Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:08

MyWishMax schreef:
Lekker makkelijk. Wat als je je niet kan opsluiten? Omdat je naar afspraken moet, juist voor je gezondheid? Of dat er mensen bij je thuis komen om te helpen?

Bizar :n

Echt iedereen die te egoïstisch is om zich aan de richtlijnen te houden is blijkbaar ook niet slim genoeg om te realiseren dat zij er ook voor zorgen dat het zo lang blijft duren...

Je kan pff2 of 3 maskers aanschaffen, die beschermen de drager zelf ook.

Voor thuishulp ook goede maskers klaarleggen en goed ontsmettingsmiddel bij de deur neerzetten.

Bij bezoek ziekenhuis ook een pff2 of 3 maskers dragen.

En verder drukke situaties vermijden. Dus dan niet op zondag met mooi weer een terrasje pakken.

Het virus is nou eenmaal extra gevaarlijk voor ouderen en kwetsbare mensen, die mogen zelf ook wel voorzorgsmaatregelen nemen ipv uitsluitend te verwachten dat hun omgeving dat voor ze doet.

Edit: ik ken genoeg mensen die inderdaad al vanaf maart een heel karig leven leiden, om te voorkomen dat ze besmet raken.

Ik heb gisteren boodschappen gedaan met verkoudheid, maar je moet toch eten en ik heb al meerdere malen uitgelegd dat ik gisteren niet meer geregeld kreeg om dezelfde dag een volle kar aan boodschappen te laten bezorgen.

Verder houdt ik me gewoon aan de regels. Ik was echt de enigste in het hostel die probeerde de 1,5m te waarborgen. Maar als alle andere zeg 15 mensen het niet doen, dan zit je wel "klem" want je kan wel iedere keer op een andere stoel gaan zitten, maar als er binnen 5 minuten weer een ander op de stoel naast je gaat zitten.....

Op de beurs exact hetzelfde, mensen lopen gewoon tegen je aan, komen strak naast je staan etc.. zet jij een stap achteruit of opzij, dan kan je van 10:00 tot 17:59 daar blijven staan, want met 1,5m ruimte om je heen naar de stand toe stappen is gewoon onmogelijk.

En nee, ik ga dan niet naar huis! Ik kom daar met een rede omdat ik dingen wil aanschaffen en zn beurs is er maar 1x dit jaar....
Laatst bijgewerkt door mvdende op 23-09-20 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:11

@besita: Uhm het aantal mensen wat nu al positief is bevonden loopt tegen de 7% aan. Dus niks meer van 3%

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:15

Jessix schreef:
MyWishMax schreef:
Lekker makkelijk. Wat als je je niet kan opsluiten? Omdat je naar afspraken moet, juist voor je gezondheid? Of dat er mensen bij je thuis komen om te helpen?

Echt iedereen die te egoïstisch is om zich aan de richtlijnen te houden is blijkbaar ook niet slim genoeg om te realiseren dat zij er ook voor zorgen dat het zo lang blijft duren...

Inderdaad je wil niet weten hoeveel verschillende thuiszorgmedewerkers je in een jaar aan je bed hebt staan.

Ik heb dan hulp in huishouding en als ik dan kijk hoeveel wisseling daar is terwijl je daar vaste mensen hoort te hebben kan ik me wel indenken hoe dat met thuiszorg gaat, ja. Bizar veel en daar weet je eigenlijk weinig van en moet je maar hopen dat ze allemaal de richtlijnen volgen.

Het is een sneeuwbaleffect, want ook de medewerker heeft weer met andere mensen te maken en ga zo maar door.

Mvdende en jij kan je gewoon aan de richtlijnen houden maar dat doe je ook niet. Best egoïstisch, helemaal voor iemand die juist heel veel profijt heeft van onze verzorgingsstaat. Jij hebt enorm geklaagd over mondkapjes, maar zolang jij ze niet op hoeft ga je dus wel bepalen dat anderen ze continu op moeten?

Ik vind trouwens dat de BN'ers, die betaald zijn in het begin van de corona crisis om mee te werken aan de campagne zodat mensen zich aan de richtlijnen hielden, en nu die rare hashtag steunen dat bedrag weer terug zouden moeten geven :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:16

mvdende schreef:
MyWishMax schreef:

Je kan pff2 of 3 maskers aanschaffen, die beschermen de drager zelf ook.

Voor thuishulp ook goede maskers klaarleggen en goed ontsmettingsmiddel bij de deur neerzetten.

Bij bezoek ziekenhuis ook een pff2 of 3 maskers dragen.

En verder drukke situaties vermijden. Dus dan niet op zondag met mooi weer een terrasje pakken.

Het virus is nou eenmaal extra gevaarlijk voor ouderen en kwetsbare mensen, die mogen zelf ook wel voorzorgsmaatregelen nemen ipv uitsluitend te verwachten dat hun omgeving dat voor ze doet.

Hou is op zeg! JIJ gaat bewust naar buiten terwijl je klachten hebt?! En dan ga je een ander de les lezen over hoe zij zich moet beschermen? 8)7 8)7

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:19

Nou, de volgende keer dat jij zelf wat mankeert, hoop ik dat je boontje om je loontje krijgt en je omgeving geen rekening houdt met jou, Mvdende. Fijn is dat. En dan ben je zelf zo'n moeilijk mens waar iedereen zich maar aan moet aanpassen. Denk nog aan een voorval met een garagist die zijn garantie maar moest verlengen omdat jij geen autostrade durft te doen.

Maar met iemand die zwak is van gezondheid rekening houden, ho maar!

Heb echt geen woorden voor iemand als jij.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:23

Hopsakee... en in de aanval weer :j
Ben ik de enige die bij dezelfde soort berichten van eenzelfde iemand denkt "... allrighhht :+ ".. De mensen die reageren, zijn jullie ook echt boos? (oprechte vraag :j ) In hoeverre laat je je bloeddruk regelen door een derde?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:24

Cer schreef:
Ben ik de enige die bij dezelfde soort berichten van eenzelfde iemand denkt "... allrighhht :+ ".. De mensen die reageren, zijn jullie ook echt boos? (oprechte vraag :j ) In hoeverre laat je je bloeddruk regelen door een derde?

Natuurlijk echt boos. Je moet je oma maar verliezen aan zo iemand.

We zouden allemaal boos moeten zijn om dit gedrag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:24

Nou Cer, het is toch echt wel zo hoor.... Iemand gaat dus vertellen wat we allemaal niet mogen doen maar zelf doet ze het ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:25

Cer schreef:
Ik had haar nog nooit horen praten.. alleen vanochtend in talloze gif's op twitter.. ik dacht eerst dat t niet serieus was... :oo

Misschien heeft Gommers zich achter de schermen rot gelachen.. of niet.. Hij had wellicht kunnen weigeren? Maar dat had misschien ook niet verstandig geweest.. Hij is ondertussen ook een BN-er denk? :+

Ik vind het super wat hij gedaan heeft. En ook dat hij vertelde dat het misschien lijkt of het OMT achter die dichte deur geen discussies geeft, dat er maar één mening is, maar dat dat dus helemaal niet zo is. En dat het belangrijk is daar meer over in gesprek te laten gaan met elkaar. Ik vind dat heel goed om meer te laten zien.

Voor F.L. hielp dat misschien niet, daar is geen kruid tegen gewassen, maar kijkers krijgen het wel mee. Krijgen mee dat er in dat OMT ook gewoon mensen zitten zie weliswaar expert zijn, maar het lang niet altijd eens zijn over alles en dit ook erg lastig vinden.

De restauranthouder of wat was het? Ook een superbijdrage.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:27

Ik ga Jinek vanmiddag terugkijken

mvdende

SinneJ schreef:
Nou, de volgende keer dat jij zelf wat mankeert, hoop ik dat je boontje om je loontje krijgt en je omgeving geen rekening houdt met jou, Mvdende. Fijn is dat. En dan ben je zelf zo'n moeilijk mens waar iedereen zich maar aan moet aanpassen. Denk nog aan een voorval met een garagist die zijn garantie maar moest verlengen omdat jij geen autostrade durft te doen.

Houd andere topics er even buiten aub.

Als ik een slechte gezondheid had gehad en bang zou zijn voor corona, dan had ik inderdaad eigen maatregelen getroffen. Want er zijn zo ontzettend veel mensen die bewust en onbewust zich niet aan de maatregelen houden.

Ik ben eerlijk en zeg gewoon wat ik doe en denk, maar ik ben bang dat er genoeg mensen "mooi weer' spelen terwijl ze wel symptomen hebben/ contact hebben gehad met een positief geval van corona.

Edit: ik hoop echt dat een vaccinatie er héél snel aan komt! En ja, ik zou de eerste zijn om me te laten enten!
Laatst bijgewerkt door mvdende op 23-09-20 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Citaat:
Natuurlijk echt boos. Je moet je oma maar verliezen aan zo iemand.

Maar het is 1 iemand.. dat is toch water naar de zee dragen... ?
Iets met verspilde energie enzo..?

En je oma komt zo iemand niet echt heel erg tegen denk? Ik vind dit een non-argument eigenlijk..

Citaat:

"We" moeten helemaal niks... :Y)
Wellicht kom ik mensen met die instelling tegen .. maar omdat ik op mezelf let, zal ik daar niet veel 'last' van hebben... En zolang zo iemand niet bij mij op schoot gaat zitten, bij wijze van, zal t wel meevallen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:29

Maar begrijp je nou zelf wat je zegt? Jij zegt: Je moet niet naar drukke plekken gaan. Dus vind je het dan raar dat je op je eigen gedrag word gewezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:29

mvdende schreef:
SinneJ schreef:

Houd andere topics er even buiten aub.

Als ik een slechte gezondheid had gehad en bang zou zijn voor corona, dan had ik inderdaad eigen maatregelen getroffen. Want er zijn zo ontzettend veel mensen die bewust en onbewust zich niet aan de maatregelen houden.

Ik ben eerlijk en zeg gewoon wat ik doe en denk, maar ik ben bang dat er genoeg mensen "mooi weer' spelen terwijl ze wel symptomen hebben/ contact hebben gehad met een positief geval van corona.

Zoals jij dat idd bewust niet doet.. En omdat anderen het doen, doe jij het ook lekker. Misschien moet jij andere mensen er ook even buiten laten :+

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:30

Mijn dochter studeerd vandaag af . Ze moet via een video meeting haar verdediging doen. Vanuit haar huis, waar ze met zijn allen hebben afgesproken dat er niemand uit risico gebied welkom is omdat ze allemaal stage lopen in het onderwijs.

Kom gelukkig net uit quarantaine dus ik heb toestemming :D ( het is mijn huis, waar zij wonen, we hebben het aangehouden toen we naar Amsterdam verhuisden , dat maakt het wel grappig )

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:31

purny schreef:
@besita: Uhm het aantal mensen wat nu al positief is bevonden loopt tegen de 7% aan. Dus niks meer van 3%

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200923_91861563

Ik snap niet dat jullie niet meer labo's kunnen inschakelen
Dit hadden ze toch al maanden kunnen bedenken dat na vakantie en september snottermaand er veel meer mesne zouden willen testen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:32

purny schreef:
Maar begrijp je nou zelf wat je zegt? Jij zegt: Je moet niet naar drukke plekken gaan. Dus vind je het dan raar dat je op je eigen gedrag word gewezen?

Ik zei: als je een slechte gezondheid hebt en dus gevoelig bent voor corona moet je drukke situaties mijden... Want dat zijn precies de plaatsen waar de kans dat je besmet wordt, het grootste is.

Ik ben geen risico groep, dus ik vind het risico dat ik corona oploop acceptabel genoeg om wél naar drukke situaties te gaan.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 23-09-20 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:32

Eleeke schreef:
Mijn dochter studeerd vandaag af . Ze moet via een video meeting haar verdediging doen. Vanuit haar huis, waar ze met zijn allen hebben afgesproken dat er niemand uit risico gebied welkom is omdat ze allemaal stage lopen in het onderwijs.

Kom gelukkig net uit quarantaine dus ik heb toestemming :D ( het is mijn huis, waar zij wonen, we hebben het aangehouden toen we naar Amsterdam verhuisden , dat maakt het wel grappig )

Succes voor dochter! Lijkt me erg apart om te moeten verdedigen op deze manier. Ik zou extra stress krijgen of alles blijft werken, haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:33

mvdende schreef:
purny schreef:

Ik zei: als je een slechte gezondheid hebt en dus gevoelig bent voor corona moet je drukke situaties mijden... Want dat zijn precies de plaatsen waar de kans dat je besmet wordt, het grootste is.

Door mensen zoals jij........
Dus ik mag binnen 4 muren blijven omdat jij je niet wilt aanpassen aan je medemens

Chapeau

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:33

Cer schreef:

Ik lig niet wakker van mvdende. Maar woon samen met kwetsbare mensen oa iemand met kanker. Ik weet dat er meer mensen zo makkelijk denken, dan blijven die maar thuis. Maar zo zwart-wit is het niet. Dat is voor mij de reden om te reageren.

Ik denk niet dat ik door kan dringen tot mvdende maar hopelijk dat een stille meelezer wel wat verder nadenkt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:34

Gefeliciteerd Eleeke, fijn dat jij er bij kunt zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:35

mvdende schreef:
purny schreef:

Ik ben geen risico groep, dus ik vind het risico dat ik corona oploop acceptabel genoeg om wél naar drukke situaties te gaan.

Dat doen we ook, maar het heeft weinig zin als we dan weer mensen zoals jij tegen komen in de supermarkt. Had jij wel een mondkapje op of was dat ook niet nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:35

mvdende schreef:
purny schreef:

Maar vind je het ook acceptabel dat je zo bijdraagt aan het verspreiden van het virus naar andere mensen?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:36

Eleeke schreef:

Knap hoor hoe sommige mensen daar mee omgaan. Veel succes voor haar!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:36

Ik reed gisteren richting NL en op de 3 in Duitsland voor het verkeer vanaf NL werd alle verkeer via een test straat geleid. Stond een file van meerdere kilometers.
Weet iemand uit Duitsland of ze dan iedereen testen of enkel Duitsers die in NL geweest zijn?

Ik vond het sowieso opvallend dat we langs meerdere test terreinen gereden zijn die direct aan de snelweg opgebouwd zijn. Er staan dan hoge en lage huisjes voor vrachtauto‘s en normaal vervoer.