Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:35

Wij hebben vooralsnog ook maar 1 (hybride) auto met zijn vieren. Soms een beetje aanpassen, maar prima te doen hoor!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:37

Vroegah was het heel normaal om een half elftal in een stationwagen te prakken :+

Als mijn ouders allebij weg moeten dan brengt mijn moeder mijn vader doorgaans eerst naar de trein. Ze hebben wel lang 2 auto‘s gehad maar inmiddels niet meer.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 20-11-19 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:37

Foaly schreef:
Eh... wij waren met z'n zevenen thuis en hadden 1 auto :') Niets is onmogelijk :')

Klopt, maar tijden zijn veranderd. Mensen werken meer op afstand, het verkeer is een stuk drukker en aangezien tijd tegenwoordig kostbaarder is dan geld is snel van a naar b komen essentieel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:46

Ik heb pas sinds 2 jaar m’n rijbewijs, en het is écht weleens lastig geweest, maar met fiets/scooter/ov/carpoolen kwam ik eigenlijk toch wel overal

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:47

LadyMadonna schreef:
Ik heb pas sinds 2 jaar m’n rijbewijs, en het is écht weleens lastig geweest, maar met fiets/scooter/ov/carpoolen kwam ik eigenlijk toch wel overal

Ik heb net mijn rijbewijs en ik vind het een verademing.
En ja tuurlijk, ik kwam uiteindelijk ook wel op plaats van bestemming. Maar dan kon het óf 3x zo lang duren óf ik ben kapot gevroren van de kou :') Nee, doe mij maar lekker de auto.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:53

Ik heb financieel redelijk lang moeten kiezen tussen paard of auto (destijds minimum loon). Het werd het paard :D
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 20-11-19 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:53

Foaly schreef:
Eh... wij waren met z'n zevenen thuis en hadden 1 auto :') Niets is onmogelijk :')

Hahaha zal de buurt leuk vinden, alle 7 een auto :))

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 00:02

Shaggy09 schreef:
Die 1-auto politiek klonk wel leuk maar is natuurlijk totaal niet haalbaar en ook niet erg eerlijk. (Krijgen gezinnen van 6 personen ook maar 1 auto?)

Ik vind trouwens de snelheidsverlaging ook niet prettig rijden, op 100 stukken merk ik ook vaak dat het druk en dicht op elkaar rijden is, ik ervaar dat op 120 of 130 stukken toch echt anders.
Daarnaast vind ik het gevaarlijk met inhalen van bijvoorbeeld vrachtverkeer. Vind dat nu al niet chill op de 100 delen, maar wanneer alles langzamer rijd overal gaat dat nog moeizamer ben ik bang.

Gezinnen van 6 mogen van mij sowieso verboden worden. 1 a 2 koters is echt meer dan voldoende.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 01:27

Denken alle mensen die pro duurzame kleding zijn er ook aan om bijvoorbeeld slavenvrije chocolade te eten?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 02:03

Mavelle schreef:
Denken alle mensen die pro duurzame kleding zijn er ook aan om bijvoorbeeld slavenvrije chocolade te eten?

Nee. Want het milieu, klimaat en dierenleed is iets wat me vreselijk bezig houd, maar het zal me echt een rotzorg zijn of alles wat ik eet, draag, gebruik op wat voor een wijze dan ook schade aanricht aan een mens. Ik kan geen medelijden meer hebben met die zelfdestructieve plaag die mens heet, echt niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:40

Mavelle schreef:

Nee, want je kunt het volgens de duurzaamheidbrigade nooit goed genoeg doen. Eet je geen vlees meer, ben je alsnog een moordenaar want je gebruikt nog zuivel, schrap je de zuivel dan is je wollen trui het probleem, verkoop je je auto dan krijg je op je kop omdat je je afval niet scheid, loop je met je biologisch afbreekbare vuilniszak naar de container dan hebben je leren schoenen het weer gedaan of heeft je katoenen onderbroek geen klavertjevier keurmerk.

Ik ben een beetje milieumoe vrees ik :') Dus nee, ik ga niet van elk product dat ik koop zoeken naar allerlei keurmerken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:10

Palmera schreef:
Mavelle schreef:

Nee. Want het milieu, klimaat en dierenleed is iets wat me vreselijk bezig houd, maar het zal me echt een rotzorg zijn of alles wat ik eet, draag, gebruik op wat voor een wijze dan ook schade aanricht aan een mens. Ik kan geen medelijden meer hebben met die zelfdestructieve plaag die mens heet, echt niet.

En het is natuurlijk een hele troost dat je zelf aan de zijde zit die de schade toebrengt voor het spotgoedkope zomerjurkje, en niet waar de mensenleven vernietigende schade toeslaat.
Hadden ze maar niet in Indie of Afrika geboren moeten worden nietwaar?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:14

Ik wilde het ook zeggen Sanne, gezinnen van 6 kinderen?! Doe eens normaal joh, met de kennis van nu zou je je imo moeten schamen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:14

Palmera schreef:
Mavelle schreef:

Ik blijf die mysanthropische houding toch wel heel bijzonder vinden. Heb je dan geen vrienden? Familie? Mensen waar je om geeft? Of zit je helemaal alleen op dat Spaanse eiland en snauw je iedereen af die te dichtbij komt?

Ik ben het met je eens dat de mensheid de wereld naar de klote helpt, daar kun je niet omheen. Maar mijns inziens zit er wel een verschil tussen dat inzicht en het idee dat je dan maar geen compassie meer hoeft te tonen met je medemens. Er zit echt wel een verschil tussen 'De wereld is overbevolkt en overbelast en daar moeten we iets aan doen' (ben ik het mee eens) en 'Het zal me aan m'n reet roesten of mijn t-shirt onder erbarmelijke omstandigheden gemaakt is door kleuters in Bangladesh, maakt mij het uit, eigen schuld dikke bult' (ben ik het totaal niet mee eens)

Of, en dat kan natuurlijk ook: geldt die 'wat kunnen mij mensen schelen' alleen voor de mensen in de ver-weglanden die geen Nederlands (of in jouw geval, Spaans) spreken
Spoiler:
en een kleurtje hebben
? Want dan snap ik het ineens een stuk beter.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:24

Amber_anne schreef:
Onpopulaire mening, ik vind dat ieder gezin gewoon maar 1 auto mag. Zijn de wegen meteen een stuk rustiger

Dat zei ik ook, toen ik nog in het westen woonde. Als ik daar nog had gewoond, was ik het zeker nog steeds met je eens geweest. Heel veel mensen daar kunnen makkelijk met het OV, meereizen met een ander of zelfs gewoon met de fiets. Nu aan de andere kant van het land hebben we wel meer auto's nodig. De afstanden zijn hier aanzienlijk groter om ergens te komen en we zitten met het hele gezin verspreid over de provincie op school of werk. Openbaar vervoer is vanuit de plaats waar wij wonen geen doen. Mijn zoon moet dan namelijk enkele reis maar liefst drie uur+ reizen met het OV ten opzichte van een half uur met de auto, bijvoorbeeld. Met elkaar meereizen is helaas geen optie, aangezien we allemaal in een grote driehoek bij elkaar vandaan zitten.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:29

Jildau schreef:
Amber_anne schreef:
Onpopulaire mening, ik vind dat ieder gezin gewoon maar 1 auto mag. Zijn de wegen meteen een stuk rustiger

Ergens snap ik je wel maar als je in een Fries dorpje zonder voorzieningen in the middle of nowhere woont ben je behoorlijk gehandicapt zonder auto. :D

Haha precies! Wij hebben in ons Limburgs dorpje dan wel een belbus maaar die komt niet als je belt. :')

Overigens snap het idee, OV is heel goed te doen op veel plekken dus dan zijn meerdere auto's imo ook niet nodig.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:38

Palmera schreef:
Mavelle schreef:

Ik vind dit altijd een moeilijke. Voor anderen zul jij inderdaad misschien als hypocriet worden beschouwd, want je draagt wel duurzame kleding maar eet geen slavenvrije chocolade.
Andere kant vind ik dat we ook de kleine stapjes en vorderingen moeten toejuichen, je kan niet verwachten dat een mens anno nu ineens het roer kan omgooien en tijd en vooral geld heeft om alles 'milieuvriendelijk en bewust' te kopen.

Je drukt je wel een beetje ongelukkig uit Palmera. Weet niet of je het ook zo bedoeld, maar zeggen dat dat je een rotzorg is is wel heel makkelijk aangezien jij degene bent die nergens last van heeft behalve hooguit dat het verduurzamen een wat hogere financiële impact heeft dan de normale producten.

Ik denk een tripje Afrika je goed zal doen, ga daar eens rondkijken bij jouw chocolade of jouw kledingstukken. Benieuwd of het je nog steeds een rotzorg is hoe dat eraan toe gaat.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:39

Kuggur schreef:
Palmera schreef:

En het is natuurlijk een hele troost dat je zelf aan de zijde zit die de schade toebrengt voor het spotgoedkope zomerjurkje, en niet waar de mensenleven vernietigende schade toeslaat.
Hadden ze maar niet in Indie of Afrika geboren moeten worden nietwaar?

Het mooie is dat ik uit milieu oogpunt geen goedkope zooi uit god weet waar laat komen. ;)
Uiteindelijk heeft mijn koophouding ongewild een betere uitwerking op derdewereldlanden dan die van de gemiddelde consument. ;)
Ik koop voor zo'n 75% lokaal. En de rest zo dichtbij mogelijk, oftewel van een ander eiland, het vasteland en als het echt moet Europees.
Maar dat, duurder en ook zuiniger kopen, doe ik dus voor dier en milieu.

Foaly: een onpopulaire mening is iets anders dan een waslijst onpopulaire aannames en wazige hersenpinsels. Dat je het niet met me eens bent is mij best. Dat je vanalles over mij ter plaatse verzint is een tweede.

Edit @ Shaggy09: nee, ik heb het niet nodig naar Afrika te gaan voor een tripje. Ik weet heel goed hoe extreem vervuilend de fabrieken daar zijn, dat er geen controle is op alles wat in lucht, water en land word uitgestort en uitgestoten, dat alles verwoest word voor die snertjurkjes.
En dáárvoor leef ik dus zeer zuinig en inderdaad behoorlijk duurder. :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:50

Dan is je gedrag in ieder geval in tegenspraak met die misantropische opmerking.
Maar in de context waarin je hem plaatste wellicht begrijpelijk waarom ik hem zo opvatte als ik deed.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:56

Wat Kuggur zegt inderdaad. Misschien was dat handig geweest om erbij te vermelden voordat ik allerlei onpopulaire aannames en wazige hersenspinsels ging posten :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:02

Nogmaals: voor de mensheid zou ik die moeite en extra kosten niet doen/maken. Het raakt me namelijk echt niet, die kinderen in een fabriek. Het omhalen van eeuwenoude bossen en vergiftigen van rivieren voor die fabriek maakt me echter aan het janken. En daar doe ik het voor.
Dus kritiek vanuit een ander oogpunt zou op zich terecht zijn, mits die niet zelf bedacht is.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:06

Waarom doen die kinderen je niks dan? Ik snap dat niet. Waarom zijn kinderen die later juíst degene zijn die verantwoordelijk zijn voor onze aardbol en de wezens daarop minder belangrijk?

Je kan wel huilen om bosbranden maar als de mensen die ermee om moeten gaan jou niet eens boeien, hoe wil je zoiets dan in de toekomst gaan voorkomen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:08

Ik vind een kind belangrijker dan een boom, hoe oud die ook is. Maar soit, dat ben ik :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:10

sureido schreef:
Ik wilde het ook zeggen Sanne, gezinnen van 6 kinderen?! Doe eens normaal joh, met de kennis van nu zou je je imo moeten schamen.

Hier redelijk normaal hoor....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:40

Shaggy09 schreef:
Waarom doen die kinderen je niks dan? Ik snap dat niet. Waarom zijn kinderen die later juíst degene zijn die verantwoordelijk zijn voor onze aardbol en de wezens daarop minder belangrijk?

Je kan wel huilen om bosbranden maar als de mensen die ermee om moeten gaan jou niet eens boeien, hoe wil je zoiets dan in de toekomst gaan voorkomen?

Hoe kunnen jou die kinderen boeien terwijl voor jou duizenden dieren lijden en mishandeld worden...

Is een dierenleven dan niks waard?