Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:07

Tancreda4 schreef:
Vraagje. Hoe geaccepteerd is het dat een hond blaft?

Ik word echt gek van de hond hierachter. Die slaat aan bij elk geluidje en blijft makkelijk super lang door blaffen. Ik word er helemaal gek van. En dan denk ik, als er nog tig buren zon piephond hebben, is het toch ook niet normaal?

Maar vraag me wel af of ik zon piepert ben (hond zit echt Al enorm in m'n allergie en elke blaf is al verrot), of is het ook echt niet geaccepteerd?

Die van mij haal ik na een minuut blaffen naar binnen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:09

imaudy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik moet echt naar de supermarkt. Maar ik heb geen zin en geen idee hoe.

Auto: die is heel heet en het is maar een paar honderd meter. Ik hoef ook maar weinig dingen.

Fiets: die zit onder het stof en dan moet ik die afstoffen

Lopen: ik ben moe, heb zere voeten en heb al 20.000 stappen gezet vandaag. En volgens m’n horloge 71 verdiepingen omhoog en 68 omlaag. Het was nogal heuvelachtig waar ik wandelde.

Ik overweeg de auto. Echt gênant. :o

Hoeveel meter precies? Vanaf 500 meter mag je voor een keertje de auto pakken :+

400. Maar de andere supermarkt ga ik liever heen en die is 500. :))

—-

Voor blaffende honden kan je wel een melding maken van overlast. Zou wel een aantal weken een logboek bijhouden en opnames maken.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:17

Ik heb net maar weer een lange en een uitgebreide mail gestuurd naar de woningbouw over mijn buurvrouw.

Mevrouw is te beroerd om haar tuin bij te houden en dit zorgt elk jaar weer voor overlast van onkruid.
Ik ben zeker al 5 jaar hiermee bezig en elke jaar moet de woningbouw haar vertellen haar tuin bij te gaan houden.

In de lente kregen alle bewoners ook een prachtige brief vanuit de woningbouw dat je als bewoner dit moet bij houden en toen deed ze dit gelijk maar inmiddels groeit het weer als kool.
Er stond ook in dat bij verdere stappen die ze kunnen nemen kan je ook uit je woning gezet worden dus daar was ze vast even van geschrokken.

En ik heb echt wel begrip voor mensen die fysiek dit niet kunnen bijhouden maar dit is gewoon een lui persoon die de hele dag thuis zit.
Mits ze niet ergens aan het (zwart) schoonmaken is want dat kan ze namelijk wel.

Ik steek veel tijd en geld in mijn tuin maar heb echt geen zin om elke week haar onkruid weg te moeten halen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:17

Tancreda4 schreef:
Vraagje. Hoe geaccepteerd is het dat een hond blaft?

Ik word echt gek van de hond hierachter. Die slaat aan bij elk geluidje en blijft makkelijk super lang door blaffen. Ik word er helemaal gek van. En dan denk ik, als er nog tig buren zon piephond hebben, is het toch ook niet normaal?

Maar vraag me wel af of ik zon piepert ben (hond zit echt Al enorm in m'n allergie en elke blaf is al verrot), of is het ook echt niet geaccepteerd?

Edit. Ob god. Paar huizen verder nog 1 en nu jutten ze elkaar op ;(

Ik zou eens een praatje gaan maken met de eigenaren en rustig uitleggen dat de hond echt heel erg veel blaft.

Zit ie buiten? Zo ja, dan vragen of ze hem naar binnen halen als hij blijft blaffen.

Ik vind t iig niet acceptabel.

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:21

Over blaffen gesproken..dat kleine mormel van mij heeft haar stem gevonden bij het spelen. Ondertussen vindt ze het blaffen leuker dan het spelen zelf _O- maar jeetje wat is dat schel, we hebben een best kleine tuin dus het geluid kaatst ook goed heen en weer zegmaar. Ik heb gewoon last van mijn oren :')

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:29

Mijn oudje blaft alleen als hij denkt dat het nodig is gelukkig.
Zijn (overleden) zus zat zeer hoog in haar energie dus die was meer een blaffer.

Maar ik hoor liever een hond blaffen dan die kids in de speeltuin die gillen als speenvarkens.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:29

Ik wil eigenlijk opstaan om chipjes te pakken maar hij ligt zo lekker te knorren

Afbeelding

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:31

Poes heeft voorrang, dat wordt de komende tijd niet opstaan!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:37

Roosch schreef:
Poes heeft voorrang, dat wordt de komende tijd niet opstaan!

Minuut later was hij er ineens klaar nee en vertrok hij :')
Hij ligt nou achter me in de vensterbank

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:42

paddington schreef:
Mijn oudje blaft alleen als hij denkt dat het nodig is gelukkig.
Zijn (overleden) zus zat zeer hoog in haar energie dus die was meer een blaffer.

Maar ik hoor liever een hond blaffen dan die kids in de speeltuin die gillen als speenvarkens.

Gewoon beiden niet :=

@Paddington; wat is onkruid? Ik doe niets aan m'n tuin en heb als enige in de straat iig nog wat groen en bloemen voor alle insecten en dieren. En ja, sommigen zullen het een te wilde onverzorgde tuin vinden. Maar binnen je schuttingen kan je toch lekker doen wat je wilt?? Ik heb eerste jaren ook "onkruid" laten groeien zodat er iig nog iets groeide. Ook nu groeit er een hoop gras, paardenbloem ed tussen. Ik ben super trots op m'n groene oase. De buurman vind het maar niets (maar die heeft weer een tuin die ik vreselijk vind, tegels en 2 potten met iets erin)

Ontploft <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:56

Bij ons groeit er veel Haagwinde en dat geeft het meeste overlast.
En ze heeft een woekerdende bamboe in de tuin van 2 bewoners terug en dat gaat ook door
mijn schutting heen.

Ik vind jouw tuin nog zeer netjes als je bij mijn buurvrouw kijkt. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:58

Haagwinde is duivelsgebroed. En bamboe z'n broertje.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:59

Haagwinde geeft wel mooie bloemen := Maar die probeer ik ook kalm te houden want ze verstikken mn mooie planten. En ik heb munt in m'n tuin, dat is ook crime maar wel zulke mooie bloemen :=

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 20:11

imaudy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik moet echt naar de supermarkt. Maar ik heb geen zin en geen idee hoe.

Auto: die is heel heet en het is maar een paar honderd meter. Ik hoef ook maar weinig dingen.

Fiets: die zit onder het stof en dan moet ik die afstoffen

Lopen: ik ben moe, heb zere voeten en heb al 20.000 stappen gezet vandaag. En volgens m’n horloge 71 verdiepingen omhoog en 68 omlaag. Het was nogal heuvelachtig waar ik wandelde.

Ik overweeg de auto. Echt gênant. :o

Hoeveel meter precies? Vanaf 500 meter mag je voor een keertje de auto pakken :+

Wij gaan altijd met de auto naar de friettent. Afstand: 700 meter. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 20:18

Ik ben naar de supermarkt op 500 meter gereden. Heb de auto dichtbij de ingang gezet en ben naar de ingang gestrompeld. _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 20:29

MarlindeRooz schreef:
Ik ben naar de supermarkt op 500 meter gereden. Heb de auto dichtbij de ingang gezet en ben naar de ingang gestrompeld. _O-

Ik vind dat je punten verdient omdat je bent gegaan, go you!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 20:37

Ex gaat 2 weken op vakantie naar Italië met de kinderen, niks aan de hand. Ik ga een dagje uit, dochter een epileptische aanval in de trein. En natuurlijk weet ik dat dat niet gepland wordt. En dat het gewoon pech hebben is, maar ik word steeds onzekerder om dingen te ondernemen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 20:46

Telpeva schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik vind dat je punten verdient omdat je bent gegaan, go you!

Ik moet wel. Ik krijg morgen mensen te eten en dat is lastig zonder eten. En alles is hier dicht op zondag. :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:01

fleurtjeuh schreef:
Ik wil eigenlijk opstaan om chipjes te pakken maar hij ligt zo lekker te knorren

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heee weer andere nagels?
Nu toch zelf gedaan?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:16

Alja schreef:
fleurtjeuh schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heee weer andere nagels?
Nu toch zelf gedaan?

Ja ik heb het 6 dagen volgehouden :')
Toen heb ik het zelf maar weer gedaan
Ze heeft t geld ook nooit overgemaakt, ook al zei ze dat ze dat wel zou doen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo raar is de recentie toch niet?

Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:38

Nee, je review lijkt mij terecht en niet onnodig afkrakend, maar gewoon de waarheid.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:41

T was echt een inimienie vakje waar je in kon typen. Had ik meer ruimte gehad, was t negatiever uitgevallen.
Dan had ik ook nog wat gezegd over de hygiene die slecht was en hoe en wat er precies scheef was aan mn nagels

Desondanks 3 sterren gegeven.
En op een schaal van 1 tot 5 is dat toch een voldoende

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 22:22

Ik mag eigenlijk niet zeiken, want ze zijn heel meegaand en zeiken zelf nooit, en hebben dit vooraf aangegeven, maar de buren hebben een feestje en nu heb ik tot twee uur vannacht herrie. Ach, ze hebben in ieder geval plezier zo te horen :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 23:12

Ik was vandaag in Diergaarde Blijdorp en zag een bord staan (beknopte tekst); het is verboden om uw hond in de auto te laten. Als we dit zien, zullen we de politie bellen.

Ik dacht echt, serieus!?! Waarom bedenkt iemand het in godsnaam sowieso om naar een dierentuin te gaan, waar je hond niet welkom is, met je hond en die dan vervolgens in de auto te laten!?!?!?!?

Dat bord zal er vast staan omdat er dus blijkbaar mens(en) zijn die dit doen!? Echt wat de f.....

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 23:18

iirrssjjee schreef:
Ik was vandaag in Diergaarde Blijdorp en zag een bord staan (beknopte tekst); het is verboden om uw hond in de auto te laten. Als we dit zien, zullen we de politie bellen.

Ik dacht echt, serieus!?! Waarom bedenkt iemand het in godsnaam sowieso om naar een dierentuin te gaan, waar je hond niet welkom is, met je hond en die dan vervolgens in de auto te laten!?!?!?!?

Dat bord zal er vast staan omdat er dus blijkbaar mens(en) zijn die dit doen!? Echt wat de f.....

Dit gebeurt echt zo vaak.
Ik heb op festivals gewerkt in de zinderende hitte waarbij meerdere ruiten van autos zijn ingeslagen om honden te redden.
'we waren maar een uurtje weg en het raam stond open'
Mensen zijn echt te dom