Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjesJarig

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:30

Aan mijn stomme wederhelft. Het is 25/26 graden op de slaapkamer en ik wil de ventilator aan maar dat mag niet van hem want dan wordt je ziek. Ja tuurlijk en nu mag ik lekker zweten in m'n nest.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 22:33

fjordjes schreef:
Aan mijn stomme wederhelft. Het is 25/26 graden op de slaapkamer en ik wil de ventilator aan maar dat mag niet van hem want dan wordt je ziek. Ja tuurlijk en nu mag ik lekker zweten in m'n nest.

Hier al weken de ventilator aan, zo lang je hem niet recht op je nek hebt staan (met stijve spieren als gevolg) dan is er niks aan de hand.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:35

Stront en pis van de buurkat in mijn (moes)tuin.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:51

Mkango schreef:
Als moedertaalspreker tegen moedertaalspreker heb je zeker een punt, maar ik vind niet dat je als buitenlander aan een ander kunt voorschrijven hoe zij hun, ontwikkelende, moedertaal moeten spreken. Als ik een Fransman 'je sais pas' hoor zeggen, sta ik daar ook niet te "het is 'je ne sais pas' hoor!!!!111!!!!!" Sterker nog, ik neem dat gewoon over in mijn eigen spreektaal. :')

Als trotse niet-moedertaalspreker van het Nederlands vind ik het toch echt tenenkrommend hoe willekeurig sommige moedertaalsprekers -d en -t aan de werkwoorden plakken :Y) en ken mezelf het recht toe om daar (nutteloos, dat wel) geïrriteerd van te raken :P

Maar verder ben ik het helemaal met je eens hoor, hypercorrect taalgebruik is juist kenmerkend voor half-gevorderden, want in de echte wereld praat (en schrijft) gewoon niemand zo. Elke taal leer je eigenlijk het beste door andermans gesprekken in het openbaar af te luisteren :+

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:04

Vanochtend buikpijn op precies z'n manier dat ik dacht zal toch niet mijn blinde darm zijn. Gelukkig hield die pijn geen stand. Maar nu weer andere buikpijn. Verstopt? Kan ik niet goed tegen iets wat ik gegeten heb? Z'n buikpijn waar je het ook gewoon warm van krijgt :')
Ik heb eigenlijk nooit buikpijn, doe mij maar hoofdpijn. Vaak genoeg last van en daar weet ik mee te dealen :')

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:09

Niobe schreef:
Mijn collega’s hebben zitten klagen tegen mijn leidinggevende over wat ik op social media plaats (sorry dat ik dingen doe die me energie en positieve gevoelens geven en daar de foto’s van deel).
Dus nu heb ik ze gewoon van Facebook en Instagram gepleurd, maar ik kan schijnbaar geen Facebook pagina likers verwijderen?? Ik kan het niet vinden in elk geval

Kan je ze ook niet op 'snoozen' of iets zetten, dat ze jouw berichten niet meer in hun tijdlijn zien tot jij t weer verandert? Nu vraag ik me wel af wat volgens hen zo aanstootgevend is en het klagen waard :x

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:22

Moe. Ex wederhelft zit te schreeuwen achter z’n pc. Ik ben het zat om op m’n matras in de logeerkamer te liggen. Waarschijnlijk vanaf komende week een nieuwe plek, ben benieuwd hoe hard ex wederhelft uit z’n plaat zal gaan.
Relatie beëindigen is helemaal ruk. Hou hartstikke veel van m maar het gaat niet meer. Ik snap dat het moeilijk is je daar bij neer te leggen, maar een beetje respect zou fijn zijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:31

Ik kan echt niet de context vinden waarbij iemand 'could of' zou gebruiken..
Help??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:35

fleurtjeuh schreef:
Help??
'Could've.' :P Wat enigszins klinkt als 'could of' (met een ə-achtige klank) en het valt me op dat steeds meer mensen het ook steeds nadrukkelijker uitspreken als 'could of.'
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-22 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:36

Maddy_Paola schreef:
Niobe schreef:
Mijn collega’s hebben zitten klagen tegen mijn leidinggevende over wat ik op social media plaats (sorry dat ik dingen doe die me energie en positieve gevoelens geven en daar de foto’s van deel).
Dus nu heb ik ze gewoon van Facebook en Instagram gepleurd, maar ik kan schijnbaar geen Facebook pagina likers verwijderen?? Ik kan het niet vinden in elk geval

Kan je ze ook niet op 'snoozen' of iets zetten, dat ze jouw berichten niet meer in hun tijdlijn zien tot jij t weer verandert? Nu vraag ik me wel af wat volgens hen zo aanstootgevend is en het klagen waard :x

Ik zit in de ziektewet met een depressie/burn out en ik ga nog weleens (vrijwillig) fotograferen op concerten en die foto’s plaats ik dan op social media.
Ik moet “leuke dingen” doen van elke zorgverlener die ik gesproken heb en vind maar weinig dingen leuk. Alleen hier krijg ik positieve vibes van, dus hier sleep ik mezelf de deur voor uit.
Ook wel voor andere dingen, ook dingen die moeten natuurlijk, maar ja… schijnbaar is dat heel erg allemaal.

Hoe ik er de rest van de week bij loop en hoeveel andere “leuke” dingen ik af zeg, dat zien ze dan weer niet hè :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:41

Mkango schreef:
fleurtjeuh schreef:
Help??
'Could've.' :P Wat enigszins klinkt als 'could of' (met een ə-achtige klank) en het valt me op dat steeds meer mensen het ook steeds nadrukkelijker uitspreken als 'could of.'

Really?
Deze hele discussie om een minimaal uitspraak verschil?
Bij mij klinkt het altijd meer als 'coudev' maar goed.
En 'could've' heb ik ook gewoon zo geleerd op de middelbare school.
Net als 'don't' en 'can't'
Allemaal korter maar desondanks net zo correct

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:44

Nee, mensen spellen het tegenwoordig ook steeds meer als 'could of;' PabloBokt vindt dat irritant en ik vind het getuigen van een zekere arrogantie om daar als niet-moedertaalspreker wat van te vinden. Duitsers gaan ook echt niet zo strak met hun naamvallen om als jij en ik op school geleerd hebben, en zoals ik al zei laten Fransen ook vrij regelmatig de 'ne' in een ontkenning wegvallen. Imo hebben mensen met hun CEFR-talenniveaus echt 0 recht van spreken daarin. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-22 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:52

Morgen werkoriënterend gesprek bij het UWV en heb corona gerelateerde klachten (chronisch). Krijg je de vraag wanneer ben je beter eh de klachten zijn chronisch dus wat denk je van nooit. Moet nog morgen gewoon komen prima hoor kom wel.

En nee ga geen zelftest kopen heb ik geen geld voor en verspilling als je chronisch luchtweg problemen heb. En nu 1x corona gehad en flink beroerd geweest zonder koorts. Helaas alleen daarna met dit weer nog wat sneller piepende ademhaling dan anders. Longfunctie is goed en longen klinken schoon.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 00:02

Mkango schreef:
Nee, mensen spellen het tegenwoordig ook steeds meer als 'could of;' PabloBokt vindt dat irritant en ik vind het getuigen van een zekere arrogantie om daar als niet-moedertaalspreker wat van te vinden. Duitsers gaan ook echt niet zo strak met hun naamvallen om als jij en ik op school geleerd hebben, en zoals ik al zei laten Fransen ook vrij regelmatig de 'ne' in een ontkenning wegvallen. Imo hebben mensen met hun CEFR-talenniveaus echt 0 recht van spreken daarin. :')

Ok als het ook zo geschreven wordt dan wordt het wel verwarrend

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 00:34

Dat ik meer water moet drinken, maar nu dus de hele tijd moet plassen

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 01:12

Pfffff....

'T maandelijkse probleem heeft vandaag besloten om op standje heftig te gaan. >;) . De voor de vakantie to-do list moet helaas even wachten _-:( .

Voordeel: Tijdens de vakantie wordt ik met rust gelaten **\O/**

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 07:55

Gisteren een hele dag buikpijn gehad en vandaag is de buikpijn over maar vervangen door hoofdpijn. Leuk zo een weekje vakantie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:00

Niobe schreef:

Je kan ze wel blokkeren als het goed is. Verwijderen heb ik nooit kunnen vinden maar ik had er wel een paar geblokkeerd, dus ze hadden de pagina geliked maar konden niks meer zien.

Maar heel vervelend! Het is idd zo makkelijk zeuren over iets wat ze zien, maar ze zien niet wat je allemaal niet doet. Thuis zitten is niet leuk :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:21

De slaapzak wilt niet terug in de zak.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 09:10

Mkango schreef:

Sorry, arrogant? Dat vind ik wel erg ver gaan. Ik ga die mensen toch niet persoonlijk erop aanspreken, kom nou. Ik vind het gewoon irritant. Erg overtrokken dit als je het mij vraagt.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:44

Leuk die AB kuur. Maar mijn darmen raken hierdoor flink van slag kan ik je vertellen. _O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:04

Dochter boos omdat ik met mijn auto boodschappen ga doen dadelijk.Zij wil dan gaan met MIJN auto.Ik ga nu super langzaam over mijn ontbijt doen.Denk een uurtje of 2.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:39

CupCakes_ schreef:
Leuk die AB kuur. Maar mijn darmen raken hierdoor flink van slag kan ik je vertellen. _O-

Ik heb ook AB gekregen vorige week en drink nu Yakult in de ochtend, misschien een idee.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:45

chanicha schreef:
CupCakes_ schreef:

Ik heb ook AB gekregen vorige week en drink nu Yakult in de ochtend, misschien een idee.

Dat kan ik misschien wel proberen inderdaad. Mijn darmen voelen aan alsof ik een avond flink aan de zuip ben geweest. Was dat maar zo :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 11:05

Yakult hielp bij mijn verloofde heel erg, die zat anders continu op de wc. Dus kan het wel aanraden!