bonuskaart opslaat wat je koopt, waar denk je anders dat hij voor is? Dat je via de site zo makkelijk kon opzoeken wat iemand kocht vond ik wel slecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:17

Ik kwam toen niet door de vrouw heen. Ze werd helemaal boos, van streek en bleef maar ratelen. Dan is het mijn goedrecht om aan te geven dat ze het best mag vragen. Ik werk voor mijn baas, niet voor haar dus ik ben niet een robot die ff die code voor haar intoetst. :)

De nieuwe bonuskaart: je hebt de optie om de kaart niet te activeren. Dat betekend dat de kaart netzo is als de oude blauwe kaart
Tweede optie: activeren. Ah slaat je gegevens op en daarvoor krijg jij persoonlijke aanbiedingen. Prima deal.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:19

Bellende klanten heb ik ook echt een hekel aan hoor. Vaak met gebaren taal duidelijk proberen te maken wat ze moeten hebben. Of wanneer ik ze aan het helpen ben en ze op dat moment gebeld worden, mij gewoon laten wachten met een volle winkel en zeggen dat ik effe moet wachten _-:( Andere mensen willen ook geholpen worden.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:21

Nouja de oude kaart was ook niet altijd anoniem, dus dat hoeft niet wat je zegt. Maar was wel eem mogelijkheid en die is er nu ook. Ik moest ze vandaag aan de kassa uitdelen, simpeler kunnen we het niet maken hoor

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:21

Pimaude, ik hoop dat je je instelling gaat veranderen voor je een vaste baan vindt. Met zon instelling zou ik je niet als personeel hoeven. Zit echt met open mond te kijken, geen wonder dat nederland zo asociaal wordt...

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:25

Vind dat maar raar hoor, dat je geen bonus krijgt, als je geen bonuskaart bij hebt?
Ik heb die kaart nooit bij, krijg altijd korting hoef er niet eens om te vragen.

Ik vind Mc Donalds voordeelbonnen iets anders dan een bonuskaart.. :=