Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PeerAppel schreef:Lavien, komt dat niet omdat bussen steeds meer uit het stadscentrum moeten verdwijnen?
Gloa schreef:@sureido: weert-tilburg uni is al jaren een verbinding. Alleen wegens de verbouwing in eindhoven hebben ze die route een tijdje op moeten knippen.
Als je stopper vertraging heeft dan krijgt een ic die misschien 2 minuten later vertrekt inderdaad voorrang, want die gaat anders ook heel veel vertraging oplopen en de ic daarachter ook weer. Dan is het eind zoek en laten ze liever een stopper die in weert die tijd weer goed maakt met de kering langer wachten dan veel meer reizigers in de ic benadelen. Op sommige trajecten waar nog veel meer treinen rijden maken ze zelfs soms de keuze de stopper op te heffen of als ic te laten rijden zodat hij treinen achter zich niet meer zo in de weg rijdt.
Even voor de beeldvorming: als je in eindhoven een stoptrein 1 minuut voor de ic richting weert laat vertrekken dan rij je met de ic tussen eindhoven en weert niet harder als 80 en kom je strak achter de stoptrein aan in weert. Normaal mag je op dat stuk 140 dus tel maar uit hoeveel ellende zo'n vertraagde stopper veroorzaakt voor een ic die feitelijk wel gewoon op tijd is.