[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_K

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:17

Ik was gisteren met een vriendin lunchen die net 2 maanden geleden kind heeft gekregen.. Kindje was mee, op zich prima. Ze vertelde een beetje triestig dat onze lunchafspraak zo ongeveer het eerste was wat ze voor zichzelf deed sinds de geboorte (en nog was ze er de helft van de tijd druk mee gisteren). Even later toen ik even met kindje aan het spelen was kwam de vraag:"En, voel jij het al kriebelen?" Euhhh wat denk je zelf :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:44

Waarom moet de baby eigenlijk mee.De baby kan toch ook bij de vader blijven.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:15

Britta31 schreef:

Ik ken een koppel en die hebben 1 peuter en een baby. Die vader kan niet op die kinderen passen hij belt haar heel vaak over dingen en dan moet ze weer naar huis komen. Echt erg >;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:31

Dat doe je dan ook echt deels zelf hoor
Ken verschillende vergelijkbare situaties

Dan word er hooguit kort advies gegeven en succes er mee en het komt altijd goed
(Bij serieuze oliebol gaan ze echt wel, maar niet om iedere scheet die dwars zit
Dies gek
Dan leert de thuisblijver maar gewoon al doende
Net als de rest van de wereld

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:32

Britta31 schreef:

Ja dit! Ik heb een sterke mening over koppels waarbij de vader niet alleen met de kinderen kan. Net zoals vaders “oppassen” of “papadag” hebben. Heb nog nooit een vrouw horen zeggen dat ze moet oppassen. Dat klinkt als een klusje, terwijl het ook hun kinderen zijn.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:38

Echt wel erg ja ''papadag" :roll: In de meeste gevallen is het allemaal zo verschrikkelijk scheef verdeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:06

De mijne zou met alle liefde zo een wurm overal mee naartoe sleuren :') En wss de foute dingen leren ook haha. Soms vind ik het wel jammer dat ik het echt niet wil, mijn vriend zou een geweldige vader zijn. Eentje die met alle gemak zonder handleiding zijn weg zou vinden in alle taken etc. Hij redt zich ook perfect in het huishouden, alleen strijken kan hij niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:14

Britta31 schreef:

Aangezien het gisteren vrijdag was, was die waarschijnlijk aan het werk overdag?

Maar verder ben ik het met je eens, vaders kunnen ook gewoon voor hun kinderen zorgen (afgezien van borstvoeding dan :P ).

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:39

Bambi1995 schreef:
Echt wel erg ja ''papadag" :roll: In de meeste gevallen is het allemaal zo verschrikkelijk scheef verdeeld.

Ik heb een collega die haar roostervrije dag waarop ze bijna nergens tijd voor heeft behalve voor haar kinderen -niet mijn woorden- "mamadag" noemt en dit ook als zodanig in haar agenda heeft staan. Ik mag haar wel :))

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 07:55

De vader had wel vrij vrijdag, maar zij geeft borstvoeding en dus vond ze het handiger om kind bij zich te hebben. Is ook een keus hoor, ze had ook voldoende kunnen kolven voor 2 voedingen. Ze zei ook dat de baby bij haar makkelijker drinkt dan bij hem. Tja, zo houd je het ook wel in stand... En beperk je jezelf enorm in je vrijheid.

Ik zou echt gek worden als ik maandenlang elke dag 24u lang zo'n super afhankelijk wezentje bij me zou hebben. Ik vind het logeerhondje dat we nu 2 weken in huis hebben al heftig :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:26

Tja het is haar eigen keuze, maar ik vind het wel minder leuk als er kinderen bij zijn.

Gisteren ook, ging ik met vrienden een puzzeltocht doen en er had er een spontaan dr zoontje mee.

Waaaarom. De hele tijd dat gezeur over wat we doen en waarom en of die koekjes mocht en later kipnuggets. Ik heb op een gegeven moment gedreigd hem in de gracht te gooien als hij niet ophield en toen vond hij mij dus het leukst

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:28

Och ja van die kinderen die overal waarom op zeggen zijn ook zo vervelend. En dan nog een uitleg krijgen ook.. Mijn moeder haar antwoord was altijd 'daarom' en daar moesten we het mee doen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:24

Als die baby 2 maanden is, dan heeft die vrouw nog allemaal gierende hormonen in haar lijf. En van doorwaakte nachten ga je ook niet helder denken.
Mijn vriendinnen met kinderen zijn allemaal zelf tot het besef gekomen dat vaders hun eigen kroost zelden vermoorden en dat een dagje zonder kinderen best fijn is.
Maar bij sommigen duurt dan een paar maanden tot een jaartje.
Gewoon de tijd geven.
Als het langer dan een jaar duurt, kun je er voorzichtig wat van zeggen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:22

Onze oudste was 6 weken toen we een lang weekend weg gingen samen.Zonder kind natuurlijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:45

Britta31 schreef:
Onze oudste was 6 weken toen we een lang weekend weg gingen samen.Zonder kind natuurlijk.

En in de jaren daarna zijn jullie nooit meer op vakantie geweest omdat de kinderen het zouden verpesten. _O-

Dammie schreef:
Als die baby 2 maanden is, dan heeft die vrouw nog allemaal gierende hormonen in haar lijf. En van doorwaakte nachten ga je ook niet helder denken.
Mijn vriendinnen met kinderen zijn allemaal zelf tot het besef gekomen dat vaders hun eigen kroost zelden vermoorden en dat een dagje zonder kinderen best fijn is.
Maar bij sommigen duurt dan een paar maanden tot een jaartje.
Gewoon de tijd geven.
Als het langer dan een jaar duurt, kun je er voorzichtig wat van zeggen.

Ja eens!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:49

Ja,dus geen gedwongen vakantie met het gezin omdat dat "gezellig" is.Geld in de zak houden en samen 2 keer per jaar een weekend weg.Zonder kinderen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:32

Ieder z'n ding :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:57

Lijkt me niks, met kinderen op vakantie. Naast dat je je eigen constant moet entertainen, zit je in t geschreeuw van je eigen en andermans kroost. Echt lekker genieten en ontspannen lijkt me dat niet.

En dan is t ook nog eens kakduur in t seizoen :)).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:18

Mij ook niet, wat ik gezien heb aan ouders met jong op vakantie zag dat er nu niet heel chill out. Zeker het spul dat een beetje loopt en er constant gewaakt moet worden dat wurm zichzelf niet verzuipt, te barsten valt, herrie schopt, kwijtraakt, iets opvreet of zijn sneeuwvlokje smelt. Klinkt als werk en niet als vakantie :p

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:20

Afbeelding

Ik kwam deze tegen, en moest er net even iets te hard om lachen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:20

Mars schreef:
Mij ook niet, wat ik gezien heb aan ouders met jong op vakantie zag dat er nu niet heel chill out. Zeker het spul dat een beetje loopt en er constant gewaakt moet worden dat wurm zichzelf niet verzuipt, te barsten valt, herrie schopt, kwijtraakt, iets opvreet of zijn sneeuwvlokje smelt. Klinkt als werk en niet als vakantie :p

24/7 werk ;(.

Nee, dank je de koekoek :D.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:36

_San87_ schreef:
Lijkt me niks, met kinderen op vakantie. Naast dat je je eigen constant moet entertainen, zit je in t geschreeuw van je eigen en andermans kroost. Echt lekker genieten en ontspannen lijkt me dat niet.

Al mijn vakanties zijn duur, met of zonder kind. Ben niet geboren voor het arme leven _O-

Maar snap heel goed dat je ervoor bedankt hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:38

MarcoBorsato schreef:
_San87_ schreef:

Al mijn vakanties zijn duur, met of zonder kind. Ben niet geboren voor het arme leven _O-

Maar snap heel goed dat je ervoor bedankt hoor.

In het seizoen is het duurder dan buiten het seizoen. Of je nu altijd veel aan vakanties uitgeeft of niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:42

Ja maar dat boeit niet zo.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:52

Femke_Tweety schreef:
[ [url=m/k4ZRGQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kwam deze tegen, en moest er net even iets te hard om lachen...

“Oh gelukkig, het is gewoon de Big Mac van gisteravond”