Sheran schreef:De oeps is ook vooral richting andere landen, of een variant die niet zo goed gedekt wordt door vaccins... Ik ben echt niet voor uitbannen van corona hoor, maar begrijp gewoon de haast niet zo erg goed. Ik heb mijn beste vriend nu eindelijk weer kunnen zien deze zomer, maar hij is nog wel erg voorzichtig en wil eigenlijk alleen dingen doen als de besmettingen laag blijven en onder controle. En ik denk dat er met hem een grote groep kwetsbaren is die er zo over denkt.
Ik ben persoonlijk in dit stadium voor veel openen, maar wel met testbeleid. En 1,5m afstand houden van vreemden in bv de supermarkt... Ik zou niet weten waarom je dat per se niet zou willen.
https://nos.nl/artikel/2395373-rivm-vaccins-beschermen-uitstekend-tegen-ernstige-ziekte-door-deltavariant
Hieruit blijkt dat de vaccins uitstekend bescherming bieden tegen de deltavariant. Dus het hele feit dat we moeten oppassen bij anderen ivm de delta vind ik gewoon een grote l*lsmoes worden.
Het word nu gewoon een kwestie van je hoofd gebruiken. Niet meer naar je werk als je ziek bent enz.
Ik hou nog steeds afstand van de mensen en zeker wanneer ik weet dat iemand een zwakkere weerstand heeft.
Testen ga ik niet meer doen tenzij ik gewoon echt ziek ben. Met testen blijf je alleen het bange kabinet ondersteunen met extra maatregelen.