Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mag schreef:Stral schreef:ik begrijp het als Belg ook niet de beslissingen bij jullie, sommige uitspraken hier idem
Maar wat doen ze in België anders dan in Nederland? Heb het idee dat vooral de media doet of NL niks (of te weinig) doet. Imo is het in NL niet heel anders dan in andere landen.
Ja we mogen de straat op maar als je afstand houd is dat niet gevaarlijk (buitenlucht is juist gezond).
Loretta schreef:Als ik naar buiten kijk overdag zie ik nog mensen bij elkaar staan, in de tuin werken en spelende kinderen.
Travel_me schreef:Ik zie dit plaatje nu overal voorbij komen ter vergelijking met Italië.. Maar vanaf wanneer was het hele land daar in lock down? Volgens mij echt geen 2 weken voor bij ons horeca en scholen enzo dicht gingen.
Oké het noorden wel langer, maar mensen gingen toen massaal naar het zuiden..
Je kunt der gewoon niks over zeggen.
Nirvana_ schreef:[ [url=m/LK3dRc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zag deze op fb langs komen. Vergelijking tussen Italië en Nederland.
Als je die tijdlijn doortrekt, zijn wij twee weken later geweest met het dichtgooien van de scholen en zou aanstaande maandag de nationale lockdown aangekondigd worden.
En dit is nog excl het feit dat Italië 60 miljoen inwoners reedt VS onze 17.
Ik vind het beangstigend.
secricible schreef:Change03 schreef:[ [url=m/oiCkiG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze zag ik op Facebook voorbij komen dus ik weet niet of het een officiële bron is met kloppende cijfers.
Hopelijk gaat het niet in dezelfde richting..
Als je er vanuit mag gaan dat NL dezelfde testfrequentie heeft als Italie is dit vrij logisch. Het percentage mensen dat overlijd aan corona is in ieder land ongeveer gelijk te noemen. De vraag is of we in NL eerder gaan afbuigen dan in Italië. Er werd bij de technische briefing begin deze week ook benoemd dat alle opties op ongeveer dezelfde lijn beginnen.
Je ziet overigens daar al dat we in het begin hoger zitten dan Italië en aan het einde wat lager. Dus onze curve lijkt minder extreem te zijn dan Italië
moonsparkle schreef:Ik hoop dat ze daar al bijna op de piek zitten gezien er al veel patiënten over worden geplaatst naar andere ziekenhuizen. Ik zou willen dat het rivm ook dagelijks laat zien hoeveel plek er nog is op de IC maar ja dat zou misschien ook paniek zaaien zijn?
moonsparkle schreef:Ik hoop dat ze daar al bijna op de piek zitten gezien er al veel patiënten over worden geplaatst naar andere ziekenhuizen. Ik zou willen dat het rivm ook dagelijks laat zien hoeveel plek er nog is op de IC maar ja dat zou misschien ook paniek zaaien zijn?
Stral schreef:België is maX 2 personen of met mensen van eigen gezin. Je mag alleen voor t hoofdzakelijke met de auto weg. Je mag de grens alleen over met een attest. Dat is iig zover ik weet. Dus wel een stuk strikter dan bij ons.
mag schreef:Stral schreef:België is maX 2 personen of met mensen van eigen gezin. Je mag alleen voor t hoofdzakelijke met de auto weg. Je mag de grens alleen over met een attest. Dat is iig zover ik weet. Dus wel een stuk strikter dan bij ons.
Maar dat is hier ook hoor, het is een dringend advies, er staat idd geen boete op. (Moet er perse een boete op staan?) Maar ik ken niet veel mensen die nu buiten het eigen gezin op pad gaan. Supermarkten vragen ook om alleen te komen en nemen maatregelen.
idinn schreef:LadyMadonna schreef:Schijnbaar is suggestief....
Groot deel van dit topic is suggestief
secricible schreef:PSvanLot schreef:Op NPO1 een man die over Ic's gaat. De moeite waard om terug te kijken.
Stelt veel mensen gerust denk ik.
Kun je een korte samenvatting geven? Ben wel benieuwd, maar lig al op bed
Electra63 schreef:Op NPO1 nu een arts uit Breda over o.a. de verplaatsing van de patiënten. Dit is een voorzorgsmaatregel. De ziekenhuizen zijn nu nog in-control. Maar ze houden al rekening met de piek van volgende week. Hij zegt, dat de Nederlandse ziekenhuizen goed voorbereid zijn op de re verwachten toename op IC.
Saul schreef:En toch waren er vandaag hordes Belgen bij ons in NL aan het shoppen.
Dus zo zwart wit is het niet. België is braaf en NL niet..
Chubby schreef:Electra63 schreef:Op NPO1 nu een arts uit Breda over o.a. de verplaatsing van de patiënten. Dit is een voorzorgsmaatregel. De ziekenhuizen zijn nu nog in-control. Maar ze houden al rekening met de piek van volgende week. Hij zegt, dat de Nederlandse ziekenhuizen goed voorbereid zijn op de re verwachten toename op IC.
En dát is het grote verschil met Italië! Onze IC's zijn voorbereid. Dat waren ze in Italië niet.
Hopelijk scheelt dat doden!