Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 19:56

Sheran schreef:
De oeps is ook vooral richting andere landen, of een variant die niet zo goed gedekt wordt door vaccins... Ik ben echt niet voor uitbannen van corona hoor, maar begrijp gewoon de haast niet zo erg goed. Ik heb mijn beste vriend nu eindelijk weer kunnen zien deze zomer, maar hij is nog wel erg voorzichtig en wil eigenlijk alleen dingen doen als de besmettingen laag blijven en onder controle. En ik denk dat er met hem een grote groep kwetsbaren is die er zo over denkt.

Ik ben persoonlijk in dit stadium voor veel openen, maar wel met testbeleid. En 1,5m afstand houden van vreemden in bv de supermarkt... Ik zou niet weten waarom je dat per se niet zou willen.

https://nos.nl/artikel/2395373-rivm-vaccins-beschermen-uitstekend-tegen-ernstige-ziekte-door-deltavariant

Hieruit blijkt dat de vaccins uitstekend bescherming bieden tegen de deltavariant. Dus het hele feit dat we moeten oppassen bij anderen ivm de delta vind ik gewoon een grote l*lsmoes worden.
Het word nu gewoon een kwestie van je hoofd gebruiken. Niet meer naar je werk als je ziek bent enz.
Ik hou nog steeds afstand van de mensen en zeker wanneer ik weet dat iemand een zwakkere weerstand heeft.

Testen ga ik niet meer doen tenzij ik gewoon echt ziek ben. Met testen blijf je alleen het bange kabinet ondersteunen met extra maatregelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 19:59

Vayo schreef:
Ik doelde op testen voor toegang, maar ook bij klachten kies ik voor een zelftest en niet voor een test bij de GGD zolang ze op deze manier blijven testen.

Ja pcies, heb de 2 gratis testen van de overheid inmiddels in huis :j

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 20:05

Had het niet over delta Purny, maar een eventuele nieuwe. Waarvan ik uiteraard hoop dat hij er niet komt.
Maar komt gewoon ook doordat ik introvert ben en het probleem van testen (bij klachten of voor toegang, desnoods zelftest eerst) en afstand houden bij vreemden gewoon niet zo snap. Kleine moeite :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 20:15

Sheran schreef:
Had het niet over delta Purny, maar een eventuele nieuwe. Waarvan ik uiteraard hoop dat hij er niet komt.
Maar komt gewoon ook doordat ik introvert ben en het probleem van testen (bij klachten of voor toegang, desnoods zelftest eerst) en afstand houden bij vreemden gewoon niet zo snap. Kleine moeite :)

Tja ik ga nu niet in angst leven voor een eventuele nieuwe enge gevaarlijke variant. Dat zien we dan weer wel. Er is al onnodig veel angst gezaaid vind ik over nieuwe varianten.

Afstand houden van vreemden is geen probleem en doe ik, maar niet meer op een geforceerde panische manier.

En testen vind ik ten eerste erg naar. Dus zolang ze op deze wijze blijven testen ga ik me niet laten testen. Maar ook vind ik het nu niet noodzakelijk genoeg meer.
Bij klachten doe ik wel een zelftest. Ben ik ziek, dan ziek ik thuis uit. En ben ik positief dan zoek ik wel op wat de richtlijnen zijn hoe lang ik binnen moet blijven.

En hoe lang ga je bezig blijven met bij elke klacht testen? Ik zit nu op de camping in een tent en het weer is niet denderend. Ik ben wat verkouden, vorige week had ik wat keelpijn. Mijn jongste die altijd zonder trui buiten loopt hoest af en toe eens. Dat is niet gek met dit weer. Je kunt toch niet bezig blijven om met dit soort simpele klachtjes je steeds te laten testen? Ik begin er in ieder geval niet aan.

Je kunt het beste gewoon maar doen waar je jezelf het beste bij voelt vind ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 20:19

Sheran schreef:

Maar wil je dan echt nog een aantal dingen dichthouden waarbij er testen zijn geweest dat het allemaal wel kan omdat er misschien wel een andere variant kan bij komen?
Dan kan je ook net zo goed de straat niet oversteken want je kunt wel eens overreden worden door iemand die met zijn telefoon in zijn hand aan het verkeer deelneemt.
Nee sorry maar ik ga echt niet meer in angst leven omdat ik misschien ergens corona op kan lopen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 20:24

purny schreef:
Sheran schreef:

Maar wil je dan echt nog een aantal dingen dichthouden waarbij er testen zijn geweest dat het allemaal wel kan omdat er misschien wel een andere variant kan bij komen?
Dan kan je ook net zo goed de straat niet oversteken want je kunt wel eens overreden worden door iemand die met zijn telefoon in zijn hand aan het verkeer deelneemt.
Nee sorry maar ik ga echt niet meer in angst leven omdat ik misschien ergens corona op kan lopen.

Nee, dat zeg ik nergens toch?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 20:27

MarlindeRooz schreef:
Je wil echt niet weten in wat voor auto’s de managers van de verslaafdenzorg hier op het plein (mijn buren) komen aanzetten. :n

Laat ik nu precies weten wat medewerkers/managers in de verslavingszorg verdienen.
Of zijn het van die leuke particuliere afkickklinieken? Die gaan nogal eens failliet.

Die auto zegt niets, ik pak ook regelmatig de dikke lease-auto van mijn man, zegt helemaal niets over mijn salaris.

Daarbij is er de Wet Normering Topinkomens en kunnen directeuren/bestuurders helemaal niet meer zoveel verdienen, zeker niet in vergelijking met directeuren in het bedrijfsleven
Laat staan een manager van bijvoorbeeld een afdeling met 30 - 80 medewerkers. Die verdienen 2 x modaal.

Dit is echt altijd zo gelul in de ruimte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 20:28

@sheran:Jij zegt dat je het nogal gehaastig vind...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 20:44

purny schreef:
@sheran:Jij zegt dat je het nogal gehaastig vind...

Ik zeg/bedoelde dat het niet nódig is om te overhaasten, in de zin van 'gooi nu de hele maatschappij open zonder voorwaarden!'

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 20:59

DuoPenotti schreef:
Ze hebben afgelopen jaren de hele zorg gesloopt en daar lopen ze tegenaan nu.

Electra63 beweert dat er in de zorg juist geïnvesteerd is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:01

purny schreef:
Hieruit blijkt dat de vaccins uitstekend bescherming bieden tegen de deltavariant. Dus het hele feit dat we moeten oppassen bij anderen ivm de delta vind ik gewoon een grote l*lsmoes worden.

Dat was al héél snel helder, maar ja het geloof is sterk :roll:

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:15

Ik heb een vraag. Ik zit de opening van de Uitmarkt te kijken en de eerste zanger zegt we zijn allemaal getest dus ga staan en zing mee. maar dit soort evenementen mogen alleen door gaan als mensen blijven zitten en niet zingen. En je komt binnen met een groen vinkje in de corona check app denk ik. Dan zijn ze dus niet allemaal getest, maar misschien volledig gevaccineerd of recentelijk corona gehad of getest. Kijk ook ik snap dat mensen graag weer uit willen maar dan moeten mensen zich wel aan de regels houden. Dus dit zou eigenlijk ook niet mogen of zie ik dit compleet verkeerd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:23

friezenfan2 schreef:
Ik heb een vraag. Ik zit de opening van de Uitmarkt te kijken en de eerste zanger zegt we zijn allemaal getest dus ga staan en zing mee. maar dit soort evenementen mogen alleen door gaan als mensen blijven zitten en niet zingen. En je komt binnen met een groen vinkje in de corona check app denk ik. Dan zijn ze dus niet allemaal getest, maar misschien volledig gevaccineerd of recentelijk corona gehad of getest. Kijk ook ik snap dat mensen graag weer uit willen maar dan moeten mensen zich wel aan de regels houden. Dus dit zou eigenlijk ook niet mogen of zie ik dit compleet verkeerd?

Volgens mij mag het wel als er minder dan 750 mensen zijn toch?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:24

Huertecilla schreef:
DuoPenotti schreef:
Ze hebben afgelopen jaren de hele zorg gesloopt en daar lopen ze tegenaan nu.

Electra63 beweert dat er in de zorg juist geïnvesteerd is.

Waar zeg ik dat??

Maar het budget voor de zorg stijgtt ieder jaar.
Nu is dit 100 miljard !!

Dus je kan nog meer investeren, móet wel door de burger worden opgehoest.
Daarbij is er een tekort aan personeel. Opleidingsplekken worden soms niet eens opgevuld.

Dus als je met een oplossing komt, moet het wel realiseerbaar zijn, anders is het gewoon populistisch gelul.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:55

Vayo schreef:
Je kunt het beste gewoon maar doen waar je jezelf het beste bij voelt vind ik.

Van de ´voorzichtigen´ mag dat niet.
Die vinden dat je moet wachten tot Sint Juttemus, testen, verplicht enten. Door onformatie zijn ze de meerderheid dus moet de rest zich er democratisch besloten aan houden...

Hier in het zuiden is er inmiddels een duidelijke burgerlijke ongehoorzaamheid naast de ´voorzichtigen´.
De meerderheid draagt masker op straat, in sommige gelegenheden is certificaat/test verplicht. De rest organiseert gewoon zélf een feest en is volledig buiten het zicht van alles. Niets tests/certificaat/maskers.
Ook op terrassen is ditzelfde merkbaar: Waar politie-controle is, wordt er redelijk aan de regels voldaan. Hoe verder van die controles, hoe minder strikt.

Al met al wordt onze ´voorlichting´ steeds meer >;) en de meeste mensen er steeds lakser mee. Als we een certificaat-maatschappij gaan krijgen dan komt er een splitsing. Die heeft niets te maken met wel/niet vaccineren. Juist gevaccineerden vinden dat wel genoeg.

Ook het her-her-hérvaccineren wordt in twijfel getrokken. Helemaal de wijsheid van hervaccineren ipv de derde wereld te vaccineren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 11:39

Sheran schreef:

Hier ben ik het mee eens, maar op de een of andere manier wil dat er bij een steeds groter wordende groep niet meer in.
Die willen heul graag weer bezit nemen van je persoonlijke ruimte, blijkbaar :+
Jammer hoor, een beetje rekening houden met elkaar zit er dus nog steeds niet in.
Ik gedij beter als mensen afstand houden, dat heb ik de afgelopen anderhalf jaar wel geleerd. Maar omdat dat voor anderen blijkbaar onzin is ofzo, denderen ze nu gewoon weer vrolijk je persoonlijke ruimte in. Ik word daar soms gewoon écht moe van.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 11:45

Maar jullie komen dus nooit ergens waar die afstand niet mogelijk is?
Voorbeeldje uit mijn leven: werk, colleges, familiebijeenkomsten, drukke trein, feestjes, kroeg, restaurants, drukke steden...

Jullie zijn bereid dat allemaal niet meer te gebruiken omdat daar geen afstand mogelijk is?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 11:55

Zelfs in de supermarkt is het lastig om altijd en overal 1,5 m afstand te houden. Ik word er moe van om daar continue rekening mee te houden. Ik probeer gewoon een natuurlijke/ op gevoel afstand te houden van vreemden. Maar ik heb gewoon geen zin om heel de dag rekening te houden met Corona en me continue bewust te moeten zijn van afstand enz.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:13

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:20

Ik vraag me de laatste tijd wel af hoe we een veel dodelijkere pandemie te boven zouden komen aangezien ik steeds meer mensen hoor met de instelling "ik word moe van rekening houden met maatregelen" of "ik heb geen zin om er de heel de dag rekening mee te houden", zoals Vayo hierboven mij schrijft. Zoals met de SARS uitbraak, waarbij de IFR 11% was.

Is een kans van 1 op 10 om te overlijden wel groot genoeg voor sommigen om de energie te vinden om zich aan basale maatregelen te houden? (In Singapore kreeg je toen overigens al een boete van €300,- voor het spugen op straat).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:24

Wanneer de kans 1 op 10 is en geen vaccin schijt iedereen zich in zn broek en zitten ze allemaal opgehokt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:25

MarlindeRooz schreef:
Maar jullie komen dus nooit ergens waar die afstand niet mogelijk is?
Voorbeeldje uit mijn leven: werk, colleges, familiebijeenkomsten, drukke trein, feestjes, kroeg, restaurants, drukke steden...

Jullie zijn bereid dat allemaal niet meer te gebruiken omdat daar geen afstand mogelijk is?

Op mijn werk lukt afstand niet. Dat doe ik gewoon hoor. Bij de rest zou afstand houden best mogelijk moeten zijn, als de andere mensen ook maar meewerken. Ik zeg ook niet dat we die afstand altijd maar moeten houden. Ik wil heel graag terug naar normaal hoor, dan kan ik ook eindelijk weer mijn hobby's lekker uitoefenen en mijn werk goed doen. Maar waarom die haast om per se ongevraagd met je neus op een vreemde te gaan staan? Er kan echt zoveel onder bepaalde voorwaarden. Als mensen niet steeds hun kont tegen de krib zouden gooien en zichzelf belangrijker zouden achten dan wie dan ook zou er nog veel meer veel eerder mogelijk zijn geweest. Ik snap niet dat mensen niet snappen dat je verantwoordelijkheid nemen júist helpt om weer meer te kunnen doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:42

Focussed schreef:
Ik vraag me de laatste tijd wel af hoe we een veel dodelijkere pandemie te boven zouden komen aangezien ik steeds meer mensen hoor met de instelling "ik word moe van rekening houden met maatregelen" of "ik heb geen zin om er de heel de dag rekening mee te houden", zoals Vayo hierboven mij schrijft. Zoals met de SARS uitbraak, waarbij de IFR 11% was.

Is een kans van 1 op 10 om te overlijden wel groot genoeg voor sommigen om de energie te vinden om zich aan basale maatregelen te houden? (In Singapore kreeg je toen overigens al een boete van €300,- voor het spugen op straat).

Dan gaat iedereen die het niet wil, moe van de maatregelen wordt en geen vaccin wil gewoon dood dus dat regelt zichzelf. Denk ik.
Nu doe je de maatregelen vooral voor de maatschappij en niet per se voor jezelf en dat is heel moeilijk in een maatschappij waar iedereen vooral zichzelf het belangrijkst vind.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:59

Nou, ik heb AZ in eerste instantie voor mijzelf genomen aangezien ik in de risicogroep zit en als bijkomend voordeel dat ik hoopte dat de maatschappij weer open kon. Mijn man en kinderen voor mij en hun omgeving. Lief hè.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:03

Behalve van evenementenorganisaties en artiesten, word ik een beetje moe van het geklaag.

Je kan zat leuke dingen doen.
Wij gaan zo met een ander stel high-winen :D .

Er zijn van mij/ons ook verschillende evenementen (weer) gecanceld of uitgesteld.
Maar verder kan ik veel leuke dingen gewoon doen.

Ik hou van muziek en festivals, maar 1 of 2 jaar niet, is vooral vervelend voor de ondernemers.
Ik verzin wel andere leuke dingen om mijn vrije tijd mee in te vullen.