Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:38

Op een gegeven moment kom je wel op een punt dat je geen behoefte meer hebt om met andere mensen te daten. In de eerste 2 weken ben ik nog wel met andere mannen op daye geweest, maar ik kreeg van alles en iedereen de ick :')

Vandaag weer naar hem toe :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:03

Als je een monogame relatie zocht idd. Maar ik wil daar nooit meer naar terug.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:28

Snap ik wel hoor. Als ik om me heen kijk dan denk ik ook vaak: wat doen mensen zichzelf aan door zich te binden aan 1 partner en dan nog trouw te beloven tot in eeuwigheid. Tot de dood ons scheidt. Het geeft vaak meer frustratie en ellende dan het echt geluk oplevert. Zeker gezien het aantal scheidingen en het aantal vreemdgangers. De datingsites Nova Mora en Second Love varen er wel bij.
Als ik om me heen kijk dan bevestigt dit voor mij ook dat dit niet meer is wat ik nastreef in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:32

Suzanne F. schreef:
Snap ik wel hoor. Als ik om me heen kijk dan denk ik ook vaak: wat doen mensen zichzelf aan door zich te binden aan 1 partner en dan nog trouw te beloven tot in eeuwigheid. Tot de dood ons scheidt. Het geeft vaak meer frustratie en ellende dan het echt geluk oplevert. Zeker gezien het aantal scheidingen en het aantal vreemdgangers. De datingsites Nova Mora en Second Love varen er wel bij.
Als ik om me heen kijk dan bevestigt dit voor mij ook dat dit niet meer is wat ik nastreef in ieder geval.
Maar je weet helemaal niet of monogamie daaraan ten grondslag ligt of dat er nog andere factoren zijn waardoor mensen niet meer gelukkig zijn met hun huidige leven. Hoeveel mensen switchen er immers niet van carrière, proberen hun leefstijl aan te passen etc.

Bovendien is je partner bedonderen nog altijd je eigen keuze. Je kiest ervoor om achter de rug van je partner om nog anderen te zien; je kunt er ook over communiceren, de relatie beëindigen en what not.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:54

Bij ons is het wel wat apart verlopen. Aan het begin beide uitgesproken de behoefte te voelen om (mettertijd) toe te werken naar een open relatie, als in: snoepen buiten de deur mag, maar wr slapen thuis. Apart van elkaar of met elkaar.

Nu bijna 2 jaar verder en de behoefte is er (nog) niet. Wellicht juist omdat we beide weten dat het 'mag'.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:02

Ik verwonder me regelmatig over hoe velen het datingpad afdansen. Wat ik bijvoorbeeld opvallend vind is dat juist de mensen die het hardst roepen hun prins (m/v/a) te zoeken al hun dates in eerste instantie als kikkers behandelen. Even gechargeerd hoor:

Ik zoek echte liefde, maar in de datingperiode:
- doe ik me beter voor dan ik ben (dat begint al bij mijn profielfoto);
- móeten we het altijd leuk hebben, geen kwetsbaarheid, only good vibes, geen drama!;
- gedraag ik me soms bewust afstandelijk om te zien of jij mij wel leuk genoeg vindt (en soortgelijke tests en spelletjes);
- date ik ook met anderen. Want monogamie vind ik superdúperbelangrijk, maar natuurlijk pas nadat ik heb vastgesteld dat jij de ware bent. Openheid en eerlijkheid komen wel als we exclusief zijn.

Het resultaat laat zich volgens mij raden en jammer genoeg blijkt dat vaak te kloppen. Mensen spiegelen elkaar een droombeeld voor, gaan gaandeweg in elkaars en hun eigen sprookje geloven, niet beseffend dat ze vanaf het eerste moment al onderweg zijn naar de teleurstelling die niet kan uitblijven op het moment dat ze elkaar écht leren kennen. En niet omdat ze niet leuk zijn, maar omdat ze slachtoffer worden van hun eigen overspannen verwachtingen.

Dit komt ongetwijfeld wijsneuzeriger over dan ik het bedoel en dat is dan maar zo. Ik vind het oprecht verdrietig om te zien hoe mensen die verlangen naar een liefdevolle relatie onderweg zoveel krassen en deuken oplopen.

Mijn polyvriendje en ik zijn inmiddels ruim 4 maanden onderweg en we weten aardig wat we aan elkaar hebben. We zien elkaar niet elke week, maar hebben vrijwel dagelijks contact en zijn een paar keer een paar dagen samen weg geweest. We genieten van elkaars gezelschap, houden allebei erg van slap ouwehoeren en praten gemakkelijk, over leuke en minder leuke dingen. Over de belangrijkste dingen zijn we het eens en over het andere stoeien we graag. Fysiek stoeien we ook graag. We kennen en waarderen elkaars eigenaardigheden. Ik weet dat hij zich soms als een banketstaaf gedraagt als hij stress heeft, hij weet dat ik me soms als een dramaqueen gedraag als ik mijn dag niet heb. We weten dat we functioneel 'ruzie' kunnen maken. We vinden elkaar nog steeds leuk. Er is respect. Kortom, we gaan lekker door en of dat nu voor een maand of de rest van ons leven is, wat we nu meemaken pakt niemand ons meer af.

Mijn man en zijn vriendin kennen elkaar ongeveer even lang en gaan ook nog steeds goed, al zou mijn man graag ook weer eens met anderen afspreken en vindt zij dat erg moeilijk. Dan blijkt er toch wel een verschil te zitten in ergens mee instemmen, of een levensovertuiging zelf hebben. Ik ben benieuwd hoe dat zich verder ontwikkelt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:05

Precies wat Suzanne schrijft. Je partner bedonderen snap ik dus echt niks van. Zeker niet wanneer je dit met voorbedachte rade wil doen (zoals op sites als Novamora.).

Wanneer je echt exclusief wil zijn, prima. Samen gelukkig en alles bespreekbaar. Maar dat is een keuze. Die heb ik ook gemaakt 22 jaar terug.

Nu niet meer. En ben daar duidelijk over vanaf het begin.

En idd Ailill. Dat is naar mijn idee een mooie communicatie. Open en eerlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:15

Fijn dat het zo goed gaat Present en ook Ailill. Communicatie is alles. Maar in een huwelijk waar je elkaar trouw hebt beloofd komen na jaren vaak wat scheurtjes. En dat heeft toch vaak te maken met een gebrek aan spanning. Een stukje lust wat niet meer bevredigd wordt. Het flirtproces en de seksuele spanning. En wat Mango zegt: natuurlijk maak je zelf de keuze om je partner te bedonderen. Maar de partner staat 9 vd 10 x niet open voor een ander soort relatie. Die wordt onzeker en verdrietig en ja dan zijn er nog kinderen en een koophuis en een verder goed leven waardoor je er geen bom onder wilt leggen. Dus dan zoek je het af en toe buiten de deur. Dat is wat er vaak gebeurt. En ik begrijp het wel. Maar ik wil er niet aan meedoen. Ik geloof gewoon niet meer zo in een trouw tot in eeuwigheid. Waarom iets beloven wat je niet waar kan maken? Je blijft bij elkaar omdat je het wil, niet omdat je gebonden bent door een papiertje. Je bent exclusief omdat je daar samen voor kiest en niet omdat het zo van je verwacht wordt.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:18

Ik denk dat een hoop stellen om legio redenen niet uit elkaar kunnen gaan waarvan de belangrijkste denk ik het financiële aspect is. Uit elkaar gaan kan erg duur zijn en je kunt dan ook je huis kwijtraken etcetera. Veel mensen kiezen er dan voor om maar gewoon bij de persoon te blijven waar ze niks meer voor voelen en het lichamelijke deel buiten de deur te gaan zoeken. De officiële partner mag daar dan natuurlijk ook niet achterkomen want dan ontploft de zaak alsnog. Veel van die stellen vinden het dan niet meer bij elkaar maar dat wil niet zeggen dat de andere partij ervoor open staat om hun partner de vrijheid te geven/gunnen om elders aan hun trekken te komen. In die zin begrijp ik heel goed dat veel mensen (veelal mannen?) vreemdgaan

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:26

Dat is wat ik idd veel hoor Luxx. Maar voor mij geen reden eraan mee te werken. Hier was het ook niet makkelijk, na 20 jaar en kinderen de relatie verbreken. Maar vreemdgaan was echt geen optie.

Dus mensen die dit zeggen, het is echt een keuze. Maar die leven liever in een sprookje en houden oogkleppen op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:29

Ik vind het altijd zo mweh, oordelen over andermans relatie.

Hier zijn we beiden van nature niet zo monogaam maar we proberen het wel. Mag je een hoop van vinden maar zo zijn wij het gelukkigst.

(Niet dat we liggen te krampen van het forceren van monogamie trouwens, zo erg is het niet)

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:50

Een paar jaar geleden raakte ik bevriend met een getrouwde man, waar ik echt smoorverliefd op werd, in die mate dat ik het niet verbergen kon (of wilde). Dat maakte onze vriendschap ingewikkeld, helemaal toen ik na verloop van tijd merkte dat hij ook gevoelens voor mij heeft. Ondanks dat is er tussen ons nooit iets grensoverschrijdends voorgevallen. Dat hij 'deugt' is precies wat ik zo geweldig aan hem vind. Ik heb nooit de behoefte gehad om hem te verleiden. Ik wil graag dat hij gelukkig is. Het bedrog zou alles lelijk maken. In alle eerlijkheid denk ik niet dat ik weerstand zou kunnen bieden als hij avances zou maken, maar ik zou er onherroepelijk op afknappen, zo niet in het moment zelf dan wel in de dagen daarna. Iemand waar je van houdt bedriegen vind ik toch wel getuigen van een ernstige karakterfout. Niemand is van steen en gevoelens kunnen ontstaan, maar die kun je ook koesteren zonder er naar te handelen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:15

In de tijd dat ik een 10jarige relatie had (en verloofd was) ben ik in die jaren ook een keer verliefd geweest op een ander, maar ik heb daar nooit wat mee gedaan. Want, wat jij ook zegt Present, dan heb je een behoorlijke karakterfout.

Mijn (nu al 4 jaar) ex, ging daar iets losser mee om. Maar.... hij mocht het wel en ik mocht niet niet. Zolang ik er niet achter kwam. In al die jaren heb ik niet gedaan wat niet mocht, toch beschuldigde hij mij er wel van. Ik had het kunnen weten.

Maargoed. Ik wijk af :')

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:25

Het is altijd makkelijk oordelen en veroordelen vanaf de zijlijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:50

Persoonlijk houd ik niet van delen, niet mijn eten en niet mijn vent :Y)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:17

listiglistje schreef:
Persoonlijk houd ik niet van delen, niet mijn eten en niet mijn vent :Y)

Precies dat haha. Ik heb een vorm van voernijd ook, tegenwoordig tolereer ik het wel van mensen die ik graag mag (aangeleerd gedrag).

Maar mn vent deken al helemaal niet. Ik date ook geen meerdere mannen door elkaar.

Als ik op date ben en hij gaat morgen en een paar dagen later weer met een ander daten dan ben ik al helemaal klaar. Graag of niet. Ik ga niet vechten om een vent. Je vindt elkaar interessant of niet en het is niet van goh eerst alle snoepjes uitproberen en dan kies ik de lekkerste of de makkelijkste of whatever. Het is een kleine moeite om eerst de een te bekijken en dan de ander als de een niks is. Ik kan niet in mn hoofd bij meerdere mannen zijn. Dan zijn ze het sowieso allemaal niet.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:26

Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:31

Ik had net een van Peelies radiodates voor m’n neus met speeddaten :+ (en beetje awkward geweigerd m’n nummer te geven achteraf, terwijl ik aan diegene naast hem wel had gegeven := - maar wil niet aan iedereen m’n nummer geven en had echt ook geen klik met hem)
Was overigens leuk om eens gedaan te hebben, leuke gesprekken en mensen maar niks waarvan ik denk “relatiemateriaal” :n

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:48

Dreamy schreef:
Ik had net een van Peelies radiodates voor m’n neus met speeddaten :+ (en beetje awkward geweigerd m’n nummer te geven achteraf, terwijl ik aan diegene naast hem wel had gegeven := - maar wil niet aan iedereen m’n nummer geven en had echt ook geen klik met hem)
Was overigens leuk om eens gedaan te hebben, leuke gesprekken en mensen maar niks waarvan ik denk “relatiemateriaal” :n

Hahaha! Goud waard.
Wel jammer dat er verder niets bij zat.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:07

Hier een hele leuke tweede date gehad. We zijn wezen poolen (2-1 verloren) en hebben ons goed vermaakt. De tijd is zo voorbij gevlogen want we zijn ruim 3 uur bezig geweest. De klik was ook weer helemaal terug dus dat is goed om te weten. We hebben het erover gehad om de derde date bij mij thuis te plannen. We zijn beide kattenliefhebbers dus kan hij m'n kat zien en gaan we een serie kijken. :Y)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:14

Leuk!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:22

Ik ben opweg naar mn breeze date. Ben er nog steeds niet echt van overtuigd dat dit een goed idee is, maar we gaan het zien...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:26

Spannend haha, veel plezier!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:32

Vjestagirl schreef:
Ik ben opweg naar mn breeze date. Ben er nog steeds niet echt van overtuigd dat dit een goed idee is, maar we gaan het zien...

Haha nou toch maar veel succes!!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:47

Succes Vjesta!