Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:03

Dat kan ik mij goed voorstellen. Amerika gaat behoorlijk bijzonder om met de pandemie en het aantal besmettingen is zo hoog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:04

Ik zou dat ook voorlopig niet willen nee.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:41

In maart dachten wij ook nog dat onze vakantie in september wel los zou lopen. We schuiven alles 1 jaar op. Maar ik vraag me zelfs af hoe het er dan uit zal zien.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:50

Sheran schreef:
Haha nee je bent de eerste!

Maar jullie maken me echt superblij, ik vind dit heel erg leuk :D

Jaa Maaike bij SO Parafrid op Wild Risk <3 Wat een fijn paard was dat ook! Ik reed toen niet tegen jou toch?

Nee ik moest wel een keer een halve finale tegen jou rijden op Armani, die heb ik uiteraard niet gewonnen :+ (voor mensen met meerdere paarden, je kunt Sheran heel goed meenemen, want ze kan heel netjes rijden :D )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:53

Amerika zou ik inderdaad voorlopig nog niet naar toe gaan. Florida heeft momenteel ook een bijzonder groot probleem. Hoop wel dat ze het onder controle gaan krijgen.
Maar voor ons staat het niet eerder dan 2022 op de agenda

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:06

Ik ben deze vakantie een weekje naar Ameland geweest. Dit was nog net voordat het gehele land vakantie had. We zaten in een chalet dus er was een eigen douche en wc enzovoort. OP het strand was in ieder geval genoeg ruimte om afstand te houden. Het weer was eigenlijk ook vrij slecht dus voornamelijk was het toch wel binnen zitten. Het huisje is van mijn werkgevers en er had nog een week tussen gezeten voordat wij kwam.

Fietsen en wandelen in de natuur kan prima! Wel moet ik zeggen dat afstand houden op de fiets al wel vrij moeilijk was ( en dan was het nog rustig op het eiland ). Met wandelen kwam je niemand tegen... Ik ging heen om vooral te mountainbiken.

Overal moet je voor reserveren. Dus denk aan museums , restaurants en bepaalde activiteiten. Winkels zijn genoeg ontsmettingsmiddelen aanwezig , maar afstand houden is NIET mogelijk. Supermarkten blijken verschrikkelijk te zijn. Ook gewoon even een dagje Nes is of shoppen is bijna haast een hotspot om iets op te lopen.

De meeste restaurants hebben alles prima in orde! ( De klimop is zeker een aanrader goed geregeld en de Spareribs waren echt te lekker :j ).

Natuurlijk vond ik het wel spannend er waren wel mensen vanuit heel Nederland en Duitsland. Nu hadden de Duitsers altijd wel mondkapjes op in winkels. Maar genoeg Nederlanders die schijt hebben en gewoon 30 cm langs je lopen. Buiten maakt mij dat dan weer minder uit als binnen.

Nu blijkt het ontzettend druk te zijn op Ameland.... Ik hoorde van een vriendin dat haar zoon een weekendje is geweest en dat het niet meer te doen was. Ook op de boot van Holwerd naar Nes stonden zeker 300 man die lopend op de boot gingen. Al met al ben ik weer blij dat ik er weg ben want ik denk dat ik helemaal gek was geworden om er nu heen te gaan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:54

Ben heel benieuwd naar volgend jaar en op vakantie kunnen.. Dit jaar stond Italie op de planning, maar nog niks geboekt en 2 weken later kwam Corona om de hoek kijken. Dus we waren best blij eerlijk gezegd dat we nog niks hadden geboekt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:46

Ik heb net een nachtje in een superdeluxe 5 sterren hotel in Den haag geboekt. Het was een arrangement voor mensen die in Den haag wonen voor 99 euro

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:02

Rosje geen idee of je kan reserveren en of het je niet te primitief is
Natuurkampeerterrein Twilhaar in Haarle is een prachtig en rustige plek aan de Sallande Heuvelrug.

Purny wat zit er bij in?
Lekker een nachtje weg is altijd goed. Al zou het mijn keuze niet zijn om in mijn woonplaats te blijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:10

MarliesV schreef:
Natuurkampeerterrein Twilhaar in Haarle is een prachtig en rustige plek aan de Sallande Heuvelrug.

Purny wat zit er bij in?
Lekker een nachtje weg is altijd goed. Al zou het mijn keuze niet zijn om in mijn woonplaats te blijven.

Het is het helemaal Haagsch arrangement. Nachtje in hotel des indes slapen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:49

Dat is ook wel super gaaf om een keer in Des Indes te slapen. Wie weet tref je nog een prominent. ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:02

Ik hoorde trouwens net van familie dat in Tsjechië waar zij waren echt nergens naar gekeken werd, onder het mom van het aantal besmettingen is zo laag. Dus geen extra maatregelen bij het ontbijtbuffet, mensen die handen geven en zoenen. Tja, en zo kan het virus weer lekker uitbreiden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:03

Fitzroy schreef:
Dat is ook wel super gaaf om een keer in Des Indes te slapen. Wie weet tref je nog een prominent. ;)

Haha ja... op booking.com staat ie voor 180 euro per nacht

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:00

MarliesV schreef:

Thanks! Helaas niet te reserveren en aangezien vrijwel alles vol zit durf ik er niet op de gok naartoe te rijden. Dus als iemand nog een weiland met een leuk uitzicht heeft voor een tent, stroom en een wc zou fijn zijn, maar verder hebben we niks nodig :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:59

Er is vast een bokker met een weiland waar je mag kamperen!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:00

Rosje, misschien zou je eens kunnen kijken naar camping de Weyert in Rolde. Is een supermooie camping met vriendelijke eigenaren. Ligt aan het Pieterpad in een prachtige omgeving. Voordeel is ook dat ze een ijsbaan hebben waar je op mag camperen en dan hebben ze eigenlijk altijd wel genoeg plaats, ze zitten niet zo snel volgeboekt.

Wij zijn ook af aan het tellen. Nog een kleine 4 weken werken en dan mogen we los. We hebben zomaar 2 weken zomervakantie, wat een luxe!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:56

Voor de Kroatië gangers, dit is vandaag op oranje gegaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:48

Super balen. Kreeg netjes een bericht van de app van BuZa. We vertrekken pas over ruim 6 weken dus er kan nog van alles gebeuren maar ik ga toch maar een plan B maken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:52

sureido schreef:
Voor de Kroatië gangers, dit is vandaag op oranje gegaan.

Kreeg net keurig melding.

We gaan pas over 5 weken.. We wachten nog even af.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:27

Mijn werkgever zit in kroatie. Er staat bij 14 dagen in thuis quarantaine. Heb nu een discussie hahaha, er zijn mensen geweest die zich lieten testen bij thuiskomst uit Turkije en zo onder de quarantaine uit kwamen. Kan dit voor Kroatië ook?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:32

BloemBloem schreef:
Mijn werkgever zit in kroatie. Er staat bij 14 dagen in thuis quarantaine. Heb nu een discussie hahaha, er zijn mensen geweest die zich lieten testen bij thuiskomst uit Turkije en zo onder de quarantaine uit kwamen. Kan dit voor Kroatië ook?

Lijkt me niet de bedoeling. Ze kunnen het immers op het vliegveld hebben opgelopen, dus beter vermijden ze sociale contacten gedurende de incubatietijd.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:35

Mij ook niet, maar het gebeurd blijkbaar wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:38

Lielle schreef:
Parijs :-)
plan is nog steeds eind augustus balkan, maar ik begin rekening te houden met een road trip door nederland

plan is inmiddels aangepast naar eind augustus Duitsland en die road trip in NL komt steeds meer in beeld.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:02

miccamaaike schreef:
Sheran schreef:
Haha nee je bent de eerste!

Maar jullie maken me echt superblij, ik vind dit heel erg leuk :D

Jaa Maaike bij SO Parafrid op Wild Risk <3 Wat een fijn paard was dat ook! Ik reed toen niet tegen jou toch?

Nee ik moest wel een keer een halve finale tegen jou rijden op Armani, die heb ik uiteraard niet gewonnen :+ (voor mensen met meerdere paarden, je kunt Sheran heel goed meenemen, want ze kan heel netjes rijden :D )

<3

Armani was ook een heel erg leuk paard! Volgens mij was dat hetzelfde SO :D

Vandaag in ieder geval een ritje op de leuke haflingers van sure_lee gemaakt en nu helemaal blij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:06

Sheran schreef:
Armani was ook een heel erg leuk paard! Volgens mij was dat hetzelfde SO :D

Vandaag in ieder geval een ritje op de leuke haflingers van sure_lee gemaakt en nu helemaal blij :D

Ahhh, leuk zeg! Lief van sure_lee ook!