Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fjordjes schreef:Aan mijn stomme wederhelft. Het is 25/26 graden op de slaapkamer en ik wil de ventilator aan maar dat mag niet van hem want dan wordt je ziek. Ja tuurlijk en nu mag ik lekker zweten in m'n nest.
Mkango schreef:Als moedertaalspreker tegen moedertaalspreker heb je zeker een punt, maar ik vind niet dat je als buitenlander aan een ander kunt voorschrijven hoe zij hun, ontwikkelende, moedertaal moeten spreken. Als ik een Fransman 'je sais pas' hoor zeggen, sta ik daar ook niet te "het is 'je ne sais pas' hoor!!!!111!!!!!" Sterker nog, ik neem dat gewoon over in mijn eigen spreektaal.
Niobe schreef:Mijn collega’s hebben zitten klagen tegen mijn leidinggevende over wat ik op social media plaats (sorry dat ik dingen doe die me energie en positieve gevoelens geven en daar de foto’s van deel).
Dus nu heb ik ze gewoon van Facebook en Instagram gepleurd, maar ik kan schijnbaar geen Facebook pagina likers verwijderen?? Ik kan het niet vinden in elk geval
fleurtjeuh schreef:'Could've.'Ik kan echt niet de context vinden waarbij iemand 'could of' zou gebruiken..
Help??
Maddy_Paola schreef:Niobe schreef:Mijn collega’s hebben zitten klagen tegen mijn leidinggevende over wat ik op social media plaats (sorry dat ik dingen doe die me energie en positieve gevoelens geven en daar de foto’s van deel).
Dus nu heb ik ze gewoon van Facebook en Instagram gepleurd, maar ik kan schijnbaar geen Facebook pagina likers verwijderen?? Ik kan het niet vinden in elk geval
Kan je ze ook niet op 'snoozen' of iets zetten, dat ze jouw berichten niet meer in hun tijdlijn zien tot jij t weer verandert? Nu vraag ik me wel af wat volgens hen zo aanstootgevend is en het klagen waard
Mkango schreef:fleurtjeuh schreef:'Could've.'Ik kan echt niet de context vinden waarbij iemand 'could of' zou gebruiken..
Help??Wat enigszins klinkt als 'could of' (met een ə-achtige klank) en het valt me op dat steeds meer mensen het ook steeds nadrukkelijker uitspreken als 'could of.'
Mkango schreef:Nee, mensen spellen het tegenwoordig ook steeds meer als 'could of;' PabloBokt vindt dat irritant en ik vind het getuigen van een zekere arrogantie om daar als niet-moedertaalspreker wat van te vinden. Duitsers gaan ook echt niet zo strak met hun naamvallen om als jij en ik op school geleerd hebben, en zoals ik al zei laten Fransen ook vrij regelmatig de 'ne' in een ontkenning wegvallen. Imo hebben mensen met hun CEFR-talenniveaus echt 0 recht van spreken daarin.
Niobe schreef:Mijn collega’s hebben zitten klagen tegen mijn leidinggevende over wat ik op social media plaats (sorry dat ik dingen doe die me energie en positieve gevoelens geven en daar de foto’s van deel).
Mkango schreef:Nee, mensen spellen het tegenwoordig ook steeds meer als 'could of;' PabloBokt vindt dat irritant en ik vind het getuigen van een zekere arrogantie om daar als niet-moedertaalspreker wat van te vinden. Duitsers gaan ook echt niet zo strak met hun naamvallen om als jij en ik op school geleerd hebben, en zoals ik al zei laten Fransen ook vrij regelmatig de 'ne' in een ontkenning wegvallen. Imo hebben mensen met hun CEFR-talenniveaus echt 0 recht van spreken daarin.
chanicha schreef:CupCakes_ schreef:Leuk die AB kuur. Maar mijn darmen raken hierdoor flink van slag kan ik je vertellen.
Ik heb ook AB gekregen vorige week en drink nu Yakult in de ochtend, misschien een idee.