DeMolenhoek schreef:Ik kwam zonet in de stal. De moeder met het nest van 13 jongen had alle jongen door de stal gegooid en het nestmateriaal lag ook verspreid. Jongen waren ijskoud. Ze staan nu binnen op de verwarming. 6 geef ik er nog een kans, de andere 7 zijn al heel ver heen... Vriend gaat zo meteen poedermelk halen en we gaan proberen ze met de hand groot te brengen. Nest zag er deze ochtend al niet goed uit qua opbouw. Maar het was haar eerste keer dus ik ging er vanuit dat ze het in de loop van de dag wel beter ging opbouwen, maar niet dus.
Het andere nest gaat wel super. Dat zijn er 12, ook geen klein nest dus. Nestopbouw is veel mooier en zoals het hoort.
Edit: Het komt welk vaker voor dat dit gebeurt bij een eerste nest. Vaak komt dit omdat de voedster pijn heeft en niet snapt waarom. Zij gaat de pijn dan reflecteren op haar jongen, aangezien dat de enigste verandering is in het hok en dus de meest logische verklaring voor haar. Normaal ben je te laat als dit gebeurt aangezien de onderkoeling heel snel gebeurt.
De pech is nog niet op dus.. Ik hoop dat ze het gaan redden! Wel fijn dat het 2e konijn wel goed gaat voor nu. Ik hoop echt voor je dat alles gauw weer op de rit is!