Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:lieveli schreef:Ik denk dat veel mensen dat doen. Het percentage dat geen geld heeft of de skills mist is in verhouding klein. Het merendeel wordt ook niet in 1 keer zwanger.
Ik vond het een serieuze overweging en ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die daar laconiek mee omspringen.
Nou ja dat vraag ik me dus af. Als ik zeg dat ik geen kinderen wil zitten mensen toch vaak even met hun ogen te knipperen. Heb ook meer dan eens gehoord dat mensen zoiets hebben van "oh, dat is ook nog een optie ja".
Ik bedoel, vroeger kende ik ook alleen volwassenen mét kinderen of volwassenen die geen partner hadden en dus geen kinderen.
xApple schreef:Nouja mijn broer reageerde met “Maar dat hoort toch gewoon zo?”. Dus ik weet niet of mensen er echt weloverwogen overna denken.
Zéker als ik kijk naar mensen met lagere inkomens die allemaal 3/4 kinderen hebben terwijl ze bij nummer 2 al geen geld meer voor een eventuele studie hadden en ook niet gaan krijgen. In hoeverre heb je er dan overna gedacht?
xApple schreef:Dat denk ik ook hoor, zij zijn gewoon heel anders bezig met geld en de toekomst.
Maar het is zo zonde want vaak is er dan echt geen geld voor een opleiding en nu krijg je natuurlijk ook niks meer van de staat dus dan vraag ik me af; hoe gaan ze dat straks doen? Allemaal maar een BBL opleiding?