Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:21

Cer schreef:
HC: waren zeker mannen? ;-)
Ik vind de bijvoorbeeld positie van vrouwen, vooral die van ongetrouwde vrouwen, laat staan ongetrouwde vrouwen die geen maagd waren of maagd bevonden waren, of nóg erger, ongetrouwd met kind, niet altijd even goed geweest hoor...

Je bent je er duidelijk niet bewust van dat je een totaal westerse visie gespeend van énig anthropologisch perspectief ventileert.
Het is niet zo zwart/wit en daarbij is onze moderne westerse maatschappij bepaald niet zo ruimdenkend. Bokt is een helder voorbeeld imo.
Het gaat wereldwijd pas écht fout als wij onze beschaving gaan opleggen.
Maar goed dat is of topic.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:31

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je schrijft :')

Maar laten we vooral met blijheid terugkijken op de tijd van de heksenvervolging bijvoorbeeld :j
Hm, misschien is dat nu omgekeerd bij bepaalde groepen, maar ik kan het zo snel niet helder bedenken.. Zijn er nu dingen waar je vroeger niet voor verbrand/verdronken werd, en nu wel? (buiten de gebieden waar dat altijd al zo was en niet verandert is.. ) nou ja, dat is wel heel erg offtopic..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:52

Ik hrb de uitnodiging voor de booster ook binnen
Ik krijg die liever niet maar ik denk dat ik niet anders kan ..bijna overal moet je de CST tonen en als er straks weer wedstrijden in het buitenland zijn kunnen we ze anders niet bijwonen
Want de code zal zonder booster niet meer geldig zijn

Binkie_Eline

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 17:41

Vraagje, dit leek mij daarvoor het beste topic.

Weet iemand duidelijk te zeggen of het vaccinatiebewijs voor Italië 6 maanden geldig is of langer?
Sites zeggen allemaal wat anders.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 17:54

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 18:12

996981 schreef:
De eenzijdige bril waarmee in dit topic naar vaccinatie en de maatregelen wordt gekeken, dat is mijn probleem.

Komt er nieuws naar buiten over hoe goed vaccinatie beschermd wordt het hier gelijk gedeeld. Komt er nieuws naar buiten over tegenvallende resultaten blijft het angstvallig stil.

Zelfde geldt met maatregelen. Er wordt hier bovenop gesprongen toen landen konden en gingen versoepelen dankzij de hoge vaccinatiegraad. Het lag aan een kleine groepje stugge Nederlanders dat wij dat niet konden.

Iedere keer blijkt dat die landen (IJsland, Denemarken, VK, Portugal) toch weer maatregelen nodig hebben omdat besmettingen stijgen (wat Veerle iedere keer mooi illustreert) en ook daar wordt hier weinig over gepraat.

Er zit hier een groepje met tijd teveel, dat de inhoud van dit topic een eenzijdige richting induwt. Ik vind dat jammer. Dit is het algemene Coronatopic. Dan zou je verwachten dat al het interessante nieuws rond Corona, maatregelen en vaccinaties hier gedeeld wordt.

Ik zie dat toch anders. Ik zie best kritiek ook van pro vaxxers. Maar op het moment dat er echt foute informatie wordt geplaatst dan zeg ik er toch liever wel wat van. Ik begrijp best de angst voor vaccinatie, maar dat komt grotendeels door veel misinformatie vaak verspreid door mensen die er alle belang bij hebben. Terwijl er echt goede informatie voorhanden is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 18:14

Binkie_Eline schreef:
Vraagje, dit leek mij daarvoor het beste topic.

Weet iemand duidelijk te zeggen of het vaccinatiebewijs voor Italië 6 maanden geldig is of langer?
Sites zeggen allemaal wat anders.

Was gisterenavond volgens mij wel wat over op het nieuws volgens mij. O.a. Portugal, Italie en ik dacht ook Spanje hebben meer eisen nu t.a.v. inreizen. Maar het kan allemaal met de dag veranderen nu.
Zowel Italie als Portugal eisen voor het inreizen een negatieve test Reizigers mogen zowel het resultaat van een antigeentest als van een PCR-test tonen. Een antigeentest mag niet ouder dan 24 uur zijn, terwijl een PCR-test maximaal 48 uur oud mag zijn. Dit is dus naast je vaccinatiebewijs

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 18:26

Portugal is antigeen 48 uur van te voren en 72 pcr

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 18:27

Babootje schreef:
996981 schreef:
De eenzijdige bril waarmee in dit topic naar vaccinatie en de maatregelen wordt gekeken, dat is mijn probleem.

Komt er nieuws naar buiten over hoe goed vaccinatie beschermd wordt het hier gelijk gedeeld. Komt er nieuws naar buiten over tegenvallende resultaten blijft het angstvallig stil.

Zelfde geldt met maatregelen. Er wordt hier bovenop gesprongen toen landen konden en gingen versoepelen dankzij de hoge vaccinatiegraad. Het lag aan een kleine groepje stugge Nederlanders dat wij dat niet konden.

Iedere keer blijkt dat die landen (IJsland, Denemarken, VK, Portugal) toch weer maatregelen nodig hebben omdat besmettingen stijgen (wat Veerle iedere keer mooi illustreert) en ook daar wordt hier weinig over gepraat.

Er zit hier een groepje met tijd teveel, dat de inhoud van dit topic een eenzijdige richting induwt. Ik vind dat jammer. Dit is het algemene Coronatopic. Dan zou je verwachten dat al het interessante nieuws rond Corona, maatregelen en vaccinaties hier gedeeld wordt.

Ik zie dat toch anders. Ik zie best kritiek ook van pro vaxxers. Maar op het moment dat er echt foute informatie wordt geplaatst dan zeg ik er toch liever wel wat van. Ik begrijp best de angst voor vaccinatie, maar dat komt grotendeels door veel misinformatie vaak verspreid door mensen die er alle belang bij hebben. Terwijl er echt goede informatie voorhanden is.

Dat is het punt juist. Het nieuws dat gisteren uitkwam is geen mis informatie. AZ en Janssen blijken uit de eerste onderzoeken 0 te werken tegen besmetting met Omikron. Daar kun je heel veel van vinden, maar het zijn gewoon de feiten die tot nu toe bekend zijn.

Niet alle argwaan of kritiek op vaccinatie is onterecht

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 18:44

996981 schreef:
Dat is het punt juist. Het nieuws dat gisteren uitkwam is geen mis informatie. AZ en Janssen blijken uit de eerste onderzoeken 0 te werken tegen besmetting met Omikron. Daar kun je heel veel van vinden, maar het zijn gewoon de feiten die tot nu toe bekend zijn.

Maar wat is nu je punt?
Ik heb af en toe meer te doen dan Bokt en dat zal voor meer mensen gelden.

Wil je zeggen, dat het AZ-vaccin gewoon ruk was?
Heeft AZ helemaal niet geholpen?
Had AZ niet gegeven moeten worden?
Was al bekend dat AZ bij sommige mutaties niet meer zou werken?
Zijn we daarover bewust fout voorgelicht?

Ik begrijp je punt niet?

Ik heb begrepen, dat met de booster AZ alsnog 75% beschermt?
Maar deze Omikrin is nog nieuw, er zijn nog niet veel cijfers bekend en er wordt nog van alles onderzocht.

Maar ik ben geen arts, viroloog of bioloog, dus ik volg de adviezen van de overheid (OMT). :D

Lijkt me verstandiger dan de adviezen van bezorgde moeders, liegende dansleraren of fascistische politici op te volgen. ;)
Maar uiteraard moet iedereen dat zelf weten.
Ik ga woensdag voor mijn booster. :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 18:47

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Maar wat is nu je punt?
Ik heb af en toe meer te doen dan Bokt en dat zal voor meer mensen gelden.

Wil je zeggen, dat het AZ-vaccin gewoon ruk was?
Heeft AZ helemaal niet geholpen?
Had AZ niet gegeven moeten worden?
Was al bekend dat AZ bij sommige mutaties niet meer zou werken?
Zijn we daarover bewust fout voorgelicht?

Ik begrijp je punt niet?

Ik heb begrepen, dat met de booster AZ alsnog 75% beschermt?
Maar deze Omikrin is nog nieuw, er zijn nog niet veel cijfers bekend en er wordt nog van alles onderzocht.

Maar ik ben geen arts, viroloog of bioloog, dus ik volg de adviezen van de overheid (OMT). :D

Lijkt me verstandiger dan de adviezen van bezorgde moeders, liegende dansleraren of fascistische politici op te volgen. ;)
Maar uiteraard moet iedereen dat zelf weten.
Ik ga woensdag voor mijn booster. :D

Ik heb toch al gezegd wat mijn punt was? Welk punt probeer jij nu te maken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 18:57

Dit plaatste ik 15 december op bokt, overheen gelezen? of geldt het niet want geen bron?

De bescherming tegen het oplopen van het virus is dan wel bijna niet meer aanwezig bij de omikronvariant, welke bescherming er is tegen ziekenhuisopname voor volledig gevaccineerden is nog niet duidelijk.
Ook nu worden, voornamelijk ouderen met aandoeningen, opgenomen die wel gevaccineerd zijn.
Dus de boosters aan de ouderen als eerste is verstandig. En gewoon even goed pas op de plaats met zaken die je wat hebt laten versloffen misschien, toch even weer goed oppassen tot je de booster hebt gehad en de twee weken erna, de onderzoeken duiden dan weer op 75 % bescherming.
En voor de rest is er gewoon onvoldoende bekend.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 19:02

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7157274 ... en-tsunami.

Britse coronacijfers breken record na record: ’Het is een tsunami’

Als je AZ en Janssen hebt geprikt ben je inderdaad niet meer zo goed beschermd. Niet alleen tegen Omikron overigens. De houdbaarheid is gewoon na 6 maanden klaar vooral bij Janssen die maar 1 x geprikt is.
Vooral de Britten hebben blijkbaar een probleem. Maar de meesten hebben dus inderdaad AZ gehad. En zij waren veel eerder aan het prikken dan wij. Dat was nog een hele rel met AZ in NL toen.

Inmiddels hebben wel al 25 miljoen britten een boosterprik gehad. En worden per dag ruim 700.000 mensen geprikt. Vanaf 18 jaar kun je je aanmelden voor een boosterprik.

Hier gaat het nog steeds rete langzaam. Mijn man 60 mag volgende week prikken. Ik 59 moet nog wachten. Ik check dagelijks de site maar helaas.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 19:04

Het enige dat ik uit jouw bericht begrijp, is dat de pro-vaccins dit slechte nieuws niet snel genoeg op Bokt hebben geplaatst?

En dat argwaan en kritiek op de vaccins niet altijd onterecht was?
Wisten de anti-vaccins dan een half jaar geleden al, dat sommigen vaccins niet voldoende zou helpen bij de mutaties?

De Omikron is niet pas de 3e mutatie, er zijn er al meerdere geweest.
Maar deze mutatie baart het OMT grote zorgen en zij raden aan om de booster z.s.m. te halen.

Ik ga dat dan ook doen.
Ik zou verder niet weten, wat ik er verder op moet zeggen.
Alleen dat het k.ut is.

Vaccineren schijnt nog steeds de beste oplossing te zijn, met afstand houden, ventilatie enz. ;) ;)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 19:12

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7157274 ... en-tsunami.

Britse coronacijfers breken record na record: ’Het is een tsunami’

Als je AZ en Janssen hebt geprikt ben je inderdaad niet meer zo goed beschermd. Niet alleen tegen Omikron overigens. De houdbaarheid is gewoon na 6 maanden klaar vooral bij Janssen die maar 1 x geprikt is.
Vooral de Britten hebben blijkbaar een probleem. Maar de meesten hebben dus inderdaad AZ gehad. En zij waren veel eerder aan het prikken dan wij. Dat was nog een hele rel met AZ in NL toen.

Inmiddels hebben wel al 25 miljoen britten een boosterprik gehad. En worden per dag ruim 700.000 mensen geprikt. Vanaf 18 jaar kun je je aanmelden voor een boosterprik.

Hier gaat het nog steeds rete langzaam. Mijn man 60 mag volgende week prikken. Ik 59 moet nog wachten. Ik check dagelijks de site maar helaas.

Dat was wat ik gisteren ook las. Ze zitten daar relatief bezien nog wel onder Nederland qua besmettingen (zie plaatje dat ik plaatste).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:00

Nederland test alleen via steekproeven op omikron, de Denen alle testen. Wanneer ze dat in ons land ook zouden doen( lukt ze niet) dan schrikken ze. Maar misschien is van Dissel nu echt wakker geschrokken en lopen ze eens voor ipv achter.
Nu André Rouvoet nog vervangen door een legergeneraal en gaan met die banaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:06

In Sudan is een onbekende ziekte uitgebroken, bijna 99 mensen overleden en WHO is bezorgd >;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:07

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:08

Wat maakt het uit hoeveel % van de testen omicron is zolang alles nog daalt?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:20

Needje schreef:
Wat maakt het uit hoeveel % van de testen omicron is zolang alles nog daalt?

Omdat die veel sneller verspreid of heb ik dat niet goed gelezen?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:24

Sizzle schreef:
In Sudan is een onbekende ziekte uitgebroken, bijna 99 mensen overleden en WHO is bezorgd >;)

Bronvermelding?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:24

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:27

Sansevieria schreef:
Sizzle schreef:

Bronvermelding?

https://nypost.com/2021/12/14/at-least- ... -outbreak/

Het gaat om een gebied dat recent overstroomd geweest is en waar ernstige voedseltekorten zijn, Cholera test tot nu toe negatief.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:30

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:39

Ik vind het ook wel dubbel voelen, eerst he gelukkig het aantal besmettingen daalt, Ow bericht eronder omt maakt zich grote zorgen wil misschien meer maatregelen