Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:35

Uhm, anders verbrand je levend met deze zon?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:49

Marocje schreef:

Als voormalig cabrio bezitter: 100%. Dus niet zo’n handige opmerking van ikke.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:55

Cowboy55 schreef:
Marocje schreef:

:?

Vandaag goed 100km rond gereden, met de kap open. Herken het totaal niet.
Zag ook bosjes "collega" cabrio-rijders open rijden.

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:50

Ik zou hem ook dicht houden als ik er een had. Roodharigen-huid :Y)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:08

Lisitano schreef:
Verkeerde topic, Jolien. Paprika en sesam staan nu in het verkeerstopic :))

Oooh potverdorie! Ik zie het nu pas. _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:38

ikke schreef:

Het zou natuurlijk kunnen dat zowel mensen die het lekker vinden met de kap open als de mensen die het dicht houden daar hun eigen redenen voor hebben en hun eigen comfort/reactie op de zon als uitgangspunt nemen, en niet per se jouw ervaringen. Of is dat erg vergezocht?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:40

Vanavond zat ik achter een Mercedes Vito, maar geen idee wat die bestuurder aan het doen was... Stil blijven staan bij een groen verkeerslicht, afremmen bij het volgende groene verkeerslicht, invoegen op de snelweg (max. 120 km/uur, was na 19:00 uur) met 80 km/uur, en op de snelweg ook stug 80 km/uur blijven rijden... Toen ik er achter weg kon, heb ik dat meteen gedaan... Geen idee waar die het rijbewijs heeft gehaald, bij het waspoeder ofzo?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:07

Zat hij niet te bellen of appen?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:30

Geen idee, niet op gelet eerlijk gezegd.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:35

xPabloBokt schreef:
Ik zou hem ook dicht houden als ik er een had. Roodharigen-huid :Y)

Ik heb een ‘zuid-Europese’ huid. Dus zon is niet echt een probleem. Maar de laatste keer dat ik een cabrio reed was in Florida. Na 10:00 uur in de ochtend werden we gewoon geroosterd in onze Chrysler met de top down. Na 19:00 uur ging het wel weer. Ik was gewoon genaaid door de verhuurder. Extra betalen voor een cabrio met te kleine bagageruimte (want daar zit t dak als de top down is) in een ongeschikte omgeving.

Jaren later wilde ik van San Francisco naar Palm Springs. In Palm Springs wordt t 50+ graden in de zomer. Wilden ze me een fakking Jeep Wagoneer Softtop aansmeren. I don’t think so! -:(-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:21

Is het een nieuwe hype geworden op snelwegen als de linkerbaan niet snel genoeg gaat volgens mensen, ze dan maar via de in/uitvoegstrook gaan inhalen en daarna weer naar links opschuiven? Zie het op het moment zo veel gebeuren :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 22:26

Die zie ik niet vaak, misschien is dat iets regio gebonden :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:37

Nayomie schreef:
Is het een nieuwe hype geworden op snelwegen als de linkerbaan niet snel genoeg gaat volgens mensen, ze dan maar via de in/uitvoegstrook gaan inhalen en daarna weer naar links opschuiven? Zie het op het moment zo veel gebeuren :=

Heb ik vandaag ook meegemaakt. Gelukkig zat ik in n fiat Ducato, groot, dus niet zo kwetsbaar. Maar t is irritant.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:25

ikke schreef:
Cowboy55 schreef:

:?

Ik rij alleen maar open onder de 80km/h. Weet niet hoe anderen dat doen maar ik krijg gigantisch druk op mijn hoofd en koppijn met open kap bij hogere snelheden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 03:06

7 km te hard buiten de bebouwde kom kost tegenwoordig al 55 euro.

Misselijke boete; gaan staan flitsen op het enige stukje dijk waar je kan en mag inhalen en waar ik dus net een auto gepasseerd was die 70 reed op een 80 weg.

Weer een halve dag voor niks in die koekstad gewerkt...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 08:14

Triest inderdaad Anne…Echt balen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:20

Shadow0 schreef:
ikke schreef:

Het zou natuurlijk kunnen dat zowel mensen die het lekker vinden met de kap open als de mensen die het dicht houden daar hun eigen redenen voor hebben en hun eigen comfort/reactie op de zon als uitgangspunt nemen, en niet per se jouw ervaringen. Of is dat erg vergezocht?

Gezien de plek waar ik het zag, ja. Beter nadenken voordat je iets doet maar ook nadenken zit er tegenwoordig niet meer in bij velen en dat is een UO.

verootjoo schreef:
Ik rij alleen maar open onder de 80km/h. Weet niet hoe anderen dat doen maar ik krijg gigantisch druk op mijn hoofd en koppijn met open kap bij hogere snelheden.

Zal deels aan de constructie liggen (hoe ver loopt je voorruit door, bijvoorbeeld) maar de oude Saab wordt boven de 100km/h inderdaad minder comfortabel. Ik heb ook niet zo'n netje boven de achterbank, dat schijnt wel te helpen.

Anne_GTI schreef:
7 km te hard buiten de bebouwde kom kost tegenwoordig al 55 euro.

Misselijke boete; gaan staan flitsen op het enige stukje dijk waar je kan en mag inhalen en waar ik dus net een auto gepasseerd was die 70 reed op een 80 weg.

Weer een halve dag voor niks in die koekstad gewerkt...

Deels is dat ook simpel binnen te harken geld.
Ook dat is een UO omdat het altijd bij hoog en bij laag ontkend wordt door "de overheid".

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 09:32

ikke schreef:
Gezien de plek waar ik het zag, ja. Beter nadenken voordat je iets doet maar ook nadenken zit er tegenwoordig niet meer in bij velen en dat is een UO.

Dus je ziet een auto rijden en je weet meteen wie die mensen zijn, waar ze vandaan komen, waar ze naartoe gaan, dat ze geen last van de zon kunnen hebben, dat ze geen last van de wind kunnen hebben, dat ze geen geldige redenen kunnen hebben omdat ze niet doen wat jij zou doen, en dat komt allemaal omdat ze niet na kunnen denken.

Nounou.

(Is die glazen bol trouwens inclusief een scan op hooikoorts? Daar had ik afgelopen week echt heel veel last van, reden voor mij om her en der mijn ramen dicht te doen.)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 09:50

Vandaag op een km iemand die niet meer wist hoe rotondes werken (of hij was vergeten dat hij een aanhanger achter zich had) en iemand die inhaalde waar dat eigenlijk niet kon.
Altijd lekker rustgevend op de zaterdagochtend

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:02

Shadow0 schreef:
ikke schreef:

Dus je ziet een auto rijden en je weet meteen wie die mensen zijn, waar ze vandaan komen, waar ze naartoe gaan, dat ze geen last van de zon kunnen hebben, dat ze geen last van de wind kunnen hebben, dat ze geen geldige redenen kunnen hebben omdat ze niet doen wat jij zou doen, en dat komt allemaal omdat ze niet na kunnen denken.

Nounou.

(Is die glazen bol trouwens inclusief een scan op hooikoorts? Daar had ik afgelopen week echt heel veel last van, reden voor mij om her en der mijn ramen dicht te doen.)

M'n ouders hebben vroeger een Tigra Twintop gereden en die na ik regelmatig mee. Als ik maar 5-10 minuten moest rijden, naar het winkelcentrum in de stad ofzo, deed ik het dak maar zelden open.

Netje helpt trouwens inderdaad wel, ik had nooit last van m'n nek/hoofd bij hoge snelheden en ben ook nog aan de lange kant.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:47

Of als het heel heet was. Dan was de rijwind lekker, maar niet als je niet hard kon rijden omdat je binnendoor aan het rijden was. Zon op je aan branden was dan echt niet prettig. Tot zo'n 25 graden ging het goed, daarboven niet altijd

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:32

Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 15:44

Fietsen die nou echt op de autobahn?
Ik zie links een aparte strook, daar horen ze zeker? :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:47

Het is geen autobahn... Wel k-straat.

En idd ze horen links op t fiets pad.
Ca 800 Meter ma de brug zijn ze daarop gegaan.
Toen stond rechts nog een fietser met zijn voorwiel half op straat...
Die snel inzag dat ik geen millimeter plaats kon geven ivm tegenliggers en zijn wiel van straat haalde

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:17

Vrachtwagens die zich zo voor mijn auto gooien dat ik flink moet remmen en daarna 30/40 blijven rijden op een 60km weg. Na mij was er alle ruimte op de weg op te draaien... Het is deze week echt meerdere keren gebeurd. En nee, ze hadden geen voorrang, dat had ik juist.

Dat je je soms vergist, oké. Maar dit waren echt vrachtwagens die op trokken als ik al dichtbij was. En sowieso zo langzaam blijven rijden is heel irritant. Die weg is juist heel overzichtelijk en 95 procent van de vrachtwagens rijden gewoon de snelheid die mag. Weg is juist aangepast zodat vrachtwagens normaal kunnen rijden omdat het heel druk os door alle kassen enzo qua vrachtwagens.
En je mag er niet inhalen, dus zit je aantal km achter een wagen die zich zo voor je smijt en dan maar de helft van snelheid rijdt.