MyWishMax schreef:Lekker makkelijk. Wat als je je niet kan opsluiten? Omdat je naar afspraken moet, juist voor je gezondheid? Of dat er mensen bij je thuis komen om te helpen?
Bizar
Echt iedereen die te egoïstisch is om zich aan de richtlijnen te houden is blijkbaar ook niet slim genoeg om te realiseren dat zij er ook voor zorgen dat het zo lang blijft duren...
Je kan pff2 of 3 maskers aanschaffen, die beschermen de drager zelf ook.
Voor thuishulp ook goede maskers klaarleggen en goed ontsmettingsmiddel bij de deur neerzetten.
Bij bezoek ziekenhuis ook een pff2 of 3 maskers dragen.
En verder drukke situaties vermijden. Dus dan niet op zondag met mooi weer een terrasje pakken.
Het virus is nou eenmaal extra gevaarlijk voor ouderen en kwetsbare mensen, die mogen zelf ook wel voorzorgsmaatregelen nemen ipv uitsluitend te verwachten dat hun omgeving dat voor ze doet.
Edit: ik ken genoeg mensen die inderdaad al vanaf maart een heel karig leven leiden, om te voorkomen dat ze besmet raken.
Ik heb gisteren boodschappen gedaan met verkoudheid, maar je moet toch eten en ik heb al meerdere malen uitgelegd dat ik gisteren niet meer geregeld kreeg om dezelfde dag een volle kar aan boodschappen te laten bezorgen.
Verder houdt ik me gewoon aan de regels. Ik was echt de enigste in het hostel die probeerde de 1,5m te waarborgen. Maar als alle andere zeg 15 mensen het niet doen, dan zit je wel "klem" want je kan wel iedere keer op een andere stoel gaan zitten, maar als er binnen 5 minuten weer een ander op de stoel naast je gaat zitten.....
Op de beurs exact hetzelfde, mensen lopen gewoon tegen je aan, komen strak naast je staan etc.. zet jij een stap achteruit of opzij, dan kan je van 10:00 tot 17:59 daar blijven staan, want met 1,5m ruimte om je heen naar de stand toe stappen is gewoon onmogelijk.
En nee, ik ga dan niet naar huis! Ik kom daar met een rede omdat ik dingen wil aanschaffen en zn beurs is er maar 1x dit jaar....