Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyMadonna schreef:Ik heb pas sinds 2 jaar m’n rijbewijs, en het is écht weleens lastig geweest, maar met fiets/scooter/ov/carpoolen kwam ik eigenlijk toch wel overal
Shaggy09 schreef:Die 1-auto politiek klonk wel leuk maar is natuurlijk totaal niet haalbaar en ook niet erg eerlijk. (Krijgen gezinnen van 6 personen ook maar 1 auto?)
Ik vind trouwens de snelheidsverlaging ook niet prettig rijden, op 100 stukken merk ik ook vaak dat het druk en dicht op elkaar rijden is, ik ervaar dat op 120 of 130 stukken toch echt anders.
Daarnaast vind ik het gevaarlijk met inhalen van bijvoorbeeld vrachtverkeer. Vind dat nu al niet chill op de 100 delen, maar wanneer alles langzamer rijd overal gaat dat nog moeizamer ben ik bang.
Mavelle schreef:Denken alle mensen die pro duurzame kleding zijn er ook aan om bijvoorbeeld slavenvrije chocolade te eten?
Mavelle schreef:Denken alle mensen die pro duurzame kleding zijn er ook aan om bijvoorbeeld slavenvrije chocolade te eten?
Palmera schreef:Mavelle schreef:Denken alle mensen die pro duurzame kleding zijn er ook aan om bijvoorbeeld slavenvrije chocolade te eten?
Nee. Want het milieu, klimaat en dierenleed is iets wat me vreselijk bezig houd, maar het zal me echt een rotzorg zijn of alles wat ik eet, draag, gebruik op wat voor een wijze dan ook schade aanricht aan een mens. Ik kan geen medelijden meer hebben met die zelfdestructieve plaag die mens heet, echt niet.
Palmera schreef:Mavelle schreef:Denken alle mensen die pro duurzame kleding zijn er ook aan om bijvoorbeeld slavenvrije chocolade te eten?
Nee. Want het milieu, klimaat en dierenleed is iets wat me vreselijk bezig houd, maar het zal me echt een rotzorg zijn of alles wat ik eet, draag, gebruik op wat voor een wijze dan ook schade aanricht aan een mens. Ik kan geen medelijden meer hebben met die zelfdestructieve plaag die mens heet, echt niet.
Amber_anne schreef:Onpopulaire mening, ik vind dat ieder gezin gewoon maar 1 auto mag. Zijn de wegen meteen een stuk rustiger
Jildau schreef:Amber_anne schreef:Onpopulaire mening, ik vind dat ieder gezin gewoon maar 1 auto mag. Zijn de wegen meteen een stuk rustiger
Ergens snap ik je wel maar als je in een Fries dorpje zonder voorzieningen in the middle of nowhere woont ben je behoorlijk gehandicapt zonder auto.
Kuggur schreef:Palmera schreef:Nee. Want het milieu, klimaat en dierenleed is iets wat me vreselijk bezig houd, maar het zal me echt een rotzorg zijn of alles wat ik eet, draag, gebruik op wat voor een wijze dan ook schade aanricht aan een mens. Ik kan geen medelijden meer hebben met die zelfdestructieve plaag die mens heet, echt niet.
En het is natuurlijk een hele troost dat je zelf aan de zijde zit die de schade toebrengt voor het spotgoedkope zomerjurkje, en niet waar de mensenleven vernietigende schade toeslaat.
Hadden ze maar niet in Indie of Afrika geboren moeten worden nietwaar?
Shaggy09 schreef:Waarom doen die kinderen je niks dan? Ik snap dat niet. Waarom zijn kinderen die later juíst degene zijn die verantwoordelijk zijn voor onze aardbol en de wezens daarop minder belangrijk?
Je kan wel huilen om bosbranden maar als de mensen die ermee om moeten gaan jou niet eens boeien, hoe wil je zoiets dan in de toekomst gaan voorkomen?