Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:pimaude schreef:ik: mevrouw, heeft u een bonuskaart bij?
zei: stop! er is geen korting vanaf!
ik: Mevrouw, dat gebeurt met de bonuskaart.
zei: Dus ik krijg geen bonus??
ik: Jawel, heeft u de bonuskaart bij?
zei: Nee, ik wil die korting!
ik: Als u het mij netjes vraagt wil ik de code intoetsen
zei: Dus ik krijg geen bonus? (zo rood als een kreeft)
ik: Jawel, u hoeft het mij enkel te vragen
zei: Nou dan hoef ik het niet verdorie! Laat maar $%^$#.
.. Tsja, en dan gaan ze een klacht over je indienen. Ben ik blij met toffe bazen. (:
![]()
![]()
Je bent gewoon verplicht om de klant de korting te geven. Bonuskaart of niet.
Ben met je eens dat mw een beetje vreemd deed, maar als je mij zo had toegesproken had ik vriendelijk om je manager verzocht, ik ben jou kleuter niet die lief om een koekje moet vragen
Jemig, wat onbeschoft.
Sammie schreef:Maar aan de andere kant vinden we het ook niet normaal dat iemand onbeschoft wordt behandeld.. dus wat willen we nu? Normale communicatie of onbeschoft gedrag?
Vjestagirl schreef:Normale communicatie moet van 2 kanten komen. Omdat zij onbeschoft is hoef je niet onbeschoft terug te gaan doen...
goldenarrow schreef:Dus een klant mag je in principe verrot schelden, want dat is wat jullie zeggen, en je moet diezelfde klant als een koning behandelen? Kom op zeg. Vaak kan je vriendelijk zijn wat je wilt, maar blijven het poedersuiker.
En soms ben ik inderdaad klaar met vriendelijk doen. Ik zal nooit tot het niveau van de klant zakken, maar ik zal niet meer glimlachen en proberen de klant zo snel mogelijk en naar tevredenheid te helpen, want ik kan toch niks goed doen.
Zegt iemand gewoon hoi, geen probleem. Vriendelijke lach, enthousiasme en een goede service kan zo'n klant verwachten.
Het komt van twee kanten.
goldenarrow schreef:Dus een klant mag je in principe verrot schelden, want dat is wat jullie zeggen, en je moet diezelfde klant als een koning behandelen? Kom op zeg. Vaak kan je vriendelijk zijn wat je wilt, maar blijven het poedersuiker.
En soms ben ik inderdaad klaar met vriendelijk doen. Ik zal nooit tot het niveau van de klant zakken, maar ik zal niet meer glimlachen en proberen de klant zo snel mogelijk en naar tevredenheid te helpen, want ik kan toch niks goed doen.
Zegt iemand gewoon hoi, geen probleem. Vriendelijke lach, enthousiasme en een goede service kan zo'n klant verwachten.
Het komt van twee kanten.
Pascal schreef:Als jij aan het werk bent, gedraag je je netjes tegenover klanten.. Al vind je het nog zo'n mokkel.
Ik heb ook wel eens een klant aan de telefoon dat een verschrikkelijke zeikerd is, maar het is nou eenmaal mijn werk. Dus ik blijf beleefd en doe wat hij vraagt ook al vervloek ik hem in gedachte.
Sammie schreef:Pascal schreef:Als jij aan het werk bent, gedraag je je netjes tegenover klanten.. Al vind je het nog zo'n mokkel.
Ik heb ook wel eens een klant aan de telefoon dat een verschrikkelijke zeikerd is, maar het is nou eenmaal mijn werk. Dus ik blijf beleefd en doe wat hij vraagt ook al vervloek ik hem in gedachte.
Dan kun je je nog afvragen wat 'netjes' is. De betreffende Bokker stelde een vraag die an sich gewoon netjes gesteld kan zijn. Het is geschreven tekst, maar de zin zelf.... die is niet onbeschoftJe kan hem idd ook wel op onbeschofte manier uiten..
En je mag dan aan het werk zijn.. je bent geen voetveeg. Ik krijg met regelmaat mensen aan de lijn die te opdringerig iets proberen te verkopen. Die weet ik toch echt, zonder te vloeken of te schelden, op een nette manier duidelijk te maken dat ze hun tijd verspillen en dat wij écht, echt niet geïnteresseerd zijn in hun spul.. Ook al gaan ze zo tekeer.