Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:40

Lavien, komt dat niet omdat bussen steeds meer uit het stadscentrum moeten verdwijnen?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:42

PeerAppel schreef:
Lavien, komt dat niet omdat bussen steeds meer uit het stadscentrum moeten verdwijnen?

Ja dat zou wel kunnen, maar ik dacht dat dat pas in 2018 was. En voor de oude ebbingestraat had je dus ook nog andere haltes, die worden dus volledig uit de route geschrapt. Ik moet dus helemaal omlopen om naar t universiteitsgebouw te kunnen. -O-

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:49

eclair98 schreef:
Serieus Fish n Chips? Hoe laat was dat? Ik had namelijk nergens last meer van, er was wel een storing maar dat was al over toen ik vertrok.

Tussen half 8 en 9 denk ik ongeveer.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:50

Aaa dan had ik daar de storing door. Ik nam precies op 9 uur de trein naar Zwolle :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:51

PeerAppel schreef:

Ja klopt :)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:06

De nieuwe dienstregeling heeft voor mij eigenlijk alleen maar voordelen.. als de bus dan ook zou komen :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:15

Bij mij is mijn vaste lijn overgenomen door Syntus. Vind de stoelen fijn zitten en de hele inrichting van de bus een stuk mooier dan die van de U-ov bussen, maar ik kan mijn benen niet kwijt. Ze passen zelfs met moeite in zo'n vierzits -:(-

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:07

Neee he geen trein vanuit Haarlem naar Hillegom . De reden? Er is geen machinist.
Volgende trein is over half uur maar die staat ook al op vertraging bij navragen als antwoord ... Als we een machinist hebben dan gaan we over half uur zoniet dan rijden we niet....
Ik hoop dat er niets ernstigs aan de hand is met de machinist maar wel weer typisch

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:34

ke Sprinters zijn uitgevallen door gebrek aan personeel ..... Inmiddels drie kwartier wachttijd. Alleen traject kaart voor trein bij me hij is fijn ....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:40

Gloa schreef:
@sureido: weert-tilburg uni is al jaren een verbinding. Alleen wegens de verbouwing in eindhoven hebben ze die route een tijdje op moeten knippen.

Als je stopper vertraging heeft dan krijgt een ic die misschien 2 minuten later vertrekt inderdaad voorrang, want die gaat anders ook heel veel vertraging oplopen en de ic daarachter ook weer. Dan is het eind zoek en laten ze liever een stopper die in weert die tijd weer goed maakt met de kering langer wachten dan veel meer reizigers in de ic benadelen. Op sommige trajecten waar nog veel meer treinen rijden maken ze zelfs soms de keuze de stopper op te heffen of als ic te laten rijden zodat hij treinen achter zich niet meer zo in de weg rijdt.

Even voor de beeldvorming: als je in eindhoven een stoptrein 1 minuut voor de ic richting weert laat vertrekken dan rij je met de ic tussen eindhoven en weert niet harder als 80 en kom je strak achter de stoptrein aan in weert. Normaal mag je op dat stuk 140 dus tel maar uit hoeveel ellende zo'n vertraagde stopper veroorzaakt voor een ic die feitelijk wel gewoon op tijd is.

Dat weet ik, kom al een heeele tijd met de trein in Ehv maar de laatste 4 jaar dat ik dagelijks moest was het gewoon ehv - weert, wat ik fijner vond omdat die trein dan lekker vroeg in Ehv was. Maar nu is ie al 20 min voor vertrektijd in weert dus das ook wel heel fijn.

Ik snap dat als een ic 1 min te laat is ze de sprinter niet voor laten dat had ik wel ook wel bedacht, maar wanneer een ic 10 min vertraging heeft hoeven ze niet de sprinter ook 10 min laten te wachten + nog de 5 min tussentijd.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 08:39

Sinds de nieuwe dienstregeling rijden er ineens verdwaalde Koplopers en Duplo dubbeldekkers door Zeeland :+ Raar zicht joh!

De trein was vandaag netjes op tijd, dus het gaat al beter dan de weken voor de wijziging. Toen was 'ie steevast meer dan 10 minuten te laat, de hele dag door. :')

Ik hoor wel het hele perron klagen over de aansluiting met de bus, maar ik loop gelukkig het laatste stukje naar mijn werk, dus daar heb ik geen last van.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:14

En de trein stuk, daar stond ik weer een halfuur te staan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:43

Wat zijn duplo dubbeldekkers? :))

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:43

DDZ denk ik :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:47

Dat snap ik wel ja _O- mijn dochtertje vindt DDZ doodeng _O-

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:48

Die nieuwe ouwe! :D
Zie weer een koploper langskarren nu (kijk op een drukke spoorwegovergang, altijd wat te zien hier), dus ik denk dat het niet per ongeluk is :P
Ze zullen de dubbeldekkers wel nodig hebben op drukkere trajecten, hier zit overdag toch geen kip in de trein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:49

Ik heb graag de koploper, die hebben in de eerste klas van die kamertjes <3

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:50

Ik zit nooit eersteklas, arme student en zo. :+
Ik herinner me wel dat het de eerste treinen waren met wifi, dus toen hoopte ik altijd er eentje te hebben tussen Rotterdam en Breda :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:53

Ik heb even foto's van zo'n DDZ opgezocht en ik heb ze nog nooit gezien. Maar wat is er eng aan dan :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:59

Ze maken nogal veel herrie, vooral als ze optrekken. Als klein kind was ik bang voor de stoptreinen op ons traject, om dezelfde reden :+
Heb ook jarenlang niet door 'het zwarte gat' gedurfd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:20

Het is inderdaad het geluid.. ondanks dat ze er modern uit zien maken ze het geluid van een oud barrel := ik blijf dus wachten op de volgende trein als ik met de kleine in de trein moet en er zo'n DDZ komt :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:23

Ah ja dat valt van een foto niet te zien :))

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:43

Haha Jans, jij woont vast ergens waar de treinen frequenter rijden dan in Zeeland :')
Over herrie gesproken, ik moest van het weekend met die werkzaamheden een stuk met de Sprinter tussen Den Haag en Schiedam en die maakte serieus zo onwijs veel herrie dat ik er de rest van de avond hoofdpijn van had, wat een oud wrak was dat zeg :=
Zet gewoon een fatsoenlijke trein in, al is het maar een klein stuk.
Dat was wel even een ergernis :+ Heel m'n avond verpest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:45

Ja :)) vier keer per uur! Maar pak met de kleine toch sneller de auto

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:46

Ik vind vooral de locs die die ouwe DDM was dat geloof ik trokken heeeeel eng :') als kind, maar nu nog steeds :))

Mijn ergernis van de dag was dat ik graag een nieuwe R-Net sprinter wilde bekijken op Alphen, maar die niet reed :') moest de IC naar Utrecht van 37 hebben, en de sprinter gaat normaal om 38 dus dacht mooi, ben wel benieuwd, kan ik 'm zien. Ja dat ging dus niet door :')