Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:16

Jaaaa mijn pakketje van de 1000poot staat bij postnl gepland voor morgenmiddag. Ik ben echt zo benieuwd :D En als ik jullie zo hoor is het uitpakken alleen al altijd een feestje, dus heb er helemaal zin in :D
Bedankt voor de tip om bij postnl te kijken trouwens, daar had ik nog niet aan gedacht :=

Raja

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:17

Ik ben zo nieuwsgierig naar mn Sensecandle was blokjes....

Vrijdag verzonden, maar nog niks binnen :(
En er staat geen T&T bij het verzendbericht...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:18

waxmeltsenzo schreef:
Alwiene schreef:
Ik heb trouwens een verzendbevestiging van PS, maar nog niks van de 1000poot, sturen die eigenlijk wel een verzendbevestiging of niet? :)

Dan was zij op tijd met verzenden mij was het weer niet gelukt.
Post.nl capriolen.

Nou dat hoop ik dan nog maar, want de titel van de mail is verzonden, maar de letterlijke inhoud is "Hiermee bevestigen wij dat uw bestelling met ordernummer 4960 door ons is klaar gemaakt voor verzending en zal worden aangeboden aan PostNL voor verzending naar:" Dus het kan zijn dat het toen nog helemaal niet op de post was en misschien wel niet gelukt is.

Maar waxmeltsenzo, waarom doe jij alles via het postkantoor? Ik doe alles tegenwoordig online en zelf uitprinten, net zo makkelijk. Pakketjes moeten dan alsnog naar het postkantoor maar brievenbuspakjes kan ik gewoon in de bus gooien :) Is voor pakjes nog goedkoper ook (brievenbuspakjes weet ik niet zeker) tenzij je een overeenkomst met postnl hebt natuurlijk.

Edit: Nog even gekeken maar online betaal je voor een brievenbuspakje 3,50, jij betaalt bij het postkantoor 3,95. toch zonde geld want dat zelf uitprinten en opplakken kost je echt geen 45 cent.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:25

Raja schreef:
Ik ben zo nieuwsgierig naar mn Sensecandle was blokjes....

Vrijdag verzonden, maar nog niks binnen :(
En er staat geen T&T bij het verzendbericht...

Ik heb donderdag avond besteld, maar ik heb ook geen code, hopelijk morgen, neem aan dat ze maandag niet komen.

Welke heb jij besteld?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:27

Nee brievenbuspakjes moeten gescand worden en krijg dan een track and trace code.
Ik verzend alles als brievenbus pakje dat mocht er iets mee zijn ik het nog kan traceren.
Maar die code kon niet uitgedraaid worden. Dus ik kon wel zegels verzenden. De grotere brievenbuspakjes kunnen niet met zegel maar de standaard brievenbuspakjes wel maar ik beloof op mijn site brievenbuspakjes dus verzend ik ze ook zo.

Als ik online bestel bespaard het niks. Want het geen wat ik nu extra betaal is btw. En btw is aftrekbaar ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-11-15 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:28

Ik zie net dat 1000poot veel YC geuren hebben die ik nog nergens anders heb gezien!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:28

waxmeltsenzo schreef:
Nee brievenbuspakjes moeten gescand worden en krijg dan een track and trace code.
Ik verzend alles als brievenbus pakje dat mocht er iets mee zijn ik het nog kan traceren.
Maar die code kon niet uitgedraaid worden. Dus ik kon wel zegels verzenden. De grotere brievenbuspakjes kunnen niet met zegel maar de standaard brievenbuspakjes wel maar ik beloof op mijn site brievenbuspakjes dus verzend ik ze ook zo.

Ja, maar brievenbuspakje kan je dus ook online aanmaken en printen en dan ter plekke laten scannen net als een normaal pakje. Maar scheelt dus wel 45 cent per pakje ;) Kunnen je verzendkosten omlaag :P

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:29

Op maandag bezorgen ze hier idd niet nee...

Ik heb Zen, Romance, Carpe Diem en Peppermint Twist besteld :)

En jij??

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:30

Alwiene schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Ja, maar brievenbuspakje kan je dus ook online aanmaken en printen en dan ter plekke laten scannen net als een normaal pakje. Maar scheelt dus wel 45 cent per pakje ;) Kunnen je verzendkosten omlaag :P

Ja je kunt het laten scannen maar die code komt niet vanwege de storing, gewone pakjes konden dus ook niet verzonden worden. Dus ook niet als ik online de stickers had besteld.

Heb je het nog gelezen over btw ;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:32

waxmeltsenzo schreef:
Ja je kunt het laten scannen maar die code komt niet vanwege de storing, gewone pakjes konden dus ook niet verzonden worden. Dus ook niet als ik online de stickers had besteld.

Het gaat mij er niet om of je vandaag had kunnen verzenden ermee, want dat deel begrijp ik nu wel dat je met codes verzend ook door de brievenbus. Maar het gaat mij erom dat jij structureel teveel betaalt voor de pakjes en daarmee ik als koper dus ook :P

Edit: Niet gelezen over de btw, maar heb je dat online niet dan?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:34

Alwiene schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Het gaat mij er niet om of je vandaag had kunnen verzenden ermee, want dat deel begrijp ik nu wel dat je met codes verzend ook door de brievenbus. Maar het gaat mij erom dat jij structureel teveel betaalt voor de pakjes en daarmee ik als koper dus ook :P

Nee want het geen wat het duurder is is de btw, dat betaal je niet als je online die stickers besteld en kan dus ook niet terug gevorderd worden.
En de doosjes kosten ook geld ik heb alles gebundeld in verzendkosten. Maar had ook een x bedrag verpakkingskosten kunnen rekenen ;)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:35

Ik denk dat vel mensen idd vaak het verpakkingsmateriaal vergeten.
Dat kost de webshops ook nog een geld natuurlijk :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:38

Ik zie nu trouwens dat het online ook 3,95 is. waarschijnlijk kreeg je dan ook een btw want het was nogal onduidelijk zo
https://digitalepostzegel.postnl.nl/

Maargoed er komt dus meer kijken bij een webshop onderhouden. Ik geef alles netjes op.
Maar alles moet ik ook gewoon betalen verpakking, Beschermingsmatriaal, plakband etc.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-11-15 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:39

@Waxmeltsenzo, oke ik snap het, nou laat het dan maar een tip zijn voor de niet zakelijke mensen in dit topic dat online verzenden aanmaken vaak goedkoper is :)
Ik vind het wel apart trouwens want ik zou zeggen dat je als particulier ook gewoon btw betaalt, dat je daar niet onderuit komt. Maar ik vind het prima, het bevalt mij goed dat verzenden via online labelen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:40

Nee valt mee Vonneke, zit een soort haardvuur bij. Hij is echt lekker! Volgens mij ruik ik die zoals iedereen verder Fireside Treats ruikt _O-

Ooooooh wat superlief Cerastes! Zuinig op zijn <3 !

Hahahah sorry Century.. Over 1,5 jaar tik ik ook de 30 aan he, begin het te merken nu :')

Balen Raaj, hopelijk komen ze snel!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:42

waxmeltsenzo schreef:
Ik zie nu trouwens dat het online ook 3,95 is. waarschijnlijk kreeg je dan ook een btw want het was nogal onduidelijk zo

Maargoed er komt dus meer kijken bij een webshop onderhouden. Ik geef alles netjes op.
Maar alles moet ik ook gewoon betalen verpakking, Beschermingsmatriaal, plakband etc.

Zo'n ding heb ik niet hoor :P Doe het gewoon met de printer via dit https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details (Weet niet of die het doet bij jou omdat je een account moet hebben)

Enne weet dat er meer bij komt kijken hoor, heb tot twee keer toe een bedrijfje met webwinkel gehad ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:42

Het postkantoortje verdient er nu ook iets op ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:43

Alwiene schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Zo'n ding heb ik niet hoor :P Doe het gewoon met de printer via dit https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details (Weet niet of die het doet bij jou omdat je een account moet hebben)

Enne weet dat er meer bij komt kijken hoor, heb tot twee keer toe een bedrijfje met webwinkel gehad ;)

Maar dat is een brief geen pakketje en dan krijg je dus die code niet ;)
O ik zie het nu ook onder pakket.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-11-15 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:44

Raja schreef:
Op maandag bezorgen ze hier idd niet nee...

Ik heb Zen, Romance, Carpe Diem en Peppermint Twist besteld :)

En jij??

Ook zen, romance en peppermint.
Christmas cookies, clean cotton

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:46

LOL Ja alles leuk en aardig, maar ik en de mensen die dingen van mij kopen die verzonden moeten worden zijn niet op deze wereld om mijn locale postkantoor te spekken. Dus als ik het goedkoper kan doen door online te betalen en te printen dan zal ik dat niet laten.
Als het voor jou niet goedkoper is, snap ik helemaal dat je het niet doet, maar als ik als particulier dingen verkoop dan houd ik de verzendkosten graag zo laag mogelijk.

Als jij gewoon klikt op pakket, kun je kiezen uit 3 soorten pakketten waaronder het brievenbuspakje ;)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:46

Ik ben zo benieuwd naar ze!!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:47

Laten jullie weten hoe Peppermint Twist ruikt? Ben ik zooo nieuwsgierig naar!!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:50

Naar die ben ik ook heel nieuwsgierig!

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:50

Yv_ schreef:
Laten jullie weten hoe Peppermint Twist ruikt? Ben ik zooo nieuwsgierig naar!!

Ja is goed! En anders kun je wel een blokje ophalen, woon ook in het Westland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:51

Van welk merk is die? :)