Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:03

DeMolenhoek schreef:
Antwoord van de vakbond: Je kunt het weigeren maar zo kom je wel niet goed over op jou collega’s hoor.

Dat is echt achter jullie personeel staan...

Wat is dat voor achterlijke vakbond dat ze collega's tegen elkaar op proberen te zetten?

Het is aan de werkgever om voldoende personeel in te huren en desnoods uitzendkrachten bij ziekte. Je eigen personeel hun vakantie ontnemen is geen goed werknemerschap.

Ik zou dus je rechtsbijstand erbij halen want aan die vakbond heb je zo te lezen helemaal niets.

En zsm gaan solliciteren, want dit is toch geen werkgever waar je voor wil werken? Is er geen leegloop bij jullie als ze zo met personeel om gaan?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:04

DeMolenhoek schreef:
Antwoord van de vakbond: Je kunt het weigeren maar zo kom je wel niet goed over op jou collega’s hoor.

Dat is echt achter jullie personeel staan...

Ach fiets die collega’s... het is dat je die baan nodig hebt. Anders zou ik zeggen zoek iets anders.

Nayomie

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:17

Alle stress voor de vakantie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:24

Zelfs de regiomanager heeft contact opgenomen dat als ik niet kom ik onwettig afwezig ben en er sancties volgen. (Wat wettelijk niet mag! Ze mogen het niet zo maar aanpassen!) Vriend belt nu naar de dokter want ben volledig ingestort. Er zijn nog andere zaken gezegd door de manager die er flink over gaan en niet kunnen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:37

DeMolenhoek schreef:
Zelfs de regiomanager heeft contact opgenomen dat als ik niet kom ik onwettig afwezig ben en er sancties volgen. (Wat wettelijk niet mag! Ze mogen het niet zo maar aanpassen!) Vriend belt nu naar de dokter want ben volledig ingestort. Er zijn nog andere zaken gezegd door de manager die er flink over gaan en niet kunnen.

Loze dreigementen... je hebt vakantie dat kunnen ze niet zomaar zo zo der overleg nietig maken. Echt neem ontslag weg daar. Dan maar even een WW uitkering. Maar alles is beter als voor die eikels werken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:39

DeMolenhoek schreef:

Heb je al contact met een rechtsbijstand persoon? Willen ze al hun werknemers over de kling jagen dat je collega ook al ziek gemeld staat voor langere tijd? Goed dat je vriend voor je naar de huisarts belt, ga gewoon de ziektewet in met een burnout. En probeer een andere baan te vinden, waar ze hun personeel normaal behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:44

Als ik ontslag neem krijg ik geen uitkering. Er is zelfs gezegd dat ik elke vrije dag vrij moet blijven. Ik werk in een variabel uurrooster. Dus zeg nu ik vraag de maandag vrij (natuurlijk binnen de termijn om het aan te vragen, maar is nu even als voorbeeld) en ik krijg die maandag vrij. Wordt dan ingepland op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Dus het weekend wordt ik niet ingepland. Dan moet ik volgens hun dat weekend alsnog beschikbaar zijn. Als ze dan zaterochtend bellen dat ik moet komen en ik weiger is dat volgens hun onwettig afwezig zijn. Dat kan toch niet? Dus ik krijg mijn rooster en op dagen dat ik niet moet werken moet ik alsnog klaarstaan om per direct te gaan. Met andere woorden: Ik heb dan eigenlijk nooit een vrije dag? Moet niet zeggen: Ik ga die dag naar zee want ik zou verplicht zijn halverwege om te draaien?

In België is er geen rechtsbijstand. Ik wil al langer ontslag nemen maar mijn vriend gaat het traject van zelfstandige in en waren nu een gesprek met een boekhouder aan het afwachten om te kijken of ik er volledig bij kon instappen. Daar gaan wij nu allersinds niet meer op wachten. Het is gewoon klaar nu voor mij.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:46

DeMolenhoek schreef:
Als ik ontslag neem krijg ik geen uitkering. Er is zelfs gezegd dat ik elke vrije dag vrij moet blijven. Ik werk in een variabel uurrooster. Dus zeg nu ik vraag de maandag vrij (natuurlijk binnen de termijn om het aan te vragen, maar is nu even als voorbeeld) en ik krijg die maandag vrij. Wordt dan ingepland op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Dus het weekend wordt ik niet ingepland. Dan moet ik volgens hun dat weekend alsnog beschikbaar zijn. Als ze dan zaterochtend bellen dat ik moet komen en ik weiger is dat volgens hun onwettig afwezig zijn. Dat kan toch niet? Dus ik krijg mijn rooster en op dagen dat ik niet moet werken moet ik alsnog klaarstaan om per direct te gaan. Met andere woorden: Ik heb dan eigenlijk nooit een vrije dag? Moet niet zeggen: Ik ga die dag naar zee want ik zou verplicht zijn halverwege om te draaien?

In België is er geen rechtsbijstand. Ik wil al langer ontslag nemen maar mijn vriend gaat het traject van zelfstandige in en waren nu een gesprek met een boekhouder aan het afwachten om te kijken of ik er volledig bij kon instappen. Daar gaan wij nu allersinds niet meer op wachten. Het is gewoon klaar nu voor mij.

Inderdaad gewoon stoppen! Dit is toch te gek voor woorden. Zo ga je niet om met je personeel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:51

Nouja zeg, dat kan écht niet.
Dan leef je om te werken in plaats van andersom.
Het wordt tijd dat je eens wat meer aan jezelf gaat denken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:51

elnienjo schreef:
, ga gewoon de ziektewet in met een burnout. .

Zoveel ergernis over dit advies. Misbruik geen diagnoses. Stel geen diagnoses. ‘Gewoon’ de ziektewet in.

Molenhoek: je zou klacht kunnen indienen bij de arbeidsinspectie. Ik weet uit ervaring dat dit heel vergaande gevolgen kan hebben. Als je wettelijk in je recht staat zou je dit nog kunnen aanhalen? Sterkte klinkt echt niet leuk daar. Tuurlijk moet iedereen flexibel zijn maar binnen het redelijke en moet van twee kanten komen.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:05

DeMolenhoek schreef:

Toch wel? Ik woon in België en heb een rechtsbijstandsverzekering. Mijn verzekeraar heeft dit aangeraden toen we een brandverzekering en inboedelverzekering zijn gaan afsluiten.

Maar wat jij nu voor hebt is echt verschrikkelijk :( Ik denk dat ik net zoals jou zou instorten.
Ik hoop echt da je een oplossing vind die een beetje rust biedt.

Als je trouwens even alles van je af wil typen, je mag altijd een pb sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:09

Dan moet ik dat even nakijken. Bedankt om dat te laten weten. Ook bedankt voor het aanbod. Vriend zou zo meteen thuis moeten zijn en hoop dan wat te kunnen kalmeren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:14

DeMolenhoek schreef:

Sterkte en laat je niet over je kop heen jagen en denk aan jezelf. :(:) :j

Zeker als je weet dat het niet mag dan hebben hun geen poot om op te staan.

Mijn ergenis dat ik het zat ben om sla te eten van de moestuin. Dus als iemand zin erin heeft heb nog ongeveer een half kropje gesneden liggen (in Hendrik Ido Ambacht). :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:17

Aan mijn moeder die weer veelte veel wijn drinkt :(

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:58

Aan dat ik nu weet hoe belangrijk ik ben voor sommige ;(

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:31

Het woord smeerseltjes. :(

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:43

Dat mijn zusje en ik allebei vanavond onze diploma uitreiking hebben. De zelfde tijd, maar op twee verschillende scholen in dezelfde stad. Wie bedenkt dat?!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:03

Dat ik zomaar opeens ziek ben. Alles zit vol en verstopt en doet zeer

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:31

Een vriendin die geen echte vriendin blijkt te zijn... :Z

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:36

cursebreaker schreef:
Blackberry28 schreef:
Dat ik sinds gisterenavond last heb van zweepslag, zo pijnlijk en ook nog eens lastig met werk, paard en alles eigenlijk! :(

Ah bah nee, beterschap! Mijn moeder heeft dit wel eens en da's echt bizar hoelang je daar last van kunt blijven houden pff.

Dank je, sommige hebben er inderdaad weken last van, hoop dat ik bij de mensen hoor die er sneller vanaf zijn. :)

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:38

Processierups in huis :r

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:47

Mijn energie... word gek van mezelf. 9,5 uur lange werkdag in de horeca en zit nog steeds intern te stuiteren op de bank. En sportschool is al dicht en hardlopen moet ik eerst nog opbouwen. :=

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:59

DeMolenhoek schreef:
Dan moet ik dat even nakijken. Bedankt om dat te laten weten. Ook bedankt voor het aanbod. Vriend zou zo meteen thuis moeten zijn en hoop dan wat te kunnen kalmeren.

Wat zei de dokter dan? Aangezien je volledig bent ingestort?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:02

Mensen die 1 konijn nemen onder het mom van: ja maar hij krijgt genoeg aandacht. 8)7

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:05

MarlindeRooz schreef:
Mijn energie... word gek van mezelf. 9,5 uur lange werkdag in de horeca en zit nog steeds intern te stuiteren op de bank. En sportschool is al dicht en hardlopen moet ik eerst nog opbouwen. :=

Ruilen? :')

Ik erger me aan dat de onderbuurvrouw haar plafondventilator op standje orkaan heeft staan. Recht onder mijn bed