Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yvankaxx

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:53

Vind ik ook cer!

Ik had eens een match die niet zo snel zijn nummer gaf en afspraken, en vooral in het begin kon er best wat tijd (2 weken ofzo) tussen de dates zitten.. fiets logic 8)7

Ik heb vanavond een date! Praat nu 9 dagen met hem, we gaan eten bij de pastafabriek :+ En als het gezellig is misschien nog even poolen ofzo. Ben wel benieuwd, we hebben wel aardig wat dingen gemeen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:12

Ik snap je punt wel, maar ik snap zo'n kerel ook wel :P proberen kan altijd...
Misschien zei hij de eerste x oké omdat hij dacht van okeeeeeeee? beetje flabbergasted zeg maar...
Daarna toch nog ff proberen/polsen....mannen denken anders weet je, meer met testosteron :D

Maar als ie toch volhoud bij je en over relatieverhalen begint klinkt het inderdaad een hopeloos geval... (daar zou ik sowieso op afknappen)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:18

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik best blij ben dat ik zo lang gewacht heb, want nu over de app komen er aardig wat apen uit de mouw waardoor ik zelfs niet weet of ik wel op date zal gaan ... Als ik het binnen een week had gedaan, had ik dit nooit geweten...

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:41

Rytir schreef:
... Wtf arie, we hebben pas een paar dagen app contact en waarom denk je dat ik een patser wil? Afknappers.

hahahaa _O-

Qua afspreken, mij maakt nooit zo uit of dat na een dag is of na paar weken.
Heb spontane dates gehad, maar ook aantal waarmee ik al weken aan het appen was :j

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:29

Ik app ook liever iets langer, omdat ik obv de inhoud van gesprekken meestal wel al een aardig beeld kan vormen van iemand. Zo was mijn laatste date bijvoorbeeld even te vertellen dat hij behoorlijk wat schulden had en voorlopig nog in de schuldsanering zat. Dat kan gebeuren en is hartstikke vervelend voor hem. Maar het is ook iets waar ik, nu ik mijn leven op de rit heb, niet bewust in wil stappen met iemand. Hoe leuk en lief diegene ook is.
Appen kan de hele dag door, dat kost geen tijd of moeite. Als ik met iemand afspreek, stop ik daar wel tijd en moeite in. Ben nu een hele middag op date geweest, terwijl ik die tijd waarschijnlijk anders had ingericht als ik van te voren had geweten hoe zijn situatie was. Vind het dan eigenlijk zonde van mijn tijd, ookal heb ik een leuke middag gehad.

Ergens snap ik het snel afspreken wel ivm beeld wat je van iemand hebt, anderzijds ligt mijn voorkeur dus ook bij langer app contact en pas na een poosje afspreken (plus je filtert ook degenen eruit die om minder serieuze redenen op tinder zitten).

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:00

Yvankaxx schreef:
Vind ik ook cer!

Ik had eens een match die niet zo snel zijn nummer gaf en afspraken, en vooral in het begin kon er best wat tijd (2 weken ofzo) tussen de dates zitten.. fiets logic 8)7

Ik heb vanavond een date! Praat nu 9 dagen met hem, we gaan eten bij de pastafabriek :+ En als het gezellig is misschien nog even poolen ofzo. Ben wel benieuwd, we hebben wel aardig wat dingen gemeen.

Pastafabriek is lekker <3 Veel plezier!

Ik was ook wel van het wat langer appen alleen met mijn vriend was het wel wat korter geloof ik.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:12

Ik had Tinder opgegeven (zat in het vorige topic) na enkele slechte ervaringen maar..

Ik ben terug :') Maandag al een date gehad maar die was meh, dus dat wordt niets. Echter vanavond nog een date met iemand waarmee het erg goed klikt. Heel veel dingen gemeen en heb met hem de afgelopen dagen zeer leuke interactieve gesprekken gehad, dus ik hoop echt dat het leuk wordt vanavond en wie weet..

Ik zit beter in m'n vel en vind dat weggaan wel leuk. Kwestie van ervaring opdoen. :)) Veel succes aan iedereen die vanavond ook nog een date heeft!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 00:25

Ik had weer contact met iemand hoor..

Aardige jongen, maar de zinnen die ik kreeg zaten vol spelfouten. Ik dacht nog: “Tal, prik er doorheen! Niet zo oppervlakkig!!”

Het gesprek aangegaan. Hij bleek postbode te zijn. Nou ja, prima, in ieder geval geen luie bliksem.

Hij gaat alleen op vakantie als hij er geld voor had. Ok....

En nog bleef ik in gesprek. (Was verder wel een leuke kerel om te zien)

Toen hij begon dat hij altijd werd afgepoeierd en ik waarschijnlijk te hoog gegrepen was ivm mijn werk. (Euh ok..) En hij vind zichzelf niet snugger.

De ADHD deed hem de das om. Dat kan ik niet handelen. Ik ben de rust zelve en in balans. ADHD’ers krijg ik het van op mijn heupen. :))

Aardige kerel, maar in 10 minuten zijn hele doopceel gehoord :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:35

Nou ja Tallie1979, uiterlijk zegt ook niet alles dus :P

Maar, zou ik ook niet doen denk.. ik zit sowieso helemaal niet op wat voor rugzakje dan ook te wachten.. Zelfs niet als iemand een alcoholistische broer en een manische zus heeft, dat gaat mij al te ver. Al zegt ie dan zelf niks te mankeren... #verdernietzeikerigofzo :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:54

Tegenwoordig heeft iedereen wel iets. Danwel een ex die ineens terug komt of een moeizame relatie. Dan wel adhd of wat dan ook :') Bij de 1 kan je het prima handelen en bij de ander totaal niet.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:59

Miss heb je zelf wel autistische trekjes zonder dat je een stempel autist hebt .
Kan niet zo wakker liggen van een stempeltje
Als de boel maar onder controle is .
Op een enkel uitzonderingkje na dan

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:11

Cer schreef:
Nou ja Tallie1979, uiterlijk zegt ook niet alles dus :P

Maar, zou ik ook niet doen denk.. ik zit sowieso helemaal niet op wat voor rugzakje dan ook te wachten.. Zelfs niet als iemand een alcoholistische broer en een manische zus heeft, dat gaat mij al te ver. Al zegt ie dan zelf niks te mankeren... #verdernietzeikerigofzo :')

Wauw... Sorry, maar dit vind ik echt heel kort door de bocht.

Ik ben opgegroeid met een psychisch zieke vader. Net alsof ik daar voor gekozen heb.
Net alsof ik mijn vader ben.

(ik vat het niet persoonlijk op, maar ik laat even zien hoe krom het is).

Ik durf met zekerheid te zeggen dat ik geen psychische aandoeningen heb.
Maar zoals xDenies zegt, tegenwoordig heeft iedereen wel iets of iets gehad.
Het leven geeft nou eenmaal uitdagingen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:14

Fem schreef:
Wauw... Sorry, maar dit vind ik echt heel kort door de bocht.

Er hangt wel iets meer aan vast hoor ;-)
maar ik snap dat je dat vind :j kan ik me helemaal iets bij voorstellen..

maar als ik dat vind, betekent dat dat ik met iemand geen goede match zou zijn, daar is in deze fase toch niks mis mee? We hebben het wel over potentieel relatiemateriaal.. niet 'gewoon vrienden'.. dan is dat heel anders..

Als iemand mij niet moet omdat ik blond ben, is dan zn goed recht.. (om maar eens wat te noemen)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:25

Als je zo iemand in RL tegen komt dan oordeel je heel anders dan via een chat. Als het in RL gelijk goed klikt en je hoort na date 3 dat er autisme of adhd in het spel is dan haak je echt niet ineens af hoor :')

En iemand niet moeten vanwege haarkleur of een stempel is in mijn ogen wel even iets anders.
Maar een rugzakje kan ook een slechte vorige relatie zijn geweest. Of een andere nare dingen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:30

Dat is ook waar.. dan is de interactie al anders. Maar goed we hebben het over Tinder en dat werkt op een bepaalde manier...
En inderdaad, zo heb ik ook mn rugzakje, en ik kan me voorstellen dat iemand daar geen zin in heeft.
Maar hoezo is het anders om iemand niet te moeten vanwege een haarkleur of een stempel? ik denk daar zo eens over na, maar uiteindelijk is het alletwee gewoon een reden.. meestal is de reden nog veel simpeler, nl geen klik..

zo heb ik ooit wel eens een date gehad met een aardige kerel, die tics bleek te hebben. Wist ik niet, en fotos zijn statisch.. t was een aardige kerel maar ik had er geen klik mee.. kwam dat door die tics? Misschien wel.. Voelde ik me rot dat ik dat dacht? Zeker wel.. maar zo werkt het nu eenmaal..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:10

Cer, ik vraag me oprecht af; denk je iemand tegen te komen die geen rugzak heeft? Voor mijn gevoel heeft iedereen in mijn leeftijdscategorie al een rugzak (25-30) en ouder dus helemaal.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:14

Ik denk dan juist weer iemand die geen rugzak heeft en dus een perfect leventje.... heeft nog niks meegemaakt en dat zou dan weer niks voor mij zijn :) ben van mening dat je door een rugzakje alleen maar sterker in je schoenen kan gaan staan. Het is alleen wat je ermee doet, hoe ik tegen iemand aan kijk :D
Maar ieder zn mening erin denk ik zo.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:20

Yonker schreef:
Ik denk dan juist weer iemand die geen rugzak heeft en dus een perfect leventje.... heeft nog niks meegemaakt en dat zou dan weer niks voor mij zijn :) ben van mening dat je door een rugzakje alleen maar sterker in je schoenen kan gaan staan. Het is alleen wat je ermee doet, hoe ik tegen iemand aan kijk :D

Mee eens :j

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:21

Yonker schreef:

Mooi gezegd, zo denk ik er ook over :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:27

SplashIsLief schreef:
Cer, ik vraag me oprecht af; denk je iemand tegen te komen die geen rugzak heeft? Voor mijn gevoel heeft iedereen in mijn leeftijdscategorie al een rugzak (25-30) en ouder dus helemaal.

Het ligt eraan wat je onder rugzak verstaat...

Ik dacht dat dit een redelijk luchtig topic was, maar ik moet hier ook beter opletten wat ik schrijf merk ik :)

Volgens mij geef ik net zelf ook aan dat ik een rugzakje heb... oh inderdaad zeg:
Cer schreef:
En inderdaad, zo heb ik ook mn rugzakje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:01

Idd, wat versta je onder een rugzak.. Mijn FWB heeft schulden, zit sowieso nog 4jaar in de schuldsanering, enorme rugzak dus en is voor mij een reden om geen serieuze relatie met hem te willen. Kinderen vind ik ook een rugzak, ik zit er iig niet op te wachten. Ik ben zelf getrouwd geweest, is dat een rugzak? Ik denk het niet, heb er geen schade/schulden/kinderen/ellende aan over gehouden, maar kan me best voorstellen dat men het als een rugzak ervaart, geen idee eigenlijk :n

Nadeel van Tinder is gewoon dat je heel oppervlakkig kan selecteren, ik betrap mezelf er ook op en is denk ik gewoon een logisch gevolg.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:15

Een rugzak is imo gewoon wat iemand in het leven heeft meegemaakt. Dus ja in mijn ogen is dat jij getrouwd bent geweest ook een rugzak. Maar jij ziet rugzak duidelijk als iets negatiefs relaxed? Dat vind ik dus niet :D ik denk dat bijna iedereen een rugzak heeft. En of dat positief of negatief is dat is hoe de persoon er zelf mee om gaat.

Nu weer iemand op tinder die wil bankhangen, dan zeg ik dat ik niet thuis afspreek thuis en dan zegtie snap ik maar heb veel aan mijn hoofd thuis en werk enzo en wil bankhangen. Nou blijkbaar snap je t dan niet :') drankje drinke of niet heb in gezegd. Maar geen reactie. Niet zo’n zin in zulk gedoe :evaw:

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:24

Ik kan wel zeggen denk ik dat mijn vriend geen rugzak heeft. Voor mij hangt het er echt vanaf wat de rugzak inhoudt en hoe diegene er mee omgaat. Zo had ik eens een match die meteen in ons 1e gesprek op tinder vertelde dat hij een half jaar ervoor een baby verloren is en 3 maanden geleden nog zwaar depressief was en niet meer wilde leven. Ik voelde me enorm schuldig maar ik heb die match opgeheven, dat is me echt te heftig. Was dat nou jaren geleden gebeurd en wordt dat na een paar dates verteld, was het anders geweest. Dus het wisselt toch wat per persoon en rugzak.

Snap Cer wel, ik zat er ook niet op te wachten, maar soms loop je iemand tegen het lijf en blijkt het zo goed te klikken, en accepteer je zijn of haar rugzak wel :j

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:26

Had ik ook met iemand, die zei kom je vanmiddag filmpje kijken? Dus ik zei ik wil best een keer film kijken, nadat we eerst in het openbaar een drankje hebben gedaan. En dat begreep hij zo goed blabla en nu hoor ik niks meer :Y) Ik wist dat hij te knap was om niet zo oppervlakkig te zijn _O-

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:06

xDenies schreef:
Als je zo iemand in RL tegen komt dan oordeel je heel anders dan via een chat. Als het in RL gelijk goed klikt en je hoort na date 3 dat er autisme of adhd in het spel is dan haak je echt niet ineens af hoor :')

Nou dat is mij dus gebeurd... ik kwam er na 1,5 maand achter en flink wat serieus daten verder.
Ik dacht eerst valt wel mee, maar de aap kwam toch uit de mouw!
Maar na flink wat gesprekken, steun en geen druk erop, merk ik wel dat hij
mij steeds meer echt vertrouwt, net of hij meer opleeft en zelf nu heel vaak contact zoekt.

Misschien komen we er wel sterker uit, misschien niet...
Ik heb zelf momenteel gelukkig niet al teveel last van zijn rugzak, voornamelijk hijzelf.
Maar om nu iemand direct te laten vallen... ligt een beetje aan het rugzakje.