[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:42

Kijk, en dit vind ik dan irritant.. Noem mij een zeur. Maar het gaat nu al 2 pagina's over ongeveer hetzelfde wat in die groep staat.

Verder vind ik sommige dingen echt wel interessant hoor, als je de fysiologie erbij pakt waarom iets zo gebeurd met een lichaam. Maar nu gaat het echt al 2 pagina's weer over die FB groep, net als een tijdje terug... :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:49

Misschien zelf iets lugubers plaatsen dan kan het daar over gaan?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:04

Ik heb mijn lugubere dingen al geplaatst. Als ik iets tegenkom plaats ik dat zeer zeker :D Want dat vind ik het leuke van hier :))

Maar ik ben vaak druk met werk en paard en vrienden ed. Dus zit niet zoveel te internetten dat die ik dingen zomaar tegenkom :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:06

Ik wacht ook met smart :+
Afbeelding

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:06

Kan volgende keer wel het aanprikken van Mn port a cath filmen :):)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:16

Dat is ondanks dat de reden niet leuk is natuurlijk wel interessant. Ik zit zelf ook altijd mee te kijken als ik bloed doneer. Hoe ze de naald erin doen enzo.. :')

Over luguber, wat me te binnen schiet, maar ik weet zo niet of het al genoemd was. Die filmpjes die wel te vinden zijn over die dolfijnen, evenals die docu daarover. Heb die docu op dvd thuis en ik ga echt nooit meer met dolfijnen zwemmen. Ja ik heb dat ook gedaan, maar zal er nu niet meer zo snel over nadenken. Wat een heftige dingen allemaal zeg. Voor vlees, maar ook voor plezier.. :(

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:19

Ik vind Dolfinarium, Sea World etc. ook echt afschuwelijk. Moeders die vermoord worden, om jonge dolfijnen/walvissen etc. zo'n waterpark in te halen. Dat mag van mij allemaal direct verboden en gesloten worden...

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:27

ik zie helaas telkens dit bij filmpjes in die lugubere groepen, ook als anderen de posts wel kunnen zien

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:34

Trui schreef:
ik zie helaas telkens dit bij filmpjes in die lugubere groepen, ook als anderen de posts wel kunnen zien

[ [url=m/BRACZn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je wel lid bent van die groepen, zou het dan misschien aan je leeftijd kunnen liggen?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:35

Kaitlyn schreef:
Ik vind Dolfinarium, Sea World etc. ook echt afschuwelijk. Moeders die vermoord worden, om jonge dolfijnen/walvissen etc. zo'n waterpark in te halen. Dat mag van mij allemaal direct verboden en gesloten worden...

Het zijn echt wanpraktijken in bijv. azië. Maar in Nederland is het allemaal anders geregeld, daarbij gebeuren dat soort dingen niet meer gelukkig :Y)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:44

eclair98 schreef:
Kaitlyn schreef:

Het zijn echt wanpraktijken in bijv. azië. Maar in Nederland is het allemaal anders geregeld, daarbij gebeuren dat soort dingen niet meer gelukkig :Y)

Wij kopen ze uit Azië zeker? :+

Nee die waterparken met dieren mogen van mij echt gesloten worden. Een dolfijn/walvis in een mini bassin. :n

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:50

Sea world enzo ben ik ook echt zwaar op tegen, helemaal na het zien van de docu blackfish. Gaat over een Orka die een aantal trainers heeft vermoord, hoe dat zo heeft kunnen gebeuren en met als achterliggende gedachte de wanpraktijken van SeaWorld. Staat helaas niet meer op Netflix maar is nog wel online te vinden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:52

eclair98 schreef:
Kaitlyn schreef:

Wij kopen ze uit Azië zeker? :+

Nee die waterparken met dieren mogen van mij echt gesloten worden. Een dolfijn/walvis in een mini bassin. :n[/quote]
Nee :')

Ik ben er beroepsmatig mee bezig en heb ook stage gelopen bij bijv. het dolfinarium. Ik weet hoe het er daar aan toe gaat en heus, het wordt vele male erger afgeschilderd in de media dan het in werkelijkheid gaat. Het is geen ideale situatie, dat is een ding wat ik ook vind. Maar dat het zo ontzettend slecht is? Nee :=

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:55

wendy1987 schreef:
Dat is ondanks dat de reden niet leuk is natuurlijk wel interessant. Ik zit zelf ook altijd mee te kijken als ik bloed doneer. Hoe ze de naald erin doen enzo.. :')

Over luguber, wat me te binnen schiet, maar ik weet zo niet of het al genoemd was. Die filmpjes die wel te vinden zijn over die dolfijnen, evenals die docu daarover. Heb die docu op dvd thuis en ik ga echt nooit meer met dolfijnen zwemmen. Ja ik heb dat ook gedaan, maar zal er nu niet meer zo snel over nadenken. Wat een heftige dingen allemaal zeg. Voor vlees, maar ook voor plezier.. :(

Ik heb een naaldenfobie :+ als ik zelf moet prikken geen probleem maar iemand anders mij :(

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:01

Ow naalden fobie lijkt me dan niet chill nee! Ik gelukkig nergens last van :D

Blackfish vond ik ook heftig, wat naar zeg, wordt dat dier slecht afgeschilderd terwijl die in een hokkie van 3x3x3 zit ongeveer....

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:02

Anoniem schreef:
Trui schreef:

[ [url=m/BRACZn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je wel lid bent van die groepen, zou het dan misschien aan je leeftijd kunnen liggen?

ja kan, helaas

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:28

wendy1987 schreef:

Iets van 'The Cave', was dat geloof ik. Nadat ze een selectie hadden gemaakt werden alle overige dolfijnen afgeslacht, tot het zeewater in heel die baai rood was. Vol ongeloof naar zitten kijken toen. :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:47

quera schreef:
Kan volgende keer wel het aanprikken van Mn port a cath filmen :):)

Haha ja, zoiets. Ik krijg over 2 weken een punctie/biopsie van mijn schildklier. Iemand nog geïnteresseerd in een luguber filmpje? :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:49

Ja ik *\o/*

Ik wilde met het plaatsen een plaatselijke verdoving zodat ik mee kon kijken. Maar kreeg dan zo’n doek over Mn hoofd. Nou laat maar dan. Had bijna de assistente me telefoon gegeven :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:51

quera schreef:
Ja ik *\o/*

Ik wilde met het plaatsen een plaatselijke verdoving zodat ik mee kon kijken. Maar kreeg dan zo’n doek over Mn hoofd. Nou laat maar dan. Had bijna de assistente me telefoon gegeven :+

:D
Ik mag het zelf niet filmen natuurlijk. En de arts ook niet omdat hij druk bezig is met een naald in mijn keel te steken. En volgens mij mag er verder niemand bij zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:20

Ik las net iets over een boer die met een zakmes zijn eigen been heeft geamputeerd. Hij kwam vast te zitten in een machine en was bang er helemaal in te verdwijnen dus heeft hij met zijn zakmes zijn been doorgezaagd.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:38

Suzanne F. schreef:
Ik las net iets over een boer die met een zakmes zijn eigen been heeft geamputeerd. Hij kwam vast te zitten in een machine en was bang er helemaal in te verdwijnen dus heeft hij met zijn zakmes zijn been doorgezaagd.

Holy kakjes.. Link?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:55

Jeetje, je moet flink hakken denk ik om door je bot heen te komen...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:59

luk dat met zo'n mesje?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:04

Maar als de machine aan staat, daar kun je toch zo snel niet tegen amputeren? :?

Dit is een artikel over al die dolfijnen die ritueel geslacht worden. Inclusief foto en filmpje. Ik kan er wel van janken, dit soort berichten.
https://www.ad.nl/nieuws/450-dolfijnen- ... ~a9a0ba69/